woensdag 21 mei 2008

Namaak, maar dan leuker.

Placemat
BokesBokes
Omdat alles al bedacht is, doe ik vanaf nu alleen nog maar namaak. Maar als je er nu voor zorgt dat de namaak leuker is dan het origineel dan ben je toch wel goed bezig, niet?

In tijden van ecologisch bewustzijn is dit toch een geweldig leuk idee, een placemat die tegelijkertijd een aluminiumpapierken is, hoe cool is dat?
De originele heeft wel een velcroke aan de placemat maar ik vind dat storend dus ik heb een apart bandje gemaakt dat rond het pakje gaat, zo kan je als je niet langer bokes meeneemt naar je werk de placemat als placemat gebruiken en hangt er niks storends aan.
Ik post zo snel mogelijk een handleiding, want zeg nu zelf, met dit wil je toch gezien worden op je werk. (Whoeha)
En ik geef er eentje weg, degene die er eentje willen, moeten mij een heel vriendelijk mailtje sturen -uiteraard vol met complimenten- en wie kan raden hoeveel mails ik krijg tot zondagavond 8 uur krijgt het zijne zo snel mogelijk in zijn bus.
Astemblieft, als dat niet sympathiek is.

Originele gebruiksaanwijzing en extra info.
















-Make the sandwich right on the Wrap-N-Mat
-No counter to clean before or after
-Close the Wrap-N-Mat
-No plastic bags to buy and throw away
-Use clean Wrap-N-Mat as a placemat to eat from
-Keeps bread fresh for hours
-Environmentally friendly
-Food grade plastic or PEVA liner
-Hook & loop closure
-Fast and easy to use
-Machine or hand wash (recommended)


Ik heb tafelzeil gebruikt, ik neem aan dat je daar zo je brood mag op leggen, maar ik zou voor de properiteit er toch een keukenrolpapierke tussensteken, zo heb je ook meteen een serviet bij de hand, aha!

Mevrouw Kermit mag dinsdag de postbode met open armen ontvangen, proficiat!

30 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Ik kijk al uit naar de handleiding om dit eens zelf te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij is er al generaties lang een ander ecologische vervanging voor wegwerpzakjes en aluminiumfolie. Die heet broodtrommel. Het handige van dat ding is dat je brood niet platgedrukt wordt waardoor hagelslag en kaas naar elkaar smaken.

    Of ben ik nu te nuchter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kermit22.5.08

    maar je hebt er vier gemaakt ... en je geeft eentje weg?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Behalve dat het er heel erg cool uitziet, zie ik ook niet direct de meerwaarde tegenover de ouderwetse brooddoos met stoffen serviet.

    Ik heb nog steeds zo'n doos in de vorm van een petit beurke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cathy22.5.08

    En dat velcro'ke, dat er niet aanhangt, schuurt dan ook niet tegen uw blote knieën wanneer je op een rotsblok naast 't water zit te picnicken....
    Goed gedacht weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een ontzettend mooi idee... Maar ik vrees inderdaad dat de brooddozen die we ten huize AnneTanne gebruiken toch net een tikkeltje praktischer blijven.
    Ik zie wel mogelijkheden in de combinatie van beiden: Zo'n exemplaar als het jouwe, maar dan in stof ipv zeil, dat een mooie verpakking wordt voor de brooddoos (ipv de klassieke post-elastiek), en dat gebruikt als placemat het lunchen net iets gezelliger maakt dan met die doos onder je neus...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mamamaakt22.5.08

    met een kleuter in huis zie ik weldegelijk het nut. Er zijn brooddozen op kleuterformaat, maar met de apetijt van die van ons krijg ik dat bijlange niet vol! Zo'n opplooipakske is een stuk compacter. Maar dat keukenpapierke zou je om ecologische redenen misschien door een stoffen servietje kunnen vervangen?...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mor ziet wat een gebrainstorm al zo vroeg op de ochtend, mja, die brooddoos, daar hebben jullie wel een punt, maar ik heb na mijn zesde leerjaar nooit nog een brooddoos meegekregen, een brooddoos is ook wel een beetje saai hé?

    Maar Annetanne, een brooddoos, met een bandje er rond en er tussen een placemat is idd een goed alternatief, want platgedrukte bokes zijn idd niet smakelijk.

    De stoffen serviet is wel een goed idee natuurlijk, in dezelfde stof als de onderkant dan om volledig assortie te zijn!
    Het zou ook een idee zijn om het volledig in stof te maken, maar dan moet je dat elke dag uitwassen terwijl je dit gewoon moet afkuisen.

    Lol Cathy, goed gedacht, daar was ik zelf nog niet opgekomen. :-)


    Ik vind jullie mailtjes behoorlijk hilarisch trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anneleen22.5.08

    Super, dit wil ik ook!!
    Ik moet dringend om toile siree van kitch kitchen geraken en de stikmachine van mijn mama mag ook naar hier verhuizen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bon, waar kan ik dit ding bestellen? Want ik vind dat dus grandioos! Echt, ik wil er eentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil er ook eentje! Volgens mij ga je hier veel geld mee verdienen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De jouwe zijn veel leuker dan de originele.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn echt super! Bestaan ze uit kunststof of is het zuiver katoen? De voordelen tov een brooddoos: compacter, lichter en je maakt de tafel niet vuil. Bovendien is het multifunctioneel! Platgedrukte boterhammen kunnen trouwens soms nieuwe combinaties van beleg aan het licht brengen; zo is de speculoos met chocolade ontstaan, of de kaas met konfituur. Geslaagde namaak in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het geweldig! Zo zouden eindelijk mijn bokes in mijn "sjakos" kunnen (want een brooddoos is gewoon veel te groot en te lomp). De link om je een mailtje te sturen werkt niet bij mij... dan maar hier een gokje wagen: 99 mails tegen zondag 8 uur!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lovebites22.5.08

    Ze zijn inderdaad veel mooier !
    Maar ik kan amper een knoop aan een broek naaien dus ik ga het maar bij mijn broodtrommel van Suske en Wiske houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. missy_l23.5.08

    ooooh, die how-to wil ik ook wel! ik heb op etsy wel al zo'n dingen gezien (en slabbertje-picknick sets en zo), dus misschien idd een goed idee voor een nieuwe etsy-shop!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Eigenwys, het is kunststof, tafelzeil van Kitsch Kitchen.
    Lol voor de nieuwe combinaties!!
    Nog een voordeel, je ziet er niet uit alsof je in de Collega's meespeelt. ;-)

    Herfstmensje, mailen hé, wie weet win je er wel eentje.

    En merci voor het enthousiasme allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bij Akotee op de Melkmarkt gehaald dat tafelzeil, of ben je helemaal naar Amsterdam gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, toevallig bij Akotee, maar ze hebben dat wel op meer plaatsen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sanne23.5.08

    wat een geweldig idee. Net wat ik nodig heb voor een picknick. Ik heb nog een tafelzeiltje wat ik kan verknippen. Ik wacht op je handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Madame Zsazsa,
    Dit is weer typisch iets voor jou en het is echt een geweldig idee. 'k Heb mijn mailtje gestuurd want ik wil je weggevertje winnen !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben sinds ik dit berichtje las ook vol ongeduld op de handleiding aan het wachten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Mme ZsaZsa. Ik zit hier in Seattle. Ver weg van mijn geliefde Gent... Toen ik je berichtje las was ik al te laat om nog mee te doen. Maar, mag ik u smeeeeeeeken om mij zo eentje te verkopen???? Ik ben verliefd geworden op die bruine figuren en de rooie bollekes op de achterkant. Zou zo mooi passen in mijn rood isothermisch lunch-tasje dat ik mij vandaag in Seattle heb aangeschaft... En zelf moet ik het niet proberen, als ik u vertel dat een knoop aannaaien een bijzonder grote uitdaging voor mij is, begrijpt u vast wat ik bedoel. (op uw medische vragen antwoord ik met plezier) En, niets zo lekker als platgestampte boterhammen!! Veeeeeel lekkerder dan boterhammen die in een veel te grote brooddoos heen en weer werdeb geslingerd!! - hoe kan ik je bereiken? - uw fan t.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tessa, dat is de enige placemat die mij nog rest, het zal en teken zijn dat hij is blijven wachten om naar Amerika te verhuizen zeker?
    Stuur je adres maar.
    mmezsazsa@gmail.com

    Dit is wel eenmalig, ik ga geen zaakje beginnen in placematboterhemzakskesverpakkingen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En wie is de winnaar geworden van het boterhammen placemat zakje??

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nicky, ik heb dat onderaan deze post vermeld, Kermit eet vanaf nu haar bokes op een placematboterhamverpakkingsding.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kermit15.10.08

    En blij dat ze daar mee is!
    (en ik heb ook al veel jaloerse blikken gekregen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Alice7.3.11

    Ik vindt ze helemaal geweldig, zou ze zelf ook graag maken, staat er ook ergens een handleiding van?
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo leuk om na te maken! Ik als beginnend naaister wil me hier wel eens aan wagen!
    Waar kan ik de handleiding vinden aub?! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. http://madamezsazsa.blogspot.com/2008/05/placematboterhamzakske.html

    aub!

    BeantwoordenVerwijderen