zondag 13 december 2009

Jef de werkman

Jef en de werkbankUw Mme Zsazsa is niet de enige creatieve in de familie, allee we zijn eigenlijk maar met twee nu ik er dieper over nadenk, den andere creative mensch in de familie is mijn stiefvader die fijne dingen doet met hout. Zo maakte hij eerder al een keuken voor Jef.
Toen mijn moeder informeerde naar een geschikt kadoo voor Jefs verjaardag probeerde ik een werkbank los te krijgen, en kijk!

werkbankJefEen werkbank, met werkoveral (zéér belangrijk, een kostuum is altijd goed), schroevendraaiers en schroeven, hamers en nagels, werkkoffer, schuurpapier, enfin noem het op.

Later meer zelfgemaakte kadookes door anderen.
(En dan is hij nog geeneens verjaard)

23 opmerkingen:

  1. mijn mond valt wederom open, als gij de ideale schoondochter niet zijt, wie dan wel? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ma zo sjiek!
    En die keuken is zo mogelijk nog sjieker.
    Ik word steeds jaloerser en jaloerser op al jouw creaties en die van uw familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw seg! Da's wat anders dan dat plastieken geval waar hier zoveel mee gespeeld wordt. Mag ik vragen waar je die overal in mini-maat kan krijgen? Ik vind hem geweldig! Alvast gelukkige verjaardag, Jef!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zotjes!
    Superleuk, zeker met zijn kostuumke aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Martine13.12.09

    Waw,waw,waw ! ik vond die werkbank al zo mooi en ging dan kijken naar de keuken en ...wat mooi zeg!
    Een pluim voor de papa van jou!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super! die blauwe overal maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk maar uit dalijk heeft Bob, ik bedoel Jef alles verbouwd in jullie huis...

    Geweldige werkbank!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. maar hoe cool is dat, met echt gerief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Barbara14.12.09

    Amai zeg, dat is echt wel 'the real stuff'!!!
    Hier bracht de sint ook een werkbank, maar dat plastieken ding met plastieken nageltjes, vijsjes en schroevendraaiers is niets vergeleken met dit!!!!!
    Tof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onze zoon heeft dit jaar ook voor zijn verjaardag een werbank en werkpak gekregen! Bij ons wordt er nu ook heel wat getimmerd en geboord ....
    Ik had liever een werkpak gevonden in 2 delen (zoals ik mijn bompa zie lopen in de tuin), maar helaas was dat niet te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai zeg das sjiek!!
    Dara ben ik wel jaloers op...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. An, ik denk in werfgeriefwinkels, allee waar ze zo'n dingen voor volwassenen verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zeg! En zo professioneel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat de Jef zelf doet, doet hij meestal beter. Schoon, Roger mag plaats ruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is echt stoer voor een werkman in opleiding. Ik kan me inbeelden dat de hele klas wil komen spelen! Voor al die rollekes tape vind ik super. Echt voor op electriciteitsdraad te plakken hé. Zalig. Nu kan jij dingen beginnen vragen die de mini-werkman waarschijnlijk met plezier wil maken.
    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De max!!! Vooral die blokskes hout daar vanonder! Zo'n schoon manneke toch hé dieje Jef van u!

    Ik herinner me dat mijn broerkes vroeger allemaal zo'n overall hadden, die kwam dan van 'den boerenbond' ofte Aveve. Maar geen idee of ze dat daar nu nog hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. die zijn nog altijd verkrijgbaar bij den boerenbond. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Man, ik zie hier die keuken voor 't eerst ... wat een pràchtding !! Als het te bestellen was, ik deed het meteen !!! Dat gezegd zijnde, vind ik de werkbank ook heel plezant hoor, die overal maakt het gewoon af, hij glundert er bij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gewoon te maxx!!!!!
    Ik weet nog hoe zalig ik het vond om me te timmeren met mijn papa. Het echte gerief was altijd leuker dan plastiek.
    De Jef heeft sjans, zulle.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bonjour, Mme zsazsa,
    zeg, ik wil - op vraag van mijn zoon - voor hem een SamSam-ensemble (cape + masker) maken, waarbij de cape hetzelfde model heeft als die van uw pietpak. Als het even kan, was je patroon een cirkel ? Weet je welke diameter hij had?
    Merci !
    KreaK

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Onze zoon heet ook Jef en is ook blond, hij is wel nog maar vier weken oud maar ik ben er nu al zeker van dat hij - en vooral zijne papa - zo'n sjieke werkbank geweldig zou vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. dit is ook mijn reader niet gepasseerd, ik ga dat hier direct aan Geert laten zien! Hij had dat ook als hij klein was, zijn opa had dat voor hem gemaakt, en hij staat te popelen om er een te maken voor zijn nageslacht!

    BeantwoordenVerwijderen