donderdag 2 augustus 2012

Dag 34

Villa Augustus
Op dag 34 stapte ik fluks uit bed voor een uitstapje naar het buitenland.
Met man en kinders.
Naar ... Villa Augustus.
Ja, nog eens, op minder dan 1 week tijd, twee keer...
Maar nu met man en kinders en vorige keer met vriendinnen.
Dan is dat gepermiteerd.
Ik moest hen uiteindelijk nog dit mooie plaatsje laten zien, dit stukje Italië in Nederland.

Villa Augustus
De bijen had ik vorige keer zelfs niet gevonden.

Villa Augustus
En op dit schattige paadje had ik toch ook nog niet gewandeld.

Stadsboerderij Dordrecht
Andere excuses om zo snel terug te keren waren Zadenhuis Vreeken en de stadsboerderij waar de dieren 's avonds opgehokt worden in een Kind & Gezinachtige omgeving. Beide op minder dan 3 km afstand.
Het eerste ligt pal in een gezellige winkelstraat en het tweede aan het station.
Buiten koeien, geiten, konijnen en meer boerderij-ingrediënten is daar een zeer fijne moestuin en een hoop andere ecologische vondsten.

Allee hoppa, allen naar Dordrecht!

Morgen ben ik er weer, met hoogstwaarschijnlijk weer wat geweldige foto's!
(niet zelfgetrokken dus)
U kijkt toch ook!

17 opmerkingen:

  1. super tip! staat nu bovenaan het lijstje 'to visit'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, wat leuk! Was dit gisteren of vandaag? Gisteren was ik ook in Dordrecht ;-) Alleen om te shoopen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Mme Zsazsa!! 'k Heb vanavond uw blog gevonden via de blog van "Mama van vijf". Ik zit hier met heeeeel veel respect alle mooie, leuke, maffe, lieve, gezellige enz. enz. foto's te bekijken en je tekst erbij te lezen. En ik ben nog lang niet klaar. Wat een ontzettend leuke, gezellige, grappige blog heb je!!!!! Ik ga je volgen hoor. Hier straalt zoveel positiviteit uit. Echt, ik heb heel veel respect voor je! En wat grappig dat je bij Villa Augustus bent geweest! Ik woon daar heel dichtbij!! Mooi is het daar he!! Nou, tot blogs!! Liefs uit Nederland X Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stad he, Dordt (zoals wij het hier zeggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had al wel veel gehoord over Villa Augustus en rijd er dagelijks langs maar na het lezen van jouw lovende berichten ga ik er op korte termijn toch zelf ook maar eens kijken. Als Mme Zsazsa op minder dan 1 week tijd er 2 maal heen gaat dan moet hel wel super-mega-geweldig-tof zijn toch?! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nee nee nee nee nee!! ik was al groot fan van Villa Augustus, maar als Mme nu gaat zeggen dat iedereen er naartoe moet is er geen plekje meer voor mij... en eet iedereen mijn cheesecake op en en en... boehooeeee!! (wat is het er heerlijk he!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. vraagje: ik ben op zoek naar een grote hoeveelheid bloembollen zoals narcissen, hyacint, daslook, bosannemonen... allemaal ter verwildering in schaduwrijke omgeving. Waar zou ik in Nederland deze kunnen gaan halen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo, daar kan ik u wel een tip voor geven, maar u zult nog eventjes moeten wachten tot het najaar. dan heeft kwekerij Groeneveld in Baarn weer enorm veel bollen en knollen tegen een goede prijs in de aanbieding. als u niet alleen voor de bollen 1,5 uur in de auto wilt zitten: Kasteel Groeneveld en Paleis Soestdijk zijn aan dezelfde weg gelegen. veel succes!!

      Verwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alé 3de keer goede keer zekerst ... (mijn pc werkt niet mee). Ik wou dus zeggen dat ik Dordrecht enkel kende van Loods 5 (super interieurwinkel!). Maar nu ik dit hier lees bij jou en nog enkele andere blogsters ... Ik vertrek direct !!
    http://byevamaria.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, goed hé, die Vreeken's zaden. Kleine winkel, met een ongelofelijk groot assortiment, ook veel vergeten groenten enso.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en niet te vergeten, ook vlakbij: kop van het land!!
    heerlijkste vegetarische restaurant waar ik ooit gegeten (& geslapen) heb!
    villa augustus is inderdaad bijzonder fijn maar aldaar was de maaltijd nog beter, alle 6 gangen fantastisch.
    http://www.kopvanhetland.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. allez, ge hebt me helemaal warm gekregen, ik ga dinsdag eens piepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. en dit staat dan ook weer op ons lijstje 'weekendactiviteiten'

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaaa ik woon ook in Dordt en Villa Augustus verveelt toch nooit!

    BeantwoordenVerwijderen