maandag 20 april 2009

Zo!

PakketjesDe eerste pakketjes gingen vandaag de deur uit.
Ik ben een content mens.
Hoelang ik daar al mee bezig ben, ge kunt het niet geloven, eerst alleen in mijn hoofd, dan heb ik al mijn vriendinnen lastiggevallen met gezeur over draagdoeken en de haalbaarheid (eigenlijk ben ik dat altijd blijven doen) vervolgens heb ik uren aan de telefoon gehangen met al de drukkerijen in mijn buurt, moest er een handleiding gemaakt worden die voor iedereen verstaanbaar is, patronen getekend en had ik vriendinnen aan het werk gezet om dit allemaal te testen en nu is het er allemaal en zijn er al wat pakketjes de deur uit.
Merci iedereen!

Zo, en nu ga ik in mijn moestuin beginnen.
Courgetten, mogen die al in de volle grond uitgeplant worden eigenlijk?

19 opmerkingen:

  1. Die van mij staan alvast in volle grond! En ze doen het goed. Heb ze donderdag uitgeplant

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als er geen nachtvorst meer komt, dan mogen courgetten nu in de grond... en dan heb je dus flink wat voorsprong.
    Tot aan de ijsheiligen (half mei dus) is nachtvorst zeker niet onmogelijk, maar in de loop van de afgelopen weken is de aarde al behoorlijk opgewarmd.
    Als je al plantjes hebt voorgezaaid zou ik zeggen: doen! en dan goed de weerberichten in de gaten houden. Mocht er toch nog nachtvorst voorspeld worden, dan natuurlijk voor bescherming zorgen.
    (En allicht heb je teveel plantjes voorgezaaid, dus wellicht kan je ervoor opteren om er nu een paar uit te planten, en over een paar weken zo nodig nog een paar als het weer niet heeft meegezeten...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die van mij ook! Maar ik heb er ook wat reserve gehouden.. - just in case..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb jij zoveel vriendinnen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ze 4 flinke bladeren hebben kunnen ze wel de grond in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mme Zsazsa, heb jij een gewoon e-mail adres? Ik ben illustrator en zou je graag een illustratie doorsturen die ik maakte voor mijn nieuwe prentenboek. Ze is nl. geïnspireerd op een foto van jou moestuin die ik toevallig al surfend vond op Flickr.Mijn adres: ina.hallemans@skynet.be
    Laat je even iets weten aub?
    alvast bedankt
    Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jouwww moestuin, dus!
    Erg leuke blog heb je overigens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb ik ooit een baby, ik zwier hem in een zsazsa draagdoek!
    Maar laten we er toch nog even mee wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zsa zsa onderweg....kanniwachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu begin ik toch wel serieus te twijfelen om aan een derde te beginnen, gewoon om zo'n zsazsa draagdoek te kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zsa zsa aangekomen ! Geweldig leuk pakket. Nu rest de vraag of ik tijd vind EN of ik het begrijp...Ik heb het instructieboekje al vluchtig bekeken, en het ziet eruit alsof een naai-nitwit het zou kunnen verstaan. Wordt vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil er ook één! Mail je mijn adres.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Word ik heel hebberig van. Maar.. zul je net zien: heeft manlief net zo'n dure rugdrager aangeschaft. Tss...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lief belde om te zeggen dat er een pakket is de bus zat; van een tsatsa of zoiets... En de tijd gaat zo traag vooruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat heb je goed gedaan! Hoe lang heb je nog zo een pakket in voorraad?

    De courgettes:
    met gezond verstand kunnen ze nu al buiten. Volgens de Oosvlaamse moederdagregel pas na moederdag: "het kan vriezen tot en met moederdag". Moederdag valt hier in mei. Zelf zet ik ze buiten met een fles 'met het gat er uit geknipt', dan heb je een miniserre en staan ze veilig voor slakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En die pakketjes op zich ... weer zo knap gemaakt ! Onze 14 jarige zal wel wat te zwaar zijn zeker ?
    Wat de courgettes betreft, deze nacht (woensdagnacht) hebben ze vorst voorspeld. Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog een courgette vraag: ik begin met een minimoestuintje. Eén courgette gaat dat, of heb je er altijd 2 nodig voor bevruchting???

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een courgette is voldoende, courgetten over!

    BeantwoordenVerwijderen