zondag 5 augustus 2012

Nog moestuinen op dag 36

Luik
Deel zoveel in de aflevering moestuinprospectie.
Ik vertik het nog altijd om mijn echte kodak mee te nemen op verplaatsing, dus moet u het nog altijd doen met deze erbarmelijke kwaliteit.
Ik zou ook liever schoon foto's trekken, maar ten eerste weegt een Echte Kodak gelijk lood en ten tweede ben ik ook Elza niet. Mijn excuses.

Goed de moestuin, deze was een toevallige want we kwamen eigenlijk voor het café, Québec Café. Ontdekt door een buurvrouw met een Bongobon.
Jaja, ik ken ook Degelijke Koppels!

Luik
Het café straalt net dezelfde charme uit als de moestuin.
Not your regular Bongotime!
Je kan er ontbijten tot iets na de middag en dan gaat de keet dicht, ik kreeg al meteen ontbijtcafékriebels, even vergetende dat ik meestal pas helder ben tegen de middag. *plan afgevoerd*

Luik
Om het nog charmanter te maken is er elke zaterdag een rommelmarkt voor de deur, een authentieke, met échte rommel, leggings en dé rommelmarktverkoperpose.

Luik
Niet bepaald op wandelafstand bevinden zich L'escalier de Bueren, 373 trappen naar ... een uitzicht denk ik.
We sloegen de trappen over.

Luik
We deden wel een alternatieve route door het groen die eindigt waar de trappen beginnen.

Luik
Kei-alternatief zoals u ziet! *kunst!*

Het plan was om de rest van de dag in Luik door te brengen, maar dat werd afgevoerd.
Voor mij geen Bongobon "48 uur Luik", zeker niet omdat het enige café dat er gezellig uit zag én open was al sluit rond de middag en Hema's hebben we hier uiteindelijk ook.
Serieus, wat doen mensen zoal in Luik, buiten tegen de gevels plassen en kebab eten?
Ik zou het nu effenaf spijtig vinden om nooit meer terug te keren naar foto 2.
Geef mij een reden!

De tuinen van Annevoie
Misschien moeten we het bezien als tussenstop naar den Ardennen; Luik schijnt daar wel een vaste waarde in te zijn.
Oef.
Namen bijvoorbeeld, niet bepaald bij de deur, maar het is er zo schoon!

De tuinen van Annevoie
En ge kunt uw wandelkleren nog eens aandoen.

De tuinen van Annevoie
En ze hebben er moestuinen!
Deze is nog volop in ontwikkeling want op de site van De tuinen van Annevoie is niks terug te vinden van deze toch redelijke grote moestuin.
Maar ik heb hem gezien, dus bij bestaat!

14 opmerkingen:

  1. De foto's zijn juist prachtig. En die trappen: mooie foto's. En wat een lief mannetje met een lieve glimlach.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's en wat een schattig knulletje. Op de laatste foto is dat hooi wat ze tussen de planten hebben liggen tegen het onkruid ? Je ziet dat nl ook bij aardbeienplanten dat ze dat doen. Trouwens heel leuk je blog heb hem via via ontdekt. Zal een link plaatsen naar je op onze blog. Gr Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't stad Namen is gelijk 't stad Aantwaarpen maar dan in Dardennen, en feitelijk nog gezelliger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, er zijn veel minder Antwerpenaren. :)

      Verwijderen
  4. Luik is ook gezellig op zondagvoormiddag, dan heb je langs de maas kilometers lang markt, La Batte. En je hebt in Luik de Primark, het walhala voor goedkope hippe kleding. Al 2 redenen om er nog es terug naartoe te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. just! voor de Primark rij ik met mijn twee tienerdochters helemaal naar Luik
      en ikke met een boekske op een bankske in het winkelcentrum

      Verwijderen
  5. Via via kwam ik op je blog. Hier geen " echte" moestuin, maar een eetbare tuin. Onze oudste loopt al snoepend door de tuin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks dat het geen kodak is vind ik de foto's nog steeds prachtig. Enne... de 'rommelmarktverkoperpose'. Heb er hier even hardop om gelachen want nu ik er over nadenk... Zo staan de meeste rommelmarktverkopers er inderdaad bij... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. La Batte (markt op zondag) is leuk, Primark is leuk, Kerstmarkt is leuk (maar dat duurt nog even), Luikse balletjes eten is leuk, maar wat niet leuk is is het verkeer in Luik. Een hel! Hoe vaak ik al ben beland op de busstrook waar er ab-so-luut geen auto's mogen rijden wil je niet weten ;-p (en dan panikeer ik elke keer! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de tegeltjes in het café geweldig! Net als je blog die ik al een tijdje volg, zal ook een link plaatsen op mijn blog maar denk dat iedereen in Vlaanderen (én Nederland) je ondertussen al wel kent dankzij je boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De Botanische tuinen van de Luikse Universiteit zijn ook tof. Maar ja, dan moet je wel, net als wij van dat soort tuinen houden..........
    Verder vind ik Luik gewoon een stukje exotisch buitenland vlak voor de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die vloer in dat café - kwijl -

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zijn dat daar opzij van uw foto's vegen op uw lens of is dat een speciaal effectje op uwe nie-zo-grote-kodak?

    Ennueh Luik: gruwel. Ooit in verloren gereden. Ik dacht dat ik nooit meer terug thuis ging geraken. Bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé Mme, misschien een idee voor uw 'geheim project':
    http://derdekeergoedekeer.blogspot.be/2012/08/bouw-het-zelf-het-ecotoilet.html#

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen