donderdag 18 oktober 2012

60 boeken en een vodje papier

EVA En toen kwam de dag dat ik met 60 boeken en een vodje papier naar Gent reed. Ik was door EVA gevraagd om wat te komen vertellen over vegetarisch eten op hun evenement en ik mocht van de gelegenheid gebruik maken om boeken te verkopen.
Onderweg had ik wat kernwoorden op een papiertje gekrabbeld en ik had er alle vertrouwen in dat alle aanwezigen al zoveel wisten over vegetarische kost dat ik mijn verhaal niet moest doen wegens te weinig geïnteresseerden.
Ik installeerde mij naast Dorien bij wijze van miniboekenbeursje en de mensen stroomden toe.

Tijdens de toespraak kwam er iemand van EVA om mijn plaats in te nemen achter de boeken. Al een chanse, ze verkocht ongeveer een derde van al de verkochte boeken. Dat moest ik dan ook al niet meer zelf doen. Die toespraak, die ga ik hier nog eens over doen, want blijkbaar is dat toch niet zo evident om elke maaltijd vegetarisch te maken, begrijpelijk, ik weet het soms ook niet.
Er waren wel wat vragen waar ik niet op een, twee, drie kon op antwoorden, dat ga ik hier bijgevolg goedmaken.
Ondertussen heb ik Dorien al ingeschakeld voor uw bijvalprobleem want dat is precies het grootste struikelpunt: Wat moet er in godsnaam tussen die boterham?
Zijn er zo nog dingen die u graag had geweten?

Een ding kan ik al vertellen, vegetariërs dragen geen rokken. Ofwel naaien ze niet, dat kan ook. Ofwel nader ik het punt waar iedereen die een boek wil het al heeft en de rest ofwel niet naait ofwel het gewoon echt niet moet hebben. Of om het nog anders te zeggen, ik heb daar grellig mijn broek gescheurd.
Ik verkocht, bij benadering, ongeveer 4 boeken.
Ahum.

Ach ja.
Ik heb Dorien toch nog eens gezien hé.

TonBouton en Wapiti, jullie mogen je adres mailen!

36 opmerkingen:

  1. Whahaha, ik zat er maar 70 naast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja, tkan nie blijven duren ook eh jong :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. al dat geslijm levert dus niks op

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijd voor een opvolger (van het boek) dus hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och ik zat er maar 56 naast... Jammer, ik had het je zeker gegund ze alle 60 te verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En daar moet ik dan weer geweldig mee lachen hoe jij niet naast je schoenen gaat lopen maar lekker nuchter blijft onder de verkoop van 4 boeken ! En nog iets...ik heb nu al 3 weken geen kleren meer gekocht voor mezelf!!!! Weet jij wat dat is voor mij...dat is zoals afkicken van cocaine volgens mij. Ik probeer vol te houden tot het einde van het jaar. (djiezussss, wat zeg ik hier nu???)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-))
      ik heb al 2 maanden geen nieuwe kleding meer gekocht ! Maar ik vind dat dat nu toch wel weer eens mag hoor.... We kunnen natuurlijk óók gewoon weer een rokje uit het boek maken nietwaar... de stof heb je vast al... en dan is het dus mooi niet gekocht. Het gaat ons vast lukken tot einde jaar !

      Verwijderen
  7. En ik heb weer wat geleerd...
    ...m'n broek geschreurd... dat kende ik nog niet...
    spreekwoorden en gezegdes blijven lastig ;-)
    Want je had toch een rok aan, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeps, dat is eens een ander getal... ik eet ook vegetarisch en heb je boek... zal ik wel de uitzondering zijn.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. allé, nog 15 teveel geschat. ik dacht het wel, vegetariërs zijn toch per definitie geitewollensokkendragers:bakfietsmoeders, dat is niet stijlvol/praktisch met een (zelfgemaakte) rok hé.
    had het kunnen weten eigenlijk.
    ps: waar is uw menubalk naartoe?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, o jee, was je er niet verlegen mee? En "kenden" ze je wel daar, denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oei..... nou, ik denk dat al die mensen in hun onderbroek daar zaten, dat kan toch niet anders... hoewel... dán hadden ze juist wel weer een rokje kunnen gebruiken.... onverklaarbaar dit. Maar hopelijk waren ze wél geïnteresseerd in vegetarische kost!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha, en ik denken dat je er 60 had verkocht en nog eens een order van nog eens 60.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, zat ik er 116 naast, bijna goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Rokken? Ja! Naaien? Ook! Vlees? Ja, lekker (sorry), zo veel mogelijk van beestjes die een fijn en vrolijk leven hebben gehad hoor ;-) Ik zal aan mijn vegetarische vriendin eens zeggen dat ze zich vrouwelijker en creatiever moeten opstellen. De horken! ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. PS. Ik doe ook weleens een dag zonder vlees of vis, ik zit niet de ganse dag met een kippenbout in de hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. woehahaha schitterend! Hou van je 'down to earth' stijl! En nee ik lach je niet uit maar hoe je het brengt. Eerst iedereen laten opbouwen en opbieden. Dan iedereen laten slijmen (toch leuke oplossing voor gelijkstanden) en dan dit fijne schrijfsel :)
    je toverde een glimlach in een rotte dag! Dank je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ach ja madame, kerst komt er aan en de rest van uw boekskes zullen wel hun weg vinden tot onder de boom?
    by the way: had ge dan zelf geen rok aan, dat uw broek gescheurd is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. en ik die eigenlijk dacht dat ge nog nabestellingen zou hebben en dat het addertje onder het gras daarin zat. Maar ooit heeft iedereen die het wilvje boek inderdaad al!!! Ik ken er maar weinigen die er nog geen hebben....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wapiti en Tonbouton, veel plezier ermee kikkervrienden ;-)

    Voor alle anderen (en mezelf)... volgende keer meer geluk!

    Groetjes,

    *Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh zucht van teleurstelling, derde geëindigd met 17 boeken, nog nooit er zo dichtbij gezeten en nog nooit iets gewonnen... Wilt ge niet nog in ruil voor wat geslijm een derde boek weggeven... Ik zou er anders wel een slijmefforke voor doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vegetariër en Veggieliciousbezoeker zijnde kan ik verzekeren dat ik het boek - uiteraard - gewoon al had, anders had ik het - uiteraard - zeker wel gekocht :)
    't Was een spontane maar leuke lezing!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ah, dankuwel, Mme! Ik ben er superblij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Idd wat moet er tussen de boterham... En ook : hoe kook je zo groentenrijk (of ingrediëntenrijk) voor maar 2 volwassenen en 1 peuter. Heb altijd t idee dat je dan óf moet invriezen (jakkes) óf drie dagen hetzelfde moet eten...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. waarschijnlijk hadden die gewoon al allemaal uw boek !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het feit dat vegetariërs geen rokken dragen klopt wel langs geen kanten hoor :)
    Ik ben vegetarisch en draag rokken en heb uw boek ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt het fout begrepen. vegetariërs (zoals ik) zijn snelle mensen en die hadden dus al allemaal uw boek gekocht voor die lezing :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. :) Hoeveel is ongeveer een derde van 4 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik organiseer vanavond voor mijn vriendinnen een workshop van Velt: 'ecosmos'. We gaan 20 verschillende vegetarische broodsmeersels leren maken! Ik kijk er al naar uit! Meer info op www.velt.be

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat boek had ik ook al gekocht maar wat ne sjieke foto is da!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. dan had ge maar ne rok aan moeten doen hé - was uw broek niet gescheurd ginder! Volgens mij heeft heel Vlaanderen uw boek ondertussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. maja, die eerste 50000 gingen vlot hé, het komt op die 4 niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen