vrijdag 21 augustus 2009

Het luierzakje, revisited. En WIN!

LuierzakjeEloleo had gelijk, het vorige luierzakje was voor verbetering vatbaar en ze deed dat dan ook meteen maar even. Dus kon ik ook niet blijven rondlopen met iets wat niet hip meer is, ik nam mijn rol toille ciree en probeerde ook iets, het werd dit.
En omdat ik meteen twee versies maakte en maar er maar een nodig heb mag de onderste ergens anders naartoe.
Maar niet zomaar natuurlijk, ha neen.
Misschien hebben jullie opgevangen dat we nogal met een naamissue zitten, ttz een meisjesnaam hebben we al eeuwen, maar de jongensnaam blijft een ramp, we geraken er niet en de tijd dringt (serieus).
Iedereen kwalificeert zich voor de wedstrijd door drie jongensnamen te noemen (echt waar, ik meen het) en volgende week woensdag trek ik een strootje, zo simpel gaan we dat hier aanpakken. Start!
Edit: Ik ga de baby dus niet een van de namen geven van het strootje dat ik trek, zo erg is het nu ook weer niet.
Ah ja, er staat nergens op dat het voor luiers is, dus luierloze mensen kunnen ook meedoen en er hun rondslingerende papieren, enveloppen of geld of euh allee ja koffiefilters ofzo insteken.

BinnenkantToch tof hé?
En idd, ik gebruik geen stoffen luiers, nu zijde verschoten hé?
Ik vind dat echt allemaal héél tof en plezant, maar ik kan dat geld er niet aan geven jong, en ik weet dat het in the end allemaal goedkoper uitkomt en al wat ge wilt, maar ik begin er gewoon effenaf niet aan. Maar ik eet groenten uit den hof dus ecologisch gezien trekt het dat mss wat recht. En nog iets, ik vind die dikke poepen niet tof, maar dat heb ik niet gezegd hé.
Want eigenlijk vind ik dat allemaal wel leuk hoor.

Het luierzakje, de handleidingEn nog een snelle handleiding.

Nodig:
-2 stukken stof van 51 op 25, je kan zowel stof als toille ciree nemen of een combinatie
-Biaislint, 120 cm lang, ik heb dun biaislint gebruikt omdat ik dat hier liever zie, maar het maakt dus niet uit.
-Velcro, ik heb een cirkeltje geknipt uit velcro van 3 cm breed, maar je kan evengoed het normale van 2,5 cm nemen, of breder en er dan een vormpje uitknippen zoals ik hier deed.

1. Knip de stukken stof uit.
2. Op 9 aan de ene kant en 11 cm aan de andere kant zet je onder- en bovenaan een miniem (als je smalle biais gebruikt) knipje, daar waar ik het blauwe stippenlijntje heb getekend dus.
3. Stik de velcro op de buitenkant, op de aangeduide plaats bij het patroontje.
4. Stik de biais vast op de korte zijden, door de twee lagen stof die met hun achterkant tegen elkaar liggen.
Als je niet goed weet hoe hieraan te beginnen kijk dan even hier.
5. Plooi op de knipjes en stik ook daar het biailint vast, de hoekjes kan je zo aanpakken.
Klaar

207 opmerkingen:

  1. Als ik niet win,ga'k een poging doen om het te maken...
    En alstublieft:Daan,Cis en Sem.
    Maar ik wil toch liever winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wil ook graag winnen.

    Niel, Sette, Bent

    of misschien moet ik inderdaad maar eens proberen om het zelf in elkaar te knutselen om zo rondslingerende luiers in de handtas te vermijden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier nog drie:
    - Gijs
    - Lennert
    - Ferre (ook al eindigt die met een doffe e)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik noem geen namen meer, nah! Ik heb al verzekers 100 namen doorgestuurd (merk ook hier mijn overdrijvingszin op) en nog altijd uw eerder beloofde zsazsa-pakket niet gezien...en nu komt dat hier af met een luierzakje! Een luierzakje begot! En ik zit hier met mijn al jarenlange zindelijke dochters, ik héb gewoon geen pampers meer!
    Maar ge moogt altijd een schoon zwierrokske maken voor mijn poppemiekes zenne, echt, geen probleem voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik waag graag mijn kans. Ik vind het zakje supermooi en vooral multifunctioneel :)

    Jongensnamen: Leon, Daan, Lex

    Succes met de zoektocht naar een geschikte naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk zakje, en hier ook liefst winnen als het echt moet zelf maken.

    Roel, Toon, Briek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Okay.
    Daar gaan we weer..
    - Vic
    - Seth
    - Onne

    Natuurlijk hoop ik dat mooie dingentasje te winnen, dus thums up!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, zo'n schoon luierzakje is heel erg bruikbaar. Voor het geval ik niet mocht winnen, ga ik het zelf proberen te maken. Maar met deze drie geweldige jongensnamen, is de kans natuurlijk erg klein dat ik verlies ;-)
    Otto-Jan (of Ot), Lowie of Kamiel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh jongens namen zijn zoooo moelijk. Kan wel 245741268 meisjes namen verzinnen. Maar jongens? Nee.

    Vind wel Finn leuk. En Owen of Alex.

    Zo heb ik er toch nog even drie verzonnen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ..met een b..
    van thumbs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik waag me er ook eens aan, al is het dan om mijn kersverse metekindje een pamperzakje kdo te kunnen doen (allé tis dan voor de mama te gebruiken hé), want ik heb een zus die ZOT is van al die puur natuur toestanden...en ik volg haar er graag in mee ;-)


    Benne, Bas, Eeuwe

    Veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marjolein21.8.09

    Mijn drie namen: Victor, Finn, Daan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als er iets te winnen valt....;-)

    Viktor
    Marius
    Toon ( Antoon)

    ik ben raaààaazend benieuwd naar jullie nieuwe spruit!
    veel groetjes
    Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Isabelle21.8.09

    Ik heb, met 3 dochters in huis, mijn jongensnamen nog niet nodig gehad.
    En jazeg, we laten het hierbij. Dus kan ik ze nu wel 'loslaten'

    Naud, Staf en Pol

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Andy, Kevin of Jordy

    En nu kei hard hopen dat ik niet als winnares uit de bus kom want dan ben jij wel gezien:)
    Moehahaha.
    Zonder mijn hulp zal je ook wel een naam vinden zekerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. (eigenlijk hou ik mijn namen liever voor mezelf én kom ik hier nog wat gratis inspiratie opdoen, tis erg)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Awel, ik ga ze hier niet luidop noemen, of de wereld weet met een kans van 1/3 wat er bij ons op het geboortekaartje zal staan als het een jongen is. Ik wil ze je wel doormailen, maar wellicht gaan het er geen zijn waar je nog niet aan dacht! Waar we al niet voor gaan zijn Charlie, Max en Tinus. Het eerste omdat manlief er niks voor voelt en de laatste omdat ik er bij frons.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Anoniem21.8.09

    Hoi

    Ik ga ook een poging wagen

    Jordi-dani-roman-milan

    Zijn er zelfs 4 geworden, kon niet kiezen.

    gr jacoline sneltjes@zeelandnet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nimsa, mailen!!

    Annava, awel tis schoon en mij opzadelen met zo'n gruwels.

    Ik vind Mia trouwens een bangelijk mooie naam, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och hemel, een jongentjesbaby zonder naam. Dat kan toch niet, hè?!
    Mijn jongentjes heten Youp en Teus. Voor mijn meisjes had ik nog Pimm maar ik stop nu echt bij 4 kindjes...

    Ik hoop dat je iets moois vind voor de grote dag daar is!!! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. tuuuuuuuurlijk doe ik ook mee en de drie namen hier:

    LOU - Stan en Kas

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Menzo (kracht)
    Lucian (licht)
    Siko (zege)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fons (eerst Fonske), Jules (eerst Juleke) en Bert, dat spreek je dan wel op z'n hollands uit dus met de t. (naar mijn belze overgrootvader die heette Engelbert, kun je ook nog engeltje van maken, maar dat was hij bepaald niet!) Ik zit hier altijd te lurken, maar wilde jullie niet langer laten tobben :-D!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh leuk en spannend. Mijn schoonzus is uitgerekend voor 29 augustus en ik word meter van haar tweede meisje! Dus ben ik nog meer in de ban van baby's natuurlijk :)
    Ok, hier komen mijn jongensnamen: Douwe, Bo, Willem.
    Ik wens je een vlotte bevalling en veel geluk samen in het volgende hoofdstuk van jullie leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Marjolijn21.8.09

    Wij hebben net een jongensnaam gekozen voor die van ons, dat wordt een Senne, maar mijn top drie met namen die ook opties waren is:

    1. Oscar
    2. Otto
    3. Daan

    Wij hebben al een meisje dus voor ons maakte het niet uit, maar ik hoop voor jou toch ook stiekem op een meisje! Dat je al die 100den jongensnamen niet nodig gaat hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jippie jee: een wedstrijd!
    Ik doe mee
    * Tor ( zo had mijn Sterre genoemd als ze een jongetje was)
    * Door
    * Stig

    Alledrie "niet voor watjes", maar stoere, degelijke namen. Ik krijg kiekevlees van Chesney's, Keano's,.. maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. hihi.

    Veel persplezier.
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ga voor Kas, Vic en Gus
    (en de luierzak)
    Veel succes nog

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoewel ik helemaal geen nood heb aan een luierzakje (het zou erg zijn als je 18 bent - op alle mogelijke manieren), bij deze toch drie namen: Lukas, Mats of Bas.
    Misschien kan ik dat zakje gebruiken voor mijn koffiefilters op kot.. hmm. Je ziet maar!
    Groeten, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  29. is een poging waard, ben heel slecht in dingen winnen, maar deze keer een goed gevoel!

    stan, luca, frits

    ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hier doe ik nu wel eens aan mee zie, we hebben ons namen helaas niet kunnen gebruiken wegens meisjes.
    - Django
    - Wanjka
    - en Rudie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Anoniem21.8.09

    Wat vind je van;

    Arent (ons dochter zou zo geheten hebben als ze een jongen was)

    Reinout (zo heet mijn zoon, hihi..)

    Lennert (vind ik gewoon een mooie naam)

    Ja, allemaal met een T achteraan, zeeeer toevallig.

    Groetjes
    Lot ( ja ook met T...)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Simon - Lukas - Stijn - Tuur

    Ben benieuwd naar de meisjesnaam, want daar kom ík dan weer niet uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo! Ik ga ook voor het luierzakje!!!
    1) Pepijn ( onze zoon heet zo...)
    2) Kamiel (tweede naam van mijn zoon Pepijn)
    3) Juul (past mooi bij Jef)

    Veel succes met de bevalling!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Noah
    Reza
    Julius

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Tanja21.8.09

    de namen waar wij over zitten te dubben zijn: Stijn, Simon en Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  36. lievekenv21.8.09

    Het gaat toch een meisje zijn, maar hierbij de namen :

    Joppe, Seppe, Mats, Tuur, Wannes, Sem

    Het zijn dus 2 keer 3 namen geworden, maar da's ook goed zeker?

    Ik kan dat luierzakske echt nog heel goed gebruiken en 't is heel handig als 't al af is.

    Veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ze zijn al een paar keer genoemd hier, maar ik noem er een paar die ik tof vind:
    - Leon
    - Stan
    - Pim
    - Simon
    - Lukas
    - Otto
    - Louis
    - Josse
    - Flor
    - Jasper

    pff, moeilijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb het geprobeerd, maar toile cirée stikken lukt me echt niet.. dus waag ik mijn kans hier, want zo'n zakje zou zeer welgekomen zijn.

    Jaan, Mathis en Toon.

    Veel succes en laten we hopen dat alles goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. een nijver lezeresje21.8.09

    Victor
    Felix
    Jules


    Btw, uit sympathie, want ik ben uit de pampers.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ons jongetje heet Pelle, dus dat is naam 1. En ik vind Bas, Tim en Martijn ook leuk. Er is een theorie, dat mensen de namen leuk vinden die dezelfde letters hebben als die van henzelf. Dus dan is Zacharias misschien ook leuk voor je. Of Zjaak, of Aazzssa (bekende Nederlandse naam?!).
    Groet, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Geerte21.8.09

    Al een hele tijd lees ik hier mee, en nu voor de eerste keer een reactie omdat het echt wel een leuk luierzakje is ;-)
    Toon, Len en Victor

    BeantwoordenVerwijderen
  42. shit
    sorry!
    vergeten
    opnieuw dus
    Marius
    Viktor
    JOPPE ( schoot me net te binnen)
    groetjes
    Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  43. jaaaaa, ik wil ook zo'n luierzakje voor mijn kleine meid.. ik ga blijkbaar volledig mee met namen die nu vollop in de mode zijn.. ik hou van de oude vlaamse ( of hollans :)) namen zoals
    Lowie, Leon (was onze jongensnaam nr 1), Marcel,
    Of Lou, Louis (engels uitspreken,...

    veel succes hoor!!
    charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Anoniem21.8.09

    Gaat dat wel lukken zo? Dan hebt ge nóg altijd drie namen waar ge uit moet kiezen. Ik doe mijn duit in het (luier)zakje.

    Ides
    Tijl
    Guust

    Ik ben mee aan het aftellen.
    Cornelia

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat maak je toch een mooie dingen. Ik kom elke dag even langs surfen om te kijken of je al een nieuw blogje hebt geplaatst. Meid, wat ben jij creatief.

    Maarrem... ik wil natuurlijk ook graag meedingen (hebberd die ik ben), want ik heb nog twee meisjes in de luiers en zo'n mooi luierzakje is natuurlijk nooit verkeerd.

    Drie jongensnamen:

    Kim
    Doff
    Ché

    Succes met het zoeken naar een mooie naam, moeilijk he..., maar er zitten hele leuke tussen de reacties zag ik al wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mooie namen, volgens mij: cas, finn en otto

    BeantwoordenVerwijderen
  47. casnOké, even de inspiratie laten komen, al ben ik de vele richtlijnen al vergeten die bij een eerder zoekmoment opgegeven waren :-) Al zijn die zo heel op 't laatst misschien overboord gegooid !

    Jos
    Len
    Miel
    Bas

    Joppe, Jorre, Josse
    Kasper
    Oskar !

    Michiel
    Luwe

    Thijs
    Frans :-)))
    Niel

    Had ooit een Julien in mijn klas, was wonderwel een geestige naam vond ik, blond tof ventje !

    Ik zal je de bijzonder creaties die ik bij de leerlingen van klas tegenkom, maar besparen, ik wil je niet op ideeën brengen ...

    Oké, laat het pamperzakje maar komen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. gij gebruikt die groenten uit uwen hof als excuus voor alles, hé, met welken auto rij jij nu ook al weer. koopt u ne keer rap katoenen luiers...
    En voor de sport nog een paar namen, laat ons zeggen, euh, Lou, Abel en heel diep nadenken, Astor dan maar.
    Doe dat goed, hé meid! Positief blijven, denken aan de golven (erin duiken, dus) en denken aan dat fietserke op de berg (halverwege is de top, en dan is 't moeilijkste gepasseerd.)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. (S)Tijn
    Mart
    Vince(nt)

    Zo maar nog drie namen. Leuk luierzakje! (ben bijna 37 wkn zwanger van de 3e en ach, een nieuw zakje kan geen kwaad, de oude zijn versleten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Miel
    Hidde
    Ties

    (en er zitten twee namen van ons bij, één van onze oudste zoon en één als onze derde spruit die over 5 weken wordt verwacht een jongen is)

    Inge van Velzen

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Lol Vermiljoen, ge moogt wel geen misbruik maken van geheime informatie.

    Ik eet ook weinig vlees, dat telt ook mee!!
    En we gaan dit jaar niet op reis, AHA.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. sofie21.8.09

    heel mooi zakje, gif it to mie


    Storm

    Lennon

    Viktor

    Gabriël

    Simon

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik wil winnen! Want ik ben zwanger!

    Briek
    Jules
    Gu(u)st

    Die vind ik mooi passen bij Jef. We hebben zelf vrienden met een Jef en een Briek en ik vind het een supercombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Veel succes met het kiezen, ik ga voor Nand, Tijl of Korneel. (Wie weet heb ik ze zelf nog nodig)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ik ga voor:
    - Tijn
    - Jippe
    - Linc
    - Tygo
    - Levi

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ja misschien post ik hier nu wel namen die al 3 keer genoemd zijn, maar het ontbreekt me aan tijd dat na te gaan.
    Dus : Toon, Lander, Ward

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Lap zeg, al 56 commentaren en ik zie nu pas uw post. Ik doe nog rap mee voor dat geweldige nieuwe* pamperzakske:

    Tore - Per - Dag

    *efkes iets recht zetten: ik heb absoluut niks tegen uw oud zakske maar als ik 5 keer hetzelfde moet maken, wil ik gewoon eens iets anders, echt een schoon nieuw zakske!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Eloleo, dat is een zin ipv een naam jong. ;-)

    Jaja, praat u maar goed, anders is de kans klein dat ge wint.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Dag Mme Zsazsa,
    Ik ben net bevallen van mijn zoon Sophier, Sophie met een r erachter. Heb ik niet zelf verzonnen, maar mijn oma heeft mijn vader zo genoemd uit teleurstelling dat het weer geen meisje was. En ik wil winnen! Ik lees u blog al een tijdje en was samen met u zwanger. Maar om te winnen moet ik 3 namen noemen, dus Berend (Beer) en Senne vind ik ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ik dacht, zal eerst een de genoemde opties lezen voor ik mijn namen doorgeef, maar na de helft van de posts ben ik daarmee gestopt ;-) Kom nog wel eens terug als ik zelf een bolle buik mag hebben :-D

    Dan hier... stoere jongensnamen Wolf of Storm, en onze optie (die we niet meer gaan gebruiken sinds schoonmoeders een hond uit het asiel gehaald heeft die al zo heet) Abel.
    Vind Abel nog steeds erg mooi... maar om je kind nou te vernoemen naar de hond van oma... Maar goed, die link is er voor jullie niet, dus 't is gezegend als jullie voor Abel gaan ;-) (en dan wil ik een klein regeltje op het geboortekaartje, deze naam is mede mogelijk gemaakt door)

    Groet Wiek

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Mijn duit in het zakske:

    David
    Arend
    Matt

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Fons
    Max
    Thomas

    Ik ben zó benieuwd naar de onthulling en de uiteindelijke naam van je buikbewoner.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. pcomama21.8.09

    Jef en Sjarel
    Jef en Sooi
    Jef en Sus

    Met dank aan de inspiratie in de familie langs vaders kant :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Heb jouw blog onlangs ontdekt en ben meteen aan de slag geweest met naald en draad maar toile ciree lukt me toch helemaal niet. Daarom ook hier 3 namen

    Lou - Robbe - Milo

    BeantwoordenVerwijderen
  66. irene21.8.09

    Boris * Willem * Vadim
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. ik blijf het zeggen: aster! en andere namen voor we winand gevonden hadden waren: remi of rik.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Zeefje21.8.09

    Jongens zijn moeilijk - gelukkig hebben wij er maar 1 (en 2 meisjes). Maar hier zijn mijn 5 centen: Rune, Bengt, Tiebe

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Een zin? Ik heb dan eigenlijk nog maar de 3de, 4de en 5de keuze opgegeven want op nr. 1 en 2 staat Ron* en Bor... en we hebben al ne Stig. 't Is geen grapke, hè, maar het is toegestaan om mij nu toch efkes uit te lachen. Hierzie, dat zijn in feite weer 3 namen, ik doe al twee keer mee voor een pamperzakske ;-).
    *de scandinavische versie uiteraard

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ik volg hier af en toe en met je laatste post kan ik niet anders dan ook eens iets van mij laten horen..

    Ik heb vier jongens: Willem, Wout, Jurre en Jelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Ik was nog even aan het denken en dacht nog aan:

    Palle
    Dré
    en Jona

    Veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Elias
    Oiva
    Guust
    Juul

    Man, man, jij wordt gestalkt zeg. Zovéél meelezers. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Weet niet of deze drie namen nog iets zullen bijdragen aan je lijstje (misschien maken we het je alleen maar moeilijker, maar goed: here goes nothing)

    sander
    joren
    sep(pe)

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Anouk21.8.09

    Wat een geweldige Belgische namen komen hier voorbij. Dat is voor zo'n Hollanderke als ikke toch weer eens wat anders.
    Ik ga deze bookmarken voor als ik nog eens inspiratie nodig heb ;)

    Ik ga voor: Kobe, Willem en Morris (zo heet mijn zoontje)

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Hoewel er hier zeker nog niks op komst is, ben ik al sinds uw oproep voor een meisjesnaam namen aan het bedenken voor onze kleine later. Het zijn er helaas al een paar die al genoemd zijn, maar toch:

    Alex - Nand - Wout


    (en ik zie ze dus al helemaal in letters gestikt op zo'n luierzakje... ik moet echt leren naaien!)

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Reinout - Jonas - Maurits (de 3 namen van mijn zoon)
    Ik hoef geen luierzakje, mijn zoon Reinout is ondertussen al een hoofd groter dan ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Leuk luierzakje, ik doe mee! (Heb er ook laatst eentje gemaakt waar ik niet helemaal tevreden over ben..).

    Hier drie namen:
    - Thijmen (=ons ventje)
    - Joris
    - Jasper
    (hebben het allebei niet gehaald voor ventje nummer twee)

    En de naam die het wel gaat worden zeg ik nog even niet!

    Succes met het uitkiezen van de naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Linderoos21.8.09

    Sinds m'n zwangerschapsverlof enige tijd geleden heb ik je blog ontdekt (was op het net op zoek naar naaipatronen van katoenen luiers, hihi). Supertoffe dingen dat je maakt trouwens zeg.
    Met twee meisjes hier in huis nooit de jongensnamen nodig gehad. Maar deze vond ik wel tof:
    Finn, Aran, Rune, Arno.
    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Sandra21.8.09

    De mijne nog eens doorgeven :-)

    Tijn

    Mattijs

    Wolf

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Arma Mme Zsazsa, ik word er zelf zot van van al die namen en ik ben dan nog geeneens zwanger! Wij hadden eerst een naam en hebben dan pas een kind gemaakt ;-) Tip voor de volgende keer ?

    BeantwoordenVerwijderen
  81. een geweldig zakske!

    hallo kroket seg, annava spant de kroon met haar namen

    effe serieus: mijn suggestie:
    JANNES * LOU * JULES

    enne, wist je dat je per kind 1 TON afval aan papieren luiers hebt? (of misschien wist je dit liever niet ;-)) zit die kleine onmiddellijk met een mega gigantische ecologische voetafdruk die hij de rest van zijn leven met wegwerken...kopen die katoenen handel!

    zwaai,

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Sandra K21.8.09

    Ik wil winnen!

    Jef en Kes
    Jef en Duuk
    Jef en Fos

    BeantwoordenVerwijderen
  83. ik doe ook graag mee
    Dico
    Daan
    Sven
    Veel succes met het zoeken naar een jongensnaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  84. OOH wat spannend.. Ik wacht ook elke keer op een foto van een baby. Maar nu is er een wedstrijd. Echt heel leuk. Uhmm ik heb zelf geen kinderen misschien iemand kadoo doen?? Ja ik doe ook mee.

    Ik vind Yannick, Niels en Daan mooie namen.

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Hey Mme Zsazsa,
    Gewoon uit sympathie

    Ikzelf heb 2 dochters en heb dus nooit moeten kiezen uit m'n favorietenlijstje.

    Toon,Adam,Alec,Zeno/Zino,Kaan,Lex, Vital,Olaf,Tars,Wito,Mika,Klaas,
    Anton,Jacob,Rowan,Arian,Luuk

    Een supergoeie bevalling gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  86. amai gij zijt populair :-)
    ik wil wel graag winnen, maar zowat alle namen die ik kan bedenken zijn hier al genoemd vermoed ik
    anyway:
    Emile
    Ilya
    Adam
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Oh dat die kleine jongen (jaja, ik gok nog altijd op een jongen) maar snel geboren wordt.
    Namen:
    Victor/Viktor
    Birger
    Otis

    BeantwoordenVerwijderen
  88. katoenen luiers kopen??? NEE , zelf maken!!!
    Mooier én leuker, en voor jou Zsazsa, een fluitje van een cent....maar katoenen luiermama's zijn meestal tolerant dus : ieder zijn ding hé en ieder doet wat hij kan! Er zijn ook nog milieuvriendelijke/babyvriendelijke wegwerpluiers tegenwoordig.
    enfin,
    voor de lol, nog eentje om het af te leren :
    FRANCIS
    ik hoop dat je een beetje inspiratie opdoet in al onze antwoorden???
    groetjes
    Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  89. 3 namen... hier komen ze: Lennert, Killian, Sem

    Komaan Random, pick me!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Ik wil ook graag zo'n mooi luierzakje winnen.
    Ik vind jongensnamen ook veel moeilijker dan meisjesnamen, hier toch een paar van mijn favorieten:
    Cas
    Gust
    Brent

    Stuur dat luierzakje maar naar mij, ik denk dat ik er het blij'st (!!) mee zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Ah kijk! Als daar katoenen luiers in passen (desnoods wring ik wat) dan doe ik ook mee. ;)

    Wout (als Fien een jongen was...)
    Klaas (onze nummer 2)
    Korneel (zo wil ik er nog eentje maar manlief niet)
    Tijl/Tijs (om het af te leren)

    Véél succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  92. ik doe zelfs andere dan die die ik u eens gemaild heb. Leon! Julien! René!

    voila. Luierzakske mag komen, past zeer goed bij mijn schoon kabas.

    en bevalt ne keer jong. Moet dat allemaal zo lang duren?

    BeantwoordenVerwijderen
  93. katrien21.8.09

    misschien hannes, floris of finn of cas

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Ik wil ook - al vrees ik dat ik onze wasbare pamperkes er niet in krijg - maar ik wil toch!

    Lukas - Sam - Anton

    oh en zo'n dik poepke: da vind ik WEL koddig ! ;)

    Doe da goe!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Zie hoe we allemaal opveren als er zo'n schoon creatuur van u te winnen valt !
    Ge kunt gaan peizen wat er zou gebeuren als er een klein commercie van zou gemaakt worden ... *HINTHINT*

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Als mijn jongste een jongen was geweest, was ze een Ilias geweest. En dan nog twee mogelijkheden : Stan (past goed bij Jef vind ik) en Lowie (zelfde opm)
    Allez, laat da zakske maar komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Oke ik help je dan maar even uit de brand.
    Natuurlijk hebben wij de mooiste jongens naam die je maar kunt bedenken en dat is.....
    Mons (scandinavische naam)
    Officieel heet hij Mons Kalle
    dat zijn er dus twee, en de derde is Boas.
    Zou leuk zijn als ik win, mijn kids zijn dan uit de luiers, maar de snoetenpoetsers gaan nog overal mee heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Wel riscant zo'n wedstrijdje... Als je mijn naam trekt, mag je kiezen uit: Thijs, Klaas en Victor. Succes met de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Wat dacht je van:
    - Gust
    - Cas
    - Korneel

    Ik wens je in elk geval een vlotte bevalling, vlotter dan de jongensnaam-keuze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Haha, ik lees de oproep en ik lees ook '101 commentaren' onder de post. En effectief: 101 namen en mevrouw is nog steeds niet content.

    Dus hà, uiteraard doe ik mee. Ik heb wel stoffen luiers trouwens. Maar sinds gisteren bamboeversies. Dus geen dikke konten. (En een man die de was doet, dat ook wel.)

    Anyway:

    Gide vind ik leuk.
    Geïnspireerd door Egide, het schilderijenmannetje bij ons op het werk. Kan ik zelf trouwens niet gebruiken wegens hilarische combinatie met familienaam. (En hij voldoet niet aan de criteria. Maar hé, jij trekt strootjes, dus ik had ook 'Boudewijn' kunnen schrijven).

    Flin

    En tenslotte: Tis.

    Zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Hallo

    Ik volg je blog elke dag om te kijken of je al bevallen bent, gelukkig duurt het nog even. Ik geef je de drie namen van mijn jongens op: Thijs , Mees, Ruben.
    Thijs en Mees komen allebei van Mattheus en Ruben is gewoon Ruben.

    veel succes met kiezen

    BeantwoordenVerwijderen
  102. P'lile22.8.09

    Jonah, Thije, Eliah

    en heel veel succes met kiezen samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  103. julie22.8.09

    Het was zelfs nog nooit in mij opgekomen om die losse pampers in een zakje te steken... Maar nu ik erover nadenk... Wij hebben nog jaaaaaren pampers te gaan, dus hier is het wel besteed!

    Een gooi naar het zakje en tegelijk een poging om niet te veel in herhaling te vallen én te voldoen aan je eisenlijst.
    Adriaan
    Alexander
    En mijn persoonlijke favoriet (jammer genoeg op veel gefrons onthaald bij mijn wederhelft en hier al regelmatig gezien): felix

    Succes!

    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Jolan, Beau, Quinn
    De 3 namen van mij zoon.
    Mooie luiertas!

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Stijn, Lee, Fender
    en dat zakje is meer dan welkom
    hij is enig

    BeantwoordenVerwijderen
  106. - Edo
    - Onno
    - Maurice

    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Hier 2 jongens in huis: Ilya & Yuno
    Lewis en Chiel stonden ook mijn favorieten lijstje.
    Een fantastische bevalling toegewenst. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  108. marin

    vik

    kamil


    en jaja 'k wil ook winnen.
    maar liefst dan nog die leuke 'marin' stempelset...

    BeantwoordenVerwijderen
  109. karen22.8.09

    Lou, Izaak, Vic!

    Hopelijk komen jullie er snel uit, uit de moeilijke namenkwestie! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Katleen22.8.09

    Ik ga nu toch ook eens reageren. Aangezien ik 3 jongens heb, niet zo moeilijk.
    Hannes, Rembert en Pieter.

    Van de 4 (er is ook 1 dochter ;-)) zijn er 2 met luiers grootgebracht, maar de laatste 2 met pampers...(zag er een beetje tegenop...) dus het komt zeker nog van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Tobias
    Marius
    Linus

    aub :-)
    (het geslacht op voorhand weten is toch wel gemakkelijk hoor... Al blijft het bij jullie wel veel (iets te?) spannender zo)

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Wauw, die kans laat ik niet schieten, ik wil KEI graag dat luierzakje!

    De namen:
    Stan
    Jitse ( zo heet mijn dochtertje, maar het is ook een jongensnaam
    Matts

    BeantwoordenVerwijderen
  113. -Otis
    -Cas
    -Korneel
    -Oskar
    -Lou

    Voila, ik kon niet kiezen en vond ze allemaal wel mooi bij Jef passen ! Ik ben reuzebenieuw naar het resultaat! Toch wel heel erg riskant, deze wedstrijd!!!
    Je meent het toch niet, hoop ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Al denk ik zelf nog lang niet aan kindjes en dus ook nog niet aan jongensnamen, hier toch enkele leuke uit mijn omgeving:
    - Kamiel
    - Thiemen
    - Seth
    Hoop dat je er iets verder mee raakt en dat ze nog niet alledrie genoemd zijn, want ergens na de 20e comment, ben ik maar gestopt de suggesties van anderen te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Annette22.8.09

    Dus gij vindt de poekes van ons mannen nie schoon hé?
    Wel de poepkes van ons Luc, Silas en Mees zijn wèl schoon.

    En zo heb ik ook nog drie jongensnamen genoemd.

    Zelf ben ik nog op zoek naar een vierde jongensnaam...........

    Veel sterkte gewenst voor de komende paar weken!!

    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Ik wil ook wel winnen, en anders moet ik zelf aan de slag.
    Mijn namen zijn Berend, Yorn, Nander en Jens.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Anoniem22.8.09

    Nog drie namen:
    Jesse
    Joach
    Noah

    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Hihi, doet me denken aan de dame die vertelde dat ze 2 jongens had wiens namen met een "z" begonnen, nl. Zef (Jef) en Zules (Jules) en één wiens naam met een "s", Sarles (Charles). Of een familielid wiens echtgenoot Jik (Rik) noemt en haar 2 zoons Bjam en Fjedejik. Moet kunnen hé :-)). Mijn zoons heten Sébastien (hij deed bijzonder onderwijs en noemt zichzelf "Sé'chtien") en Xavier. Die laatste niét kiezen, hebben allemaal problemen tot minstens hun 30ste-had ik het maar geweten... Een naam moet mooi passen met de familienaam en kun je ook eens checken naar de numerologische betekenis, in elk geval zal het worden waarvoor het bedoeld is. Ik wens je van harte een voorspoedige bevalling en een kool van een baby die onbezorgd opgroeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Abdel, Rachid, Saïd, Souffian, Younes, ...
    Botan, Joben, Hiroshi,...
    Sipho, Nevermind, Kuda,...
    and many more
    .

    Allee, om het eens op een ander dan in de vorige eeuw of noordwaarts of zo te gaan halen.
    (this comes with a smile)

    Dank u, geen Zackske, ik heb elders al een tupperwaredoos besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Anoniem22.8.09

    Haha, en ik die net de koffiefilters in de voorradkast zag slingeren en eens stevig zuchtte van 3waar gaan we dat nu weer steken?!"
    Al kan de dochter van 8weken oud natuurlijk ook wel haar pamperkes ergens kwijt.

    Wat namen betreft: ik ken het gevoel! Al jaaaren keus zat uit meisjesnamen en dan eerst twee zonen krijgen ;-)

    Hier mijn selectie, passend bij Jef:

    Staf
    Juul
    Emiel of Miel
    Vic

    Succes!

    Peach (sorry, geen google account ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Anoniem22.8.09

    alhier, zakske, alhier!

    otto
    wolf
    magnus

    k hoop dat je er snel uit bent (en de baby ook, hihi)
    groet, kurt

    BeantwoordenVerwijderen
  122. hallo Mme zsazsa,

    het is de eerste keer dat ik een reactie plaats maar het is zo'n mooi luierzakje!!! ik heb er zelf ook één gemaakt maar zeker zo mooi niet (en niet zo goed gelukt)ben een echte amateur met m'n naaimachine!!
    zelf ben ik ook zwangerschap van ons tweede kindje en dus ook intensief op zoek naar jongensnamen (meisjesnamen geen probleem) wat is dat toch met die jongens :-)
    onze voorkeur gaat naar
    - siem of siemen
    - gust of gus
    - cas (als het een jongen is zal het dit wel worden denk ik (lief nog overtuigen)

    tip: geen daan ('k ben zelfst. vroedvrouw en er zijn al zoooooveeeel daantjes)
    succes ermee!!!
    veronique.vandenbroeke@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  123. tof tof tof!

    'k ga in oktober ook bevallen met Lieve van 't GIC. Ze heeft me tijdens mijn eerste - aiai pijnlijke! - bevalling verteld over jouw bevalling van de Jef, haha!

    en nog 3 namen, want ah ja ik wil natuurlijk ook wel kans maken op zo'n superhandig ding voor in mijn veel te grote sjakos waarin ik altijd alles kwijt ben...

    Leon, Rien, Door

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Lol, mijn bevalling is precies een klassieker geworden binnen het GIC.

    BeantwoordenVerwijderen
  125. aangezien je en men meisjesnaam en men idee gepikt hebt :mrgreen: geef ik je toch een nieuwe jongensnaam
    ben toch lief he

    mink
    morris
    flip

    mor die kleine dat is en blijft ne lou wat ge ook doet

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Mattis, Loïc, Baptist! Voila, als dat geen klassenamen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Barbara22.8.09

    Hier nog 3 namen:
    - Brecht
    - Vincent
    - Floris

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Ellen22.8.09

    Mijn top 3:
    Lewis
    Robin
    Sander
    en als extra Olbren.
    Veel succes met de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  129. 131 antwoorden al ... daar zal hopelijk iets tussen zitten.

    De namen die ik in gedachten had staan hier al meermaals op ... FInn, Ferre, Tuur, Briek, Sam.

    Blijft over: Jos.

    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  130. monique22.8.09

    Dikke poep? U moet zich dringend opnieuw informeren Mme, er zijn inmiddels diverse merken wasbare luiers die absoluut géén dikke poep opleveren.

    Maar dat terzijde.

    Voor een jongen: Otis of Lumen of Helix.

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Namen die ik bij Jef vind passen:
    Gus(t)
    Vic(tor)
    Lou
    Stan
    Josse (de J zoals bij Jef uitspreken)

    Namen die ik gewoon mooi vind:

    Tiebe (natuurlijk !!)
    Sander
    Mattis


    succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Bram - Ben - Tijmen

    Maar ik denk dat het een meisje wordt, dat voelt gewoon zo. Dus maak u verder niet druk.

    'k Ga kamperen en de koffiefilters moeten nog een plek. Lijkt met een schoon tasje daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  133. Mo gij, gij gaat uw kind noemen naar 't strootje dat ge trekt? Dan is het zéker een meisje. Haha! Allé ik kan het zelf ook wel maken maar voor de leuke namen doe ik graag mee:

    - Filibért
    - Bassy
    - Edelhart.

    Voila, trek mijn stroot! Dank u!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. annelies22.8.09

    Ha, hier de schoon namen:
    Vic
    Arno
    Bert
    En tuurlijk wil ik ook graag winnen, heel graag zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Mor neen, degene waarvan ik het strootje trekt wint het luiertasje hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Nou. ik wil niet achterblijven! En aangezien ik zeven zonen heb (ja, ja, net vader Abraham, ik weet het) krijg je zeven namen : Tim, Mart, Niels, Bas, Thijs, Wouter en Rens.

    Enne: alvast een goede bevalling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Je hebt gelijk Mme, Mia is een super naam. Enne, gaat gij niet heeeel veel strootjes moeten maken? Enne, gaat ge daar dan ook rond bloggen:'strootjes maken'? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Nog een mooie die ik hier (denk ik) nog niet gelezen heb: BORIS.

    BeantwoordenVerwijderen
  139. "Jos, Jules en Emiel" zegt de mama van Arne, Mats en Nand

    BeantwoordenVerwijderen
  140. amai zo veel reacties! zoveel lezers heb ik niet op mijn blog zenne!!
    Maar ik wvind dat zakje echt super, en ik zou het graag winnen, eerst dacht ik , voor mezelf, maar ik vandaag gehoord dat de buurvrouw, die net 30 weken is vroegtijdige weeën heeft gehad. Ze moet nu een tijdje platliggen. Dus als ik win zou ik er haar graag mee verrassen! ennen wat de jongens namen betreft, mijn zoontjes heten Lukas en Merlijn en als de jongste een jongetje was geweest, was het wellicht Fabian geworden!! voila, ... veel plezier met kiezen tussen als die leuke jongensnamen die genoemd zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Vik, Sim, Josse. Gimme, gimme.

    BeantwoordenVerwijderen
  142. ooooh, ik dacht ook dat ge zo wanhopig was dat je ging kiezen tussen de drie namen van de persoon die wint met het strookjesgedoe! Vandaar dat ik met zo'n gedrochten afkwam.

    Ik zoek actief mee he, voor mijn eigen toekomstige baby dan natuurlijk. Maar niets lijkt te passen bij de rest! Kunde voor mij ook niet zo iets mooi knutselen dat ik dan kan verpatsen op mijn blog?:)
    (en merci voort compliment)

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Zit er trouwens intussen al iets tussen dat je aanstaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  144. als moeder van jules en jef kan ik niet anders dan jules tussen mijn top 3 zetten natuurlijk!
    jules, staf en gust!
    We wensen je een fijne bevalling toe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Ik ben 38 weken zwanger dus doe maar wat graag een poging!

    - Otis
    - Silas
    - Idris

    BeantwoordenVerwijderen
  146. Awel, ik ben zo één van die stiekeme lezers. Maar voor een Zsazsa original te winnen, daar kan ik wel voor uit mijn kot komen.

    De allermooiste jongensnamen vind ik nog steeds Freek, Quinten, Finbar en Seamus (op z'n Iers uitgesproken natuurlijk!).

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Ik moet ook bevallen begin september,
    en de jongensnamen zijn heel moeilijk:
    onze top 3
    (en hopelijk ook de uwe, wil wel winnen :) )
    Leon, Wolf of Driek

    BeantwoordenVerwijderen
  148. caroline23.8.09

    Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke naam van uw spruitje!

    misschien
    Augustijn, Kwinten of Pieter?

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Kaatje23.8.09

    Ferre, Thorgal en Wolf

    Veel succes met de bevalling

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Ik durf bijna geen jongensnamen meer te noemen. Ze zullen al wel zijn gevallen. Een aantal voor mij bekende jongensnamen zijn:
    - Steven (kan Jeff inmiddels al de S uitspreken)
    - Tom (eenvoudige naam, maar goed te roepen in een speeltuin)
    - Dinand

    Ik hoop voor je dat het een meisje wordt, want een placenta opeten.... brrr, ik moet er niet aan denken.

    Succes met de laatste loodjes.
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  151. Jef & Finnan
    Jef & Noah
    Jef & Daan

    veel succes met de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Ik maak er zeker een als kraamcadeau voor een vriendin, maar ik wil er ook graag een winnen voor mijn eigen baby (al moet ik daar nog tot volgend jaar op wachten!)

    Als jongensnamen zou ik kiezen uit Tom, Maarten of Bram!

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Barbara23.8.09

    Arthur
    Lucas
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Stephanie23.8.09

    Ik vind leuk: Ole, Emil en Anton
    Groetjes uit duitsland van een net zwangere Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Maryvonne23.8.09

    Joel (en dan met puntjes op de e)
    Ties
    Skip

    En een goede bevalling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Mme Zsazsa, veel succes met de bevalling en met de namen, hier mijn lijstje, ik heb het graag kort en krachtig: Rik, Stan en Fons.

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Pingu24.8.09

    Lou, Lou en Lou.

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Op een rotvaart door alle commentaren en namen: Arthur, Yannick en Louis. Veel succes met de bevalling

    BeantwoordenVerwijderen
  159. Nog iemand met hetzelfde probleem: namen! Maar ik heb nog net iets meer tijd want het is voor beide geslachten een probleem...

    Ter inspiratie: Tiebe (mijn klein manneke), Casimir (Cas om te roepen) en Nïas ('t is iets anders dan Zias).

    BeantwoordenVerwijderen
  160. Anoniem24.8.09

    Ik wil graag winnen!!!(maar ja, wie niet! haha)

    Juul
    Bas
    Staf

    grtjes, Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Hier alvast mijn favorieten :
    Gus
    Leon
    Miel

    Nog veel succes met het vinden van een naam en met het verloop van je zwangerschap!

    btw, neem gerust eens een kijkje op mijn flickr account, misschien kunnen we wel eens een uitwisseling doen van handmade spulletjes ;-) (binnenkort ook nieuwe fotootjes en nieuwe modelletjes beschikbaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Ik doe mee!

    Bas, Elliot, Daan

    Moest ik ni winnen, dan zal ik da zakske zelf moeten stikken en ik vrees dat het dan een misbakseltje wordt. Moet dringend op naaicursus om uw toffe creaties te leren maken. Mme Zsazsa, geen interesse om mij ne naai-workshop te geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Jules, Warre, Gust

    Mijn zoontje heet ook Jules. Het was kiezen tussen Jules of Jef, maar zo ééntje heb jij natuurlijk al ;o)

    www.minini.be

    BeantwoordenVerwijderen
  164. mijn drie namen

    Andries
    Amos
    Isaak

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Mme, Zsazsa, ik wil ook meedoen voor het pamperzakje, ik ben een freak in pamperzakjes!
    Voor alle gelegenheden eentje!

    naampjes
    1.Ralph (mijn zoontje)
    2.Rémi
    3.Fons

    BeantwoordenVerwijderen
  166. Ooooh wat een schattig zakje!!!
    Ik doe mee :

    Lex
    Lucas
    Lars

    Groetjes!

    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Jerôme
    Victor (op zijn frans)
    Lou

    Elze, mama van Lander en Victor, terwijl het eigenlijk 2x een jerôme zou worden en dan weer net niet... vraag me niet waarom, kweet het niet, een kwestie van maar niet kunnen kiezen wellicht tussen de toppers....

    Succes alvast

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Veel kans dat de namen hier wel al ergens voorkomen (ik heb het comments lezen halverwege opgegeven) maar soit:

    Ellis
    Alexis
    Maxim

    BeantwoordenVerwijderen
  169. Leuke namen kennen we genoeg hoor! Voor jongens;

    Yared, Yonathan, Ephraïm

    Tsja, mocht je het willen kan ik nog even de betekenis geven hoor! Je luierzakjes zijn superhandig en heel mooi..groetjes van mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Nog eentje om het af te leren (weet niet of hij er al tussen staat, beetje te veel om dat allemaal te lezen): Astor (zoontje van Karlijn Silleghem), daarstraks tegengekomen in de Story bij de kapper :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  171. Tuur, Ferre en Briek.

    Ik wens je een vlotte bevalling toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  172. kwik, kwak en kwek? heel flauw, maar
    inspiratie is even weg, en weg van het zakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  173. Ik heb niet alle commentaren kunnen nakijken of deze er al ergens tussen zitten, maar ale. Je ziet wel.

    Milo, Rube, Ruben, Timon, Simon, Wout

    Hopelijk is het een meisje :-) Dan heb je dat probleem met die naam niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  174. De jongensnamen die op ons lijstje staan, voor de baby die ook elk moment kan komen... niet verder vertellen dus ;)
    zijn:
    Tibbe
    Sjors
    Staf

    Meidennamen zijn inderdaad easypeasy!

    Succes met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  175. tof zakje, niet meer voor luiers, maar verzin wel iets....

    Nino, Jip en Luc

    Zet 'em op, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  176. tof zakje, niet meer voor luiers, maar verzin wel iets....

    Nino, Jip en Luc

    Zet 'em op, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Louise25.8.09

    Wordt er gediskwalificeerd bij meer dan drie namen? In elk geval, hier komt ie:
    Nelles
    Bobber
    Tars
    Pim
    Luuk
    Tobias
    Elmer
    cis
    ...
    of Rozijn

    BeantwoordenVerwijderen
  178. nog op de valreep:
    - Gust
    - Cyriel
    - Pepijn

    BeantwoordenVerwijderen
  179. Mijn 3 namen waren: jules, Victor en Mats.
    Omdat ik ook niet kon kiezen, heb ik de 3 namen doorgestuurd naar een vriendin die mijn geboortkaartje in elkaar stak. Degene die zij erop had gezet is het geworden.
    Cas vind ik trouwens ook wel mooi bij jef.

    BeantwoordenVerwijderen
  180. Femmy25.8.09

    Leuk, dat luierzakje! Oei, dan zal ik ook maar 3 namen verzinnen..

    * Jesse
    * Douwe
    * Sietze

    ( Ze zijn nogal Fries, geeft niet, toch?;))

    BeantwoordenVerwijderen
  181. wou dat ik ook zo handig was...
    ziet er een tof zakje uit, en ik weet wie ik er blij mee kan maken.

    Noah, Ben, Jelle

    Anke
    http://moran.skynetblogs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  182. Annelies25.8.09

    Cas(per), Willem of Felix!

    BeantwoordenVerwijderen
  183. Ik ben ook zwanger en zou zo'n mooi zakske wel goed kunnen gebruiken dus :)

    Mijn jongensnamen top drie van het moment:
    Gust,Sander en Gerben

    Veel succes met de namenzoektocht en de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  184. Katrien26.8.09

    Sem, Kobe, Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Ik ben er helemaal nog niet aan toe, maar doe mee voor mijn zus:

    - Guus
    - Tobias
    - Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  186. Wolf, Jack en Raoul.
    De moltex-eko luiers van Bioplanet, die voor 1,95 euro bij uw Colruyt geleverd worden, zijn een aanrader! Wegwerp, goed en toch een beetje milieuvriendelijker.
    En betaalbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  187. STOP!

    Ik ga nu een winnaar trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  188. calamity jane26.8.09

    nog niet aan het bevallen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  189. Hallo Mme Zsazsa,
    ik ondekte onlangs je blog EN heb een splinternieuwe naaimachine. Ik woon in Burkina Faso met man en kind (drie) en het krrrriebelt in mijn vingers om vanalles te maken.
    Ik maakte zojuist mijn tweede werkstuk : een luierzakje naar jou model. En het lukte prima, alleen zijn mijn pampers wel iets langer (25cm) want mijn baby heeft al maatje 4 en heb ik de afmetingen iets vergroot.
    Merci !

    BeantwoordenVerwijderen
  190. Ah, raar, want ik heb ook getest met een luier van Jef (maat zes) en die paste er wel in, denk ik toch, mm, mss nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  191. Hoihoi,

    ik had weer eens te snel geklikt maar kwam uit op je blog! Dus via wie kan ik helaas niet meer navertellen, sorry

    Maar wat leuk heb je het zeg! :D Ik ben nu 24 weekjes zwanger en het luierzakje is zeker iets wat ik straks wil gaan maken in mijn verlof! (Als ik toestemming krijg?:))
    Echt super leuk!!

    Liefs, Tjarda

    BeantwoordenVerwijderen
  192. Karsten
    Finn
    Pelle

    - en jee, zoveel reacties

    BeantwoordenVerwijderen
  193. Ik heb je blog nog niet zo lang geleden ontdekt, dus daarom reageer ik op dit oud bericht nu pas! Maar zo leuk! Ik ga het morgen of overmorgen ook eens proberen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  194. Hierbij 3 jongensnamen voor de winactie:

    1. Roman
    2. Ceder
    3. Moos

    En nu maar winnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  195. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen