zaterdag 29 augustus 2009

En toen was het vrijdag.

En braken mijn vliezen.
's Morgensvroeg, rond een uur of vijf.

Omdat mij de avond voordien gemeld was dat mijn vroedvrouw verlof had dacht ik: "Ik ga wachten en ga ze vanaf een deftig uur stalken zodat ze niet anders kan dan toch komen" Dat deed ik om 9 uur, vond ik een deftig uur.
Helaas was iemand mij voor met net hetzelfde gedacht verdorie, tijd voor plan B.

Plan B: Hou alles nog op, tot de vroedvrouw in kwestie kind één ter wereld heeft geholpen om dan kind twee te verlossen.
Niet doen bij plan B: bewegen, Gini drinken, en denken dat het begonnen is.
Check!

Rond vier uur bel ik -gewoon uit interesse, niet dat ik iemand wil opjutten- even naar de vroedvrouw en blijkbaar is bevalling één stilgevallen ... tijd voor plan C.

Plan C: Zo snel mogelijk bevallen, iemand met echte persweeën gaat altijd voor!
Doen bij plan C: Gini drinken, wandelen, een voetmassage, het te verlossen kind visualiseren en vertellen dat het mag komen en wel NU, START!
Ik ben bekend met de procedure want mijn vorige bevalling begon net hetzelfde, toen kreeg ik na 14 uur niks stevige weeën en na 25 uur een kind, netjes gewerkt, want een bevalling die met gebroken vliezen begint moet binnen de 24 uur stevig in arbeid zijn of ze moeten enge dingen doen als inleiden, niet bepaald het idee dat ik voor ogen had.

En toen was het zaterdag.
Resultaat 24 uur na het breken van de vliezen: Niks, noppens, nuldebotten.

Lap.

Er wordt bloed getrokken, mijn temperatuur wordt genomen en er wordt voor de zekerheid getest of ik echt wel vruchtwater heb verloren.
Resultaat: geen drup, mijn vliezen zijn nog intact.

Besluit: Ik ben incontinent ipv bevallen.
Tof.

Op naar zondag, de dag dat mijn vroedvrouw echt niet kan komen.
U wacht toch mee?

82 opmerkingen:

  1. sarah29.8.09

    Is 1 september dan geen mooie bevaldag? 't Kindeke zal het u niet kwalijk mogen nemen.
    Enne...er zijn daar nog andere fijne vroedvrouwen, hoor!
    Trappen lopen, vrijen, ananas eten, over de kasseien rijden...succes ermee vannacht! (of heet dat bij Lieve de vroedvrouw ook al zondag? Zeg dat ze een pistolee krijgt!)
    Heel, heel veel succes en daarna...oooooh!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh jeetje, wat maak je het toch spannend zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ROFL ende Ocharm.

    Ach ja, volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem29.8.09

    Zolang je je gevoel voor humor maar niets verliest zeker? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Miss Ellie tja, belachelijk hé en je wilt niet weten wie ik allemaal gemobiliseerd heb voor mijn bevalling.
    De kaartjes waren al bijna gedrukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet wat het is om zo te moeten wachten. Ben bij ons vierde, bijna drie maanden geleden, een week overtijd gegaan, terwijl de vorige drie allemaal vrij stipt waren. Maar er is er nog geen eentje blijven zitten, moet je maar denken. Veel succes in ieder geval en ja, ook wij wachten mee (controleer zo ongeveer 10 keer per dag of er nog geen verlossend bericht op je blog staat en ik ken je niet eens, ha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat belooft als dat kind nu al met uw (en onze) voeten speelt :-)
    Mor toch heel veel ocharmkes ook want dit is echt wel balen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bwa, ge moet geen compassie hebben hoor, nu zie ik het weer helemaal zitten, vannacht en vanmorgend zag ik mij al aan een baxter hangen in een ziekenhuis, toen was compassie wel gewenst. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik help je hopen dat je dan gewoon mét je eigen vroedvrouw bevalt ná morgen. Wel jammer dat je meer dan een dag in de waan bent geweest van gebroken vliezen, ach ja, later kun je er vast om lachen.
    Glaasje wonderolie? ;)

    Volgende post is een hele mooie foto van jouw met blauw beebje + vernix! Kop op!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een ZsaZsa-zondagskind?

    Ik denk dat het daar gewoon veel te leutig is in de buik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat het ons op 31.08 houden (toch niet 1 september!), mét vroedvrouw! Deal? (... maar alé morgen kom ik toch ook nog maar eens piepen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gij maakt het wel spannend! En uw gevoel voor humor ben je nog niet kwijt.
    Maar als je zo graag thuis wil bevallen, is het natuurlijk wel goed dat je vliezen nog niet gebroken waren. Heel veel succes! Ik kijk al mee uit naar een 'verlossend' bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. eventjes off topic:
    Heb je mooie luiertasje gekregen. Zelfs je enveloppe is gestikt!
    Bedankt!

    En na het ongeduldig wachten op mijn cadeautje, is het nu ongeduldig meewachten op de tweede zsazsa-telg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Onvoorstelbaar verhaal :)
    En 'ideaal' om ons in spanning te houden!

    Veel succes bij het echte bevallen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg veel succes Zsazsa!
    Ge gaat dat goed doen.
    Wel een straf verhaal, eentje om aan je toekomstig kind te vertellen als ie achttien geworden is ofzo. (om even een sprong van jewelste in de toekomst te maken...)

    Ik duim mee! Een schoon gezond Zsazsa graag, en liefst op maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb al gezegd, 5 september is een mooie datu m;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. amai zsazsa,
    ik was hier al luid aan het verkondigen dat je bevallen was.....
    Tis wel spannend!!
    Ik duim mee, en kom ook eens regelmatig kijken!
    groetjes
    Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooooh, madammeke zsazsa... dat was een spannende post, seg! En ik maar nieuwsgierig lezen en naar beneden scrollen.. haha! Goed opgebouwd.. wel een anti-climax ;)

    't Zou alvast een goeie acteur/trice zijn, uw babietje! Zoveel mensen al zo lang in spanning houden, nog voor ge geboren zijt, da's kunnen!

    Take care! x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wacht met u mee, hoor, 't me toch spannend, zet'm op, ZsaZsa!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ....en je bent dus nog steeds niet bevallen!Ik dacht na 14dagen blogafwezigheid leuk nieuws te kunnen lezen en bij het zien vd titel van je laatste blogje dacht ik al yes het is zover we gaan eindelijk de naam weten:-)....kan dus nog even verder gaan met uitpakken,blogjes nakijken en wassen strijken!!!

    Veel succes en een prachtbevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ge hebt gewoon in uw broek gepiest!!! Och, meid, dat deed ik 9 maanden lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahaha! Oh, als dat geen meisje is. Waar je later in de puberteit een hoop plezier mee gaat beleven:)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik las de eerste zin: gebroken vliezen en kon niet snel genoeg naar onder scrollen om de blijde boodschap te lezen, staat er dat ge in uw broek gedaan hebt. Goei mop!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Anoniem30.8.09

    Spannend!!
    Bij mij (allé, bij mijn schoonzus dan, ik ben de doopmeter) startte het ook vrijdag. Zij is wél bevallen zaterdagnacht van een mooi meisje : Lieze.
    Veel succes ZsaZsa!!

    Nathalie

    (hofvaneten@skynetblogs.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och arm, wat zul jij sjaggerijnig geweest zijn! Fijn dat je nu de goede spirit terug hebt. Dat wordt, vandaag of morgen (?) een prachtbevalling, zoals ik ze graag had, binnen vier uur want je hebt al zoveel voorwerk gedaan;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Martine uit Gentbrugge30.8.09

    Hoh, ik dacht ook al dat het zover was. En maar zoeken wat het nu geworden was. Nu gaat 't nie lang mee duren (hoop ik )
    Een vraagje, gaat uw man het op je blog zetten wat het geworden is?
    Veel succes en een goede bevalling.
    Tot straks,tot vanavond, tot morgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hé, zo jammer voor je
    niet te hard denken aan inleiden en baxter-dinges, er is nog tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh oh, ik hang aan je lippen... Het is nu serieus spannend met die kleine van je!
    Mijn eerste kwam twee weken te vroeg en de tweede twee weken te laat. Ik zat toen zowat 4 weken in mijn onderbroek te gluren...en dan duurt dat best lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Volgens mij lig je op dit eigenste moment je kindje er uit te persen.
    Ik duim

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Volgens mij niet. ;-)

    Lol Suzette, je bent er idd helemaal niet op ingesteld dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hilarisch gewoon! Ik lees dus wel netjes de berichten van begin tot eind (laat me graag verrassen) ;-)

    Een 1 september kindje zou ook leuk zijn. Direct feest als de school weer begint. Volgens mij leuker dan in de vakantie verjaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hahaha!
    Ik lees pas net een paar weekjes mee met je blog en geniet er enorm van!Ik moest gisteren zo hard lachen dat ik ook bijna incontinent werd!!

    Ik zit momenteel ook op de eerste weeen te wachten...zucht...Bij mijn eerste dochter had ik ook een drama bevalling die zooooo lang duurde. Mijn tweede bevalling daarentegen was in 4 uur gepiept. De derde, hopelijk iets er tussen in!hahaha!
    Het aller lastigste is het wachten... en wanneer is het nou een 'oefen'wee (onzin dingen) en wanneer is het ECHT begonnen.

    Ik hoop voor je dat je nu al zit te puffen en ik houd je blog in de gaten! Ben ook erg benieuwd naar de naam die jullie hebben gekozen. Hier zijn we er eindelijk gisteren uit gekomen (not a moment too soon!!).

    Succes en puff ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Spannend hoor...ik heb hetzelfde voorgehad...er van overtuigd dat ik vruchtwater verloor; in ' t ZH wees niets erop maar hebben ze voor de veiligheid toch ingeleid. En bij m'n laatste (nr 4) wel ' s avonds vliezen gebroken en tegen de morgen een boeleke... Succes ermee! Houd ons niet te lang meer in spanning hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. en ik was al zo benieuwd naar de naam. lap. wachten in spanning.
    doe dat dat kind niet aan he Mme ZsaZsa van op 1 september geboren te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. eigenlijk stiekem is dat toch wel leuk, zo wat 'overtijd' gaan, enfin, ik vond dat toch altijd. Maar té lang mag het toch ook nie duren he?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Post zelfs niet gelezen, gewoon naar beneden gescrolld om de naam te weten, dzju hé! :) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik vond overtijd gaan allesbehalve leuk, hoor. Op den duur heb ik gewoon mijn gsm uitgezet en de stekker van de vaste telefoon uitgetrokken, omdat iedereen mij maar bleef bellen en dan alleen maar 'En???' kon zeggen ;-)
    Bij mij is het uiteindelijk op gang gekomen door ne goeie hoeve-ijs te gaan eten!
    Succes met de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dees was lachen!
    Inkaderen dit stukje tekst en mee in de babydoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik ga nu absoluut wel voor verjaren tijdens het schooljaar, en dat mag zo vanaf 3 september zeker?

    Vingers en benen gekruist dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Je houdt ons wel echt in spanning hé!
    (Een vriendin van me is ook zelfstandig vroedvrouw... een schat van een mens... maar volgens mij heeft zij vandaag ook een vrije dag!)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik heb een jarige op 5 september - het schooljaar is amper begonnen en ik kan een verjaardagsfeestje organiseren. Met allemaal flink uitgeruste, energieke kleuters!
    Laat maar komen als het komt. Heel veel succes met je bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oh jee, ik dacht vorige week ook al dat mijn vliezen waren gebroken maar dat was waarschijnlijk ook niet het geval. Bij mij zit het er ook nog. Sterkte en het komt vast voor zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. oh sorry..
    ik zit hier te gieren van het lachen.. ik had echt verwacht dat jij na mijn weekje verlof, nu met een wolk van een baby in je armen zat !

    wie weet.. zondag is al gepasseerd ;-)
    zoniet toch van harte sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Geweldig stukje en ik was er ook van overtuigd dat je bevallen was. Niet dus. Ik ben voor 3 september want ik kan de komende 2 dagen niet online...

    Ongeacht wat, veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Toch even aan mijn Lief moeten uitleggen waarom ik schaterend aan de computer zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. LOL!
    4 september is volle maan...

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. spannend zeg, ik verwachte een babyfoto onderaan de post! er wordt meegeleefd, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. En toen was het bijna maandagavond en was ik nog steeds aan het wachten...
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Anoniem31.8.09

    hahahahha, sorry hoor, maar ik moet toch wel erg lachen om je verhaal.

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Awel Liesbeth, ik wacht mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. wel... je hebt me helemaal op het puntje van mijn stoel gekregen... een van de betere 'bevallingsverhalen' van de afgelopen maanden :-) enfin... ik leef vanop afstand.. HELEMAAL met je mee! TOJ TOJ TOJ !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hah, ik zit hier dus alle comments te lezen in de hoop te ontdekken dat je ondertussen wel al bevallen bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. wanneer komt er nu eens...en toen was ze/hij er????
    By the way...heb je tips opgevolgd om wat groen te hebben op ons terras...en het ziet er sjiek uit :-) ni zoals uwen hof mr tis een begin...

    BeantwoordenVerwijderen
  54. ooooooooooo help en oooooo wat grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. rofl, dacht al dat ik iets over het hoofd gezien had

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Anoniem1.9.09

    LOL! Heb nogal moeten lachen om je verhaal, zoals zovele anderen :-)

    Intussen is het D-Day... 1 september. Zou ZsaZsaZsunior zich laten zien vandaag? Ik duim alleszins mee dat het wachten niet al te lang meer duurt, overtijd gaan is iets raar - het zijn uiteindelijk maar "enkele" dagen maar op dat moment voelt het zó lang! Ik heb toen nog vanalles in elkaar gebricolleerd, om maar bezig te kunnen zijn :-) Toi toi toi!

    Peach

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Annette1.9.09

    Bij mijn eerste ging ik twee weken overtijd; de tip van Lieve was: Ga nog es een goeie creme glace eten!

    Dus succes he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Anoniem1.9.09

    't Is er misschien nie echt het weer voor nu, maar ook hier, na een lekker ijsje in het Baudelopark, zijn bij mij de weeën enkele uren later gekomen... Ik was 5 dagen over tijd maar het leek wel de eeuwigheid.
    Beval ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. prachtige dag om een kindje te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik blijf mee wachten hoor maar euh ik word nu toch wel heel nieuwsgierig en wss ben ik niet alleen ;)
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Alleeee, ik ging net typen "ze is volgens mij aan 't persen!"...
    Gebt toch wel correct geteld hé sedert de bevruchting? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  62. op 1/9 nog niks. 2/9 is beter dan 1/9.
    Ben ondertussen wel erg benieuwd naar de naam van meneer of mevrouw...
    succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Komaan zeg, wij leven helemaal voor de ZsaZsa-baby, er was zelfs plaats in mijn gedachten voor u vandaag tijdens de eerste (enigsinds hectische maar toffe) schooldag!
    Go baby, go!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. sarah1.9.09

    Ik zou geen ijsje meer durven eten tijdens mijn zwangerschap...wwwweuw.
    In ons kleuterklasje was er iemand jarig vandaag...en het wordt pas morgen gevierd. Dus idd, 2 september is interessanter dan 1 sept.
    Laat het ananas-ijsje toch maar smaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat een ontzettend leuke blog! Ik heb hem per toeval ontdekt en lees graag mee over jullie wel en wee.
    Succes met deze dagen, wachten duurt zo lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. yayamarieke2.9.09

    Sjonge, maandagavond en geen nieuws... 'k Hoop dat "het" er is : -)).

    BeantwoordenVerwijderen
  67. serieus ???

    is er nog steeds geen nieuws ??

    dan heb ik iets om u bezig te houden:
    een nieuw schooljaar, nieuwe voornemens, ik ben op zoek naar mooie symbolen om op te hangen in de badkamer voor de ochtend en de avond routine..
    je kent dat wel .. toilet, tandenpoetsen,handen wassen, pijama in de wasmand.. aankleden.. zo van die dingen dat ik het geen 100 maal moet zeggen.

    Ik googl'en elk jaar maar vind niks toonbaar dat ik durf ophangen.. en mijn eigen tekentalent is echt erg..

    dus als je niet weet wat te doen in deze vervelende veel te lange dagen .. ;-)

    een tekeningske zoals je boodschappenlijstje zou me heel blij maken.. en anders..

    beval ne keer
    en liefst nog van een meisje..
    dat zou mijn dag ook goe maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik had dat eigenlijk kunnen voorspellen dat uw kind niet eind augustus, maar wel begin september zou geboren worden. 4 van mijn 5 kinderen waren voorzien voor het EINDe van een maand en zijn het begin van de maand erop geboren. Bij de laatste had ik het beter voorzien: direkt laten 'uitrekenen' voor begin van de maand, en dus is hij in zijn voorziene maand geboren!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. sanne2.9.09

    zet em op! en hopelijk geniet je straks als je toch echt gaat bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Lena2.9.09

    En toen was het al woensdag en zat iedereen vol spanning te wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Ili, ge moet eens googlen op dagritmekaarten. Zo heb ik de mijne toch gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Veel succes MmeZsazsa!!!

    ili: hier kan je ook altijd terecht
    http://www.klasse.be/ouders/files/pdf/structuurkaarten_LR.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
  73. het is zover.. het kan niet anders ;-)

    hopelijk is het zo'n beetje verlopen als je voor ogen had ..

    bedankt dames !!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Lol, ik ben nog steeds even afwachtende als jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Nele2.9.09

    Dat komt ervan, van al dat lekker koken.
    Dat kind krijgt in jouw buik pure verwennerij. Ik zou er ook niet uitkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Barbara2.9.09

    Verdorie hé, ik was ook overtuigd dat het nu zo ver was.
    We blijven dus in spanning...

    BeantwoordenVerwijderen
  77. ik kom terug van vakantie even kijken of de kleine er al is, maar je maakt het spannend!
    maar ik heb wel moeten lachen ;) zo leuk geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen