vrijdag 7 juni 2013

Dat Abeltje

Abeltje
Dat Abeltje zei vorige week maandag:
"We gaan op kamp en we gaan ook blijven slapen!!"
Ik zei:
"Uhuh, heel tof jongen!" en dacht: "Uhuh, dat docht ik niet."
Maar zijn juf zei:
"Tuurlijk gaat hij dat kunnen en ik zou het echt spijtig vinden als hij niet blijft slapen."

En kijk, bepaalde mensen kunt ge op hun woord geloven dus stak ik gisteren een enthousiast Abeltje in een huifkar en haalde vandaag een smerig Abeltje terug op.
Een Abeltje dat als een van de eerste sliep, 's nachts tot drie keer toe van zijn luchtmatras rolde en 's morgens even vermist was tot ze onder zijn matras keken.
Een Abeltje dat helemaal niet liever thuis had geslapen, in tegenstelling tot wat ik gedacht had.
Wat zijn juffen die mijn kind beter kennen dan ikzelf toch geweldig.


Abeltje
Zo zot!

19 opmerkingen:

  1. Haha! Wat een geestige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die heeft zich duidelijk geweldig geamuseerd. kan toch niet beter? Goed van die juf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, bij hem hebben ze het dus ook na drie keer opgegeven. Bij Tihune hebben ze er tenminste nog een matje ondergelegd, terwijl ze onder het veldbed van haar buur lag.

    En daarnet ben ik haar hier thuis al onder het bed onderuit mogen gaan zoeken. Slechte gewoontes leren ze daar op dat kamp ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker gek, lekker vies...wat wilt een kind nog meer...
    (of een moeder of een juf...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te zien heeft hij een geweldige tijd achter de rug. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oef, hoe heb jij geslapen? ;) Heerlijk dat hij zo heeft genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jong geleerd enzo, die juffen kunnen er wat van. Hier eenzelfde scenario maar met een kind dat vers haar eerste vier weken school achter de rug had. Klein hartje bij het wegbrengen (en veel moederlijke verantwoordelijkheid op de schouders van de zus). Big smile (en droog bed, oef) bij het halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er super uit! Stoer hoor, van t manneke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die heeft zich duidelijk super geamuseerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ge moogt hem zo niet onderschatten he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha,
    Mooie blog! Zelf heb ik ook een blog en ik vroeg me of hoe je daar bovenaan die links naar een andere pagina kan plaatsen!?
    Antwoord alstjeblieft!!! Bloggergirlsx@gmail.com
    Als je mijn blog wil bekijken: suuperherooo.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke foto's (en een leuke tent op de achtergrond). Hij heeft zich zo te zien goed geamuseerd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach wat wordt Abel al groot! Heerlijk dat hij zo heeft genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. groot worden en loslaten noemen ze zoiets zeker, voor mama's moeilijker dan voor hen.

    BeantwoordenVerwijderen