Mme Zsazsa op date, aflevering 2: De Tien Tindergeboden!

Mme Zsazsa op Tinder Mme Zsazsa op Tinder

Ik heb hier nog iets uit te leggen me dunkt!
Hoe liep dat in godsnaam af met die eerste Tinderdate?
Wel... dat was zo'n succes dat ik er daarna nog een paar aandeed.
Ik doorliep alle Tindergevoelens, ik werd verliefd, ontzettend verliefd, ik had trouwplannen en dacht na over verhuizen en babynamen.
En dat was dan alleen nog maar bij die eerste Tinderdate.
Voor ik hem gezien had.
Ja zo werkt dat bij mij.

Maar ik heb mij dus ontzettend geamuseerd in de korte periode dat ik op Tinder zat, ik heb heel leuke dates gehad waar misschien potentieel wel iets uit had kunnen komen, maar dan toch weer net niet helemaal.
Maar dat had niks met Tinder te maken, op café is het ook niet elke keer prijs, niewaar?
Om maar te zeggen: Ja, ik ben fan!
Ik heb nog altijd spijt van alle avonden die ik alleen heb doorgebracht nadat mijn ex weer een gemene streek had uitgehaald. Me afvragend of het ooit weer allemaal leuk zou worden.
Ja, dat wordt het (ooit) en Tinder kan ook u daarbij helpen!

En daarom presenteer ik u vandaag...
De 10 Tindergeboden volgens Mme Zsazsa!
(Gelieve aan te vullen in de comments)

1. Tinder is geen officieel CV
Maar wel de kans op een leuke date.
Dus steek een beetje tijd in uw profiel... Wees leuk.
Zoek toffe recente foto's ZONDER UW KINDEREN en liefst ook ZONDER VRIENDEN en ZONDER DURE AUTO en denk een beetje na over een tekstje.
Wees positief, noem niet alles op wat u slechtgezind maakt maar vertel waar je blij van wordt.
En maak geen schrijffouten.

2. Zijt wie ge zijt.
Het is geen avans om u anders voor te doen dan je in het echte leven bent, als uw gat niet in maat 36 past dan is dat zo, daar gaat ge op die week tussen uw match en eerste date toch niks aan kunnen veranderen. Neem ook niet plaats voor de buurman zijn Mercedes voor je foto, je Peugeot zal in die week ook niet meer veranderen.
Ik liet met mijn profiel ook meteen doorschemeren dat ik eerder onnozel dan deftig ben. Ik wil ook helemaal geen doodserieuze mannen aantrekken.

3. Ge zit op Tinder om een lief te vinden (of om te poepen, dan telt dit ook)
Dus wacht geen drie dagen om uw match aan te spreken, de klassieker 'What if I fall? - Oh but my darling, what if you fly?' gaat hier volledig op. Speel niet hard to get, ge zit op Tinder in godsnaam.

4. Mensen zijn niet hoe jij denkt dat ze zijn.
En dat is niet per se hun schuld.
Ik moest elke keer serieus wennen aan hoe iemand echt was en hoe ze in mijn verbeelding waren geworden.
En die vergissing was niet altijd na één ontmoeting al rechtgetrokken.
Sommige mensen zijn gewoon leuker online dan in het echt.
En sommige mensen zullen nooit leuk worden.
Maar ....

5. Niet iedereen is even vlot online.
Dus neem eens een risico.
Het is niet omdat iemand een dt-fout maakt dat het een idioot is en het is niet omdat iemand niet volgens de internetnorm reageert dat het een freak is. Niet iedereen heeft zoveel internet/chatervaring gelijk wijle.
(En veel mannen zijn sowieso al wat onhandiger met het geschreven woord.)

6. Wacht met vriendjes worden op Facebook tot nadat je elkaar hebt ontmoet.
Nummer 4 indachtig (en ook niet iedereen kent nummer 2).
Want dan zit ge daar met al die extra vrienden die je liefst zou bannen uit je geheugen.
Plus, mijn ex stuurt de meeste mannen met wie ik op Facebook bevriend word meteen een privébericht vol gescheld en bedreigingen, dus hou het misschien effe voor u dat er potentiële huwelijkskandidaten in de running zijn.

7. Hoogstwaarschijnlijk ga je niet trouwen.
Dus begin niet elk gesprek met een verhoor.
De leukste gesprekken (en dates) had ik met mannen die niet meteen wilden weten wat ik deed voor werk, hoeveel kinderen in had en wanneer die kinderen bij hun vader waren.

8. Spreek snel af
Verspil geen tijd. Nummer 4 en 5 indachtig.
8b. Spreek ergens af waar je er snel vandoor kan gaan.
Nummer 4 en 5 indachtig.
8c. Doe eens iets anders dan afspreken op café.
Ga bv naar een museum, daar zijn onaangename stiltes veel minder onaangenaam (en er zit geen volk op te gapen).

9. Bel
I know, effe doorbijten, maar als het dan al klikt, dan kan je het misschien toch riskeren om op restaurant te gaan!
(En het behoedt je ook voor accentafknappers.)

10. Zoek een vriend om samen te Tinderen
Hier gaat de volgende klassieker op A good friend knows all your stories. A best friend helped you write them.
(Oké oké, ik heb die net gevonden op Pinterest, geen idee of het een klassieker is, maar samen Tinderen is écht nog leuker.)


plat Bon, dat kan nu allemaal wel waar zijn, maar wat stond er vorig weekend in de krant?

Wat de toekomst haar nog moet brengen, vragen we nieuwsgierig. Er valt een lange stilte. “Doe maar een leuke en gezellige man. En een knappe, als het kan.” Een week na het interview stuurt Leysen nog een mailtje na. Dat ze de man van haar leven heeft gevonden. “Tijdens een wandeling in het bos”, klinkt het opgewonden. “Zo zie je maar: bij deze is in één keer aan al mijn wensen voldaan.”

Maar hoe dat verliep vertel ik wel eens op een andere keer.