zondag 3 juni 2012

Het halterkleedje

Patroon halterjurkje
Nu Van Katoen afgelopen is krijg ik geregeld een mail met de vraag of het halterkleed dat ik voor de gelegenheid tekende nog te koop is.
Neen dus.
U krijgt het gratis!

Het enige dat u hoeft te doen is op deze link klikken en het patroon afprinten.


kleedje
En zo ziet dat kleed er uit en neen, ik ben niet zwanger, dat is schaduw, kunnen we dat afspreken?
Of misschien was ik wel geconstipeerd, dat zou ook kunnen.

Het patroon gaat van een 34 tot een 46 en bij de grote maten moet u er naar het schijnt wel voor uit kijken dat uw borsten er niet uitvallen. U kan hiervoor misschien beter eerst een proefversie maken.
Voor de rest kreeg ik geen klachten, en dat gaan we zo houden.
Je weet wat ze zeggen van dat gekregen paard!

59 opmerkingen:

  1. Ik zou hier heel erg blij mee zijn, maar als ik op de link klink kom ik terecht op vorige post. Ik vind niet waar je het patroon moet downloaden :s...
    ongetwijfeld doe ik iets verkeerd...
    maar toch alvast merci voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge hebt gelijk!
      En het is al opgelost sé!

      Verwijderen
  2. oh, mme... ik weet het... ik mag niet zeuren. Maar een klein asteriksje in uwen tekst en dan vanonder ergens in 't klein den uitleg voor mensen met een maatje 32... zou dat kunnen? Plies?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn dank is groot. En wat ene heerlijkheid dat deze medicijnenmevrouw (oorzaak van de maat) eindelijk eens en hip patroon heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb hem op het laatste nippertje gekocht ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarvoor dank, want da's op het nippertje nog 5 euro voor het goede doel! ;-) Nog eens dank aan alle kopers en nog meer dank aan Mme voor het ter beschikking stellen!

      Verwijderen
  5. Wat leuk, bedankt, een plezant jurkje voor als het zonnetje goed schijnt. Op dit moment is ze ver te zoeken maar wel ideaal weertje om binnen 15 minuutjes onze cake uit de oven te halen, groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keibedankt. Daar ben ik heel blij mee. Had spijt dat ik het niet had gekocht en zat te bedenken hoe ik aan het patroon zou kunnen komen.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohwww, ik zie mogelijkheden! *duikt eerst nog achter den naaimasjien om een minijurkje af te maken nadat er rigoreus de schaar in is gegaan.. als dat maar goed komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dank je wel nu nog een leuk stofje en we kunnen eraan beginen en de zon ook niet vergeten he :-) dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Keigoe ! Onmiddellijk aan de slag :-)
    THX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jippie! Ik hoopte het al. Merci e.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg bedankt, nu nog het schone weer voor erbij... Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het al gemaakt en het zit héél goed, ook in die grotere maat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een zalig kleedje. Ik maakte het al 3 keer en er ligt nog stof klaar voor 2 nieuwe kleedjes. ♥ it

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik kocht het patroon via Van Katoen en heb mezelf voorgenomen om als volgende jurkje eindelijk het eens te maken!!! En met uitvallende borsten zal ik niet vlug te maken krijgen denk ik haha ... toch nog één voordeel aan een kleine boezem

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die kodakken van tegenwoordig, dat is als den teevee! Ge ziet er direct 5 kilo zwaarder uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier word ik héél gelukkig van! Duizendmaal dank! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Aaaah nu begint het hier te kriebelen! Maar moet dat in tricot? Want dan pas ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Merci, ik heb dat direct bewaard op mijn desktop! Nu nog een stofje vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zeker, vanuit hier dan ook niets dan dankbaarheid! En dat buikje, tja je begint er zelf over he!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow thanks zeg ! Heb het net ook gepind. Enne, sinds vorige week ligt hier ook een exemplaar van Allemaal Rokjes te wachten dat ik er tijd voor heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dat klinkt dan als een prima borstvoedingskleed :-)
    merci voor -alweer- een genereuze geste van u

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ge zijt te goed voor deze wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hahaha..je bent echt grappig!!..moet altijd enorm lachen om je teksten
    gr marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat goed! Voor mij ook wel iets (alleen er zijn nog zoveel andere dingen te doen...) Is hier ook al een flickr pool van??

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Patroon, check..... nu nog een stofje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Niet in de mond kijken tiens. Geslaagd jurkje, waag ik mij ooit eens aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke blog. Ik link je alvast en kom zeker nog eens terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jaja, vandaag de stof aangekocht voor direct al 2 kleedjes! Eerst op commando van de mama het patroon gekocht op Van Katoen en daarna natuurlijk op commando ook een kleedje :)
    Na de examens rolt hier hopelijk zo'n leuk kleedje van onder mijn naaimachine :D

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Da's allemaal goed en wel, maar ik ben gezegend met een schaarse boezem en een brede poep (leve de peren!). Hoe kan ik dat patroontje dan aanpassen zodat het over mijn onderstel (hihi) past én bovenaan niet floddert?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hier een peer op zijn kop of iets dat daar op lijkt :).
    Ik heb mij der niet aan gewaagd om het halterkleedje te maken, teveel schrik dat de borsten eruit gaan vallen en dat zou geen zicht zijn.
    Ik tekende aan het patroon van een T-shirt, vanaf de taille, het halterkleedje zonder halter. Mijn maten van boven naar onder 42-44-46-44. Voor een rokje heb ik maatje 36 nodig. Dus Liezzzje patronen combineren en dan lukt dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  31. vraagje, hoeveel stof heb je nodig voor één kleedje te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. had nog nooit een kleedje gemaakt en yes, 't is gelukt. En 't zit nog goed ook! Merci madame!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben er mee bezig, maar heb een stuk stof over...het "rechte" stuk beleg. Komt dit tussen de borsten of....Ik weet het niet meer...aaarrrggghhhh

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi, komt op mijn to-do-lijstje!
    Ik ben net een blog gestart en ben nog op zoek naar volgers. Kom gerust eens langs op: http://mississippi0.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo,

    Ik heb het gemaakt en het is supergoed gelukt!
    Vandaag was het ideaal weer om het aan te doen.. ik voelde mij na de vele complimentjes terug eens goed in mijn vel. Ik ben nl. pas bevallen...

    Dankjewel mme Zsazsa :-)

    Foto's volgen op mijn blog...

    Groetjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik ben voor eeuwig fan! ik was eerst nogal vies op u ,want uw blinde ritsen uit uw boek lukken bij mij niet, maar dit kleedje is dus echt waauw! ik kocht dat nooit halterkleedjes omdat die aan mijne rug altid flodderden, ongelooflijk: dit past perfect
    madam! ge zijt geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  37. love your dress! I bought it at Vankatoen, last april... but I didn´t try it till now... if you want to see my crazy show you can visit my blog: http://pandielleando.blogspot.com.es/2012/08/fiesta-vankatoen.html#comment-form

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik kan de link niet openen??

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Beste,

    Net begonnen aan het fantastische kleedje. Alle stukken zijn geknipt en bij het vastspelden van de drie belegdelen zie ik dat mijn belegachterstukje 4 cm hoger is dan de zijdelen. Zou het kunnen dat het belegstukje dat op het patroon aan het voorpand vasthangt zonder naadwaarde boven en onder moet geknipt worden?
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oei, oei, oei, iets te snel geweest met mijn vraag hierboven!
    Blijkbaar is mijn patroon helemaal verkeerd voor dit stukje beleg. Geen idee wat ik heb overgetekend maar het komt helemaal niet overeen met het oorspronkelijke patroon.
    Het is dus bewezen: persé tot 23u willen doorwerken omdat je iets af wil hebben, is niet altijd verstandig.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hoe weet ik of mijn printer het patroon op juiste grootte heeft afgedrukt?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoe veel stof heb je nodig voor dit kleedje en print je dat patroon gewoon af op A4 papier?

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik dacht hier iets te schrijven over hoe ik de uitleg niet helemaal gesnapt heb (vooral over het beleg) en ik nu een kleedje heb gemaakt met open zijnaden bovenaan en een borst die wat verkeerd hangt maar toen las ik iets van een gekregen paard hierboven, en ja je hebt gelijk ;-)
    Morgen alles lostornen en dan een tweede poging ....
    Merci voor het patroon! (de maat was wel perfect , van ver zag het er best al goed uit!)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Marie Danneels5.11.13

    Goed gelachen met uw commentaar !
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dank je wel! Morgen dagje voor mezelf en dit kleedje maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi. Super mooi kleedje! Ik probeer het patroon af te drukken maar dat lukt me helaas niet op de juiste grootte. Is het mogelijk om het patroon in PDF te verkrijgen?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hallo Mme,
    Ik heb al veel gelezen op uw blog over naaien, en nu zal ik effectief aan eentje van u beginnen!
    Maar eerst netjes en juist voorbereiden: Welke afdrukinstellingen moeten we nemen om het patroon op juiste grootte te hebben (pagina's schalen: geen, afdrukbaar gebied,...? )

    Vriendelijke groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. oké ik ga mij der ook binnenkort eens aan wagen. Maar ben wel een beetje goed voorzien van oren en poten dus euhm nog even zien of ik er niet uit zie als een lolita ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Anoniem9.5.15

    Mijn 5-jarige dochter droom van een halterjurkje. ...of om helemaal eerlijk te zijn : ik droom van een halterjurkje voor mijn 5-jarige dochter. Kan ik het patroon daarvoor in veel minder dan 100% afdrukken, of loopt het dan fout?
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen