Pasta met tomaten, kappers en munt

Pasta met tomaten, kappers en muntDeze pasta zag ik Rick Stein een paar maand geleden klaarmaken, ik vond het eigenlijk maar een bizar idee, munt in tomatensaus, maar omdat ik meestal alles in huis heb om dit te maken is het er toch eens van gekomen en het was goed, echt lekker, en o zo snel, intussen is het al meermaals op tafel gekomen en altijd is iedereen aangenaam verrast.
Een pastake om snel op tafel te toveren als je plots volk en honger hebt.

Nodig 3 à 4 personen:
400 gram spaghetti
Twee tenen look, gekneusd
500 gram tomaten, ontveld en gehakt, maar ik vind dat de tomaten op niks trekken in deze periode, ik gebruik dus tomaten uit blik, liefst italiaanse.
Wat gedroogde chilipeper, naar smaak
1 eetlepel gezouten kappers gespoeld en uitgelekt
1,5 à 2 eetlepels gehakte munt
Olijfolie
Peper en zout

Kook de spaghetti al dente.
Verwarm intussen de olie in een pan met de gekneusde knoflook, wanneer de knoflook begint te kleuren haal je hem eruit.
Voeg de tomaten en chili toe en laat een minuutje bakken. (Tomaten uit blik hebben meer tijd nodig)
Doe de kappers en de munt bij in de pan en kruid met peper en zout.
Laat de spaghetti uitlekken en doe bij in de pan, roer tot alles bedekt is met de saus.
Eet op.

Jef eet pasta