dinsdag 31 maart 2015

Nest Moestuin door Mme Zsazsa

Nest Moestuin
1 september 2014, half tien: ik smijt de deur achter mij dicht, zet koffie en placeer mij achter de computer.
Ik moet op twee maanden tijd een moestuinkalendermagazine afhebben, moet, want ik ga voorzekers te vroeg bevallen. En ik moet ook nog alle kleertjes wassen en strijken en wegleggen en al. En een meisjesnaam zoeken, want die komt maar niet en ge gaat zien dat het een meisje is. Zo gaat dat altijd.
Moestuinrace tegen de tijd!
Terwijl ik binnen met dikke buik zit te vertellen hoe het allemaal moet gebeuren ziet de moestuin er buiten met de week verslonster en afgeleefder uit. Zo gaat dat altijd.

Zes maanden later heb ik een dochter, is bijna alle opgedane verwaarlozing terug rechtgetrokken én ligt de moestuinkalender in de rekken.
In plastic folie.
Ambetant, want ik denk dan altijd: dat is voorzekers omdat er niks instaat.
Maar niks is minder waar mensen! Het staat propvol, er schoot zelfs zo goed als geen plaats over voor reclame.

Laten we eens virtueel bladeren!

Nest Moestuin
Zoals je ziet en ik al zei is het magazine in de vorm van een kalender, elke maand lees je wat er te doen, zaaien, planten en eten valt.
Met alle informatie die daarbij nodig is.
Zo handig, al zeg ik het zelf.
Dit is mei.
Of toch de eerste twee pagina's van mei.

Nest Moestuin
Dit zijn er nog twee van mei.

En zo zijn er nog elf andere maanden!
Maar er is meer!

Nest Moestuin
Er zijn ook recepten!
De recepten zijn van de geweldige Dorien Knoackaert, u kent haar misschien van het leukste en beste moestuinboek allertijden, De Moestuin van Mme Zsazsa.

Nest Moestuin
Dit boontjesrecept is het lekkerste dat u ooit gaat eten.
Maar er is meer!

Nest Moestuin
Er is ook een mini-moestuinkalender!
Vandaar de plastic folie natuurlijk.
Het grote boekje is dan om binnen te lezen en kan daarna naar de keuken, het kleine kan in de moestuintas, of bij het zaad ofzo.
En er is nog meer!

Nest Moestuin
Er is ook een Franse versie!
Daar heeft u waarschijnlijk niks aan, want wat zou u hier komen doen als u Frans praat, maar zo heb ik het toch eens kunnen laten zien natuurlijk.

Goed!
Moest u zich afvragen of er nog meer is, ja, er is nog meer!
Ik mag tien boekjes weggeven, aan u en u en u enz.

Als je wil kans maken op een van de tien boekjes post dan hieronder voor donderdag 2 april, 16:00 een reactie.

Moest u niet winnen:
Het magazine is overal te koop voor het luttele bedrag van 6 euro 95.
Daar kunt ge niet voor sukkelen.

In Nederland ligt het helaas niet in de winkelrekken, maar je kan het wel online bestellen.

370 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel schoon uit, zo schoon dat ik zelfs een kans waag om er eentje te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe mee! Voor mijn vriend want die moestuiniert als een bezetene en zou dit enorm weten te appreciëren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe mee! Voor mijn vriend want die moestuiniert als een bezetene en zou dit enorm weten te appreciëren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem31.3.15

    super mooi, ik wil er ook een, ryder

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vicky de Viking31.3.15

    Wij doen dit jaar ook een poging tot moestuinieren �� boekske zou wreed van pas komen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klara31.3.15

    Ik doe zó graag mee, want ik woon in het noorden van Nederland en kan er hier niet eentje kopen. <3 jullie boek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem31.3.15

    ik doe mee! voor mijn pas ontdekte lichtgroene vingers, of gifgroene, dat kan ook nog, ahum... Nele aka de breiende chaoskip ��

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Dat is precies wat ik nodig heb! Weer zeer goed gedaan, Mme!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar ik doe toch ook ne keer mee zalle! Omdat ik nog geen moestuin heb en mijn kinderen van die heerlijke buitenkinderen zijn en mij onlangs zelf vroegen:"Kroezelmama, wanneer krijgen wij nu een moestuin?" Voila, de eerste stap gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amaai, gij zijt nogal productief! Het ziet er weer vree goed uit ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een eigen moestuin zou ik graag nog willen hebben. Zeker nu mojn dochertje oud genoeg is om een handje te helpen. Een handig boekje erbij zou dan wel van pas komen en zorgt er misschien voor dat ik eindelijk eens in actie schiet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier hebben we ook een mini moestuintje. Lijkt mev heel handig zo een boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waw Mme, wat knap! Laat de nest tot mij komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook graag kandidaat voor dit super handige boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Cox31.3.15

    Ook ik doe graag mee, winnen willen we allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha, hier een hoogzwangere die -vanwege bijbehorende ongemakken- nog niet verder is gekomen dan het zaaien van wat peen... Het stapeltje 'nog te zaaien' groeit gelijk mijn buik... Nog efkes... Tot die tijd blader ik graag je mooie nieuwe boek door...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit zou heel goed van pas komen. Ik doe graag mee om er een te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Anoniem31.3.15

    Uw moestuinboek wordt hier in tuin en keuken gretig gehanteerd. Dus meer van dat : laat maar komen. Groetjes, Nancy T

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anoniem31.3.15

    Ziet er echt leuk, interessant en handig uit! Na de bouwwerken wil ik graag starten met een moestuintje dus deze tips zouden goed van pas komen �� ik waag mijn kans. Marijke DC

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hulp bij het koken en tuinieren altijd welkom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. We doen graag mee, de moestuin zit hier nog steeds in verwaarloosde fase

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er heel fijn uit, proficiat. Ik waag graag mijn kans...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow, tof! Ik waag ook graag een kans :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zou er graag eentje winnen want ik wil met mijn 3 helden van zoontjes een moestuin beginnen, maar hoe doe ik dat?? Ik zal de wijze raad van tante zsazsa goed kunnen gebruiken...😉

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoer is zelfs nog geen moestuin, alle hulp is welkom

    BeantwoordenVerwijderen
  26. jaweljawel, ik doe ook mee. Voorlopig alleen nog maar kruiden, courgettes en pompoenen hier, maar wat niet is, kan zeker nog komen! En ik wil vooral ook nog mééér recepten van Dorien!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk om te lezen net voordat ik er buiten aan begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo'n prachtexemplaar wil ik wel winnen. Zo kan ik met mijn jongens de tuin beginnen omtoveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk, en zo'n heerlijk zomerse foto! Ik ding graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk, en zo'n heerlijk zomerse foto! Ik ding graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die wil ik ook wel winnen! Moestuinieren en mijn dochtertje van 1 week oud zijn mijn grootste hobby's! Herkenbaar ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Onze vloggende moestuinzoon (https://www.youtube.com/watch?v=i9JZ6lvjI7k) kan zo'n boekje wel gebruiken voor wat extra inspiratie. Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik waag me dit jaar voor de eerste keer aan een moestuin dus het boek zou welkom zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik doe ook mee ! Met mijn geluk haal ik hem beter in de boekhandel maar bon... wie niet waagt hé... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik wil heel graag een exemplaar! Dit jaar hebben we voor het eerst een tuin en ik wil graag een moestuin aanleggen. Groene vingers zijn niet echt een probleem, maar een leiddraad zou toch geen kwaad kunnen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wow, gefeliciteerd met de publicatie! Omdat ik best nog het een en ander bij kan leren over moestuinieren waag ook ik graag een gokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik wil ook wel een kansje wagen voor mijne vriend. Tenzij onze mini-serre het vannacht begeven heeft in de storm, wat was dat???

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ooh, ik wl er ook graag één winnen! Ik moet nog beginnen met het maken van de planning van de moestuin en dit zou dus zeer van pas komen! Mocht ik hem niet winnen, dan zou ik graag willen weten of dit blad ook in Nederland te koop is?

    Groetjes,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wow, ik doe zeker mee ;-). 'k Heb Uw boek ook en ben groot fan.
    Mocht ik hem niet winnen, zou ik gelijk Hanneke willen weten of we dit tijdschrift ook in Nederland kunnen krijgen?
    Groet, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. O ja, en ik heb een moestuin. Achter de kerk en naast het hunebed.....

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik waag ook graag een kansje. Ziet er weer super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hier nog een Nederlander die graag meedoet. Heb al allerlei lekkers op mijn balkon als bonen, druif, rodebes, aardbei en kruiden en doe graag nog meer inspiratie op voor mijn keuken en moestuin.

    Groet Hadewych

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik ga men kansje wagen ! Superhandig zo een mini moestuinkalendertje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ja, ik doe ook mee! Om te genieten in mijn moestuin van al de intressante info, de mooie layout en de prachtige tekeningen/foto's. Zo groeit mijn groentetuin hopelijl ook tot iets leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ja, ik doe ook mee! Om te genieten in mijn moestuin van al de intressante info, de mooie layout en de prachtige tekeningen/foto's. Zo groeit mijn groentetuin hopelijl ook tot iets leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wij hebben net onze 'vierkante meter moestuin bak' gezet... Hij staat nu nog leeg maar ik popel om er aan te beginnen maar weet nog niet goed wat of hoe dus dit zou zeker van pas komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wij hebben net onze 'vierkante meter moestuin bak' gezet... Hij staat nu nog leeg maar ik popel om er aan te beginnen maar weet nog niet goed wat of hoe dus dit zou zeker van pas komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik die mee..mijn moestuin en ik kunnen wel wat advies gebruiken !

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Gaarne, gaarne doe ik mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh heel graag! Opdat mijn "Darwin's garden" wat meer structuur krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Onze moestuinstrook is zwaar verwaarloosd. Zes maanden geleden kwam hier ook een meisje piepen. Een tijdschrift schreef ik niet. Het masterplan 'verbouw eens een huis' strooide roet in her moestuineten.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik ben benieuwd, ik doe dus mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik weet een klein beetje over moestuinen en de rest lees ik graag in uw boekske.... ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik doe ook heel graag mee want ik ben bang dat ik het in Nederland niet kan kopen, of wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik doe ook graag mee, het mag zelfs een boek in het Frans zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Tof, is het (net als je boek) ook te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
  57. griet31.3.15

    Gelukkig dat er een franse versie is, want dat zal wel de enige zijn die ik waar ik woon op de kop kan tikken;)

    En by the way, schoon kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Tjee wat een reacties, de wind waait heel hard hier in Drenthe dus moestuinwerk is er niet echt bij nu.. Tijd om heerlijk te lezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Heel leuk, ik doe graag mee! Is het magazine ook in Nederland verkrijgbaar? Anders moet ik binnenkort 2,5 uur in de auto op pad om mijn exemplaar te gaan kopen.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. dat ziet er nog eens heel erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Joepiieeee wil ik wil ik wil iiiikkk😊

    BeantwoordenVerwijderen
  62. oh, naast naaien leerde ze haar volk ook moestuinieren en gezond eten, sterk! daar wil ik ook wel een levend bewijs van

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat stoer dat je dat gemaakt hebt met zo'n zwangere buik! En wat leuk dat je het gemaakt hebt! Ik hoop dat ik er ook een in Nederland kan kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  64. WoW mooi geworden zeg. Die zou ik heel graag willen winnen, kan ik goed gebruiken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wow, dat noem ik nog eens timing 😊, net een moestuin aangelegd (vorige week), maar er moet nog iets in. Zou dus ideaal zijn voor onze nieuwe moestuin 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Anoniem31.3.15

    Hier al enkele jaren een moestuin, maar dat lukt ongetwijfeld nog beter met jouw tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Oei oei, als ik het aantal reacties zie heb ik hier niet veel kans om te winnen. Maar na twee jaar een beetje potteren in bakken heb ik nu van mijn man toch het "recht" bekomen om 4 m² siertuin om te vormen in moestuin. 't zou dus van pas komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Yeaah die wil ik graag winnen! fingers crossed!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Ik ding graag mee voor mijn moestuinminnende vriend (en zijn chef plantjes water geven, ondergetekende) Ziet er hartstikke leuk uit! Gr Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Wow wat gaaf zeg. Die wil ik graag winnen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Oh, ik doe graag mee. Ideaal om er aan de slag mee te gaan in een nieuwe tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. dit kan alleen maar degelijk zijn, dus ja ja ik doe mee. moestuinen kan ik niet, maar ik wil dit graag een beetje leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. AnkeT31.3.15

    Jup, ook hier kandidaat! Vorig jaar huisje gekocht, serieuze hof, ondertussen dochtertje gekregen, fijn fijn, maar nu kriebelt het om te beginnen ploegen in die hof. Bring it on please :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Goed gedaan, Mme! Ik weet niet of ik het geduld heb om te wachten tot de trekking van de tombola, ik zal er dus eentje kopen en mocht ik winnen, ken ik volk genoeg dat wel een cadeautje kan gebruiken. Jullie boek heb ik pas gekocht omdat ik er al eentje had (Eten uit eigen tuin). Dat is nogal Brits (lees: beetje andere groenten, beetje ander klimaat)en niet zo plezant verteld. Ik lees je tips en Doriens recepten met veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Afijn, ergens onderaan de lijst met liefhebbers..hoop ik ook een kansje te maken!. Zulke fijne informatie kan iedereen gebruiken denk ik, ook met twee linker handen en geen groene vingers...

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Super! Ik doe mee! En anders koop ik het wel gewoon 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Deze ochtend nog even getwijfeld om hem al te kopen, maar ik wacht graag eerst de loting af!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. beetje gefrustreerd bij het zien en lezen van al dat super-georganiseerd-fantastisch tuinwerk op jouw Blog... maar met dat boekje erbij durf ik er misschien toch aan te beginnen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Anoniem31.3.15

    Dag Madame Zsazsa, gefeliciteerd, ziet er prachtig uit, ik waag een kansje!
    Groetjes,
    Rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Beste madam Szasza,
    Wij zijn hier grote fan van uw moestuinboek en uw blog. Onze tuin moet aangelegd en met zo'n handig boekske lukt dat zeker nog veel vlotter. We duimen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Anoniem31.3.15

    Dit winnen onze groene vingers maar al te graag! En ook als foodies: lekkers uit eigen tuin op het bord. Dat kan alleen maar smullen zijn!
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Anoniem31.3.15

    Mooi! Na de rokjes, transitië en het moestuinboek mag deze toch niet ontbreken in mijn verzameling :-)
    Daniëlle (fan!) (Met moestuin!)

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Daar zou ik best heel graag kans op maken... In de zomer verhuizen we naar een boerderijtje en daar hebben we mooi de ruimte voor een moestuin... ik kan de tips goed gebruiken;)

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Anoniem31.3.15

    ik graag, voor mezelf en de kinderen, zodat we ons "vader" kunnen overtreffen in ons hoekske in zijne moestuin! graag!!
    lucia en de kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Hoera! Daar ding ik graag voor mee. De tuinbotten en spade staan al klaar. Groet,Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Beste Madame Zsazsa, wat een puik stukje werk weer van uw hand. Dolgraag zou ik het magazine winnen, want door een actie van een landelijke supermarkt ben ik met de zeker de helft van de rest van Nederland aan het zaaien geweest. Maar ja, hoe nu verder?

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Bezig met een nieuwe tuin, waarin dan nu ein-de-lijk plaats is voor een stukje moes! Wel een kleintje, maar vol goede moed gaan we proberen er iets van te maken! Moet lukken mbv dit mooie magazine!

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Ja, ik doe mee, maar dat is vooral omdat ik heel bang ben dat dat niet in Nederland te koop is en wat dan? WAT DAN?

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Graag zouden wij willen doen. Mijn kinderen zouden hier erg content mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Anoniem31.3.15

    Vooral gefeliciteerd! Ik zou ook graag een kansje wagen. Ik ga dit jaar voor het eerst moestuinen met mijn 4 dochters (1,2,4 en 5) dus het boek zou als geroepen komen. Op hoop van zegen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anoniem31.3.15

      Kim, Stella, Linn, Ellie en Lia

      Verwijderen
  92. die ziet er zo leuk uit dat ik hem ook wel wil winnen. Onze voortuin is eindelijk geen verwilderde onkruidboel met af en toe een leuk plantje meer. Ik wil ze omtoveren in een moestuintje, dus deze is heel erg welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  93. ik waag ook mijn kans, mij moestuin zal er deugd van hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Waw! Net wat ik zocht! Twee weekjes geleden gestart met de moestuin (adhv je boek). Leuk, zo samen met de kindjes in de tuin werken! Maar ik geraak er nog niet helemaal uit wat ik nu wanneer moet doen. Dit boekje brengt raad!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Aniek31.3.15

    Ja, ik wil wel winnen! Ik vind je boek al super. Vorige week de halve gazon omgeploegd en een serre besteld. Dus alle inspiratie is welkom :-)
    Aniek G.

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Jeps, count me in! Ik waag graag een kansje! Organisatie is niet mijn sterkste punt ;o) en het ziet er een hele handige leidraad uit! U heeft dat weer goed gedaan! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Joke K.31.3.15

    Ha, komt dat even goed uit! Na ons huis moet ook onze tuin grondig 'gerenoveerd' worden! Dat zou natuurlijk veel vlotter gaan met dit handige boekje! Peuterdochter staat alvast met haar tuinschopje paraat.

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Lijkt mij ideaal om als leek eindelijk een moestuin-poging te wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Doe mee omdat het blad waarschijnlijk niet te verkrijgen is boven Turnhout. En gratis doet het natuurlijk altijd goed bij uw bovenburen, al betaal ik met groot plezier voor zoiets prachtigs, mocht het blad hier toch in de kiosk liggen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Hé, dit is super! Onze kindjes hebben al voorgezaaid! wat de poezen niet hebben opgeknabbeld, moet in het stuk brakke grond achterin de tuin komen - moestuinstart, onder lichte dwang van het kroost dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Graag! Mijn moestuin smeekt om de wijsheid van mme... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Graag! Mijn moestuin smeekt om de wijsheid van mme... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Graag! Mijn moestuin smeekt om de wijsheid van mme... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Keitof, ik doe mee! Ik heb het moestuinboek ook al, laat dat buitenseizoen maar beginnen! Hier in het uiterste zuiden van't land hebben ze 'misshien' de Franse versie wel, maar het liefst zou ik toch de Nederlandse willen lezen. Nee, we doen nie moeilijk zene :-) Groetjes uit de Gaume

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Ik doe ook graag mee. Ik krijg hier, na enige tijd zeuren, ook mijn moestuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  106. ik ben heel benieuwd naar dat moestuinboekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Anoniem31.3.15

    Alhoewel alle bladen van het boek de moestuin van Madamme Zsazsa bij elkaar groter zijn dan mijn postzegelmoestuin, wil ik het magazine graag winnen. Handzamer, vooral de bijlage om mee de tuin in te nemen. Groetjes MiekeR

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Ik waag ook mijn kans, als ik win gaat de Nest naar mijn zus en ik geniet mee van de opbrengst van haar tuin .

    BeantwoordenVerwijderen
  109. An Vincke31.3.15

    Fantastisch mooi gedaan! En super praktisch met je recepten én het losse gedeelte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Ik waag ook mijn kans, ik won hier al ooit spinazie-zaad, dat deed het supergoed btw, nu nog wat meer inspiratie winnen en er komt ook eens wat anders op de tafel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Ja! Ik maak graag kans, want woensdag krijgen we de sleutel van onze moestuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Hier doen we aan mee, misschien met uw tips dat ik dan toch in actie schiet

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Jaaah dat wil ik wel! Misschien komen mijn eerdere pogingen tot moestuinieren dan toch nog een keer tot succes (??)

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Anoniem31.3.15

    Ik wil ook zo ontzettend graag winnen.... vind je boek geweldig en heb zondag een mooimini boekje gemaakt van de moestuinkalender en groentefiches en zou het graag nog veel mooier en handiger maken met alles wat in het het blad staat.. Alles voor mijn nieuwe tuin met kas!! zo'n zin in dit jaar.. en als ik niet win, waar kan kopen in nl????? groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  115. mah, zo wijs en al! mijn gasten gaan da de max vinden... die kleine kindervingerkes die in de grond pulken...

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Agnès31.3.15

    Oh tof een franse versie, die ga ik snel eens gaan halen bij den libraire. Je suis ravie, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Tof tof, wij zijn hier al stillekes bezig in den hof, maar meer inspiratie kan nooit kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Matsen Jorritsma31.3.15

    Ik doe ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  119. z w i e b e r>z w a b b e r>u i t j e>w a t-v i n d-i k-i n-m i j n-t u i n t j e ?>e e n-s u p e r-d o e-b o e k j e-v a n-m m e-z s a z s a<3l o v e-i t>

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Ik zie zo'n boekje ook wel zitten. Kwestie van wat beter te weten waar ik mee bezig ben

    BeantwoordenVerwijderen
  121. ik doe niet mee. wim doet mee. wim is de man van de meter van mijn basje. wim is de eigenaar van de tuin van mijn hand. en wim heeft een moestuin. een leuke. met het zsazsa-boekje kan hij die helemaal naar zijn hand zetten. jawel.

    BeantwoordenVerwijderen
  122. De kinderen zijn nu op de basisschool druk bezig met moestuin projecten (dankzij de gratis zaadjes van de Albert Heijn). De school vind het enthousiasme van de kinderen zo leuk, dat ze een deel van het schoolplein gaan omtoveren tot moestuin. Ik zou voor de school graag een exemplaar willen winnen (en er stiekem zelf in kijken, ons huis is bijna af en we zoeken nig inspiratie voor ons kleine tuintje).
    Gefeliciteerd met het uitgeven van het nieuwe boek, zo tussen zwanger en bevallen door!

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Wat knap dat je dat zo aan het eind van de zwangerschap hebt gemaakt. Ik ben er erg benieuwd naar! Na een aantal jaar een volkstuintje gehad te hebben, maken we dit jaar een minimoestuin in onze achtertuin. Heb er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Zou ik de goede sier maken bij mijn lief als ik met een nieuw boekje van uw hand aan kwam zetten. Hij werpt mij de hele dag dingen voor de voeten als 'maar mme Zsazsa heeft haar tuinbonen al lang in de grond staan! Zul je zien dat wij weer luizen krijgen.' Nieuwe boekjes, nieuwe wijsheden, dat gun ik hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Moestuinieren EN recepten erbij! Kijk dat is toch het perfecte boek! Wat zegt u er zit nog een extra boekje bij om mee te nemen naar de moestuin? Uitmuntend!! Nou daar wil ik wel een wingokje aan wagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Zo'n boekje zou ideaal zijn om me eindelijk eens aan mijn moestuinplannen te zetten! Geen uitstelgedrag meer met zo'n handleiding. En nog lekkere receptjes erbij ook jummie!

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Ik wil ook wel eentje winnen. zijn sinds vorig jaar met een moesttuintje bezig. dus zeer welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Deze beginnende moestuinierster waagt graag een kansje!

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Anoniem31.3.15

    We willen ook een kansje wagen als moeder en vader van een groot gezin, we hebben al een moestuin, zijn ook al ervaren tuinierders. Maar het lijkt ons een mooie, praktische moestuinkalender ! Veel succes nog met de moestuin , leve de biologische tuin ! Eéntje vol leven, hé ! groetjes Veerle en Rony

    BeantwoordenVerwijderen
  130. daar kunt ge absoluut niet voor sukkelen !

    Toch waag ik nog ff mijn kans !

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Ik zou hem graag winnen zodat ik hem kan gebruiken bij het me uitleven in het moestuinbuurtinitiatief bij ons in de stad. En mocht ik hem niet winnen, wil iemand hem dan opsturen naar Nederland, alstu-enorm-blieft? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  132. yes!!!! i want! Wij zijn hier de tuin aan het 'verbouwen' en zo een handige kalender zou ideaaaaaal zijn :-)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  133. Voor 6,95 kunt ge inderdaad niet sukkelen, maar ik win zo graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Nu we binnenkort een heel grote niet aangelegde tuin gaan krijgen, wil ik ook wel een moestuin. Jouw tips gaan zeker van pas komen. Dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Dat ziet er handig uit! Hier worden pogingen gedaan om een mini-moestuintje te creëren, maar eigenlijk heb ik er niet zo veel verstand van en doe ik maar wat... Als ik niet win, ga ik het zeker kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Jaaaaa, jaaaaa zoooo handig voor de kindjes

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Karin31.3.15

    Oeh, dat zou fijn zijn om te lezen, onder het genot van een kopje thee, in onze nieuwe volkstuin. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Oh jee, oh jee, wat een reacties al...
    Maar ik ga het toch ook proberen! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Jaaaa graag, ik doe ook mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Ik doe mee.......natuurlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Super handig voor een beginnende tuinier als ik:).
    Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Aaaah keileuk! Ik wil m zoo graag, maar is hier in Nederland denk ik niet te koop......dus pliiieeeeeessss mag ik hem winnen? Ik wil zooo graag moestuinieren à la mme ZsaZsa......
    Veel liefs, Mariëtte x

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Valérie31.3.15

    ik waag mijn kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Heb het gisteren gekocht. Supermooi. Interessante aanvulling op het boek.
    Hopelijk met allemaal extra nieuwe recepten?
    Jammer van dat plastiek errond. Kunnen ze niet een superdun Japans papier gebruiken? Of iets anders afbreekbaars?

    BeantwoordenVerwijderen
  145. EllenB31.3.15

    Hier nog een kandidaat voor het boekje! De moestuin is al ingedeeld, maar het zaaien moet nog gebeuren. En dan komt die kalender héél goed van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  146. Anoniem31.3.15

    in plaats van in de tuin te werken in de storm die zonder mij buiten ook wel doorgeraasd, doe ik nu nuttig binnenwerk zullen we dan maar zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Anoniem31.3.15

    Allez, ik zal dan nog een paar dagen wachten om dat prachtmagazine in plastiek het mijne te maken. Dat wachten is gewoon voor de show natuurlijk, en in tussentijd zaai ik nog wat in mijn bakskes, want alleen wachten is ook maar niks, zelfs al is het voor de show.
    Elien Vanhoof (Ik heet niet echt Anoniem, he)

    BeantwoordenVerwijderen
  148. Net huisje gekocht op Noord Gronings platteland met ruim 2500 vierkante meter grasland. Dat zal geleidelijk metamorfoseren in bloemen-, moes- en kruidentuin...met plekje voor hangmat en bijenkast...
    Nu maar hopen dat de aarde niet te veel gaat beven!

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Wauw, dat wil ik ook wel winnen. Onze nieuwe (tweedehands) serre is bijna klaar, enkel het glas er nog in en hopppaaaa... we kunnen zaaien, planten, oogsten en opeten natuurlijk ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  150. waaaw, wat leuk! ik waag een kansje, ook al lijkt het met al die reacties wel op een speldje in een hooiberg maar wie niet waagt niet wint! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  151. Ik doe ook graag mee, net als iedereen hierboven mij, alleen al omdat ik het hier boven in Nederland niet kan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Ik waag mijn kans! Voor mezelf of voor mijn moestuinende mama :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Waw! Wat leuk! Ik waag mijn kans en als ik niet win... dan ga ik het gewoon kopen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Ik doe ook graag mee! Het eerste jaar dat ik in mijn moestuin begin, en heb nog véél te leren en te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Anoniem31.3.15

    Wil papa's werk verder zetten, nu hij in de hemel is, maar nog zoveel te leren. En groenten uit eigen kweek zijn eens zo lekker ! (inge v.h.-r.)

    BeantwoordenVerwijderen
  156. woot! Alle steun in het gemoestuinier is welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Ik doe graag mee, misschien kan ik mijn vader dan opvolgen in het tuinieren...

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Misschien lukt het met uw deftige handleidingen nu wel eens om met resultaat in de zwarte aarde de morren! :) ik doe dus ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  159. Anne Bon31.3.15

    Jaa! Ik wil 't graag winnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  160. Anoniem31.3.15

    Dat is het proberen zeker waard, dus ik doe mee!
    Ik ben benieuwd wat voor moois er in staat!

    Gr. T.S

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Ilse H31.3.15

    Ik waag ook mijn kans. Proficiat met je knappe werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Ik doe graag mee,ben gek op handige lijstjes voor mijn moestuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Anoniem31.3.15

    Ik ben nog maar een groentje in het "moestuinieren" maar ik weiger van een blauwtje te lopen! Jouw boekje zou me enorm helpen om mijn groentjes-zijn te doen transformeren in groene vingers!

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Dit wil ik zeker graag winnen! zou super handig zijn want ik begin pas een moestuin met mijn vriend en die 6 euro en iets die ik dan uitspaar met het zelf niet et moeten kopen, daar zou ik al weer wat zaad ofzo voor kunnen kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Nu we aan de aanleg van onze tuin en moestuin kunnen beginnen, kunnen deze boekjes zeker van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  166. Greet31.3.15

    Oooo...dat zou super zijn!! En een schone aanvulling op jouw moestuinboek, die ik naast de Velt-boek als mijn 2 bijbels beschouw! Echt waar...dit is niet als slakkengedrag (geslijm) te interpreteren.
    Dus...ik doe graag mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Ik wil ook graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Daphné31.3.15

    Jullie grootste Franstalige fan, die toen in Leuven het slecht weer trootseerde om een gesigneerd exemplaar van De Moestuin, Allemaal Rokjes en Goed Eten te krijgen, maak graag kans voor de Franse versie!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  169. voila! daar is er éne voor mij bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  170. MarieD31.3.15

    Amai, dat had ik vorig weekend al moeten hebben! Maar volgend weekend is ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  171. Anoniem31.3.15

    Om mijn zoon cadeau te doen die probeert te tuinieren met wisselend succes

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Lijkt me super! Ziet er erg mooi uit, dat magazine. Prachtige foto's. Knap gedaan hoor met dikke buik en al op de valreep, je kunt trots zijn! Jullie zeggen fier geloof ik... De kinderen willen heel graag een moestuin en ik wil graag lekker eten, dus kom maar door.

    BeantwoordenVerwijderen
  173. De plantjes die langs mijn zorgzame handen passeren hebben nogal eens de neiging om kort na deze ontmoeting het leven te geven. Mocht jouw kalender daar verandering in kunnnen brengen, dan win ik hem graag. En anders koop ik hem wel, want idd, voor dat bedrag kan je niet sukkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Amai al zoveel reacties... En ik wil ook mijn kans wagen! Bij deze dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Sofie31.3.15

    Super idee! Heb nogal impulsief heel wat zaden gekocht, mede door uw moestuinboek. Nu stelt zich inderdaad het probleem: wat wanneer ook al weer zaaien/doen? Een mooi overzicht per maand, exact wat ik nodig heb dus... En opnieuw zo mooi vormgegeven...

    BeantwoordenVerwijderen
  176. Dzjeesus.... zoveel reacties ! Maar toch wil ik m'n kans(je) wagen... Dit zou zeker van pas komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Een moestuinkalender!! Precies wat wij (met niet zo heel groene vingers) nodig hebben! Hopelijk komt er een exemplaar onzerichting uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  178. Ik doe mee ... met een zoon met groene vingers die hij geërfd heeft van opa, mijn vader, zal ik toch ooit wel eens ne moestuin moeten starten. Als ik zou winnen, moet ik hem niet meer continu lastigvallen met al mijn vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  179. Cobie31.3.15

    Ja, Ik wil ook graag meedoen......!

    BeantwoordenVerwijderen
  180. erg benieuwd! ik doe mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  181. Ik wil al jaren een moestuin(tje). Misschien dat het er met dit boekje eindelijk van komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  182. Wow, zo ver naar beneden scrollen om iets te winnen :-)
    Ik heb jullie moestuinboek al en ben er enorm grote fan van dus dit ga ik ook zeker weten te appreciëren. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  183. Anoniem31.3.15

    Ik waag ook een kansje, als 195e ongeveer... Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  184. Anoniem31.3.15

    Wie niet waagt, niet wint, dus bij deze hoop ook ik op een winnend lotje! Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Anoniem31.3.15

    Hey, zo vele reacties maar ik ben absolute fan. De Moestuin van Mme Zsasa heeft hier een vaste plaats op mijn salontafel. Een moestuinkalender zou hierbij nog een zeer welkome aanvulling zijn. Vandaar waag ik ook maar mijn kans(je)en natuurlijk ook voor de lekkere receptjes. Doe zo voort, zeer goed bezig. Groetjes, Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  186. Anoniem31.3.15

    Superhandig en praktisch! En moesten we niet winnen ... dan kopen we den boek van Wim :p groetjes
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen