donderdag 17 juli 2008

Een toille cireën Nijntje

NijntjestasNijntjeBinnenkant Nijntjestas

Ik kocht een paar weken geleden een Nijntjeszakje voor Jef, maar eigenlijk feitelijk wou ik dat zelf gebruiken. Daar kwam niks van in huis uiteraard, dus heb ik er zelf maar een gemaakt, met meer plaats voor boeken en allerlei andere noodzakelijkheden.

Originele Nijntje

Links het originele zakje, daarnaast de tekening van Nijntje die ik overnam van het zakje, ik knipte Nijntje eerst volledig uit in één stuk toille ciree en dan nog eens de mouwtjes, ogen en mond. Alles is eerst gelijmd en dan gezigzagd op het zakje. Dat zakje is volgens dit model gemaakt, maar zonder de hengsels. De tas zelf is ook uit toille ciree en de binnenkant is een katoentje dat ik kreeg van Thea.

22 opmerkingen:

  1. mor ooooh hoe lief en schattig enzo . Ik zou mezelf toch eens aan een store boekentas wagen voor de jef (maar géén bloemen he)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toille ciree, dat woord alleen al, klinkt zo stoffig, en toch maak je er hippe dingen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aargh en kwijl.
    *veegt mond af met doekje*

    Niks an die tas. Helemaal niet.
    Zou ik écht helemáál niet willen hebben. Met dat Kitsch Kitchen spul erbij. Nee hoor. bah.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, ik vind jouw versie heel wat leuker dan het origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!
    Wil Jef jouw versie dan ook niet aanslaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. madame, wanneer oh wanneer beginde gij een webwinkeltje??? Ik zou een wekelijkse klant zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dick Advocaat18.7.08

    Let op met die foto! Dick Bruna staat bekend als de haai als het om namakingen en vervalsingen van het originele gaat. Voor je 't weet haal je de gazet met je creatie. :-) 't is pertang schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaw!

    Ik dacht dat ik mijn Nijntjesperiode voorbij was, maar als ik dat zie, amai, zo een leuke tas zou ik meteen willen hebben.

    Je spulletjes zien er ook altijd zo mooi afgewerkt uit.

    Echt heel knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. octaview.nl18.7.08

    Ik moest er ook wel even aan denken, aan wat Dick Advocaat zegt. Maar als, ik zeg ALS, Dick Bruna, of zo iemand van de Mercis-maffia, zou beginnen met mekkeren, dan zou het van jaloezie zijn. Heel prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij is namaak voor privégebruik (of hoe zegt ge dat?) niet strafbaar, maar wie ben ik natuurlijk.
    En anders weet ik van niks natuurlijk.
    Ah ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mme Zsazsa,
    Ik ben een fan. Een tamelijk hopeloze weliswaar, aangezien ik geboren met 2 linkerhanden. Ik blijf uw site dan ook enkel bezoeken in de hoop dat u mijn beste vriendin wilt worden, die mij massas's kadootses doet...
    In return moogt ge ten allen tijde de illustraties uit mijn boekskes kopiëren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heeeel erg leuk geworden! Heel goed gevonden en top, zo met die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Merci mensen, daar doet ne mens het voor sé. ;-)

    Hihi, Tine, Dick, hebde dat gelezen jong?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Marjolein20.7.08

    Hela, hola, Tine, hou je er rekening mee dat je illustrators ook wel eens blogjes lezen? (en zeker als het van die lekker creatieve zijn zoals Mme Zsazsa)
    Ons zo maar in de uitverkoop zetten?
    Maar als er een mooie tas van gemaakt wordt, wil ik wel toestemming geven...

    (serieus: echt wel oppassen geblazen met Nijntje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Marjolein,
    Haha, om jou hier tegen te komen. En dju, daar gaat mijn kans op zo'n leuk tasje. Tenzij Mme Zsazsa er ons allebei eentje kadoo doet natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jammer dat ik telkens een popup krijg als ik op jouw blog kom. Ik hou niet popups...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ysabel, ik ook niet, daarom heb ik een Mac, nooit geen pop-ups hier.

    Marjolein en Tine, bezorg me eens een schoon manneke of iets anders leuks, ik zie hier wel een uitdaging in.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corine12.7.11

    Meneer Dick Bruna moest trots op u zijn!

    BeantwoordenVerwijderen