donderdag 20 september 2012

Ninglinspo en een goed idee

Ninglinspo Ninglinspo Ninglinspo Ik kreeg een tijdje terug een interessante mail. De mailer in kwestie stelde voor om alle blogposts over fijne bestemmingen/uitjes/dagtrips te bundelen. Ik vond dat een geweldig idee. Wat een schat aan bestemmingen hebben wij samen al niet laten zien? Haar volgende idee was: "Doe dat gewoon ergens opzij van jouw blog en vraag iedereen u te mailen als ze iets nieuws hebben gepost" Daar stond ik al minder enthousiast tegenover, ik krijg nu al niks gedaan.
Maar het blijft wel een geweldig idee natuurlijk.
Ik dacht: Ik gooi het even in de groep, misschien is er iemand met een passie voor bestemmingen uit de Benelux (Oh Luxemburg, daar ben ik al jaren niet meer geweest) en een beetje tijd over.
Iemand?

Deze moogt ge al zeker noteren, De wandeling langs de Ninglinspo, een zijrivier van de Amblève. Ik ontdekte zo bijvoorbeeld gisteren dat naar beneden wandelen al bijna even erg is dan naar boven. En dat uw schenen daar de dag nadien grellig zeer van doen, maar hey, lang geleden dat ik mijzelf avontuurlijk vond. En voor iemand van 28 is dat wel iets waard!

36 opmerkingen:

  1. Aww en Abel past nog steeds in een rugdrager.
    Welke is dat?
    Want ik zou mijn zoontje van 2,5 jaar ook nog wel op de rug willen dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een gewone niet-rekkende lange doek, ik heb er eigenlijk geen idee van welke dit is.

      Verwijderen
    2. Er bestaan verschillende rugdragers voor kids van 2,5.
      Ik heb hier een manduca liggen, maar die begint wat klein te worden. Ben nu aan het kijken voor een peuterdrager, wss wordt het een Numbat.

      Geweven doek zoals hierboven kan dus ook :-).

      Verwijderen
    3. Patapum peuter heb je ook (en nog meer hoor zolang het geen babybjorn, kipling of zoiets is)

      Maar wij gebruiken ook een geweven draagdoek, lekker makkelijk om te wisselen ook tussen mijn kindjes (4 maand, 2 jaar en 3 jaar)

      Verwijderen
    4. mijn dochter van 4 wordt ook nog gedragen, in een bb-thai van Babylonia. Oon in een gewone lange draagdoek gaat dat nog prima :)

      Verwijderen
  2. Ooooh, waar is de tijd dat ik samen met mijn ouders als klein meisje ging wandelen bij de Ninglinspo... Superherinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :o)!!!!! en ik ben nog steeds 30 !!!


    (....... if only........ *zucht*). :o)!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er echt nog nooit van gehoord maar kan ik dat nog wel, gezien ik net geen 28 meer ben zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, de Ninglinspo, dat is lang geleden ... sweet memories van natte schoenen, glibberige stenen, stijl naar beneden (of naarboven) maar wel een schone wandeling! Ze hadden in de eighties wel nog geen ergonomische rugzakken maar bon, het ging ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. den english po :) ah zo tof vinne kik da!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is een tag 'dagtrip' geen idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ergo baby carrier : perfect voor peuters en voor heuvel- en bergtochten! En inderdaad, wil iemand zo'n blog beginnnen à la Bio de Janeiro, maar dan voor leuke gezinsuitstappen ? Ik geef er hier alvast nog eentje : avonturenpark Forestia in Theux

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik krijg spontaan zin in allerhande uitjes. Met kids en al ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zier er uit als een mooie wandeling en altijd heerlijk om kindjes in de doek te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb daar een jaar of 10 geleden gewandeld met de "Bommie" (oma) van mijn lief en zij heeft de hele tocht op... pumps gelopen zonder een keer te zeuren!Prachtige wandeling, maar dat was toch wel het meest memorabele :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De ninglinspo! Hoe lang is dat geleden... heerlijk is dat als kind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De Ninglispo, heeft er niemand daar in 'gezwommen'? Wij gingen daar vroeger, als 't goe warm was, met de school naartoe, ook wandelen, maar je kan daar mee momenten dus in, dat is gewoon een natuurlijke wildwaterbaan met steile waterglijbaantjes, geweldig! Misschien wel iets minder geschikt voor kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh nostalgie! Dammen bouwen, van 'glijbanen', mooie stenen zoeken, ... Ik heb daar zelfs ooit mijn zevende verjaardagsfeestje gegeven! Nog veel leuker in de zomer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je (of de ander) een platform wilt, waar dergelijke ideeen op worden weergegeven, is wellicht een dagtripjes in de BeNeLux-forum een idee. Maar wie gaat dat modereren?!?! Ik heb teveel ideeen en te weinig tijd. Hoe treurig!

    Ontwerp een format waarin aan wordt gegeven wat de aard is van het uitje, vanaf welke leeftijdscategorie, welke moeilijkheidsgraad en of het toegankelijk is voor wandelwagens/rolstoelen.

    Ik wil m'n bijdrage wel leveren, in omgeving Rotterdam weet ik heeeel veel leuke uitstapjes. :)

    Ik houd me in ieder geval aanbevolen voor wandelingen/trips die geschikt zijn voor kinderen. Onze kleine is nu 2,5 en mij leek de Ninglingspo dit jaar minder geschikt. Volgend jaar maar wandelstappers voor haar kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi, pijnlijke schenen.
    Dat is zo het type spierpijn op de plek waarvan je niet eens wist dat er spieren zaten, vind ik altijd.
    Inderdaad een bekend fenomeen na een afdaling ;-)
    Bedankt alvast voor de tip, en ik kijk al uit naar zo'n blog met dag-trip-tips. Misschien dat de initiatiefnemers van Bio de Janeiro dat wel zien zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. op www.UiTmetVlieg.be vind je nu al een goed overzicht van alle activiteiten voor families in Vlaanderen. En binnenkort starten we met de Bende van Vlieg met verslagjes van families. Wie heeft er goesting om mee te doen (en gratis tickets te krijgen)?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ow zeg, uw man die wil dragen in een doek, straf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk, das toch keimannelijk zo uw kind over rotsen meesleuren :)

      Verwijderen
  19. Ah, maar daar is 't echt plezant. Vooral met 2 bussen vol lagere schoolkinderen ie na de wandeling allemaal nat zijn. Wij doen dat om de 5 jaar als schoolreis. De tofste reis die er tussen zit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb die afdaling van de Ninglinspo nog met de hogeschool gadaan (afdeling toerisme)... in november, en ben er met mijn klikken en mijn klakken ingevallen :/
    Andere leuke plaatsjes hier bij ons, ik woon namelijk naast Saint-Hubert zijn: het labyrint in Barvaux (wel maar tot begin oktober open), vlakbij Vielsalm heb je So Bechefa, een prachtig bos met chalets waar je kan barbecueen enz... In saint-Hubert zelf heb je het wildpark waar Ardens wild in semi-vrijheid rondloopt...
    Te onthouden in september is het proces van 'La Gypsinne'... een soort openluchttheater waarbij een 'heks' veroordeeld wordt, ontsnapt en waarna alle aanwezigen met fakkels door het donkere bos naar haar op zoek moeten. Heeft plaats in de bossen rondom Redu, het boekendorp. Zijn jullie eens in de buurt, dan wil ik graag voor gids spelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer is dat juist dat proces van 'La Gypsinne'?
      Lijkt me leuk maar ik vind daar niets over.

      Verwijderen
  21. Ook leuk is een wandeltocht langs oude spoorwegen in Wallonie. Moet je wel kinderen met stalen zenuwen hebben want deze avonturentocht leidt je door pikdonkere spoorwegtunnels. Als je wil zoek ik de wandeling eens op.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In Nederland is de omgeving van Nijmegen/Beek erg mooi, het gebied van de Zeven Heuvelen en landgoed 'De Heerlijkheid'. Prachtige bossen met doorkijkjes over groene heuvels met boerderijtjes. Spannende namen als De Kabouterboom, het Filosofendal en de Duivelsberg. Echt een aanrader! De N70-wandeling is verkrijgbaar bij de VVV Nijmegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Berlijn
    http://tweemeisjesindestad.blogspot.nl/2012/08/338-sommer.html

    Lanzarote
    http://tweemeisjesindestad.blogspot.nl/2012/03/308-lanzarote.html

    Parijs
    http://tweemeisjesindestad.blogspot.nl/2011/07/258-paris-et-ses-charmes.html
    http://tweemeisjesindestad.blogspot.nl/2011/06/242-paris-et-les-restaurants.html

    Luik
    http://madamezsazsa.blogspot.nl/search/label/Goei%20adreskes

    Texel
    http://www.moodkids.nl/blog/regenbestendige_tips_voor_een_paar_dagen_texel.aspx
    Deventer
    http://kleinezaken.blogspot.nl/2010/08/speelgoedmuseum.html

    Utrecht
    http://kleinezaken.blogspot.nl/2010/01/guerillastore-hipraven.html

    Gent
    http://www.zilverblauw.nl/2011/02/25/gent/
    http://karenvandelaer.blogspot.nl/2011/02/dit-was-gent.html


    Kijk zo iets: net als 10 projecten in 2011...een blog waarbij iedeeeen zijn link naar een leuke reis/plaats bericht kan plaatsen...

    Dus je schrijft een blog met ik ben daar en daar geweest en dit en dit was leuk..en dan verzamelen we die...als we dan zelf gaan hebben we de leukste tips...

    soort home sweet home ofzo...

    zucht, ik ben niet zo goed in uitleggen geloof ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wij gaan dit weekend nr spa met 8 koppels en de kids! ik laat weten of er daar leuke dingen te doen zijn :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen