Fair wear friday #4

fair wear friday
Ter gelegenheid van het nieuwe boek van de Hemsleyzussen organiseerde de fijnste boekhandel van't stad gisteren een etentje in het fijnste restaurant van't stad. En ik was uitgenodigd!
Gelukkig waren er nog mensen uitgenodigd, Liesbet oa. Omdat er gestaak in de lucht hing besloten we te carpoolen ipv te treinen. Liesbet dat is de co-founder van Fair Wear Friday dus ik moest vaneigens mijn best doen om fair voor de dag te komen.
Nu, zo heel hard mijn best moet ik daar niet voor doen aangezien ik zo goed als geen nieuwe kleren meer koop. Mijn kleerkast ziet er ondertussen uit zoals een kringloopwinkel tijdens de solden, want heel ordelijk ben ik ook al niet.
Het was gewoon een kwestie van iets aan te doen dat redelijk bovenaan ligt zodat de kreuken nog onder controle te krijgen waren.

Drie regels hierboven zei ik nog dat ik 'zo goed als' geen nieuwe kleren meer kocht, en dat klopt want dit jaar kocht ik één nieuwe broek. Als het al eind mei is komt dat toch ongeveer neer op 'zo goed als nooit', toch?
Goed, blij dat we het daar over eens zijn.
Die broek kocht ik vorige week en sindsdien heb ik ze amper uitgedaan, gisteren ontdekte ik dat de broek toepasselijk als de once-on-never-off loose pants wordt omschreven. Ik kan zeggen dat het klopt.
Wat ik nog kan zeggen is dat het eigenlijk feitelijk een zwangerschapsbroek is.
Waar ik meteen moet bijzeggen dat IK NIET ZWANGER BEN. Oef.
Het zit namelijk zo, vorige week passeerde ik bij Mammies en Pappies voor een nieuwe draagdoek en daar hing ze, de fairtrade opperlegging! Knal in mijn vizier. Aangezien ik al met veel lelijkere leggings aan de schoolpoort ben verschenen kon ik niet anders dan tot de aanschaf over te gaan, dat begrijpt u.

Voila, dat was dan een hele lange uitleg om mijn outfit goed te praten.
Ik kan begrijpen dat u er uw bedenkingen bij heeft maar dan moet u eerst even in mijn broek zitten!
Dan zullen we nog eens praten.

Ter info:
Hoewel deze blogpost vol staat met links en verwijzingen is dit een niet-gesponsorde blogpost.
Iedereen zou nl. gratis reclame moeten maken voor fijne winkels, goei restaurants en ecologische leggings.