woensdag 30 juli 2014

Op kamp & een nieuwe kat

kamp Twee zondagen geleden brachten we Jef naar zijn allereerste kamp.
Op weg naar huis zeg ik dat ik eigenlijk ook nog wel eens graag zou gaan kamperen.
Een dag laten zijn we een vierdehands campingcar rijker.

Een campingcar, dat is een plat remorkske waar een tent aan vasthangt, handig omdat je niet een halve kofferruimte kwijtspeelt aan een tent. Onhandig omdat je je nu verplaatst met een remorkske achter de auto.
Nog een halve dag later is er ook een campingplaats gereserveerd, blijkbaar niet zo evident in het hoogseizoen.

Post Het kampkind lichtten we old school in per brief. Cool, zei hij toen we hem weer kwamen halen, waar is die nieuwe kat.
Ach, de teleurstelling toen het om een tent bleek te gaan. Volgende keer communiceer ik in drukletters .

Yvoir De volgende zondag rijden we dit weggetje af naar onze camping.

Yvoir Waar we ons remorkske uitvouwen aan dit riviertje.

Yvoir Tussen zo'n 90 gelijkgestemden.

Yvoir We doen wat alle campinggangers doen. Kleuren, kaarten & lezen.

Yvoir Vriendschapsbandjes maken.

Yvoir Koffie en thee drinken.

Poilvache En ruïnes bezoeken.

Yvoir
Yvoir Na een lange wandeling gooi ik mijn handdoek in de ring en blijf ik met een boek in de auto zitten terwijl man en zonen nog een kasteeltje doen.

Yvoir Ik krijg al snel bezoek.

Yvoir Bezoek dat van plan is om lang te blijven.
Bezoek dat ook door de kinderen wel wordt geapprecieerd.
We doen een rondvraag bij de paar huizen in de buurt en de poes blijkt al een paar dagen in de buurt rond te hangen.
Abandoné, is de conclusie van de plaatselijke bevolking.
We besluiten de kater mee te nemen en de kinderen dopen hem na 5 kilometer Rosse Frans.

Vrijdag aanstaande wordt Rosse Frans ontdaan van twee lichaamsdelen, is Rosse Frans uw sterkater, gelieve mij voor die datum te contacteren.

22 opmerkingen:

  1. Die Jef is net een Duitser; aan het einde wint hij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu hebben ze dan toch een nieuwe kat ! Hopelijk blijft Rosse Frans lang bij jullie dan. Tenzij de rechtmatige eigenaar hem alsnog komt opeisen natuurlijk... Wat wens ik jullie toe?

    Leuke foto's trouwens !!
    Liefs, Me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsof het zo was voorbestemd :-) Wat een geluk heeft dat beestje van juist jullie tegen te komen! Mooie naam trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, mooi van Rosse Frans! En hoop dat je een comfortabel campingbed hebt, in jouw toestand ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop trouwens niet dat de rechtmatige eigenaar zich meldt met de mededeling dat dit z'n beste fok kater is...........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk verhaal :) Het moest zo zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. allé dan toch een kat gekregen .... leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier is ook een Rosse komen aanlopen. Met chip, maar vooralsnog is zijn baasje niet te bereiken. En blijft die Rosse nog even hier. De kinderen vinden het geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, oh, die rooien zijn altijd de ergste, haha. Wij hebben ook een rode die 5 jaar geleden aan kwam lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ze gaan zijn pootjes afzetten, dacht ik. Pas toen viel mijne frank.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh zo schattig: poezen zoeken zelf hun thuis hé. Of je dat nu wil of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Da's dan toch een vooruitziende blik.......waar is die kat? Och, had ik als Noord-Nederlandse ook maar een kleine flard van dat Vlaamse.....alles wordt er zacht of koddig van.....maar wat is het Noord-Nederlands voor remorske?? Daar ben ik dan weer erg nieuwsgierig naar.
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een remorkske is een aanhangwagentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn zoon van 9 leest de brief voor "en we gaan kamperen ... met een nieuwe kat ...."
    ik lig hier plat !
    Hij ziet er absoluut geen 'tent" in!
    Ik weet niet of het aan Jef ligt ....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. eerlijk, ik las ook kat ...
    heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen