donderdag 13 november 2008

Ik stempel en jullie winnen!

stempelsDe oplettende lezer heeft zeker gezien dat ik iets nieuws heb geprobeerd om labeltjes te maken. De andere labels zijn ook leuk, maar deze zijn sneller gemaakt en je kan op de moment zelf een kleurtje kiezen.
Als je op deze manier labels maakt voor iets wat regelmatig uitgewassen wordt koop dan wel een stempelkussen waarvan de inkt niet uitwasbaar is. Die grote blauwe stempelkussens bv.
Neem katoenen bandjes, dit is een lint dat onderaan een mannenbroek gestikt wordt voor extra stevigheid.
Je hebt ze in veel kleuren en breedtes.

Nadat ik een paar pogingen had ondernomen om zelf een stempel te maken gaf ik het toch maar op en bestelde er twee bij Stamps in Antwerpen, simpele dingen zijn makkelijk uit te steken, maar letters is toch iets anders. Ze zaten na en paar dagen al in de bus en ze waren leuk, dus bestelde ik er nog en die arriveerden vandaag. Ik vertelde Ann dat haar stempels straks hier gingen verschijnen en ze stelde voor om iemand van jullie een stempel kadoo te doen. Voor Jef zat er vandaag al een kadootje bij, een naamstempel met een Teckel (Jef verjaart binnenkort, ik stuur u graag mijn adres!)
Vertel in de comments waarom jij een stempel nodig hebt én verdient en dan kiest Ann maandagavond een winnaar.
Je mag zelf een stempel ontwerpen of eentje uit hun gamma kiezen.
Als je niet wint kan je hier een stempel bestellen.

Waarschuwing!
Na het stempelen
Verstop te allen tijde het stempelkussen waarvan de inkt niet uitwasbaar is.

42 opmerkingen:

  1. Je blog blijft inspirerend werken, ik wou al heel lang die naamlabeltjes eens uittesten. Maar aangezien ik meestal print op het werk kwam het er maar niet van. Met een stempel zou ik mijn breiwerkjes van etiketjes voorzien. Misschien niet bijster origineel, maar het lijkt me wel leuk om ook te kunnen zeggen: "zelfgemaakt, kijk maar naar het etiketje..."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van alle labeltips is dit de eenvoudigste! Hoera dus: eenvoud siert, en luiheid siert Tante Riet!

    Ik ben de nagelnieuwe tante van kleine Stan ('t is te zeggen: hij is nieuw, ik niet meer zo).
    Hij krijgt voor elke levensmaand een nieuw paar zelfgemaakte sloffen. (Hij is drie dagen oud en het eerste paar, blauw vilt met streepjesvoering, is al te klein).

    Sloffen met labels, dat lijkt Tante Riet wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt!
    Je hebt echt een leuke, lekkere, schattige blog - ik blijf ook kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hé, ik heb vorige maand ook al een stempel besteld om kledinglabels te maken. Bij "stempeltempel" kan je zo'n drukstempel kopen met geïntegreerd kussen mèt textielinkt! Zoek op de site naar "textielinkt" of "textielstempel". Ik ben wildenthousiast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pick me, pick me! Voor een stempel van het logo van de Kaartenmakerij! (zie www.dekaartenmakerij.be ). Ik geef u een paar kaartjes in ruil ;))

    Kan toch tellen qua omkoperij he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je blog heeft me aangezet tot verzamelen van allerlei stofkes en een naaimachien. Ons derde schelmke is op komst en nu wil ik zelf doopsuiker-sleutelhanger-mannekes maken met een labelke met de naam erop van ons vers kindje. En die zet ik erop met die gewonnen stempel natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marijke Christiaens13.11.08

    'chocotuur', steevast het antwoord van mijn jongste zoontje van 3, als ik vraag wat hij op z'n boterhammetje wil. Zoo schatig!
    Voor mij lijkt het zelfs een beetje op 'haute couture' en aangezien ik voor anderen en mezelf kleding op maat maak is dit voor mij de perfecte labelnaam.

    groetjes uit Leuven

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind stempels supertof maar vind niet meteen een uitvlucht waarom ik er een zou moeten hebben...
    Heeft die stempelmaakmevrouw geen website?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Omdat ik nog op zoek ben naar een origineel naamlabeltje voor op de suikerbonen (ofzoiets) van mijn toekomstige dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toevallige Passant13.11.08

    Omdat ik mijn "nick" hier eigenlijk wel toepasbaar vind op de kleren van onze kinderen. Heel vaak zijn die gekregen en nog vaker krijgen die bij een ander kindje een "nieuw" leven. Een "toevallige passant" stempel-labeltje op die kleren zou ze dan net dat ietske meer "persoonlijkheid" geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmmm... altijd moeilijk hé de 'waarom moet jij winnen'-vraag.
    1. Gewoon omdat ik een toffe madam ben denk ik dan ;-)
    2. Maar misschien nog wat meer omdat ik echt nooit iets win (en bijvoorbeeld laatst ook net naast de 100000ste bloglezer-prijs greep! toeme!)
    3. En misschien het meest omdat ik op een wild stempelcadeau zit te broeden voor een nakende geboorte in de vriendenkring, maar vrees dat het mij weer aan tijd zal ontbreken om die effectief zelf te maken. Dus er zelf ene krijgen om die dan cadeau te doen aan een nieuw boeleke is mijn ultieme reden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marleen13.11.08

    Een opbergzak voor aan de box van Floor (ons petekindje), een tafelkleed voor ons Sofie, een zak voor de kersenpittenkussens voor mama en de zussen, zonneklepovertrekjes voor de 2pk van mijn lief, een leuk rokje voor mezelf, ... Ik dank den Aldi voor het goedkope naaimachien en geniet van elke steek die weer op de juiste plek terecht komt! Nu alleen nog die stempel, zodat ik fier kan glunderen: 'jaja, zelf gemaakt!'

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankzij de handleiding juist mijn eerste naaiproject afgewerkt:
    een papierenzakdoekzakske!

    Ben er best wel fier op maar met
    een labeltje zou het wel nog fijner zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmm, ik ben duidelijk niet de enige lezer van je blogspot die af en toe eens creatief uit de hoek komt en zijn creaties graag van een stempel-label zou voorzien...

    Maar moest ik winnen he, dan zou ik een gelabeld bedankingscadeautje maken voor Jefke! En voor de stempel-maakster! En voor alle arme en triestige kindjes in de wereld! Alle verlaten mama's! Alle wanhopige en dementerende papa's! Ale mishandelde diertjes! Alle ontwortelde bomen!

    De stempel aan Janina geven, is kiezen voor een betere wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, Ann, dat klinkt goed hé!

    Wie kan beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Omdat ik te lui ben om naamlabeltjes in mijn kinderen hun kleren te naaien zou een stempel wel superhandig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oohh leuke stempels
    hmm zal er maar gewoon ene bestellen denk ik want dat menne printer geen stof pakt om op te printen is maar een onozele reden zekerst

    is het die ann waar je bij kan bestellen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jipie, ja, via de link kan je bestellen want ze hebben nog geen site.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Omdat ik voor mijn werk gevraagd wordt kindjes te labelen en er eentje wil met 'niks mis mee'.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik ging vanavond net beginnen met je vorige manier van labels maken (en hoop dat mijn printer wel stof pakt). Mamamaakt wordt dus iets anders, hé ;-) Als ik mocht kiezen geef die stempel maar aan Nimsa. (ik doe dus niet mee met de wedstrijd, maak maar iemand anders heel gelukkig)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Edelmoedige Effam13.11.08

    Ik doe mee met de wedstrijd maar edelmoedig als ik ben niet voor mezelf.
    Wel voor een toffe madame met 3 kinders die een mollenstempel zou kunnen gebruiken. Om geen medelijden op te wekken laat ik u wel weten dat ze zeker niet blind is. Ze heeft gewoon een mollenstempel nodig en ik wik die stiekem in haar kerstcadeau stoppen. Als ze dit leest is de verrassing er natuurlijk wel af. Hopen dat ze toch wat blind is dus. Zo, nu vingers kruisen en hopen. Dank u!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik wil vooral GEEN stempel! Ik heb drie koters met gretige handjes die zich te buiten gaan aan al wat ze in hun pollen krijgen, laat staan dat ik ze niet-afwasbare dinges in hun pollen zou steken. En als u mij nu even wilt excuseren, ik ga de strepen bic uit onze jongste zijn nachtkastje schuren die hij aldaar overvloedig aangebracht heeft (écht waar).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toevallige Passant13.11.08

    Awel, trek mij terug uit deze wedstrijd. Wat mij betreft heeft Nimsa gewonnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En subiet blijkt dat Nimsa gewoon ergens aan den band staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Toevallige Passant13.11.08

    Awel dan krijgt ze de prijs voor meest menslievend verzinsel :p

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb al lang een eigen ontwerp liggen van een 'figuurtje' dat zo een beetje het uithangbord van mijn ateljeeke/winkeltje is. Niks met namen,nee nee
    maar wel een eigenwijs meisje, ze lijkt wat op een heksje met haar zelfgemaakte vilten punthoed. Ik heb nog andere plannen met haar (waarover ik nog niks kan zeggen)maar al een stempel van haar die ik op al mijn eigen creatieve cadeautjes bevestig, dat zou gewoon heerlijk zijn. En als het ooit een 'publiek' figuurtje word, wel dan hebben jij mme ZsaZsa en Ann daar mee toe bijgedragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zou wel een stempel kunnen gebruiken voor mijn man! Ik heb zo een man die altijd vergeet waar zijn sjaal, jas, trui ligt en soms heeft hij die gewoon achter gelaten bij vrienden of familie. Maar voor zijn werk moet hij naar verschillende garages en daar durft hij ook wel eens iets achterlaten. Die mensen daar weten dan natuurlijk niet van wie dat is. Dus een stempel met "bel mij -gevolgd door zijn gsm nr-" zou wel heeeeeeel handig zijn. Dan stempel ik dat gewoon overal op!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. welwel14.11.08

    Mme. Wat heerlijk genereus van u om uw creatieve plezier met ons, uw lieve lezers te delen door een wedstrijdje uit te schrijven. Ik sta nu al stijf van de spanning: zou ik winnen of niet ? Welke stempel zal ik dan kiezen ? Oooooh ... zo spannend !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik sta bol. Bol van een babietje in de buik. En dat babietje wil ik graag ‘labelen’ of bestempelen met dikke kussen….en wie weet met een echt stempeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mor allee, nu heb ik al elvendertig keer op die 'hier' geklikt en er gebeurt niks! Dan moet ik er wel een winnen, want hoe kan ik anders aan zo ne schone stempel geraken?
    En wat ik ermee ga doen? Mij gewoon heerlijk kinderlijk amuseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik zou ook graag mee in de running gaan voor een stempelke.
    Als onthaalmoeder ben ik met meerdere kindjes tegelijk bezig aan de potjestrainig. Het lijkt me super als ik zelf een stempel had waarmee de kinderen een stempel zouden kunnen zetten als ze een plasje in het potje deden. Ik weet zeker dat de kids er gek op zouden zijn (zou wel geen onuitwisbare inkt gebruiken) en het is zoveel cooler dan gelijk wat.
    U kan het dan ook ecologsich bekijken; hoe gemotiveerder de kinderen om op potje te gaan, hoe minder pamperkes nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Stephanie14.11.08

    Om voor mijn kind
    zo vlak voor Sint
    een knuffel te kunnen maken
    en met een label te kunnen waken
    dat er is geen misverstand
    dat het er eentje is van mijn hand

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ben hier weer veel te lang weggebleven zie ik!! Ik wil ook een stempeltje en daar moet opstaan van Oma Poes! Want na heel lang wachten wordt ik eindelijk oma en nu ga ik natuurlijk heel veel spulletjes naaien voor m'n eerste kleinkindje.Met zo'n stempeltje erbij zullen m'n kadootjes aan m'n schoondochter en ons kleinkindje helemaal AF zijn.
    En om helemaal te slijmen wil ik voor jefke dan nog wel een schoon kussentje maken met een uiltje,hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Erynn, stamps.antwerpen@telenet.be.
    Voila.

    Nicky, proficiat!!!
    Helaas moet je bij Ann slijmen en niet bij mij.
    Dedoeme.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je blog is mijn dagelijks bezoekje!
    En vele dingen probeer ik achter mijn stikmachien ook uit.
    Maar net als de anderen is het labellen er nog niet van gekomen, een stempel is een geniaal truukje!
    Ik heb nog geen kindjes of een kindercreche, maar ik heb wel al dingetjes gemaakt, die nog net een labeltje missen. Ik ding zeker mee voor de stempel.
    En indien niet, dan wil ik zeker eentje bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een lief klein meisje woont hier in Nederland
    ze draagt het liefst kleertjes met een stukje kant
    Haar mama maakt het liefst zelf kleertje
    zodat ze indruk maakt op alle heertjes
    en op alle oma's, opa's en andere mensen
    maar er is nu nog maar 1 ding wat ze kan wensen

    kleertjes, voorzien van een eigen merk
    maar dat vind mama tot nu toe een heel werk
    hopelijk kan mme zsazsa hierbij een steentje bijdragen

    dus bij deze gaan we het heel lief vragen!

    Mme Zsazsa, alsjeblieft?

    Liefs Kim en kleine Anne
    (inspiratie: sinterklaasgedichten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zou met een stempeltje al mijn zelfmaakspulletjes labelen ..
    De draagdoeken, de kinderkleertjes, de lakentjes en knuffels..

    Toffe actie ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ikke! Omdat ik mijn ander dingske nog niet heb gehad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mijn schoonmoeder is haar naaimachine kwijt sinds mijn zwangerschap. Alles heb ik zelf gemaakt en elke dag heb ik zin om iets nieuws te maken.
    Het wordt tijd dat de mensen doorhebben dat alles "home-made" is en van mij komt (want er zijn soms naäpers die met de glorie weg lopen :))en daarom heb ik dringend labels nodig.
    Ik heb het "uitproberen" opgegeven (kleistempels, met fimo, met sjablonen,...); kreeg er grijze haren van! En for your information, I loooooooooove your blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Waarschijnlijk hopeloos te laat, maar kom, proberen gaat mee :-)
    Ik zou heel graag een stempel hebben met de afbeelding van een computer op. Waarom? Omdat Arno in de klas computerminuten kan verdienen als hij heel flink is (hij heeft ASS en durft wel eens blokkeren door tijdens een test onder de bank te kruipen, bv.). En nu hebben we een geïmproviseerde kaart in de keuken hangen, waar mijn man een, al zeg ik het zelf, best wel verdienstelijke poging heeft gedaan om een computer te tekenen. Maar een stempel zou dus héél welkom zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Omdat ik niet naai, maar toch overal mijn stempel op wil drukken!

    O. 't Is te laat zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Kan ik nog steeds een stempel winnen? of eigenlijk twee... Want na één jaar kunnen de dames van de crèche onze twee-eiige!! tweeling nog steeds niet uit elkaar halen! Of we een armbandje konden aandoen? Ik weet het zo niet. Maar met een stempel zie ik wel meer mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen