woensdag 19 december 2012

Kerstgeknutsel deel 1: Sterretjes van papier

kerstgeknutsel

Ik heb nog altijd geen kerstboom, te nat, te laat, te lelijk, te dood, het is altijd wel iets.
Maar ik heb wel raamversiering!

Sterretjes van takjes omwikkeld met fluodraad, pateekesonderleggers van papier, pomponnetjesslingers, noem het op, het hangt omhoog!

Vandaag presenteer ik u: De papieren kerstster
Zo gemakkelijk dat je met de tekeningen alleen al van start kan gaan.
Het enige dat je nodig hebt is een strook papier van 3 cm breed en ongeveer 50 cm lang.
En dan gewoon de handleiding volgen, u gaat merken dat het vanaf stap 5 ineens duidelijk wordt en dat het vanaf dan vanzelf gaat.
Zolang u de vouwen er niet keihard in plooit is stap 7 ook een eitje en moest het toch niet willen lukken is een grote naald heel handig.

kerstgeknutsel
kerstgeknutsel Die grote naald komt hier weer van pas om al de sterretjes aan een touwtje te rijgen.
Voila, kerstgeknutsel deel 1!

20 opmerkingen:

  1. Met dank aan Pinterest toch dit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga dat niet tegenspreken *lol* En je kan het alvast beter uitleggen/tekenen!

      Verwijderen
  2. Oei lol wat was dat hier allemaal. :)

    Maar neen dus, uiteraard verzin ik hier alles zelf!
    Ttsss.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Damn, ik dacht net dat ik pinterestgewijs eens origineel kon zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Origineel kunt ge niet meer zijn, maar snel wel. ;)

      Verwijderen
    2. en dan moet je nog kunnen tekenen :-)
      't is wel een heel mooi sterretje, niet!

      Verwijderen
  4. Op Pinterest kom ik nauwelijks.. Mme ZsaZsa iedere keer als ze wat nieuws heeft neergezet :) Dus ik ben er iig heel erg blij mee. Dankjewel! Ik schrijf hem op bij de knutsellijst in de vakantie. we gaan veel sterren maken dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op Pinterest vind je tegenwoordig al zodanig veel, dat je al een creatief wonder moet zijn om nog iets nieuws te kunnen verzinnen! Maar ne goeien nederlandstalige uitleg komt altijd van pas nje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mensen toch, da's gewoon origami en bestaat al langer dan België. Nochtans heb ik die sterretjes als kind vaak gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog handiger vouw je ze meteen om het touwtje, dat scheelt een hoop gepruts nadien.
    http://vervlogendagen.blogspot.nl/2011/12/lucky-star-garland.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar de link naar de tutorial op jouw blog werkt niet ;)

      Verwijderen
    2. Bedoelde je de link in de Engelse vertaling? Dat heb ik meteen even aangepast. Dank je.

      Verwijderen
  8. Mooi! Inderdaad op Pinterest vind je heel veel, maar het zelf uitleggen en in elkaar steken op de blog vind ik veel origineler. Goed gedaan Mme Zsazsa ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! :)

      De link naar "mijn inspiratiebron" staat er trouwens bij voor degene die zouden denken dat ik denk dat de zon uit mijn gat schijnt. ;)

      Verwijderen
  9. Proberen waard!

    http://mamajulesbrussels.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, wat een geweldige opmerking "dat de zon uit mijn gat schijnt". Die ga ik onthouden! En ik vind de sterren erg leuk en bedankt voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lukte niet met inpakpapier van de Hema :-(
    Welk papier heb jij gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat inpakpapier te dun is, ik gebruik tekenpapier dat ik aan elkaar plak.

      Verwijderen