maandag 21 mei 2012

Een modale maandag in de Kempen

smal
Zo'n dag, gelijke elke andere dag, ge kent dat wel.
Een rokske naaien

nieuw
en nog een broekske of twee

Abel kuist zijn schup af
Een kind dat vervolgens niet op de foto wil.

mis
Of net wel op het moment dat ge u van lens vergist.

kolder in de Kempen
Een pauw die op een half vergaan tuinhuis landt.

chili sin carne
En afsluiten met wat drank en een portie chili sin carne.
How, dat is toch wel een beetje gewaagd voor een modale maandag.
Vreemd én vegetarisch!
Morgen toch maar gewoon frikandellen met krieken.

35 opmerkingen:

  1. Lekker gezellig dagje, tof rokske en is dat rosé in dat glas, ik heb daar ook plots zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n modale maandag is behoorlijk productief, ten huize ZsaZsa! Petje af!
    Enne, die chili sin carne.. Daar ben ik ook niet wild van. Teveel bonen, naar mijn goesting... Maar overstappen op frikandellen zou ik nu ook weer niet gaan doen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmm lekker, schoon broekskens enne diene pauw, zo zit er hier ene in den hof... wel leuk eigenlijk zo'n halfwilde pauw die je dag opfleurt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm... dat ziet er lekker uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik las net op fb dat zo'n tuin en omgeving en al niet goed is voor uw Vlaamsche ruimtelijke voetafdruk. Maar toch zou ik wel met u van locatie willen ruilen, zo precies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem21.5.12

    Ah, ja, hierboven = Stien (de oorspronkelijke), trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi rokske...is dat een kokerrok? En dat broekje vind ik echt prachtig!!!
    www.pommelien.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij u ziet alles der altijd zo idyllisch uit! Bij mij is da altijd eerder chaos...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Modaal noemt ze dat. Ideaal, zeg ik. Ik voelde zowaar een heel lichte steek van jaloezie. Maar een gezonde hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een dag uit mijn 'ideaaldagen', ik heb alleen geen pauw om op mijn tuinhuis te laten landen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. trouwe supporter21.5.12

    mooi rokske! model?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou zowaar zin krijgen om kinders te kopen, al was het maar om met weinig stof veel te maken. Vraag me wel af hoeveel niet-Antwerpenaren er nog gaan staan kijken dat er frikandellen bij jou op het menu staan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Chili sin carne. Dat lijkt er mij eentje voor mijn 'routinerecepten'. Tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, hoe die zakjes van de broekjes afgewerkt zijn, keitof! Dat ga ik misschien ooit wel eens pikken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat tuinhuis staat precies in den bush!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach nu weet ik niet meer wat ik zeggen wil. Ik houd ook zo van allerlei dingeskes frutselen, maar niet zo praktisch, omdat ik geen kleertjes meer hoef te maken. Mijn kinderten zijn daarvoor zo groot geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Als het deze week geen weer is voor rokjes, dan is er geen enkele week geschikt! Ik moet altijd erg lachen om het model van de jongensbroeken die ik overal zie verschijnen. Doet me denken aan de trouwfoto van ons pa en ma (in 1975), haha! (Is wel een compliment trouwens)
    Groet!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed rokje, fijne broekjes en een prachtige pauw. 's Avonds een lekker hapje te eten, de ideale dag, vooral omdat de zon ook nog scheen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 'een modale maandag in de Kempen' of 'een modale maandag van een bezig bijtje'! zou je het ook kunnen noemen ;-)))
    schoon dingetjes gemaakt hoor! en die pauw op dat tuinhuis, echt grappig, nou ja hoe zou je zelf zijn, die wou ook wel eens met zijn veren pronken hé! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een hele gewone dingen gebeuren daar bij jou, zeg.

    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben hier ook aan dat broekske bezig, maar dat gaat precies zo rap nie als bij u... Zo'n modale dagen mogen er bij mij ook wat meer zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anoniem22.5.12

    Wat is het leven zo toch heerlijk. Geniet ervan.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Marie-Jose22.5.12

    Wat een topleven zeg! Enjoy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Rosé op een modale maandag... het leven kan schoon zijn hé!? Ne pauw, cool! En die broekskes zijn mega vet cool, zeg dat maar tegen het 'onwillige kind', ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wauw, die pauw! Laat 'em maar geen Leo roepen hé, zou graag de zon een beetje langer zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het klinkt als een heerlijke dag. Wil je even vertellen dat ik je boek gekocht heb. Wat een pracht! En zó inspirerend. Dank je wel daarvoor. Nu snel aan de slag ;-) Ikke dan hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach ja, zulkse dagen kennen we allemaal ;-)
    Die foto met het weglopende model: whaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh! Ik wil ook zo'n pauw op het dak. En zo'n broekskes voor de zoon. En zo'n rokske voor mijzelf. En misschien ook een portie van die chili. Enfin. Ik wil ook zo'n maandagen. En dinsdagen en woensdagen en... Nog 52 dagen tot m'n verlof!
    Katinka

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijk zo'n dag! En dankzij jou (en je boek) heb ik mijn eerste rokje gemaakt!! MERCI :)
    *foto's zie mijn blog*

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wel een coole lens, die verkeerde lens! Daar zou mijne man, die fotografieles volgt, wel jaloers op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gezellig. Ik vind het steeds een feestje om bij je op visite te komen. Heb trouwens vandaag over je geblogt. Over je boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. mamachien23.5.12

    maak me gek; 3 dingen naaien op 1 dag? hoe zoet zijn uw kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen