dinsdag 29 december 2015

Zsazsalmanak 2016, stand van zaken

zsazsalmanak
Klaar!
De Zsazsalmanak 2016 is AF!
En dit is de cover (door Kaat Pype)!
Met Toni, Mr Zsazsa, Mr Pype, twee konijnen én een glitterjeans.

zsazsalmanak
En dit is de inleiding.
Die heeft Eva geschreven, want ik had al de tekeningen al gemaakt.

zsazsalmanak
De kalender ziet er weer net zoals alle andere jaren uit.
Een vakske per dag, de officiële feestdagen worden ingekleurd en de schoolvakanties krijgen een gekleurd randje.

In tegenstelling tot vorig jaar staan er dit jaar geen foto's in, maar wel hopen tekeningetjes.


zsazsalmanak
Veel toffer hé, die tekeningen?
Dat vonden wij ook.
(Ze trekken hier wel op geen knijt, maar dat is omdat ik ze uit een pdf heb geknipt.)

U vindt ze elke maand terug op de bovenste helft van de kalender. Naast heel wat losse stukjes zijn er de vaste rubrieken, zo vertel ik elke maand wat je kan zaaien en oogsten in de moestuin, legt Eva uit waar de maandnaam vandaan komt, is er een spreuk én (daar zijn we heel blij mee) geeft Maartje van boekenwinkel Boekarest (volg die pagina!) elke maand een boekentip.
Anti-verveeltips, recepten, flowcharts over het wel of niet ontharen van uw benen, knutselideeën, een 3D-adventkalender en de Sinterklaaskalender 2016, er komt gewoon geen einde aan.

zsazsalmanak
Het enige minpunt is dat er dit en volgend weekend geen magazine bij Het Nieuwsblad zit zodat u nog twee weken moet wachten.

De Zsazsalmanak door Naais en Zsazsa
Zaterdag en zondag 9 januari gratis bij Het Nieuwsblad.
Buren, jullie kunnen hier op zoek gaan naar een verkooppunt in Nederland.
Wie zeker wil zijn van zijn exemplaar reserveert er best eentje bij de krantenwinkel.

19 opmerkingen:

  1. Tof!
    En bedankt voor de lijst voor de buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha...leuk hè Gwen, we rennen naar die ene plek in Winschoten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De vorige heeft het volledige jaar op mijn paal gehangen in de keuken en is goed gebruikt :-). Ik kijk er dus naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! En ook heel fijn is die lijst voor de buren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! En ook heel fijn is die lijst voor de buren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ziet er echt tof uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er plezant uit!
    Kleine opmerking: wat betreft Julius Caesar en Augustus zit je er toch een beetje naast. Het blijft wel allemaal in de familie, want de man die wij kennen als de veroveraar van onze streken (Julius/Jules Caesar/Cesar)had een achterneef die wij nu kennen als Augustus, de heerser ten tijde van Jezus en de man die zijn naam aan onze achtste maand gaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem29.12.15

    Leuk! alleen inderdaad jammer dat we er nog 2 weken moeten op wachten, ik wil al vanalles invullen voor het nieuwe jaar... Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Saskia30.12.15

    Knap gedaan, maar wij gebruiken een familieplanner, misschien een idee voor volgend jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij ook, zonder een familieplanner draait de boel hier de mist in. Maar deze wil ik gewoon als extraatje om ernaast te hangen.

      Verwijderen
  10. Hiep Hiep Hoera - ik heb mezelf net een héél leuk verjaardagscadeautje aangeschaft: daar ga ik een heel jaar lang erg van genieten! (Dank voor het plaatsen van de link voor de noorderburen, anders had ik de krant nooit gevonden....)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem11.1.16

    Jammer... Dit weekend geen Zsazsalmanak te vinden in onze Krantenwinkel bij het Nieuwsblad... Kan ik er nog op een andere manier een te pakken krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb hem! En zelfs al versterkingsringeskes geplakt zodat hij halfweg het jaar niet afscheurt ;)
    En nu ik mijn appelbol aan 't eten ben, valt mijn frang waarom er een kotteke weg is is in januari... Of zoals ze bij ons zeggen:" 't Was een briefke... "

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem13.1.16

    Daar is ie dan m'n ZsaZsalmanak. Heb een kruiwagen(dochter werkt bij nederlands bedrijf met vestiging in Belgie). Lieve collega daar(fervent lezer van de Gazet van Antwerpen) heeft de zaterdagkrant met bijlagen voor mij gekocht. Wekelijks rijdt er een vrachtwagen, of zeggen jullie camion uit Belgie naar Nederland en andersom. De Zsaszalmanak ligt nu naast me en ben bang dat mijn plannen voor de rest van de dag zijn gewijzigd. De almanak ziet er prachtig uit. Mijn complimenten
    MiekeR

    BeantwoordenVerwijderen
  14. naar welk adres stuur ik het gedicht op de gele briefkaart of is er een email adres?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toffe kalender !! Hier hangt hij ook al een weekje aan de muur de pronken. 'k Heb hem maar heel eventjes doorbladerd, zo blijft het toch nog een verrassing, elke maand.
    Dank aan Reinaert, nu weet ik ook waarom er een hokje ontbreekt in januari; wij kennen dat hier niet(ten zuiden van Brussel), de traditie van appelbollen en verloren maandag (vlug gaan opzoeken, na het lezen van jouw reactie).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. This is a very good post! I admire the way you shared this topic! Keep it up a good job! credit report and score

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is weer super! Maar ik blijf mijn hoofd breken over 6 juli....?!???

    BeantwoordenVerwijderen