Zsazsalmanak2017, dit weekend in de krantenwinkel

Zsazsalmanak2017
Alles wordt ooit beter!
Vorige keer stak de zsazsalmanak midden januari bij de krant, deze keer al half december!
Zo snel kan het gaan!

De kalender werd dit jaar geen co-productie tussen Eva en mezelf, maar eentje tussen Dorien, Natalie, Maartje, Velt en mezelf. De zsazsalmanak past dit jaar volledig in het Huis, Tuin en Keukenplaatje dus kon ik wel wat hulp gebruiken. Want in de moestuin kan ik misschien wel mijn plan trekken, maar het huishouden dat is niet meteen een succes te noemen. Dus zocht ik hulp!
Voor het huisgedeelte vroeg ik Natalie van Les Odettes om receptjes te bedenken, zo leert u hoe u spinnen afschrikt, hoe u zelf allesreiniger maakt en wat u moet doen om toch voornaam voor de dag te komen met vettig haar. (Check ook zeker haar geweldig boek: Handboek voor de thuisdrogist) Dorien inspireert u en mij in de keuken met haar maandelijkse kooktips met seizoensgroenten, Maartje koos voor elke maand een bijpassend boek en Emelie, Leentje en Fatma van VELT vulden ruimschoots mijn groenten- en fruit inmaaklijst aan.

Ik maakte de kalender die ik zelf aan mijn muur zou willen hangen en dat had niet gekunnen zonder de hulp van deze kenners!
Het klinkt hier nu als mijn speech voor de Gouden Boekenuil die ik net heb gewonnen voor mijn meesterwerk in 12 delen.
Maar toch, ge moet dit weekend dat kalenderke eens bezien, tof hoor!

Zsazsalmanak2017
Voorts was er ook nog plek voor een seizoensgroentenlijstje (waar Dorien mee vertrok voor haar kookinspiratie), een moestuinkalender en een beestje van de maand, dat u niet zomaar alles plet wat u tegenkomt in de tuin.
De schoolvakanties werden duidelijker aangegeven door het hele vakje een kleur te geven en ook de officiële feestdagen werden ingekleurd. Voor de rest is alles hetzelfde gebleven, er staan weer wat tekeningetjes bij die niemand gaat kunnen plaatsen en ik tegen dan ook vergeten ben, de maanstanden zijn aanwezig en 14 februari kreeg een hart ipv een vakje.

Ik hoop dat de kalender u inspireert, je zal zien, er staan niet overal receptjes bij, maar er is maar weinig dat goede boeken en vrienden niet weten!

Moest je toch nog twijfelen, dan doet Het Nieuwsblad een geste, vul hier je emailadres in en ontvang een bon om de krant dit weekend met 50% korting te kopen.

De Nederlanders zullen het wat moeilijker hebben, het is het goedkoopst en gemakkelijkst als u gewoon even op bezoek komt en een krant koopt, maar als dat geen optie is dan mag je me altijd mailen, ik weet nog niet zeker hoeveel kalenders ik kan versturen, dus overweeg dat dagje België misschien toch maar!