Plastiekenzakskeszakske

Plastieken-zakskes-zakske
Of in het schoon Nederlands plastiekendraagtasjeszakje.
Ik houd die ecologisch-gewijs natuurlijk bij om hier mijn restrafval in te steken zodat ik niet én plastieken zakskes én pedaalemmerzakjes moet weggooien.
Hoewel ik al jaren met dezelfde tas ga winkelen heb ik toch nog veel plastieken zakjes, en eigenlijk maar goed ook anders moest ik nog eens pedaalemmerzakjes gaan kopen.
In dit tasje kan je al je zakjes kwijt langs boven en haal je ze er één voor één weer uit langs onder.
Moest er een dag komen dat je geen plastiek zakjes meer hebt kan je er vast een leerling veeartsenij mee blij maken want de rekkertjes knellen nogal.

12
-Nodig: Een stuk stof van 50 op 40 (bij benadering) voor het zakje, een stuk stof van 7 op 60 voor de band, 50 cm rekker, je kan bredere rekker gebruiken, ik had alleen deze dunne en eventueel iets van versiering.
-Als je de stof wil versieren of bedrukken moet je dat nu doen.
-Plooi de stof dubbel, de langste kant is de omtrek, de kortste is de lengte van het zakje en stik de kortste zijdes aan elkaar.

34
-Keer de lus (de band) en stik ze op gelijke afstand op het zakje.
-Afhankelijk van hoe breed je rekker is plooi je de stof naar binnen en zigzag je ze eerst vast om er dan nog eens met een gewoon stiksel over te gaan, laat een opening om de rekker erin te steken.

5
Doe de rekker erin met hulp van een veiligheidsspeld en vul met uw plastieken zakskes.