maandag 6 november 2017

Weekmenu #2018

weekmenu #2018

Weekmenuten, dat is al jaren een succes in menig huishouden. Ik promoot al jaren mee het idee, maar vorig jaar was er ook de weekmenukalender. En -zoals dat altijd gaat- als ge u één keer voor iets engageert dan staan ze elk jaar aan uw deur.
Gisteren was het zover: Lieve Kim Leysen, zorg je ook voor volgend jaar voor een prachtige vormgeving van mijn weekmenu? 😇😇😘 #weekmenu #planningisalles #huisvrouwdingen
#slijmen ja!

Maar bon, ik ben altijd wel warm te maken voor nog een plezante kalender, dus ik begon meteen te peinzen aan de versie voor 2018. Moet die knal hetzelfde worden, of misschien toch op een ander formaat, of moet er wat meer ruimte worden voorzien voor de lunch en het ontbijt ... #allemaalvragen

Weet ge wat? Als jullie dat nu eens efkes bespreken, hier of makkelijker nog op de weekmenufacebookpagina, dan hoef ik binnen een paar weken maar wat knopen door te hakken en is dat zo af.

Hup, het is aan jullie!

weekmenu #2018

12 opmerkingen:

  1. Misschien met een boodschappenlijstje ernaast? Dan hangt dat altijd op dezelfde plaats en kan je de ingrediënten makkelijk overnemen. Maar tenzij je er zo'n afscheurlijntje kan zetten, moet er wel geknipt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, dat #slijmen vooral geleerd van mijn leerlingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. - Zondag wat meer plaats want dan kook ik vaak ook soep en/of dessertje :)
    - Suggesties van wat seizoensgroenten = staat op de vorige = houden zo
    - Restjesdag promoten
    - Ben niet echt voor dat knippen
    - Boodschappendeel is wel handig (heb dat voor mijn weekmenu's)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik stem voor links het menu en rechts de ingredienten/boodschappenlijst, zodat ik kan opschrijven wat ik nog moet kopen ;-)
    En dan per week een blaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weekmenu links en boodschappenlijstje rechts = geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier wordt er sowieso altijd gewerkt met een weekmenu, keihard voor dus ;)
    Waar ik altijd op let bij het maken van een weekmenu (en bijhorend boodschappenlijstje) is dat, als er eventuele verse ingrediënten zouden over zijn van bv. maandag en dinsdag, ik die ook kan gebruiken in gerechten voor de rest van de week. Anders liggen er soms verse groentjes weg te kwijnen in de groentebak... zoooo jammer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem6.11.17

    weekmenu links en boodschappenlijstje rechts en een eventuele "kliekjesdag"

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maak ook altijd weekmenu's en boodschappenlijstjes! Waar vind ik die toffe weekmenukalender van u?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. weekmenu links en boodschappenlijstje rechts = geniaal!


    ทางบ้าน

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem7.11.17

    misschien ook een blaadje met de mogelijkheid om alles te noteren wat in je diepvriezer zit.
    Ik ben zo iemand die dat steeds vergeet.
    En vaak zit daar nog een schat van mogelijkheden in.
    Je kent het wel , je staat in de winkel en zegt "mmm dat maak ik volgende week ook eens klaar." hup de vriezer in en wat vergeet je de volgende week: :). of ben ik enige vergeetachtige hier. ik heb dus voor mezelf een diepvrieslijstje gemaakt en dat helpt wel hoor. ook om boodschappen te doen. want met tieners in huis . hebben die soms wel eens nood aan wat diepvrieseten :(. en dan weet de boodschapper van dienst niet dat het is verdwenen . dus misschien een mogelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij hangt er een blad op de diepvriezer met daarop wat erin zit, per schuif. Schrappen als je er iets uitneemt, bijschrijven als je er iets instopt. Dat is meer een kwestie van discipline toch dan dat je een blaadje in de juiste format hebt? Bij te veel chaos schrijf ik het eens over.

      Ik gebruik dat diepvriezer blad dan bij het maken van mijn weekwenu dat ik gewoon op mijn telefoon bijhou, want er wordt vaak wel nog eens gewisseld of doorgeschoven, zo hou ik het overzichtelijk.

      Alle overschotjes verhuizen naar de lunch de dag nadien of naar de diepvriezer, en dus op het diepvriezer blad. Lang leve wraps met restjes of restjesdag!

      Waardoor ik mogelijks toch nog zou overschakelen naar weekmenu op papier is dat de menu dan ook voor de huisgenoten gekend is, en je ze makkelijker bijhoudt en als inspiratie kan gebruiken.

      Ook al gebruik ik uw template dus niet, toch grote fan van dit geweldig initiatief Kim!

      Verwijderen
  11. Voor mij eenvoudig weg per week graag :)

    BeantwoordenVerwijderen