zaterdag 24 augustus 2013

Kamperen met Mme Zsazsa

Vuurke voor de tent
Man, als dit geen idyllisch plaatje is.
Een vuurtje, een goed boek en een opvouwbare zetel.
How, dat klinkt als kamperen?!

Goeiemorgen seg!
Inderdaad, want hier is de tent!

Geoefende kampeerders zullen al gezien hebben dat er een stuk tent mankeert, dat is allemaal heel normaal om twee redenen.
1. Dit was de eerste keer dat de familie Zsazsa uit kamperen ging.
2. Door allerlei omstandigheden maar vooral een fout ingegeven adres werd de tent opgezet met enkel het schijnsel van een zaklamp en de koplampen van de auto.
Want het was ... donker, gelijk in donker en koud en onervaren.
Het mag dus een mirakel heten dat de titel van dit stuk niet is:
Scheiden met Mme Zsazsa.

Dat is volledig te danken aan onze buren die tien seconden nadat Mr. Zsazsa siste: 'We gaan NU alles laten liggen en een hotel zoeken!' vroegen of ze misschien moesten helpen.
Ik zei: 'Bwa, weet ge, awel ja misschien efkes.'
Ondertussen had Abel al een keer of zes op de claxon geduwd -per ongeluk- en had Jef al vijftien keer gekwekt dat het niet plezant was en dat hij wou gaan slapen.

Mr. Zsazsa zei ook nog: 'We hebben ons hier al ferm belachelijk gemaakt.' en
'Ze gaan ons hier niet kunnen uitstaan.'
Ha, zo schattig.

Maar goed, de tent, die geraakte dus recht en de verrassing was groot dat het niet de iglotent was die ik dacht geleend te hebben maar een soort van overdekt bungalowcomplex mét centrale binnenplaats.
U ziet hier bijna de helft van het geheel.
Inderdaad, ietwat overdreven voor een tweedaagse met vier man.

Camping
's Anderendaags ontdekten we waar we terecht waren gekomen. Vanop de begane grond én vanuit de lucht, ttz. vanuit de ruïne op de heuvel aanpalend aan de camping.
Onze tent stond ergens op dat plekske gras naast de rivier daar.

Kasteelruïne van Herbeumont
En als je daar op die ruïne een beetje achteruitgaat zie je dit.

Kasteelruïne van Herbeumont En aan de andere kant van de muur zie je dit.
En op die gele vlag staat precies een zwarte haan.
Dat moet wel de Ardennen zijn!

upload Juist!

@ Den Ardennen
Waar anders wordt er geasfalteerd rond bomen en liggen er electriciteitskabels op de grond?
Aaah, we *hartje* de Ardennen.

Bouillon
Alleen spijtig dat het er 's nachts zo koud is dat je de dag nadien met een kindertrui rond je nek moet rondlopen van de spierpijn.
'Wij liggen keidicht tegen elkaar', zei Jef 's nachts. 'Dan hebben we het een wel warm.'
Schattig, maar ook wel wat zielig.

35 opmerkingen:

  1. piep ik denk dat madam zzaza geen tweede keer met de tent gaat, leve een zalig bed in een hotel?? toch?

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's. Volgend jaar naar warmere oorden trekken als remedie tegen die spierpijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgend jaar een sjalleke en een warme slaapzak.

      Verwijderen
  3. Prachtige foto's. Wij slapen un de tent wanneer t 's nachts zo fris is met een fleecetrui over de pyama en natuurlijk met sokken aan:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hèhè herkenbaar suske, ge hadt ons eens moeten zien toen wij voor het eerst gingen! Als ge nog eens gaat moogt ge altijd roepen om tips en een kampeerlijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuke foto's, gelukkig kwamen de buren jullie helpen met de tent! :) en oei zo koud gehad.. Misschien beter een dikke trui aangedaan?

    Er is een give-away op mijn blog voor het één jarig bestaan indien je geïnteresseerd bent, kom even langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, hier ook al veel kou gehad in de tent: extra fleecedekentjes is de oplossing. En sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi verhaal... En mooi rokje heb je daar aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahaha wat een verhaal toch weer. Ik geloof dat dit wel de reden is dat je mij niet in een tent zult vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi kamperen is ook niet zo ons ding, maar ge moet het wel ne keer gedaan hebben vind ik :)
    En moesten we het nog eens avonturen, dan wel met een betere matras en een donske :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig herkenbaar. Maar zo te zien heb je toch genoten van het kamperen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moh, de eerste keer? Ik had wel verwacht dat gij al een volleerde kampeerster waart he!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 2 slaapzakken pp gaan er bij ons mee, nooit meer koud!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, wij zijn ook net terug van een is-kamperen-iets-voor-ons-test. In de Provence: dat scheelt hem qua nekpijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, en heel herkenbaar! Wij hadden dezelfde tent en misten ook dat stukje ;-) Kwamen we achter na een prachtig zomer onweer. Samen een tent opzetten is als samen behangen, als je dat overleeft kan je samen alles aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kamperen is geweldig! Eerste dag altijd sukkelen met de tent, maar daarna heerlijk genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gewoon u dubbel donsdeken meenemen jom!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zalig, klinkt zot, maar ik krijg daar kampeergoesting van...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En leg wat oude kranten onder je luchtbed, dan trekt de kou niet zo op uit de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zit hier weer eens heel hard te lachen achter de computer bij het lezen van je stukkie.
    Dank dat je mijn ochtendhumeur deed verdwijnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mijn tent tip; steek uw kledij die je de volgende dag wil aandoen in je slaapzak, dan heb je het sneller warm 's nachts én hebben je kleren lekker warm 's morgens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaa dat is een goei!
      Mss ook al de vuile was gewoon in de tent laten liggen dan?

      Verwijderen
  21. goeie tenttip, maar dan niet bij mijn lief, die zijn voeten stinken
    De laatste keer dat wij gingen kamperen, vergaten we onze slaapzak. Dat werd een nachtje bibberend warmte stelen van friemelende kinderen(en dat was niet de eerste keer o_O)
    't is precies lang geleden dat we nog eens gingen kamperen.
    Wel altijd zalig opstaan in een schoon stukse natuur

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kamperen, ook nog nooit gedaan. Ben niet zeker dat ik er ooit aan ga beginnen, ik heb natuurlijk wel 't voordeel dat ik hier twee tieners heb die al meerdere jaren op kamp gaan met de scouts en daar dus alles van afweten.
    ALs ik ooit ga kamperen, is dat dus met de twee kinderen om alles in orde te zetten.
    Trouwens, 'Having Cold is a State Of Mind'

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha, ik herken dat plekje! Is mijn favoriet. Leve het kampeerleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zweer bij de campingcar: minder avontuur, meer slaap.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke foto's! En dat idee van die kindertrui rond je nek is wel slim! Ik zou er niet aan gedacht hebben! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat zag me daar heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Net op het moment dat ik dacht 'oh, een stukje van Mme over kamperen, dat gaat ons -en vooral mijn man- kunnen overtuigen, ging het mis.... Dju toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goh, dat is dezelfde tent die wij hebben! Zalig ding, en wij zijn met nog minder dan 4. Maar wij slepen dan ook altijd onze hele keuken mee, plus tweepersoonsmatras en soms ook wel eens ons donsdekens. Luxekampeerders, denk ik dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik zag eerder deze zomer zo'n boom-staat-in-de-weg in bouillon

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoewel dit allemaal heerlijk nostalgisch klinkt, is af en toe een nachtje op een wat luxere locatie ook niet verkeerd, dat is althans hoe wij onze vakanties indelen (vermijd je gelijk ook die spierpijn!).

    BeantwoordenVerwijderen