maandag 7 juli 2008

Bokrijk is niet duf!

Bokrijk
1. Worstelen in Bokrijk, 2. Mss wat bidden?, 3. Poging tot steltlopen, 4. Fietsen in het verleden
Ik sleur heel de familie elke zoveel maanden mee naar Bokrijk, net zoals mijn vader dat met mij deed. Niet dat ik dat toen zo geweldig vond, dus neem ik nu wraak op mijn (stief)kinders. Mhoehaha.
Maar ze zullen het ooit wel begrijpen, want bokrijk is helemaal niet duf en saai, Bokrijk sprakelt neem het van mij aan (én ze hebben er lekker bier en bokes)

Omdat ik niet aan buggy's doe op hobbelige wegen heeft Jef van één tot zes meegewandeld, 5 km alstublieft, als dat niet knap is.

27 opmerkingen:

  1. Wederom zo'n superleuk rokje aan!
    Ziet er naar uit dat ook de kinderen zich hebben vermaakt :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een Hollandse 'trut'8.7.08

    Ik wil gerust aannemen dat Bokrijk sprakelt maar ik heb er geen enkel idee van wat het nou juist is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe het ook, ik doe het ook ! Of de kids willen of niet, Bokrijk is hot ! (en dat zullen ze zelf wel zien ook).
    Wat het rokje betreft, ik dacht hetzelfde als knofje.
    EN dat ik dat ook moet doen. Stikken lukt, maar die verdraaide draad goed in 't machien houden, booeeeeeh !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hé, dat rokje. Ik heb tot nu toe zitten prutsen aan rokjes en broekjes voor mijn dochter, maar nu wil ik er ook eentje voor mij. Alleen doe ik nog niet aan taillebanden. Zelfs met jouw deskundige uitleg lukt het me niet :( 't Zal dus een elastiekske worden, vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tijdtussendoor8.7.08

    Elk jaar naar bokrijk, dat was bij ons ook de gewoonte!Nu kan ik me niet voorstellen dat ik de zonen nog mee krijg...mss als ik ooit oma ben:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja bokrijk is super! kga binnenkort ook eens met de hele kroost!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. octaview.nl8.7.08

    Bokrijk ligt bij ons juist over de grens. Als kind ging ik er ook heel vaak heen. Tijd om d'n Dochter er eens kennis mee te gaan laten maken, I'll say.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woon je dan in de buurt van Bokrijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inge, bwa op een dik half uur, is dat in de buurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben ik dan echt de enige die nog vanzeleven niet in Bokrijk is geweest? Mag ik dat zo in de groep gooien of hou ik dat beter voor mezelf? Moet ik op zoek naar een zelfhulpgroep?

    Nog een vraagje over je rokjes: is dat wat men noemt een A-lijn model? Zo ja, dan zit de mogelijkheid er in dat ik a) er zelf eens een ineen foefel en b) zo'n patroon post, een vriendin van me zou (ik zeg wel ZOU) weten hoe het kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha klopt! ik ben er dinsdag ook nog geweest. leuke blog trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het rokje is idd een A-lijn, maar er zit geen tailleband aan, het is met een beleg.
    Ik zoek een manier om een patroon hier te posten, maar zelf heb ik geen idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ook ongeveer een klein half uurtje ;o). We zijn toch geen buren he ;o)?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeg wanneer zijn jullie daar geweest? Toch niet zondagnamiddag toevallig hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. welwel9.7.08

    En dan heb je nog niks gezegd over die reuze plezante -gratis- speeltuin ... Bokrijk is heerlijk ... En volgende keer moet je vandaar eens naar de kinderboerderij in Kiewit ... echt iets voor Jefkes !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inge, geen idee, maar ik won in ieder geval niet in Limburg.
    MC, ja idd de zondag!
    Welwel, ooo de kinderboerderij in Kiewit, jeugtsentiment!! Voor de speeltuin was de Jef te uitgeput, spijtig want er was eigenlijk geen volk dus had dat er wel bijgepast.

    Juist Bovy, ik ben daar ooit één keer geweest, dat is in Heusden zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bolderberg, dus ja, Heusden-Zolder. Op een steenworp van mij (en Sarah) af ;o).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij hebben het kabouterpad op Bovy al verschillende keren bewandeld en het blijft leuk! Vooral het picknicken aan de kaboutertafeltjes. Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allee jom!
    Ik ben daar zondagnamiddag geweest,heb door de speeltuin gewandeld met "geweetwelwie",we waren daar op mijn stalen ros.
    Het museum hebben we niet gedaan omdat we zoveel tijd niet hadden,we hebben dan maar iets gegeten in het koetshuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ah, dat gaan we dan eens doen in Bovy, ik wist niet dat er iets speciaals was.
    MC, wij zijn naar het museum geweest hé, nu had ik toch gedacht dat het wel duidelijk was. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben groot geworden met Bolrijk! Ik ben er net als jij heel m'n leven door m'n vader mee naar toe gesleurd maar we vonden het heerlijk. Bosbessen trekken in de bossen, de speeltuin, piknikken op het gazon, dan al die oude huisjes met die speciale geur van turf en hout....Heerlijk jeugdsentiment. Nu komen we er nog dikwijls voor de grote plantenbeurs op 1 mei..M' vader heeft er ook vaak geschilderd en we hebben wel duizend dia's over Bolrijk. Maar wij woonden er als kind wel maar 15minuutjes vandaan. Naar Bolrijk kan je alle weken gaan, daar is het altijd fijn en er is altijd iets te beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. en ik woon op 300m van bokrijk.Ik ben er dus letterlijk groot geworden!
    En nu mijn kinderen dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bokrijk is ook voor mij een en al jeugdherinnering. En nu gaan mijn ouders er elk jaar met Zoonlief naartoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bokrijk is helemaal niet duf, en al zeker niet met zo n schoon rokske aan! Laat het gezegd weze. En Jef: knap joh, zo n lange wandeling met worstelen, fietsen en steltlopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Allee, blij dat we het misverstand uit de weg heben geruimd, allen naar Bokrijk dus!

    Mariecusbruyn, ja knap hé, dat hij halverwege in zijn broek heeft geplast en de helft van de dag met een natte broek heeft rondgelopen zal ik maar stil houden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Virginia15.7.08

    Oh, ik wil ook al zo lang eens met de kinders naar Bokrijk. Maar het is nogal ver, we willen er dan direct een weekendje van maken.
    Ooit moet het toch eens lukken.

    BeantwoordenVerwijderen