woensdag 17 december 2014

En daar is dan het geboortekaartje!

Kaartje Toni Ik vind, als je iets kan uitbesteden dan moet je dat vooral doen!
Toen ik zag hoe enthousiast mijn kinders de kleurplaten van Naais inkleurden kreeg ik een ingeving. Een geboortekaartjesingeving!
Ik zou gewoon een kleurplaat bestellen bij Naais, ha, tsjakaa!
Ja, dat gaat iedereen keitof vinden, met die kleurboekenrage van tegenwoordig.
Ik bestelde 'een kleurplaat die zo'n beetje bij ons gezin past' en streepte geboortekaartje door op de to-do lijst.
Iets voor den doopsuiker moest ik dan nog wel verzinnen, maar daar hadden we nog tijd voor.

Kaartje Toni Dus het werd dit.
In plaats van één grote tekening, een collage van allemaal dingen die de familie Zsazsa typeert.
We gaan niet in de detail treden, sommige dingen zijn nogal aan de genante kant.

Omdat ik het wat zonde vond om die kleurplaat in vier te plooien om op te sturen bedacht ik het geniale plan om de geboorteaankondiging via mail te doen, kon iedereen die plaat zo vaak afdrukken als ze wilden.
Ik vertelde mijn kleurplaatplan aan wat vriendinnen en die vonden dat allemaal maar niks. Van 'Maar ik heb geen (nooit inkt in mijn) printer', over 'en al die gepensioneerden dan, die hebben ommes geen emailadres' tot zelfs 'gierigaard'.
Ondertussen vond ik het misschien ook wat te sober én hadden we nog steeds geen doopsuikeridee.
Lap.

Kaartje Toni Dus het werd dit.
Een geboortekaartje én een kleurplaat!
Kaartjes om op te sturen en een kleurplaat om kadoo te geven.
Misschien moest ik nog iets verzinnen om bij de kleurplaat te geven.
Kleurpotloden! Maar die potloden in die kleine doosjes zijn ook niet altijd van de meest geweldige kwaliteit.

Kaartje Toni Dus werd het dit.
Eén vierkleurkleurpotlood van een deftig merk.
(Hoe verzint ze het toch?!)
Maar, ik wou toch ook nog iets suikerboonachtigs geven.
Allee, bij een geboorte hoort toch chocolade?

Kaartje Toni Dus werd het dit.
De keuze uit vier repen van Tony Chocolonely.
Chocolade van de ethische soort. Als meter van My Fair Baby moest ik natuurlijk wel iets kindvriendelijkers verzinnen dan de gewone suikerbonen uit de winkel (die ik de vorige keren wel kocht).
Chocolade van Tony Chocolonely, dan konden we natuurlijk niet anders dan het kind Toni noemen.
Of Tony als het een jongen was geweest.
Zo'n gepersonaliseerde reep was immer nog een pak duurder.

Kaartje Toni Dat van Toni/Tony is een grap.
Het is zelfs zo dat de geboortekaartjes een week op zich hebben laten wachten omdat we het geslacht niet wisten en we pas daags nadien de naam hebben doorgegeven.
In tussentijd zaten die Naaisen maar te wachten om de kleurplaat in elkaar te passen.
En toen alles in elkaar paste, wou ik er ineens nog een kraamkosttekeningetje bij, want dat kraamkostplan bleek wel te werken en ik wou gelijk iedereen op de hoogte brengen.

Trouwens, dat van die platte buik en dat doorslapen dat was ook een grap.
Spijtig genoeg.

Voila, de kleurplaat in vol ornaat, voel u vrij om ze in te kleuren, ze staat ervoor!

kleurplaat toni

36 opmerkingen:

  1. Bij het bekijken van de tekenigen vraag ik me af... Welke zijn nu de genante dingen?!
    Superleuk idee, trouwens ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil anders wel graag het verhaal horen achter het varken met de netkousen aan ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super cool😁 Die tekening is geweldig. Nog eens proficiat met de geboorte van je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk gedaan! Hier 30 weken ver en ik heb er nog niet eens over nagedacht over dat kaartje en die 'bonen'.... Hellup!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tony's Chocolade voor Toni, hmm lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanaf de moment dat Toni er was dacht ik aan de Tony Chocolonely chocolat, echt waar! Want ik ben niet zo zot van chocola, maar die blauwe Tony: heaven!
    En die kleurplaat: keitof, dat zou ik zelf ook nog (willen) uitgevonden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie wonder wordt creatief onthaald. LEUK !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het origineelste geboortekaartje dat ik dit jaar zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel origineel kaartje!
    En ik maar met smacht zitten wachten op jouw tip voor de platte buik... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig!
    En stiekem wist ik wel dat dat vet gelogen was, van dat doorslapen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat origineel!! Prachtig resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Keikeikeikei en nog eens keileuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is gewoon kei-plezant, zo kei blij zijn met uw doopsuiker/kaartje resultaat!
    Echt tof! Moest ik mijn printer aan de praat krijgen, ik printte onmiddellijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super verhaal en kei origineel ! Love it

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi, I love your crochet, is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet, visit me , hugs from Brazil.


    _________Merry Ch____________Merry Chr
    ______Merry Christma_______Merry ChristmasM
    ____Merry ChristmasMerr___Merry ChristmasMerr
    ___Merry ChristmasMerry ChristmasMe_______Merr
    __Merry ChristmasMerry ChristmasMe_________Merr
    _Merry ChristmasMerry ChristmasMerry _______Merr
    _Merry ChristmasMerry ChristmasMerry Chri______M
    Merry ChristmasMerry ChristmasMerry Christma__Mer
    Merry ChristmasMerry ChristmasMerry ChristmasMe_M
    Merry ChristmasMerry ChristmasMerry ChristmasMerr
    Merry ChristmasMerry ChristmasMerry ChristmasMerr
    _Merry ChristmasMerry ChristmasMerry ChristmasMe
    __Merry ChristmasMerry ChristmasMerry Christmas
    ____Merry ChristmasMerry ChristmasMerry Christ
    ______Merry ChristmasMerry ChristmasMerry C
    _________Merry ChristmasMerry ChristmasM
    ____________Merry ChristmasMerry Chri
    ______________Merry ChristmasMerry
    _________________Merry Christm
    ___________________Merry Chr
    _____________________Merry
    ______________________Merr
    _______________________Me


    Visit my blog - Tita Carré - free patterns crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fantastisch die keurplaat! Ik heb al goesting om ze in te kleuren tijdens de komende klassenraden hier op school...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig idee!! En hele toffe uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maakt Toni me weer aan het lachen (of was het u of Naais).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super! Leuk bericht om te lezen!
    En dat doorslapen komt nog wel hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig idee dat navolging verdient... ik voel me ineens geïnspireerd voor kerstkaarten. Verder alle goeds voor jullie gezinnetje ook in 2015, maar dat gaat wel lukken als ik zo die gezellige blogs lees.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi. En vooral die chocolade natuurlijk, wat een goed plan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig! Weet niet goed of ik nu ook een baby wil of gewoon eens bij u op bezoek wil komen ;) Kleuren en sjoklat: geweldige combinatie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, wat origineel! Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hij is ZO leuk! Maar ik ben natuurlijk ook ZO benieuwd naar wat er zo gênant is..................... (Ik kon het niet vinden?)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk plan,
    en de uitvoering, jongens wat een kunst!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Maar zeg, ik ben deze kerst dankbaar voor dat bijna laatste zinneke in uw post... "Trouwens, dat van dat doorslapen en die platte buik was een grap." Ik las dat de vorige keer en ik had zin om prompt ergens iets te smijten. (Mijn vier maander slaapt nog niet door, zoals je weet) Dank dus voor deze opheldering. Niet dat ik het u niet gun eh... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. En echt een origineel kaartje! Hoe bedenk je het toch? (Kroezelmama)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Kei leuk!!! Goed begin van Toni haar creatieve leven, gelukkige kerst gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. tof tof tof!
    even mijn eigen blog promoten (maar 1keertje hoor ik wil niet spammen!)
    mevrouwtjerommel.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen