zaterdag 24 oktober 2015

De tien koekjes van Felicia

De 10 koekjes van Felicia
Ken je dat gevoel dat wanneer er iemand moet bevallen dat je bijna nog zenuwachtiger en nieuwsgieriger bent dan de toekomstige mama?
Dat je het terecht vindt om drie keer per dag een stand van zaken op te eisen.
Dat je bijna zelf een weetje voelt?
Ik wel.
Ik heb dat niet alleen met baby's maar ook met boeken.
Dan geef ik ongevraagd mijn mening over de naam titel en geef ik goeie (of toch in ieder geval goedbedoelde) raad over foto's (waar ik eigenlijk niks van ken) en dan als het er eindelijk is dan zeg ik: Amai, ik ben eigenlijk keifier.
Awel, dan moogt gij meter zijn, zei de mama.

De 10 koekjes van Felicia
Dus nu lees ik elke dag voor uit mijn metekind.
De Tien koekjes van Felicia, hoe een schone naam is dat eigenlijk?!

De 10 koekjes van Felicia
En omdat ik zo content ben met mijn nieuwste metekind geef ik een kadootje!
Wat zeg ik, één kadootje? Neen, drie kadootjes!
Drie keer tien koekjes van Felicia! Geschonken door Uitgeverij Van Halewijck.


De 10 koekjes van Felicia
Dat is keizot!

De 10 koekjes van Felicia

Maar je moet er wel iets voor doen natuurlijk, ah ja, gratis, dat bestaat niet.
Goed, luister!
Binnenkort is het weer Sinterklaas en mijn kinderen zoeken nog inspiratie.
Spijtig genoeg hebben ze dit boek al gezien, anders was het gemakkelijk natuurlijk.
Dus geef mij uw tip voor het tweede-tofste-Sinterklaaskadoo en je doet automatisch mee.
Dat is stap 1, maar omdat ik van de vorige weggeefactie nog altijd wat stijf ben ga ik het mezelf makkelijk maken.
Er is ook een schiftingsvraag!
Tante Hilde heeft uiteraard zelf de koekjes gebakken voor De tien koekjes van Felicia, maar hoeveel heeft ze er gebakken?
Aha!
Is het bij één fotoshoot gebleven of zijn er drie geweest?
Aten de kinderen telkens alle koekjes op of schoten er nog over?
Dus: Hoeveel koekjes heeft Tante Hilde in totaal gebakken voor dit boek?

Ik heb van u twee dingen nodig:
-Tips voor een tof Sinterklaaskadoo voor een jongen of meisje
-Een getal tussen 10 en ...

Volgende week woensdag open ik de enveloppe met daarin het briefje met daarop het juist aantal koekjes, en de drie mensen die er het dichtst bij zijn (of als er meer dan drie hetzelfde getal gezegd hebben, de eerste drie) winnen een boek!
(Dit was de langste zijn ooit in een wedstrijdreglement).

Ik zal even wat voorbeelden geven ter verduidelijking:
Treinspoor van Duplo - Tante Hilde heeft 26 koekjes gebakken
Knikkerbaan Haba - Tante Hilde heeft 73 koekjes gebakken
Uno - Tante Hilde heeft 18 koekjes gebakken
Hotweels racebaan - Tante Hilde heeft 18 koekjes gebakken
Dokter Bibber - Tante Hilde heeft 56 koekjes gebakken
Abonnement dierentuin - Tante Hilde heeft 83 koekjes gebakken
Het paard van Barby - Tante Hilde heeft 38 koekjes gebakken

Voila, zeg nu niet dat het niet duidelijk was hé.

De 10 koekjes van Felicia
Het allerschattigste, mooiste en liefste kinderboek van de afgelopen jaren!

De 10 koekjes van Felicia
Een lief aftelverhaal op rijm met poppen en dieren in de hoofdrol. Naast het verhaal vind je ook het recept van de koekjes en tips om maskers van alle dieren uit het boek te knutselen. Urenlang kijk- voorlees- en knutselplezier!

Poppen & verhaal: Hilde Cuppens aka Tante Hilde
Fotografie & Vormgeving: Els Menten
Uitgeverij Van Halewyck
56 blz
16,50 euro
ISBN 978 94 6131 423 9
Meer foto's kijk hier, bij de Tante zelve

De 10 koekjes van Felicia
Misschien nog rap iets over het model. Het model draagt een Stella Pixie hat, gebreid door De tante Zelve, hier vind je gratis de handleiding en hier tonnen inspiratie.
Het truitje heb ik vorige winter zelf gebreid, maat 3 maand tot 1 jaar dus.
Het broekje is van Moonkids en de slofjes van Snuggle Feet.

92 opmerkingen:

  1. Wow, Toni kan al super goed boekjes lezen! Mijn dochter is een beetje ouders, maar proeft liever van de boekjes dan er echt in te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De praat-met-mij-baby van Vtech. Niet echt een mooie pop maar een heel grote vriendin van mijn 2-jarige dochter! En ik denk dat Tante Hilde 53 koekjes heeft gebakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kelly Braem24.10.15

    Een Ruben Barns pop! - Tante Hilde heeft 49 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jakkiebak kippenkak spel - tante Hilde heeft 50 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. (Ik wil het boek niet, maar ik wou efkes zeggen: uw model is te zalig, zo'n cutie!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maurice en Marcel24.10.15

    Kubix blokken van Janod ! tante Hilde heeft 54 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. awel, ik weet niet of dat allemaal door de schoorsteen kan, maar ik zou gaan voor materiaal waar ze zelf kampen mee kunnen bouwen : touwen, boomstammekes, zeilen, .... Ik weet dat ik dat zelf heel erg plezant vond en volgens mij is jullie tuin daar ook groot genoeg voor . Ik gok op 98 .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een rolkarretje van Ikea vooooolllll knutselmateriaal - tante Hilde bakte 33 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het gezelschapsspel Bal Masqué, voor jongens én meisjes! Ik denk dat Tante Hilde 82 koekjes gebakken heeft, en Toni is zelf om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kapla blokken - tante hilde bakte 96 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind die foto's echt geweldig, ik gun iemand anders dit plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. "Tekenboek voor veelbelovende kunstenaars" door Quentin Blake en John Cassidy. Tante Hilde bakte 47 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een Kubbspel - tante Hilde bakte 72 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Elk Heerlijk Hoorspel van het Geluidshuis - Tante Hilde heeft 125 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De miller goodman facemaker - en tante Hilde bakte 58 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De zelfbouw robotspin en tante Hilde bakte 236 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wall coaster knikkerbaan - Tante hilde bakte 37 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Evelien W24.10.15

    De platenspeler van Fisher Price - Tante Hilde bakte 48 koekjes (pleeeeeeeeease!).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is inderdaad het allerschattigste model! ♡
    Cadeautip: alles van brio-treinen (of andere houten treinsets zoals oa. eichhorn, big jigs, hema of ikea)
    En ik denk dat Tante Hilde 60 koekjes (4x 15) gebakken heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tiptoi-boeken, en 23 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De ergosoft driekantige kleurpotloden van staedler - Tante Hilde heeft 456 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zo cool!!!
    Ooit kwam een kadomoment ietske ongelegen... En toen maakte ik een bonnenboekje, goed voor een massage, goed voor een romantische wandeling, ... allemaal uitgestelde uitgaven ;-) En dit kan je natuurlijk aanpassen naar kindermomenten. vb. Dagje naar de zee, eendjes voederen aan de vijver, samen een heel groot ijsje eten, ...
    Ik denk dat Tante Hilda 46 koekjes heeft gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mammoetskelter met extra zitje en aanhang-kar voor toni.
    77 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Katrijn Dekien24.10.15

    een jommekesboek en ik denk dat 39 koekjes heeft gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Katleen24.10.15

    Quadro - Tante Hilde heeft 196 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De houten regenboog van Grimm's en tante Hilde bakte 84 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een ganzenbord - tante Hilde heeft 56 koekjes gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Door een reeds overload aan speelgoed: een geschenkbon voor een leuke uitstap of gezellige dag (vb. zoo, pretpark, etc.) - Tante Hilde bakte 60 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een zalige foto's van het kindje, het boekje en het fijne beddengoed. Heeeeel tof!
    Kinetisch zand - ik denk dat tante Hilde 250 koekjes bakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat model is om op te vreten
    Kappla en tante Hilde heeft 74 koekjes gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een electrische tandenborstel (staat op het lijstje van mijn zesjarige) en ze bakte 104 koekjes. Die even snel opgegeten werden als dat ze gebakken werden.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het gezelschapsspel muizenval. De tante bakte 103 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Annemie24.10.15

    Stoffen dierenmaskertjes - de tante bakte 155 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het boek "Mama kwijt" van Chris Haughton. (Finn is er alvast helemaal gek van!) En als de Sint het niet brengt zouden alle mama's die het boek nog niet hebben gekocht het toch nog moeten gaan kopen!!! ;) Ooooh ja, de koekjes... moeilijk zeg... tante Hilde bakte 56 koekjes. (En als het niet juist is bakte ze er wat minder of misschien wat meer...) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een schatje zeg! En met die mutsje, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het eierdansspel van Haba, gewéldig (ook voor de euhm ... 'oudere zielen'): http://www.kleinezebra.com/categorie/gezelschapsspelletjes/hilarisch-eierdans-spel-5448
    Ik gok dat tante Hilde zo'n 64 koekjes heeft gebakken ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ik ga voor een trampoline: 1 groot en duur cadeau dat misschien niet zo goed in de zak van de pieten past, maar wel eentje waar alle kinders én ouders urenlang springplezier op zullen hebben, ettelijk jaren aan een stuk!
    O ja, tante Hilde bakte volgens mij 136 koekjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wij gaan dit jaar voor tweedehands - zoals voor dochterlief (9 maanden) een kermis van Little People. Vast ook leuk voor Toni... En tante Hilde bakte zeker weten 83 koekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een home made tipi met binnenin opberzakjes, Tante Hilde bakte 73 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het boek ’de krijtjes staken’ met bij horende kleurkrijtjes van oliver jeffers -tante hilde bakte 82 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Bij ons krijgen de kinderen de ganse aanvulling op hun Paw-Patrol collectie. Daar gaan ze super blij mee zijn!
    Hoeveel koekjes bakte ze?? Uhm.. 121.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je hebt prachtige foto's genomen Mme Zsazsa! (van een heel mooie dochter uiteraard :-)) Aan dat boek zijn minstens 300 koekjes vooraf gegaan, als het er geen 500 waren. En cadeautip: een eigen fototoestelletje voor broers en zus samen?

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Leuk, leuk, leuk, allemaal! Ik ga voor:
    Duplo trein en een houten gezelschapsspellen-doos & de koekjes... 79!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Katrijn25.10.15

    Kakkerlakkensalade (spel) en 64 koekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. De turnmat van Ikea - tante Hilde heeft 73 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  46. En ooh ja (zwangerschapsdementie ;-) ) Tante Hilde bakte 53 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Een Janome mini sew, tante Hilde bakte 200 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Sharpie metallic stiften (goud-zilver-brons) en tante Hilde bakte 240 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Kinetic Zand/magisch zand. Tante Hilde heeft 144 koekjes gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. een poppenkast! en ook wat poppen uiteraard. Tante Hilde heeft volgens mij 141 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Maaike25.10.15

    Een goocheldoos (staat hier ook hoog op de verlanglijst en ik vind dat persoonlijk super)! Een perfect kade om de 42 koekjes die Tante Hilde gebakken heeft weg te toveren ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Een loopfietsje. Tante Hilde bakte 69 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Kamelenrace, een spel van 999 (voor de jongens welteverstaan), een topper hier in huis.
    Tante bakte 112 koeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Het boek 'Nog 100 nachtjes slapen' van Milja Praagman voor Toni en Mme Zsazsa liet alle koekjes door haar kinderen bakken, haha
    Nou een gokje dan, Felicia bakte er 10 en Mme Zsazsa wel 100......

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Het boekje wreck this journal, nederlandstalige versie. Superzotte doe- en verniel- opdrachten met het boek. En tante hilde bakte 39 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. https://www.pinterest.com/pin/A4COfQAQABMCnwPDgCgAAAA
    Een pin met een hoop goeie ideeën. :) En tante Hilde bakte 94 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. als ik dat boek niet win dan koop ik het maar:
    allerleukste speelgoed ballenblaasmachien
    ik denk dat tante hilde 48 koekskes gebakken heeft (en zelf opgegeten)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Popper Pig https://www.google.be/search?q=popper+pig&rls=com.microsoft:en-US:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI7tPJp6_eyAIVQbYaCh0PXwYy&biw=1366&bih=622 65 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Katriend25.10.15

    Playshapes van Miller Goodman: blijvend blokkenplezier! Tante bakte 245 koekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. sarah vr25.10.15

    Het boek "onder water, onder de grond" (Lannoo) (sint-inspiratie voor de middelste!). Tante bakte 61 koekjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  61. een paar rolschaatsen staat hier op het lijstje, en ik gok op 64 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Marjolijn26.10.15

    Hier vragen ze een wandel-gps om beter te kunnen geocachen, superleuk, dat wil ik zelf ook!
    Ik denk dat de tante 182 koekjes bakte voor het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Bij ons is het spel "Knorbal" een hit. Zowel voor jongens als meisjes. Volgens mij heeft Tante Hilde wel 101 koekjes gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Een werkbak vol met kampenbouwmateriaal (klemmen, nagels, hamer,oogjes, dingen om een bel in elkaar te steken,...) en tante hilde bakte 82 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  65. LIESBETH :)26.10.15

    inderdaad een heeeeeeeeerlijk model, altijd lachen met Toni!!
    Spring eens binnen bij Flying Tiger: een heleboel zelfmaakdingen, zoals maak zelf je stempels of schilder zelf je tassen met porseleinverf of teken zelf je memorie spel - tante hilde heeft 120 koekjes gebakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Grote dierentuin van Playmobil - Tante Hilde heeft 148 koekjes gebakken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Katrien Van den Dries26.10.15

    Mijn metekindje knutselt graag met speelmaïs en zo een boekje zou ze ook wel heel leuk vinden! Ik denk dat Tante Hilde 36 koekjes heeft gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Anoniem26.10.15

    het boek 'het geheime dagboek van klein duimpje' van illustratrice Rebecca Dautremer. Tante hilde bakte 252 koekjes.

    carine Dewilde

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Wat een plaatje je dochter!
    Een boomhut en tante Hilde bakte 20 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Wat een plaatje je dochter!
    Een boomhut en tante Hilde bakte 20 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Een knikkerbaan en voor Toni een gebreide poes. Tante Hilde heeft volgens mij 40 koekjes gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Een knikkerbaan met lichtgevende knikkers van haba, Times up, jungle speed, haba gezelschapsspelen, een driepikkel tippi tent met een leuk pakket kinderboeken en wat zachts voor toni, of een prentenboek met bijpassende spelmaterialen. Ik gok op 200 koekjes waarvan 197 gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Een zoekboek, zoals "where is wally" of de gele ballon. Ik gok op 88 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Een zoekboek, zoals "where is wally" of de gele ballon. Ik gok op 88 koekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Hanne Claus27.10.15

    Een wereldbol ( staat bij onze zoon op t lijstje) en ze bakte vast en zeker 123 koekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Beste Sint kadoos ever volgens mijn zoon: gereedschap! Dus een zaag, hamer, nijptang etc. Hij is nu 13 en heeft inmiddels al zijn eigen gereedschapkist vol goede spullen!
    En die koekjes? Ik denk 313!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. naamgenootje tante Hilde27.10.15

    Tip voor Sint: Roadblock van Smart Games en/of Rush Hour van Think Fun, uren plezier voor verschillende leeftijden en ideaal om mee te nemen op reis. Tante Hilde bakte veel, misschien wel 107 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Tip voor de Sint: Vlotte Geesten XL van 999 games en een magneetspel (zo met bolletjes en een magneetstaafje) van Haba. - Tante Hilde bakte volgens mij 28 koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Carcassonne junior (999 games), een topper! Tante Hilde bakte 48 koekjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Sandrien P.27.10.15

    Een pingpongtafel - Tante Hilde heeft 59 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  81. het boek scheetje en schatje - tante hilde heeft 126 koekjes gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. - De luisterboeken van het Geluidshuis zijn de max! (Niet alleen voor de kinderen, ook voor de mee-luisterende mama's en papa's)
    - De mee-doe-boeken Nelsons Acrobatenboek en Nelsons Yogaboek zijn ook megatof (met allemaal toffe oefeningen om samen met de kinderen te doen!)
    - Gewoon bij de dichtsbijzijnde winkel megaveel grote kartonnen dozen gaan halen om zelf kampen mee te bouwen (vooral dan winkels die grote dingen verkopen zoals grasmachines of wasmachines of buggy's en maxi cosi's ...) Plezier verzekerd! En als je die uiteindelijk beu bent zet je die gewoon op straat bij het oud papier ;-) Zo gemakkelijk was opruimen nog nooit...

    En oh ja, volgens mij heeft tante hilde 59 koekjes gebakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Een tafeltent naaien voor de kids- tante Hilde heeft 33 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  84. De Kolonisten van Catan Junior - Tante Hilde heeft 77 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  85. milestone junior cards voor dat dotje van jou - Tante hilde heeft 86 koekjes gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Anoniem28.10.15

    Lid worden van de bibliotheek. Gratis voor kinderen. En wat is er nu leuker dan kiezen uit héél veel strips, boeken, luisterboeken, cd's, DVD's... En dan thuis voorlezen of stilletjes in een hoekje kruipen met je nieuwste aanwinsten... Uren plezier verzekerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Vijfhonder koekjes op z'n minst! Cadeaus, tja, kinetisch zand of een nieuwe pyama of alle Harry Potterboeken of een step.

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Spelletjes! En dan de klassiekers zoals Risk, Cluedo of Monopoly. Uren speelplezier. Tante Hilde heeft 290 koekjes gebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Een insectenhotel, vergrootglas en boekje over insecten...goed voor urenlang kijkplezier in de buitenlucht! Ik denk dat er 98 koekjes zijn gebakken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Het boek idinosaurus brengt dino tot leven. Ik denk dat tante hilde 151 koekjes heeft gebakken

    BeantwoordenVerwijderen
  91. zo'n luddeschaapje uit den ikea en/of geomag
    tante hilde heeft… ik geloof nooit dat er mensen zo zot zijn om koekjes te staan tellen, allé serieus komaan, of toch? dan moet zij wel de enige zijn in dit leven!!
    en was dat dan met of zonder deurwaarder?? was meester jo van backlé daar dan bij??
    aja, anders kan zij zeggen wat ze wil want zonder jo van backlé kom je daar ongestraft mee weg hé
    maakt toch allemaal niet uit, koekjes kan je nooit genoeg bakken immers
    zei ik trouwens al dat wij hier grote fan zijn van uw recept van chocolade-veenbessenkoekjes?
    slijm slijm slijm :-)
    maar we wijken af
    hier met dat boek is mijn antwoord ;-)

    bloemige slaapkamer trouwens, love it!!!!

    BeantwoordenVerwijderen