zondag 4 maart 2012

Dat is nu al de zestiende keer

bezigheden
Dat ik dacht dat ik gedaan had met werken.
Maar nu is het voor echt. Vanavond hebben Elza en ik de patroonvellen bekeken en die zijn as we speak onderweg van Wallonië naar de Mechelsesteenweg.

Woensdag wordt het boek gedrukt, dat moet even drogen en dan moeten die patroonbladeren er nog ingestopt worden, handenarbeid, dus dat duurt even.
Whoeha, zo geweldig allemaal. Ik zou er bijna een smiley van gaan gebruiken.

Ondertussen hou ik mij wat bezig met tuinplannen en -ideeën doorsturen en tekeningen maken voor een magazine. Alles om Het Gat te vermijden natuurlijk. Die gazetten blijven vooralsnog ongelezen.

De weekmenu's zijn ook terug, dus daar val ik u binnenkort weer mee lastig.

Goed voornemen
Dan heb ik mij ook nog eens voorgenomen om dit jaar geen nieuwe kleren te kopen, maar enkel tweedehands of ander afgedankt gerief. Gewoon voor de leut, om eens iets anders aan te hebben en toch ook om zo eens niet meteen maar een winkel in te duiken bij een of andere behoefte. Amai dat wordt hier alternatief jongens, ik moet dringend weer worst eten.
Ik kan u wel al vertellen dat het triestig gesteld is in de Kringloopwinkels, mottig en duur, dat eerste daar kan ik nog inkomen, maar duur? 6 euro voor een t-shirt is belachelijk als je voor evenveel geld naar de H&M kan gaan, ik zou het als kansarme wel weten.

29 opmerkingen:

  1. Een stille, maar oh zo welgemeende 'proficiat' vanuit een huiskamertje waar 'de arbeid' nu misschien écht begonnen is.... Allez ja, we kunnen nog kompjoeteren, dus het zal nog niet voor zo héél héél direct zijn.... Ik kijk echt uit naar je boek, want in bevalllingsverlof *hoopt* een mens op tijd, véél tijd om rokjes te maken? Ijdele hoop?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. madelief5.3.12

    Ha ha! Dringend weer worst eten! En over de kringloop heb je gelijk, voor sommige dingen kun je net zo goed nieuw kopen als het om prijs gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem5.3.12

    oh, maar kringloopwinkels zijn heel verschillend van streek tot streek. Zowel qua aanbod als qua prijzen. In Gent bijvoorbeeld zijn de bovenstukken tussen de 1,5 en de 3,75. Kleedjes 5 euro en jassen vanaf 7,5 tot 12. In de Vlaamse Ardennen zijn gelijkaardige stuks onmiddellijk een paar euro duurder.
    Tof zo'n kringloopvoornemen. Ik doe al een jaar niets anders. Alleen panty's en ondergoed koop ik nog nieuw.

    Succes!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisela de Morais5.3.12

    Sinds oktober heb ik mij hetzelfde voorgenomen: één jaar lang geen nieuwe kleren: enkel gerecycleerde kleding en ik moet zeggen: 't is tof. Ik heb in Gent een heel tof winkeltje gevonden Think Twice (2de hands). Hun prijzen beginnen eerst vrij duur, maar na een maand verlagen ze de prijzen tot zelfs 1 euro: ik heb zo al toffe dingen gevonden. Ik moet ze meestal wel versmallen en verkorten, maar da's dubbel fun ;-). Op het net zijn heel wat websites waar ik inspiratie vindt: google eens op refashion of repurposing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd dat het vele werk gedaan is. Vol verwachting klopt ons hart.
    En succes met kringloopshoppen. Kleding vind ik daar ook vaak moeilijk te vinden. Je moet geluk hebben. Soms hangt er wekenlang niets, en soms vind je ineens een paar mooie en goed geprijsde stukken. Succes! En geniet van je worstje ;-) (ik gebruik de smiley dan wel).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij kijken evenveel uit naar de tuinplannen en de weekmenu's als naar je nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben heel benieuwd naar je boek, nog even succes met de laatste (zware?) loodjes. Wat betreft die kringloop, die bij ons in de woonplaats vind ik erg duur. Dus maar niet, nee straks met jouw boek aan de slag: rokjes maken van leuke couponnetjes......
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De laatste loodjes zijn al gepasseerd!
      Nu nog enkel promotie!

      Verwijderen
  8. Anoniem5.3.12

    dat die prijzen verschillen in de kringloopwinkels kan ik helemaal bevestigen. Leuven is duurder dan Aarschot voor kleren, terwijl steriliseerpotten in Aarschot dan weer goedkoper zijn.
    Ik kijk uit naar je boek.

    Clementine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoals Gisela de Morais al zei: Think Twice is uw vriend. En ook wel Les petits riens; al is het maar voor tafellakens waar u dan weer iets moois van kan maken. Serieus, tweede hands winkelen is niet zo moeilijk als het zo nauw niet steekt (en als ge wat kunt verstellen en aanpassen, maar dat lijkt me nu niet zo'n probleem voor u) Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem5.3.12

    Ik stop elke keer op de Mechelsesteenweg aan de grote raampartij, speurend naar jullie boek... De dag dat die daar in de etalage gaat staan, ga ik ook glimlachen. Hoereej voor jullie noeste arbeid!

    A.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb het boek-in-wording al dubbel besteld (voor mezelf + cadeau). Nog een paar weken slapen...
    Ondertussen heb ik eens rondgeneusd op uw pinterest tuinafdeling. Hoe groot is die hof van u eigenlijk? Dat wordt een paradijs om in te verdwalen! Supertoffe ideeën staan daar verzameld. Danku!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Afgelopen jaar maar 1 tshirtje gekocht (hema, biologisch katoen) en toch geheel aan mijn gerief gekomen via 2 kledingruilparties (geweldig!), wat krijgertjes en een enkele kringloopwinkelaanschaf. Bevalt prima, dat houd ik zo nog wel een paar jaar vol. Ik mag wel een paar nieuwe (dier- mens en milieuvriendelijk) schoenen aankomende herfst. Ook erg benieuwd naar uw boek zodat er ook een 'nieuw' rokje gemaakt kan worden voor komende zomer. (Van een lap die hier toch al jaren op ligt te wachten.)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jeej voor de weekmenu's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een héél jaar geen nieuwe kleren...ook geen emo-shopping, geen pijnlijke armen van zakjes dragen?????Slik, slik.....klinkt bijna spartaans in mijn oren. Ik zou het niet kunnen, waar is de fun heen???
    Maar succes zou ik zeggen, ben benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik loop al mijn hele leven in tweedehands kleding, als je er eens aan gewend ben wil je nooit meer anders kan ik je vertellen. Je gaat door de rekken en het is mooi of niet en het past of niet. Meer ach en wee is er niet voor nodig! Maar 6 euro is wel duur zeg! Bij ons doen ze niet aan prijskaartjes: kort mouwen 1 euro, lange mouwen 1,50 en we hebben ook een geweldig leuk tweedehandskleding zaakje maar dat probeer ik wat geheim te houden! Succes met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. succes met de goede voornemens! Enneeeeuh.... volhouden hé ;-)))!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anoniem5.3.12

    die worst, is dat dan bloedworst? Hihi. In Wespelaar (dichtbij Leuven hebben ze veel tweedehandskleren in de kringloopwinkel.http://www.spit.be/de-kringwinkel-spit-wespelaar.aspx

    succes Marijke H.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Katrien5.3.12

    Prijzen in kringwinkels zijn inderdaad aan het opslaan, maar nog altijd betaalbaar. Zeker als het stukken zijn die er al een paar weken hangen, die gaan dan plots naar 1 euro. En dan kunt ge wel een keer een batje doen. Zoals die mooie bloes (Pépé jeans), wreed schoon, past goed, zo goed als nieuw en slechts één euro armer. Of die vest: pas in het rek en al rond mijn vege lijf. 7,5 euro en complimenten dat ik daar al voor gekregen heb.
    We kijken trouwens uit naar uw boekske. En die worst zullen we in uw plaats eten. Want daarvoor eet deze flexitariër te graag vlees, om het helemaal te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wanneer mogen we het kleedskesboek nalezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ben ook benieuwd voor releasedatum!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ge kunt altijd zeuren en vegetarische worst eten he. Niemand die da ziet.

    Ik koop dit jaar NIKS meer. Vorig jaar was het jaar van heel af en toe een nieuw biologisch of een tweedehands kledingstuk, dit jaar dus niks. Ik wil mezelf ook een beetje pushen om meer eigen kledij te maken, lappen stoffen (meestal tweedehands uiteraard) genoeg alleszins! Ik zou alleen een paar rokjespatronen nodig hebben... Kwam er niet ergens binnenkort een rokjespatronenboek uit? Ja, ik weet al wat ik ga vragen aan de paashaas, als die nog eens wil komen dit jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een leuk voornemen, 'k ben benieuwd of het lukt..doen we allen méé..JAAA! haha..
    Net bericht van ECI gekregen dat de release datum van HET BOEK verschoven werd naar 26 maart..lukt het tegen dan meisjes of hebben jullie nog handjes nodig voor die patronen d'r in te krijgen??
    De spanning stijgt..de ontlading zal groot zijn..zo na een fikse sneeuwbui gisteren in West-Vlaanderen verlangen we HARD naar een mooie lenteboek vol fleurige zonnige rokjes en dito foto's van Els D...de lente komt..de lente komt..we zijn er klaar voor!!!!!!
    PROMO maken..hoe doen we dit..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik was er al 'doorklikkend' al eens op terechtgekomen en amai, die tuinpinterestpagina van u, ik vind het heerlijk om naar te kijken en bij weg te dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk voornemen! Ik heb het ook al geprobeerd, maar moet nog wat aan m'n vriendschap met 't stikmachien werken eer ik van die kringloopspullen iets draagbaars kan maken. En misschien de kinderen af en toe eens uitbesteden. En misschien uw boekske kopen.

    Blij dat het boek af is trouwens! Ik kreeg steeds flashbacks van exact een jaar geleden, toen m'n doctoraat tegen een deadline zat. Blij dat ik nu geen onbehaaglijke kriebels meer moet krijgen bij het lezen van uw blog...

    Enneuh, gaat uw Abeltje nu eigenlijk al naar school? Bij juf A&J of bij juf L? 't Is dat ik weet dewelke van mijn kroost dat ik moet opdragen om zorg voor hem te dragen ;-)

    Katinka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uw jongste dochter is al zeer geïnteresseerd komen kijken de vrijdag. :)
      Abel gaat bij L in de klas komen.

      Verwijderen
  25. Dat noem ik een goed plan! Bestaan bij jullie geen kledingbeurzen? Hier koop ik op zulke beurzen bijna alle kinderkleding. Voor mezelf is er heelaas niet zo vaak iets tussen. Ik heb bij nader inzien geen standaart maatje ;-(
    Maar duur is het daar niet.

    Veel success met het boek en groetjes
    van
    Janna

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha, hier van 't zelfde. Ik koop niks meer sinds 1 januari. En mocht ik iets kopen (intussen al 2 x gebeurd, een paar oorbellen en een trui), dan doe ik 2 gelijkaardige stuks weg. 2de hands heb ik nog niet getest, maar die Think Twice winkels in Antwerpen lijken wel leuk. En in Antwerpen heb je nog de Pardaf in de Gemeentestraat, daar verkopen ze alleen recente en kwaliteitsvolle stuks. Wel wat duurder natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen