dinsdag 25 november 2014

Komt een vroedvrouw bij een moeder

toni 25.11
Komt een vroedvrouw bij een moeder om naar het boeleke te kijken.
Zegt ze: Schoon boeleke!
Zegt ze ook: Toni verdorie! Mijn grootmoeder heette ook Tony, allee eigenlijk Antoinette, maar ze liet zich Tony noemen.
Felle madam mijn grootmoeder, een creatieve ook, ze heeft veel schilderijen gemaakt.
Stillevens enzo, tja, toen was dat zo hé.
Maar seg … dat schilderijtje daar op uw kast…

tony
Dat is verdorie van mijn grootmoeder!


Edit: Een dag later stuurt dezelfde vroedvrouw deze foto door.

oma tony

Oma Tony back in the 80's!

78 opmerkingen:

  1. mo allez, zeg... Dat kind is ZO meant to be!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HOE tof is dat!!! Ge zout er bijna een kind voor bijmaken om zoiets mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet! Jee! Dat vind ik mooi, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier is een 'Moh!' wel op zijn plaats!
    En is het kind genoemd naar 't schilderijtje?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als dat geen straf verhaal is...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moh! toeval bestaat niet zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! Trouwens het is een mooi schilderijtje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige start van een leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje zeg! Heerlijk zo! En helemaal de goeie naam gekozen dus ;) Nog gefeliciteerd trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. echt of wa? maar allé, zo straf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig! Some things are ment to be ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geef d'r vast een penseel in het knuistje. Dat moet goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, dat schilderijtje moet je koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem25.11.14

    Whaw! Kleine wereld.
    En ik moest gisteren meteen aan Toni Morisson denken, nog zo'n strafe madam. Mooie naam en gefeliciteerd.

    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw! Cool! Vet! Stoer ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig! Ze zeggen weleens "toeval bestaat niet"! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha! Toeval kan nogal tekeer gaan. Benieuwd naar het eerste rokje voor dit schattige meisje ... en veel koester-momenten toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, toeval bestaat niet he...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is de wereld toch klein hé!
    Prachtig!
    liefs en genieten maar van die roze wolk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jaja, toeval bestaat niet jong!
    Tof verhaal zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha! Maakte ook zoiets mee bij de geboorte van mijn jongste!
    Speciaal :) Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anoniem25.11.14

    't is een fel ding, hoor! (de baby bedoel ik dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk verhaal! It's meant to be zekerst?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Daar gaan we nog van horen, van Toni.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Straf! als dat een even felle wordt als die vroedvrouw, of haar mama, of die grootmoeder.... Dat belooft!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke samenloop van toevalligheden,
    proficiat trouwens!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Moh, inderdaad! Wat een toeval
    Mijn grootmoeder heette ook Antoinette, en ik ook, met naam 2. Zij liet zich Zoë noemen, not the slightest clue waarom dat zo was.
    Maar Toni, jong, zo'n schoon kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh hoe tof :). Ik mis mijn stage bij Lieve zo, een geweldige vroedvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, die ga ik onthouden voor bloedje 3 (hier een antoinet, als doopnaam!). Toni!

    Maar wat een verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hahaha, prachtig! En herkenbaar op een bepaalde manier. Wij hadden drie jongens. In de nacht van de bevalling kwam de kraamhulp - ik heet Mirjam zei ze. Kannie waar zijn zeiden wij...als we een meisje krijgen gaat ze Mirjam heten...En Mirjam werd het!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Haha, straf, en ik moest ook meteen aan Lieve denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een geweldig kippevelmomentje moet dat geweest zijn! Geniet van jullie Toni :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig! En dat kleintje daar ook, wat lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw! Goed begin voor Toni en inderdaad wat een schoon boeleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Anoniem26.11.14

    Toeval bestaat toch niet?
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een geweldig verhaal!
    Van toeval gesproken... Of is het geen toeval?
    Ohja en nog proficiat met de geboorte van jullie dochter!
    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Sandrien26.11.14

    Prachtig verhaal! Toni wordt een felle madam, zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dat zijn echt momenten om te koesteren. Proficiat met jullie prachtige dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. ? Hoe grappig is dit? Dat is ook mijn oma!
    Proficiat met jullie dochter, ik wens jullie heel veel geluk samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. misschien omdat ik vandaag wel heel emotioneel ben, maar ik kreeg hier dus tranen van in mijn ogen ... fantastisch! En wat een schat van een dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Waaaaa! Het was al een Goed Verhaal, maar met die foto erbij helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Anoniem28.11.14

    Lieve van Vita Nova? Idd; prachtmadam!

    btw, Onar, ik ben een grote liefhebber van uw werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Schitterend !! Wat een dame met pit, als naamvoorbeeld kan je het niet beter wensen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. niet te schatten! de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Prachtig verhaal, prachtige naam, prachtige dochter! Van harte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Prachtig verhaal!
    Ik was laatst 'de vakantie van boer Bram' aan het voorlezen.
    Plots verscheen daarin de meid op haar scooter, 2 keer raden hoe ze heette....juist ja Toni. Het deed mij glimlachen omdat ik moest terugdenken aan de foto van oma Tony hier

    BeantwoordenVerwijderen