woensdag 2 september 2009

En toen was het weer woensdag

Ons buitenbinnenzwembadGe moet veel bewegen tijdens uw zwangerschap, dan gaat ge vlot bevallen!
Maar subiet ben ik zo getraind dat ik het kanaal met gemak overzwem en ben ik nog niet bevallen.
Ik had mij dus voorgenomen om elke dag te zwemmen en dat is wonderwel gelukt, wat ik niet had ingecalculeerd was dat we van seizoen gingen wisselen tijdens mijn zwangerschap, of toch niet op het eind. Mr Zsazsa, van alle markten thuis, verhielp ook dit en plaatste een tent over het zwembad, mijn eigen buitenbinnenzwembad, wie kan dat zeggen?
Ik kan weer een seizoen verder!

Zwemmen tijdens de zwangerschap kan ik trouwens iedereen aanbevelen, dat kikkert op, iets onwaarschijnlijk, ge kunt er van de slag weer een halve dag tegen én vergeet niet: Als je veel beweegt tijdens je zwangerschap beval je vlot.
Ooit.

Uit den hofNa mijn zwembeurt van vandaag had ik zin in soep, met een handdoek rond het (massieve) lijf oogstte ik dit op 2 minuten, toch wel tof hé zo'n moestuin.

41 opmerkingen:

  1. dat ziet er chique uit zo'n binnen-buitenzwembad en 't is bovendien een geweldig idee!
    ik wacht ondertussen lekker met je mee - zelf heb ik het 42 weken volgehouden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow! chique dinges! Nog veel geduld toegewenst...ik kan me dat niet voorstellen om zolang te moeten wachten! Het wordt zowaar tijd he boeleke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En weer dacht ik ... Ja! Het is zo ver! Volgens mij bedoelen ze met dat bewegen koordje springen ;-)
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil Mr Zsazsa wel eens lenen......
    hoe romantisch om voor jou zo'n binnenzwembad te maken!! Respect hoor!
    Ook voor jou madame, want +40 weken zijn is geen kleintje hé!
    Fietsen zou ook helpen...
    ik wacht vol spanning mee af.
    Groetjes
    Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En nu dacht ik serieus dat je bevallen was ! Zoals elke keer als ik zie dat er een nieuwe post is :-) Maar nee, Mme bevalt niet, klaagt niet, maar ze gaat met +40weken gewoon dagelijks zwemmen in haar eigenste binnenzwembad en wipt dan de moestuin even binnen, om vervolgens verse soep te maken van eigen kweek. Respect !! En 't is niet moeilijk dat Baby er niet uitwil, die geniet nu van zwemmen, verse soep enzovoorts, die wil dat gewoonweg nog niet inruilen voor melkmelkmelk en bijhorende krampkes. Zeg nu zelf ?
    Ge hebt dat kind trouwens nog iets bespaard, verjaren op 1 september is echt wel niet om mee te lachen, die eerste 18 jaar van uw leven, dus : goed bezig !!
    Succes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zolang jef een hond wil, zal dat jong niet komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat komt allemaal in orde.
    No panics.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, wat een gigantisch zwembad ! Nu dacht ik echt dat je bevallen zou zijn. Ik wacht ongeduldig en ben zo nieuwsgierig naar de naam...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. er is maar één zekerheid, het moet er ooit uit - zeg maar tegen de kleine : "toch toch [meske], ze hebben daar zelfs medisch goedgekeurde stokken voor", het zal rap keren...

    "hennige" tent amai ;-)

    en schone stok prei

    STOK STOK STOK

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ge zou bijna beginnen vragen stellen bij deze zwangerschap : is het een schijnzwangerschap.. een virtuele :-) zit er een hondje/olifantje in?

    of is het omdat de jongensnaam nog niet vast ligt.. ocharme de baby ..hij moet wel wachten ;-)

    veel sterkte nog meid !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. veel succes met je bevalling!
    voorstel: bel lieve, leg uw hoofd in haar handen, en 't zal wel beginnen zekers?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toen ik bij een uitblijvende bevalling ook nog altijd ging zwemmen, vroeg ik me af vanaf hoeveel weken ik een vaargeul zou nodig hebben :-)

    Sjiek ding, zo met die tent. En mooie groenten ook! En proficiat met zoveel zen en rust bij overtijd gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moet zeggen dat bij mij (vooral bij de eerste) de laatste twee weken tot de uitgerekende datum erg lang duurden. Toen ik er eenmaal overheen ging maakte t me niets meer uit. Toen had ik wel het vertrouwen dat het er wel uit zou komen. No 1 en 2 waren beiden precies 41+3 weken. En nu ben ik vooral nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Barbara3.9.09

    En jullie hadden die tent zomaar liggen?!
    Wel heel knap gedaan.
    Ik hoop alleen dat ze er nog staat na zo'n winderige dag als vandaag.

    Succes met de nakende bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Barbara, neen die tent hebben we gekocht, tweedehands, heel toevallig op 'gestoten', het zwembad is trouwens ook tweedehands.

    Els, mijn voeten hebben vorige week al in haar handen gelegen. ;-)
    Ik moet er subiet naartoe sé, eens curieus of ze iets gaat ondernemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sjee. Zou Mr Astrid ook zo'n binnenzwembad regelen als ik ooit weer zwanger ben? Hmmmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. lievekenv3.9.09

    Ai, nog niet bevallen! Niet plezant om overtijd te gaan.
    Mijn eerste was heel stipt op de uitgerekende datum gekomen, maar bij de tweede ben ik 10 dagen overtijd gegaan. De dag dat ik naar het ziekenhuis moest voor inleiding, had ik weeën gekregen. Ik was daar heel erg blij mee, want zo moesten ze me niet inleiden.

    Toen ik enkele dagen overtijd was, heb ik een zelfstandige vroedvrouw gebeld om wat tips om het in gang te zetten. Ze raadde me aan om Teunisbloemenoliecapsules (te koop in de apotheek - 500 mg/stuk) 's avonds vaginaal op te steken (voorzie maar een inlegkruiske om de olie op te vangen). Nu weet ik wel het precieze aantal niet meer, maar het waren er zeker 4. 't Kunnen er ook 5 of 6 geweest zijn. Misschien kun je hiernaar eens informeren bij jouw vroedvrouw. Teunisbloemenolie zou voorlopers bevatten van proglastadines die de zwangerschap in gang zouden kunnen zetten. Maar als het niet klaar is, dan komt het niet. Veel succes! En hopelijk ben je iets met deze tip. Trouwens, mijn vroedvrouw was niet te vinden voor middeltjes zoals wonderolie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ben ook heel erg benieuwd, ik woon drie jaar in de VS en zelf van hieruit word je gevolgd!!
    Ik kreeg gisteren zelfs zin om een naaimachine te kopen als ik je blog overloop, maar misschien is dat gek want ik ben daar niet zo handig mee.
    Ik wil graag van die leuke Mme Zsazsa-rokjes leren maken, kan iemand me daarmee advies geven want onze madam heeft nu met andere dingen haar handen vol!
    Ik wacht samen met jullie in spanning...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als je nog krom kan om soep te 'plukken', is t nog niet voor vandaag.
    Olee...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zalig! En binnen een paar maand heb jij een indoor-schaatsbaan. Wat wil ne mens nog meer?
    (bevallen, misschien?)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hou je nagelschaartje al maar klaar en maak alvast al een afspraak bij de kapper.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Huh, ik geloof mijn ogen niet. Ik zwem zelf zeer graag, vandaar volgende vraagkes:
    - da's toch een plastic zwembad, hè? Hoe groot / lang is dat dan dat een volwassene er in kan zwemmen? Weet ge welk merk of zo?
    - op een dag als woensdag: is dat water dan niet koud? Of heeft de creatieve familie zsazsa ook daar een oplossing voor gevonden?

    Groetjes,

    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  23. sodade4.9.09

    Spannend, in stereo wachten. Hier en bij de huisvrouw :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. en vandaag is het weer vrijdag

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja héél stil idd, gaap.

    Els, het is een tweedehands Zodiac en ik geloof dat het 8 op 5 is, baantjes 'trekken' kan, maar rondjes zwemmen niet hoor.
    Het water is idd lekker warm, rond de 30°, en we krijgen dat zo warm met een warmtepomp, anders zouden we nu niet kunnen zwemmen vrees ik, of ik toch niet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb gelezen dat 90% van de vrouwen die overtijd gaan binnen de 10 dagen na de uitgerekende datum bevallen... Zit je daar nu al over?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Och, zit je nu nog te wachten... Misschien toch maar niet meer in dat bad gaan, maar beter een warm pittezakske tussen de benen leggen. Zodat die kleine merkt dat het daarbuiten toch ook heus wel lekker warm is. Veel geduld toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mijn dochtertje annalou is op 8 juni geboren na 9 dagen overtijd gaan! maar ze is er wel praktisch uitgefloept! ik hoop dat het bij jou net zo gaat. annalou mocht zich trouwens helemaal gelukkig prijzen met zsazsa vilt-bloemen als geboortegeschenkje! merci voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Nelle, dat klinkt geweldig!
    (Morgen 9 dagen overtijd)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. bovendien is het vanavond volle maan (dat was het de nacht van zeven op acht juni ook!) dat ziet er goed uit! met een beetje geluk... veel succes alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het is 05.09...
    Go for it!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. En we blijven meewachten...tis precies een spannende soap :) iedere dag komen kijken of er een nieuw zsazsatje bij is gekomen...maar we blijven wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Barbara5.9.09

    Ja Nellebelle, idd, het was volle maand de nacht van 7 op 8 juni. Dat heb ik ook gemerkt, want tegen 's morgensvroeg, 5u, hadden we ook een telgje bij in ons gezin!

    Mme, wordt er niet ingeleid na 10 dagen overtijd? Of mag je tot 14 dagen gaan?
    (ik hoop voor jou alleszins dat ie er vanzelf wil uitkomen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Inderdaad, de volle maan 'kan goe doen'. Ik was de eerste die om 1 uur 's nachts met volle maan het moederhuis inging en na mij volgden nog 6 mama's. De vroedvrouwen zeiden dat dat normaal was met volle maan. de natuur hé.
    liefs en hopelijk heb je je schatje snel in je pollen.
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. In onze familie heeft de volle maan er ook een nieuwe telg uitgelokt gisterenavond!
    Dus misschien vandaag...?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het is al lang stil :)

    Zou het?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Volgens mij is het morgen prijs...alé ik hoop het ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Anoniem5.9.09

    Is hij -zij er al ? please ,laat ons iets weten....aaarrrggghhh

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hij/zij zou zot zijn moest ze jouw gezonde lijf willen verlaten zonder slag of stoot. Het lijkt me best prettig wonen...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Anoniem6.9.09

    Ik wil wel een suggestie doen voor het begin van jouw volgende berichtje:
    En toen was het volle maan ... en braken mijn vliezen.

    Ik hoop het heel erg voor jou maar ook voor ons allemaal ongeduldige lezertjes.

    Cornelie

    BeantwoordenVerwijderen