Nest Moestuin door Mme Zsazsa

Nest Moestuin
1 september 2014, half tien: ik smijt de deur achter mij dicht, zet koffie en placeer mij achter de computer.
Ik moet op twee maanden tijd een moestuinkalendermagazine afhebben, moet, want ik ga voorzekers te vroeg bevallen. En ik moet ook nog alle kleertjes wassen en strijken en wegleggen en al. En een meisjesnaam zoeken, want die komt maar niet en ge gaat zien dat het een meisje is. Zo gaat dat altijd.
Moestuinrace tegen de tijd!
Terwijl ik binnen met dikke buik zit te vertellen hoe het allemaal moet gebeuren ziet de moestuin er buiten met de week verslonster en afgeleefder uit. Zo gaat dat altijd.

Zes maanden later heb ik een dochter, is bijna alle opgedane verwaarlozing terug rechtgetrokken én ligt de moestuinkalender in de rekken.
In plastic folie.
Ambetant, want ik denk dan altijd: dat is voorzekers omdat er niks instaat.
Maar niks is minder waar mensen! Het staat propvol, er schoot zelfs zo goed als geen plaats over voor reclame.

Laten we eens virtueel bladeren!

Nest Moestuin
Zoals je ziet en ik al zei is het magazine in de vorm van een kalender, elke maand lees je wat er te doen, zaaien, planten en eten valt.
Met alle informatie die daarbij nodig is.
Zo handig, al zeg ik het zelf.
Dit is mei.
Of toch de eerste twee pagina's van mei.

Nest Moestuin
Dit zijn er nog twee van mei.

En zo zijn er nog elf andere maanden!
Maar er is meer!

Nest Moestuin
Er zijn ook recepten!
De recepten zijn van de geweldige Dorien Knoackaert, u kent haar misschien van het leukste en beste moestuinboek allertijden, De Moestuin van Mme Zsazsa.

Nest Moestuin
Dit boontjesrecept is het lekkerste dat u ooit gaat eten.
Maar er is meer!

Nest Moestuin
Er is ook een mini-moestuinkalender!
Vandaar de plastic folie natuurlijk.
Het grote boekje is dan om binnen te lezen en kan daarna naar de keuken, het kleine kan in de moestuintas, of bij het zaad ofzo.
En er is nog meer!

Nest Moestuin
Er is ook een Franse versie!
Daar heeft u waarschijnlijk niks aan, want wat zou u hier komen doen als u Frans praat, maar zo heb ik het toch eens kunnen laten zien natuurlijk.

Goed!
Moest u zich afvragen of er nog meer is, ja, er is nog meer!
Ik mag tien boekjes weggeven, aan u en u en u enz.

Als je wil kans maken op een van de tien boekjes post dan hieronder voor donderdag 2 april, 16:00 een reactie.

Moest u niet winnen:
Het magazine is overal te koop voor het luttele bedrag van 6 euro 95.
Daar kunt ge niet voor sukkelen.

In Nederland ligt het helaas niet in de winkelrekken, maar je kan het wel online bestellen.