donderdag 27 september 2012

Schoolfeestje

Schoolfeestje
Qua creativiteit heb ik het hier de laatste tijd een beetje laten afweten.
Maar daar komt vanaf vandaag verandering in!
Tot kerst ongeveer heb ik nl. samen met Dorien een wekelijks rubriekje in Plan B op Vier.
Gisteren werd de eerste aflevering uitgezonden, het schoolfeestje.

Schoolfeestje
Omdat de eerste schooldagen in het eerste leerjaar niet alleen voor de kinderen maar ook voor de ouders wennen zijn, organiseerden we een klein verwen ontbijt. Er waren verschillende soorten pannenkoekjes, fruitsla, koffie, thee, sap én roze cava!
De kinderen zaten nog niet goed en wel op hun stoel of de ouders vlogen al in de cava, zo moet dat!

Schoolfeestje
Dorien zorgde voor de zaligste pannenkoekjes (recept Dorien?) en ik timmerde twee kraampjes in elkaar, dat idee had ik gepikt bij Tante Hilde. Voor de rest was er nog een zelfgemaakte rok en verschillende vlagjes. Al de rest kwam uit ons beider kelders. Zei ik al dat de kringloopwinkel aan ons een goeie klant heeft?

Maar goed, hopelijk heeft u gisteren gekeken en anders hier, speciaal voor u, ons feestje!



Niet nodig om te zeggen dat wij daar elke keer evenveel van genieten als de gasten, of zoals Dorien zei: "Het is bovenal leuk dat wij zoiets kleins en warms en ongeforceerds op tv mogen doen."

Merci Woestijnvis!

41 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Schoon kleed trouwens in dat openingsgeneriekske :-)

      Verwijderen
  2. Merci voor de link! Dan moet ik de rest van 't programma niet bezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amaai jong, ge moest die paletten dan nog alleen dragen ook!

      Verwijderen
    2. LOL direct op doek naar den bok! 't Was goed. Heel goed! Van mij mogen ze heel dat programma vullen met jullie.

      Verwijderen
  3. Heel natuurlijk, tof om zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er top uit. En zo stoer met dat palet met rok en hakken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jalap, dat feestje heb ik precies weeral gemist

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel erg tof! Ik blijf ze zeker kijken via de site! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het hele programma is erg fijn; van mij mag het naar 20u-20u30 verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk leuk leuk, ben fan van die witte kanten slinger, zo mooi!
    (ga je die filmkes hier elke week posten? dan kan ik dat ten minste volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk leuk leuk, ben fan van die witte kanten slinger, zo mooi!
    (ga je die filmkes hier elke week posten? dan kan ik dat ten minste volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja ik het gezien gister (ik was al elke avond Plan B aan't kijken en aan't denken 'wanneer komt Mme Zsazsa nu eens in beeld met haar feestjes?!'). De moeite!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. moest je nog een feestje zoeken om op te leuken? Binnenkort een babyborrel hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooooooooooooh wat geweldig !!
    En dat kanten slingertje is natuurlijk ook tóp, ik heb een aantal van die kleedjes hier liggen, nu weet ik wat te doen. Merci en ga zo door, ik geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En die Dorien heeft mooie oorringen aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel, want wij hebben geen tv meer en nu hoef ik dat alvast niet te missen.
    En ik kan weer meepraten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof!! gij op tv!! ik kijk ernaar uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk maar ik vind het hele programma fijn. Van mij mogen die stukjes allemaal wat langer duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. LEUK!!!!!!!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Moh zo leuk! Ik ben fan van vier, en nu nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What a fantastic Idea.
    Congratulations
    Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Aah! Bedankt om dat filmpje hier te posten. Kabeltelevisieloos zijnde zou ik dit anders helemaal missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kijk iedere dag naar plan B (via de digicorder, gezien het onmogelijke uur). Het verrast mij dat het zo weinig kijkers lokt. Ik vind het leuke TV.
    En speciefiek over 'Allemaal feestjes' -> zit goed ineen, origineel ook. Ik heb de indruk dat jullie allebei nog wat onwennig waren voor de camera aan 't begin van de opname, maar tijdens het feestje was daar niets meer van te merken. Proficiat en doe zo voort.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoera! Wat een feest!
    "Vlagjes" is een raam woord, als ik het zo hoor...vlaggeskes klinkt toch beter :)
    Goed bezig allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo tof om u in bewegend beeld te zien Mme!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hier ook digicorder-planB-momenten! Goe gedaan, madam en Dorien !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Proficiat dames, heb zonet het filmpje bekeken, zeer leuk! Zou woestijnvis jullie ook betalen om wat creativiteit naar hier (lees Andalusië) te brengen??? :-)
    Ik heb het programma nog maar 1 keer kunnen bekijken maar de formule spreekt mij enorm aan...Goe bezig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb het opgenomen!!! Ga straks in mijn bed kijken. En zoooo benieuwd of ze je stem gaan dubben.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. i love plan b!! en de feesjes zijn daar natuurlijk onmisbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. met vlag en wimpel geslaagd die eerste aflevering. Smaakt naar meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tof! En 't ziet er allemaal heel lekker uit. Hebben jullie die kraampjes écht op de ochtend van die eerste schooldag nog in elkaar geknutseld?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het filmpje is niet in Nederland te zien, kan dat kloppen?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo relax (als het er uit ziet) is dat waarschijnlijk nie, paletten uiteen kloppen in het donker: maar hoe tof! Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  32. super probeer zeker is een keertje te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  33. leukleuk!
    wat mij wel opviel, de gemiddelde mamaleeftijd ligt precies een pak hoger dan bij ons aan de schoolpoort? ofwel verkeer ik gewoon in ontkenning natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wanneer delen ze alweer die tv-awards uit? Heel leuk om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. creatief en leuk programma! Tof dat ik alle afleveringen nog kan bekijken. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen