donderdag 22 maart 2012

Naar de boerderij

Boerderijdag
We moeten daar niet onnozel overdoen, ik ben wel wat boerinnig aangelegd, dus toen hier en daar in Vlaanderen & Nederland mijn boek in de bus viel zat ik tussen de koeien.
Mij eigenlijk niet afvragend wat de reacties zouden zijn, ik had namelijk al mijn verstand nodig om te zien dat alle 18 kinderen op het erf bleven.
De geneugtes van de Freinetschool, mee op uitstap mogen!

Boerderijdag
Met alle kinderen!

Boerderijdag
Die keihard aanpapten met de boerin.

Boerderijdag
En dus vanalles mochten dat de andere kinderen niet mochten.

Boerderijdag
En een extra glas melk kregen (want wat is dat een lief, schattig kindje seg, amai!)

Boerderijdag
Dat is jong, dat is, en alletwee hé!

Zo'n zonde dat ik ze geen rokjes mag aantrekken.

10 opmerkingen:

  1. Maar alez, gaan uw kids ook naar een Freinetschool? (euh, ik ben misschien geen te aandachtige volger, maar dat komt vanaf nu echt kei hard in orde!)

    De max he, da's alle dagen meegenieten!!! Ik kan mij niks gewoons ni meer voorstellen... zelfs de juffen en de ouders zijn zó fantastisch...

    Oei da's wel veel blabla en gestoef zo laat op den avond, 't zal aan de nodige slaap liggen...
    mijn excuses!

    Slaapwel,
    Dina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff. Tuurlijk mogen ze wel een rokje aan. Gewoon doen ;-) (Ieder kind heeft een trauma nodig toch? Haha). Ik lig nog even voor de brievenbus te wachten!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je boek en de zon waren de hoogtepunten van mijn dag! Het ziet er allemaal niet alleen leuk uit, ik wil ook direct alles maken! Goed gedaan Mme :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zouden er zelfs nog mee weg komen met die rokjes ;-) Vandaag trouwens het bericht gekregen van ECI dat mijne boek onderweg is, hopelijk vindt hij snel de weg naar hier, joepie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gisteren lag hij in mijn bus! Me happy... nu nog tijd vinden /maken en me super happy!

    En als je nu eens een rok maakt en gewoon in't midden een naad stikt... een nieuwe vorm van broek-rok?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het boek is er! Helemaal tot in Parijs geraakt en nog snel ook! Gefeliciteerd allebei - het is een ontzettend leuk naai-kijk-leesboek geworden in echte Mme Zsazsa-stijl! Dat vinden we fijn.
    En nu ga ik op zoek naar leuke stofjes... Ah ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mme, Dikke proficiat, gisteren "het boek" gekregen en al helemaal bekeken en hier en daar stukjes gelezen...grappig en herkenbaar want mijn eerste rok ooit moest ik ook over mijn hoofd trekken (tot grote hilariteit bij man en kinderen;-)) De foto's van Elza D zijn ook super en je haar moet je meer zo opgestoken dragen, ik vind dat je daar het best mee staat.Ik koop haast nooit meer boeken omdat we gewoon geen plaats meer hebben om ze allemaal te zetten, ik ga altijd naar de bib, enkel kookboeken worden nog eens gekocht ...maar hier heb ik geen spijt van! Het is zijn geld waard, ik zal er een blogpostje aan wijden de komende dagen! Twee x proficiat voor jullie!
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Merci voor al de complimenten!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb je boek nèt ontvangen hier in Nederland (Enter, ja, dat is een plaatsnaam :)) en het is geweldig!!!
    De dochters hebben al gekozen welke ze willen, want dat ze bijna alleen rokjes dragen is een feit.
    Gefeliciteerd!
    groetjes Marloes
    juffrouwsill.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen