dinsdag 8 december 2009

Hèt zsazsazakjespakkèt

Allemaal zakjesIn maart deed ik een eerder wanhopige oproep voor een jongensnaam, ik beloofde een heus Zsazsapakket voor degene die dé naam vond en na 60 reacties was het daar dan

abel

maar dat wist ik toen nog niet want in augustus, een week voor ik uitgerekend ben deed ik nog een oproep. Ik had gedacht dat pakket te maken tijdens mijn zwangerschap, maar dan moest ik wel zeker zijn van de naam, want ik wou wel iets persoonlijks maken en toen ik wist voor wie ik iets moest maken kwam het maar niet, en we mailden over en weer en het kwam nog niet en ik noteerde dat Abel niet houdt van fel en kleurigs maar de dochter wel en dat Abel wel naamlabels en een turnzakje kan gebruiken, dat ze eigenlijk beiden graag met zakjes rondlopen om vanalles in te stoppen dat Abel in de ban is van raketten en vliegtuigen en de dochter van schommels en glijbanen enz. En ik sta elke ochtend op en ga elke avond slapen met de vraag: "wat in godsnaam wat zit er in dat zsazsapakket?"

Maar dan sijpelen de ideetjes binnen en vorige week ging het pakket eindelijk richting Katrien, kijk even mee wat ik verstuurde.

Labeltjes
In het bovenste (en schattigste zakje volgens mij) zitten naamlabels voor Abel.

Een bloem voor Katrien
In het tweede zakje zit een bloemenbroche voor Katrien.

Stempels voor Abel
In zakje nr 3 zitten ruimtestempels voor Abel.

Een konijn voor de dochter
Zakje nr 4 bevat een konijnknuffel voor de dochter met jasje, kleedje -omkeerbaar!- en onderbroeksken.

Veel zakjes voor Abel
En als laatste zakje nr 5 voor Abel, het turnzakje.

Ik hoop dat ze er plezier aan beleven.


Labels stempelen
De labeltjes van Abel zijn gemaakt met textielinkt op lint, de stempeltjes kocht ik ooit in de Ava het lint op een stoffenmarkt.
De truuk is om niet teveel inkt te gebruiken op je geïmproviseerde inktkussen, hier liet ik dat al eens zien.

Printpapierdrukken
Het Abelzakje is geprintpapierzeefdrukt op de manier zoals ik het altijd deed met behulp van dat papier op een zakje van de H&M, ik maakte al eerder een Dr Philzakje van een kant en klaar zakje van de H&M, geregeld hangen er van die zakjes in de rekken voor geen geld.

Abelstempel
En hoe je een stempel maakt zie je hier.

Omdat ik het wel leutig vond om zoiets samen te stellen (eens ik bezig was) stel ik mijn diensten nogmaals ter beschikking, wie een originele wens heeft krijgt zijn uitgevoerde wens (ik vond bv de naamlabels wel eens iets anders) in de bus.
Is de wens zo origineel dat ze helaas niet uitvoerbaar is dan zoeken we samen een alternatief, deal?

Omdat ik nogal traag op gang kom zet ik geen einddatum op de inzendingen, u hoort nog van mij dus.

68 opmerkingen:

  1. Ik vertrek elke dag met een lelijke, zwarte laptoptas vol rommel (balpennen, kabels, krant, muismat,...) achterop de fiets naar het werk. Niet echt om vrolijk van te worden!

    Is dat een haalbaar idee? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk pakket is het geworden zeg!
    Enne...Ik sluit me bij Annelies aan wat betreft de laptoptas, kan er ook wel één gebruiken voor m'n nieuwe job :-)
    Ik zou al blij worden van een goede tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk pakket is het geworden! Ze gaan daar mee in hun nopjes zijn!
    Ik loop zelf al maanden te piekeren over een kolftas. Ik heb een dubbele elektrische kolfset van Medela, dat komt in een bijpassend rugzakje, heel praktisch met vakjes en ritsjes waar alles precies inpast en met klitteband uit elkaar en weer in elkaar te bevestigen. Maar ik vind dat zo een oerlelijk ding!!!
    Elke keer als ik daarmee over straat moet voel ik me zo'n bejaarde.
    Ik heb mijn hoofd al eens gebroken over een alternatieve tas voor mijn kolfspul in mee te nemen, maar ik kom er nog niet uit. U wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zowat 4.5 jaar geleden zaten wij ook te piekeren over een naam voor een dochter. Uiteindelijk liet ik mij overhalen om voor Maya te gaan. Ik dacht toen nog 'van haar generatie zal er toch niemand zijn die Maja de Bij kent". In oktober 2005 verscheen onze Maya in deze wereld en inderdaad, geen opmerkingen over Maja de Bij. Inmiddels besliste Studio 100 de rechten van een reeks tekenfilms op te kopen en sedert de herfst van dit jaar verschijnt - jawel hoor - Maja de Bij elke dag op een nieuwe kinderzender. Gelukkig vindt onze schat van vier dit eigenlijk wel grappig en kan ik nog wel leven met het karaktertje van Maja de Bij ;-)
    Ik vroeg me echter af of er niet iets leuks / origineels te doen valt met het idee van het bijtje voor een meisje van vier? Misschien kan dit jouw inspiratie en creativiteit aanwakkeren? Met alles wat ik hier al zag verschijnen zijn mijn verwachtingen alvast hoog gespannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof zeg!

    Ik wil anders wel ruilen, ben daar nu volop mee bezig. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  6. allemaal heel mooi, en dat omkeerbaar konijnkleedje, dat noem ik nu nog eens prutswerk van de bovenste plank zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn probleempje is eerder van praktische aard, je leest er meer over in een blogpost van lang geleden:
    http://schriekstraat44.wordpress.com/2007/10/23/de-bedenkers/

    lk jaar opnieuw koop ik kleren voor mijn jongen op de groei. In het begin van het seizoen zijn broeken vaak nog veel te lang om dan tegen de zomer al veel minder “veel te lang” uit te vallen.

    Gewoonlijk plooi ik die broeken dan een paar slagen om maar afhankelijk van de stof zakken die plooien gewoon uit, waardoor er over de onderkant van de broeken wordt gelopen (die dan beginnen te rafelen etc).

    Wat heb ik dus nodig? Een systeempje om die omgeplooide broekspijpen in de plooi te houden. Ik wil ze wel niet-omgeplooid kunnen wassen, dus het moet er ook weer makkelijk uit te halen zijn.


    Het probleem is hier nog altijd in de kast blijven liggen (en de lange broeken blijven rafelen). Ik heb al wel een ideetje in m'n hoofd, maar de trials blijven op zich wachten.

    Mocht je je geroepen voelen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ik ken dat probleem. in mijn tienerjaren gebruikte ik voor mijn jeansbroeken gewoon het nietjesmachien. voor fragile katoen niet echt ideaal.maar voor jeans marcheert het wel. dankzij de modetrend van skinnyjeans plooi ik ze nu gewoon naar binnen en blijven ze zitten. Maar ik zou ook wel zo een ingenieuze oplossingen willen zien verschijnen.

      Verwijderen
  8. Man man man, amai. Jongens, ik ga nooit een cadeautje voor u kunnen verzinnen, tenzij een boekenrek.
    Ik ben nog teveel achterover gevallen van verbazing om met een origineel cadeautjesidee op de proppen te komen. Amai.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is nogal eens een pakket zeg!
    Ik wil een tas/doos of iets waar ik stoffen zakdoeken in kwijt kan zodat je die er één per één kan uithalen, beetje zoals de papierenzakdoekendozen. Papieren zakdoeken zijn gebannen uit mijn huis en ik zweer bij mijn mooie stoffen zakdoeken, maar dat mandje is altijd zo een rommeltje: gebruikte zakdoeken smijten de kinderen er weer in, ze 'kiezen' die met blauwe bloemen en smijten de roze naast het mandje. Enfin ik wil iets waar ge de gewassen zakdoeken langs onder weer in kunt steken en aan de bovenkant één per één kunt uithalen en NIET terug insteken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ging zelf iets verzinnen, maar ik heb me bedacht en richt hier een steunteam op voor Rachel. Mijn kolf was van Avent, maar het tasje was even bejaardevriendelijk, en bovendien stond er overal 'Avent' op zodat ik me voor de hele trein een moekemelkkoe vond. (Waar niets mis mee is want ik was dat dan ook. Maar dat hoefden die treinmensen niet te weten.)
    Dus omdat het nog zo vers in mijn herinnering ligt (en bij een volgend broedsel zal worden herhaald): vote for Rachel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De zakskes van Mme Zsazsa zijn beter dan die van Sinterklaas!
    Maar ik ben nog op zoek voor een systeempje waardoor mijn hondenmeiske geen spoor meer achterlaat als ze haar vruchtbare periode heeft. Het is niet zo'n groot meiske, zie foto's hier: http://www.blogger.com/post-edit.g?blogID=6470803717764814528&postID=7761613454209796238.

    Maar ze is wel iets meer hond dan uw Blanchke ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kan je dat kolfzakje niet gewoon in een andere tas steken?

    Marleen ik heb voor Blanche zo' slipje waar je een inlegkruisje voor honden insteekt, is dat niet goed?

    Goei ideeën al!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh leuk!!
    (die ruimtestempels zijn geweldig!!)

    Mijn wens ... een naamstempel met de naam van de baby die in juni gaat komen. (en misschien ineens een meisjesnaam voor moest dat het geval zijn).e

    BeantwoordenVerwijderen
  14. maar zo geestig en al!
    mijn zakjeswensen zijn zeer nederig:
    1. een zakje voor mijn babydochter Roos om haar pampers en poepdoekjes in te poefen (zoiets dat in mijn eigenste sjakosj past)
    2. een zakje voor mijn peuterzoon Titus om weldra mee naar school te nemen (zoiets waar een sapke, een koekje en een zakdoekske in past)
    3. een zakje voor mijn echtgenoot Michiel om zijn vuile sokjes in te stoppen (ah ja, want die mogen niet bij de andere vuile was)
    4. en voor mezelf: een multifunctioneel zakje (een vrouw heeft daar nooit genoeg van)

    zo zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig goede ideeën en prachtige uitvoering. Ik zou wel een naai- en stik- en stempelcursus kunnen gebruiken om die vier zonen hier van leuke kleren te voorzien. Maar nog het meest heb ik nood aan opstik- of opstrijkbare coole knie- en andere lappen. Die broeken gaan hier niet langer dan twee weken mee (behalve bij de twee kleinste, want die zijn nog net niet aan kruipen toe).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wou hier al vollenbak verlanglijstjes beginnen uittypen, maar toen besefte ik dat ik u helemaal niet persoonlijk ken, Madame Z., en dan komt het nogal raar over om u hier online eventjes te ontdoen van textiel en werkuren.

    Waar ge mij wel steeds een plezier mee kunt doen, zijn toffe en gemakkelijk naai-ideetjes voor kinderloze jonge vrouwmensen als ikzelf, want de leukste dingen die ik hier zie verschijnen, zijn precies enkel geschikt voor mensjes van max. 1 m hoog. Ik ga namelijk vanaf volgende week leren stikken (enfin, dat neem ik mezelf toch voor)!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waw, wat een verwenpakket voor de naamgevers!
    Heel leuk en lief allemaal.
    Dat konijn en die kleertjes, dat moet zo een gepruts geweest zijn!

    Ikzelf heb geen wensen, zo ben ik, nederig en al :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waar ik naar op zoek ben is een omkeerbare onderbroek. Ongelofelijk nuttig medunkt want dan kan ik ze twee dagen gebruiken wat -nu het toch klimaattop is in Kopenhagen- ecologisch gezien een statement is. Een omkeerbare onderbroek dus en anders doet ge maar een meeneemkoffiefilterzakske of zo want mijn collega's zijn anders altijd met de mijne weg.
    Nog eens bedankt é!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk en mooi! Zo'n pakket krijgen is altijd fijn, maar ik wil je niet aan het werk zetten.

    Mijn grootste wens is dat ons gezinnetje mag uitbreiden volgend jaar. Dat ik eindelijk zwanger ben, maar vooral het kleintje in mijn buik mag houden en het niet weer te vroeg moet vertrekken. Heb je daar ook een zakje voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi pakje, al die zakjes en zo'n mooi konijn met kleedjes!

    Uitdaging nummer 1: (wie weet heb ik later nog inspiratie)
    Ik wil al een tijdje aan een knufel beginnen, maar ik vind niet de juiste stofkes, niet het juiste figuurtje ... voor onze tweeling.
    Het lijkt me een leuke uitdaging, een tweeling knuffel maar toch niet identiek. De ene wil zachte frul stofjes en de andere wil bolletjes om aan te frullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik wil heel graag een blits, watervast, doch wasbaar, meeneembaar en dus compact verschoningskussen voor in de luiertas (met bijpassend luierzakje). Euh, dat verschoningskussen is eigenlijk prioritair..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. stefanie9.12.09

    Leuke stempels.
    Ik heb het graveermateriaal gekocht, nu nog tijd vinden en een leuk prentje.

    Een laptoptas maakte ik zelf al dus dat heb ik niet meer nodig. Maar misschien een map voor cd's in te stoppen. Ze verkopen er veel in de winkels maar niet zo mooie... Ik zou er één willen in een echt leuk stofje.

    Of een zakje waar ik mijn pilstrip in kan steken. Ik vind die pilstrip op mijn nachttafeltje soms toch wat ondiscreet. Toch zou het zakje moeten opvallen zodat ik zeker aan mijn pil denk s'ochtends.

    Ik hoop dat één van deze ideeen je zin geeft om achter je naaimachien te kruipen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie spullen! En weeral een wedstrijd. Ik ga deze keer niet meedingen. Iederroverant is eerlijker hé. Wij zijn nog met het Pietenpak aan het spelen. Veel plezier voor de winnaar!
    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ja, ik heb dat kolfrugzakje al op meerdere manieren proberen te maskeren: eerst probeerde ik dat met tas en al in een (mooie) handtas te steken, het was een echt grote handtas, maar toch paste het er niet in. Daarna ontmantelde ik het hele apparaat en scheurde de klittebandjes waarmee het vastzit los om zo alle onderdelen los in mijn tas mee te nemen. Maar: dat apparaat is niet omrand met plastic of ander beschermend laagje. Als je het uit de rugtas haalt heb je dus meteen het metaal te pakken met allemaal scherpe punten en randen. Ik wikkelde dat dus maar in een theedoek om de voering van mijn tas te beschermen, maar dat was toch niet zo praktisch.En hygienisch. Nu dus toch weer de rugzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik denk na ik denk na...maar het is moeilijk om origineel uit de hoek te komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Na twee zoons ben ik nu ook mama van een dochter (Sigrid) sinds een weekje of 11. En da's toch anders he? Ik zit al een tijde na te denken over een mooie grote opberg(wand)zak voor alle poppen en knuffels die zo'n meisjesbaby met zich meebrengt. Heb weinig vloer oppervlak (dus een mand is niet handig), maar ik heb wel een stuk wand leeg. Misschien heeft U wel het goede idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb hetvolgende nodig: een huis!

    nl een soort van groot tafellaken om over de tafel te leggen waar ramen en deuren inzitten en een voor en achtertuin enazo
    Mijn zonen zitten liefst tent te maken onder de tafel namelijk, en dat lijkt mij de max om hen zo te laten camperen.
    Vriendjes die zouden komen kamperen zouden dat natuurlijk ook de max vinden om dat in zo een buitenverblijf te kunnen doen.
    (en zo kan desnoods alle rommel even onzichtbaar onder de tafel blijven liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mijn mama had altijd twee engeltjes in de kerstboom hangen, ééntje voor mijn broer en één voor mij. Ik ben al lang op zoek naar leuke engeltjes voor in de kerstboom voor mijn twee zoontjes, Aldo en Lou, maar heb nog niks moois gevonden...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lapstop? Volgens mij is dat een lapstopflop!

    Heel mooi pakketje, echt ongelofelijk hoe creatief gij zijt. Heb misschien een wens. Onze kleuterzoon moet (owv motorische problemen) binnenkort kniestrekkers dragen 's nachts - wat een hele aanpassing zal zijn. Hij slaapt nog zó graag in een slaapzak, geweldig om te zien hoe hij zich daar knus in nestelt en dan tevreden in zijn bedje kruipt. Dus we willen hem zijn slaapzak liefst niet "afpakken". Maar we betwijfelen of die strekkers wel in een slaapzak zullen passen... We proberen het de komende dagen uit.

    Als mijn slaapzak-op-maat meetelt natuurlijk, ik heb het woord "zak" nogal ruim geïnterpreteerd besef ik net... Maar we houden u niet tegen om de slaapzak nog in een schoon zakske te steken ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. oh wacht eens, ook iets leuks: een heel leuke en frisse hoes voor mijn lief zijn reisgitaartje!
    Dit geldt als één inzending ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. In deze donkere dagen verplicht ik mezelf om 's morgens op de fiets een aartslelijk oranje fluo-hesje te dragen. Alleen maar omdat ik als automobilist merk wat een verschil zo'n hesje maakt. 't Lijkt me een hele uitdaging om hier een mooie, vrouwelijke versie van te maken. Durft u dit aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Och!Dat konijntje met die kleerkes! Ik ben er helemaal weg van! Dus een konijntje met kleerkes in een zakske voor mijn dochter! Haha Of de patroontjes misschien?
    Volgend jaar mag ze naar t schoolken: dus als je je geroepen voelt om een wijs boekentaske uit te vinden voor haar?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Na een slechte dag is het plezant om hier te komen en weeral zoveel leuke en mooie dingen te zien.

    Als jij een webshop zou hebben, ik zou elke maand failliet zijn, vrees ik :-)

    Voor de kinderen zoek ik 3 stempels: een pluim, een lachend en een droevig gezichtje om het beloningssysteem van de school door te trekken naar thuis (want mijn tekenkunsten, die zijn niet om aan te zien).

    Of een leuke boekentashoes voor Arno's Kiplingboekentas, omdat hij al een paar keer met de verkeerde is thuisgekomen.

    Of twee kleine zakjes voor Luca om het Playmobilprulgerief van zijn mobilhome te kunnen scheiden van het al even kleine prulgerief van zijn graafwerkmachines.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Elza D.9.12.09

    Zoals een zakdoekskeszakske maar dan een inleg+zakske. Is toch iets discreter als ik weeral eens mijn sakoche moet omkieperen om mijn sleutels te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Iets voor kaartjes.Dat moogt ge me maken.Opdat ik mij niet meer aan losstaande kerst-en verjaardagskaartjes kan gaan ergeren.Echt,ik heb het geld dat ertussen zat al meerdere keren mee in de papierbak gekieperd omdat ik me met die kaartjes geen raad weet,en dat zorgt dan wel eens voor een paniekaanval achteraf.

    Een kaartenzak dus,valt daar iets van te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Kreak9.12.09

    Heel geslaagd dat pakket, een dikke pluim !
    Maar Mme zsazsa, weet je niet meer wat gemaakt ?
    O.K, ik geef je ook een uitdaging : mijn zonen (3) zijn niet te trainen om hun pyama s morgens ook maar - ergens op een vaste plaats - te schikken. Maar als ze nu een een ongeloofelijke toffe pyjama - opberg-zak hadden, Mme Zsazsa, zou het dan lukken ?

    groeten, Katrien
    PS. niet de mama van Abel, maar mama van Tarek, Anas en Younes !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Godmiljaar ZsaZsa, ik bewonder al uw creaties maar dit pakket komt bovenaan de top 10 te staan. Zo leuk! en zo ZsaZsa. Zou ge nu niet gewoon ne winkel openen... ha, hier nu ineens een idee voor een wens: Stig heeft nog een eigen winkeltas(ke, hij is maar 1m groot) nodig om mee te nemen naar de Colruyt en zijn boodschapkes in te doen, zoals z'n moeke hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel tof en schoon madame!
    Wat ik zou willen is iets voor in den auto. Wij doen bijna iedere week een lange trip naar de Kempen of naar de West-Vlaanders en onze Nils vindt dat zonder entertainment verschrikkelijk dus zou ik iets willen dat achteraan aan de passagierszetel hangt of zo, waar een paar speelgoeddingen in kunnen en dat ding moet op de één of andere manier ook aan hem of zijn stoel vast te maken zodat hij een soort tafelke heeft om dan bijvoorbeeld op te kleuren of zo. Dus ergens een harder stuk in verwerken misschien. Ik denk er zelf al een tijdje over na, maar ik wil er wel één met de zsazsatouch!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een pakket, jongens toch! En als ik naast het bewonderen hier ook nog vrijlijk mijn wensen mag spuien, dan laat ik dat niet aan mij voorbijgaan.
    Ik ben zelf graag en veel aan het prutsen en ik wil al lang heel graag labels maar dàt is een werkje waar ik niet aan toe kom. Om het concreet te maken wil ik labels en het liefst ook een stempel met 'Juffrouw Wallie'. Het liefst in mijn eigen handschrift, dus ik zou u dat eens per post moeten opsturen. En voor de rest ben ik ongeloofelijke fan van uw zakskes. Ik heb mij al de vrijheid gepermitteerd om je 'dagen-van-de-maand-zakje' na te maken en ook het 'pamper-en-vochtige-doekjes-zakje'. Ik maakte ze niet in toile ciree maar in gewone stof, kwestie van niet helemaal na te apen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Degene die een kolftas wou, zou mij het meeste overtuigen.

    Maar ik ben ook gewonnen voor een mooi fluohesje. Ik heb hier nog wat reflectiestrips liggen, maar heb me nog niet gewaagd aan een hip hesje. Een tutorial zou gewoonweg subliem zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtig pakket! En ik ben ook erg geïnteresseerd in het patroon van dat konijn...
    Hier mijn poging om het volgende pakket te winnen: mijn drie dochters zijn dol op verkleden (enfin, de twee oudste toch) en ik vraag me al lang of hoe ik zelf vlinder/elfenvleugels kan maken. De uitdaging is dubbel: een goed systeem om ze op een kleuterrug te bevestigen (vrij simpel) én het juiste materiaal vinden om het 'geraamte' van de vleugels te maken (vrij moeiklijk): dat moet licht, flexibel en onbreekbaar zijn. Ijzerdraad bvb. plooit te makkelijk.
    Uitdagend genoeg voor jou, Mme Zsazsa? Het resultaat wordt misschien wat te groot voor een postpakket, ik wil er altijd zelf om komen, tijdens de schooluren!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Een doosje/zakje dat op de tafel aan de inkomdeur kan geplaatst worden, waar het lief de inhoud van zijn zakken (broekzakken dus) kan insmijten, zodat ik de opmerking "Oh, maar er zat nog een briefke van 5 euro in..." niet meer moet horen nadat ik de was heb gedaan en overal snippers mag afscharten.

    Maar hey! Ik ben met alles blij! 'k Zou gewoon zo graag eens stoefen met de zin "Ik heb iets van Mme Zsazsa! Jaja!Ikke!"

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Gatver, dit heb je echt gedaan om iedereen die niet de juiste naam gegekocht heeft nekeer tegen ze hoofd te doen kloppen en zeggen 'verdorie he, abel, dak daar niet opgekomen ben'

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @ Liesje:
    Als het goed is heeft uw man daar een zakske voor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. ZO ONGELOOFLIJK MOOI!!!
    écht! Was ik maar op die naam gekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Katrien10.12.09

    Het was echt overweldigend om zo veel prachtige cadeaus te krijgen.
    De kinderen hebben er al veel plezier aan beleefd: het konijntje mag (moet) mee in bed, andere poppen hebben ook de kleertjes aangepast gekregen en Abel heeft al zijn kerstkaartjes afgestempeld met raket en sterren.
    Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Mag een 2de idee ook nog? Het hoeft niet mee in de wedstrijd, áls je er iets mee doet, krijg ik sowieso de inspiratie cadeau... Af en toe zie ik lintjes die mijn zonen wel leuk zouden vinden (uiltjes, voertuigen...), maar ik heb geen idee wat ik voor een jongen zou kunnen maken met lint? Behalve een speenkoord dan... Voor meisjes versier je daar jurkjes mee, rokjes, tasjes... Maar voor een jongen? Misschien heb jij meer inspiratie?
    P.S.: Nog vergeten te zeggen: Het Abel-pakket is écht leuk! 'k Zou ook wel zo'n raketstempel met mijn naam willen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. neeje neeje neeje zet aub die 2 broekskes terug op de banner!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. keischoon met die klosjes garen... moooooooi
    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Van mij mogen die klosjes garen blijven.
    En wat wij graag zouden krijgen? Binnenkort past het fietsstoeltje vooraan niet meer en dan cross ik rond met Noortje achter me. En dan passen gewone fietstassen niet meer. Hoe doe ik dan mijn boodschappen? Fietstassen-voor-onder-het-fietsstoeltje dus, en dan nog mooie ook... Ik denk dat heel wat mensen dat kunnen gebruiken!
    Maar er zijn natuurlijk originelere ideeën, geen probleem dus als het een kolftas of een broekplooier of vleugels worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Een kolftas...leuk, alleen inderdaad ook ik heb die in een andere leuke tas gestoken.
    Maar wat moeilijker is, is na het kolven. Want dan moet èn dat apparaat en vooral al die flesje terug mee naar huis. En die flesjes gaan dan best in een koeltasje. Dus nog een zakje erbij. Zo hopla in de metro, hopla op de trein.
    En waar steek je dan je portefeuille en alle andere onzin die normaal in je 3de tas zitten...

    Dus als het een kolftas wordt, dan zou ik er eentje maken die ook een koelgedeelte heeft, waar het kolfgereedschap in kan en waar je ook nog wat gepruts in kan steken.

    En waarom niet, met de optie om die vast te maken aan de fiets.

    (alleen ik heb nu zelf geen kolftas meer nodig)

    Alternatief idee: www.knuffelkwijtsijt.nl is een site met verloren knuffels...( voor België bestaat dit ook??? geen idee) Anders een aantal kinderen gelukkig maken met een knuffel die lijkt op hun verloren knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wij hebben een heel specifieke wens... ik wil zelf leren naaien (en wie zou mij dat beter kunnen leren dan de grote madame herself?) op het naaimachien van meme (deftig machien) en het andere machien van meme van de pietjes (ouderwets singermachien). Waarom leren naaien? Awel, mijn oudste dochterke heeft wat aangepaste kledij nodig, de oma's kunnen niet naaien en bij de overgrootmoeders wil het niet zo goed meer lukken (krijgen de naalden niet meer gedraad). Ik wil het met veel plezier zelf leren maar waar leer je bijvoorbeeld een 'polswant' maken? Bij de grote madame herself?

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Of er zit wel een koeltas bij de kolf, mahaar, als je kolft dan moet de melk de dag erna ook gekoeld mee naar de creche. En dus horen er bij elke kolf eigenlijk 2 koeltasjes.
    Nooit gedacht dat er nog "zoveel" andere kolfsters met dezelfde frustraties zaten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik heb eigenlijk nog nooit een kolftas gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Een jongens lappenpop om mee te sleuren, voor Thomas-die-een-broertje-krijgt in maart.
    En als het helemaal super moet zijn dan kan die jongenspop zijn broertje ook nog dragen. In een doek of sling waar hij in en uit kan.

    Daarvan zou ik door het dak springen van de leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ooooh, knap zelle! Zo'n schoon tasjes amaaaaai!!

    Voor ons dochtertje zou zo'n kraakdoekje/-boekje ideaal zijn -ze is daar zot van!-, ik weet alleen niet welk kraakmateriaal daar in zit (dat wasmachine en zelfs droogkast trotseert?) en dan met haar naam erop *Marenthe* - helemaal het einde hé!
    Ikzelf zou wel een ontwerpje willen voor een borstvoedingsvriendelijke-feestjurk want 'k vind voorlopig niets voor oudjaar (diegene die ik heb, met spaghettibandjes, is wegens "borstvoedings-cupvergroting" niet meer aan te krijgen)...
    Amai, je wensen zomaar kunnen uiten, 't is echt bijna Kerstmis precies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik heb geen wensen... of toch gene die ik publiekelijk wil delen... al twijfel ik over eentje, want ik zou m'n zoon er wel een groot plezier mee kunnen doen...

    ok dan...
    mijn zoon werd door ons geadopteerd, een een zak om alle diverse herinneringen aan onze eerste ontmoeting (foto's, kleertjes, vliegtickets, ...) te bewaren zou erg mooi zijn!

    Maar hoe dan ook... dees was een Knap Zsazsazakjespakket!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Prachtig, alles. Echt. We hebben drie kinderen, een eventuele vierde zou wat mij betreft ook Abel gaan heten (als het een jongetje is natuurlijk). Nathan, Lune, Marin en Abel. Klinkt goed toch?
    Ik zou wel een mooie stoffen zak willen voor drie foto's. Wij werken met het kindje van de dag. Bij de foto's zou dan ruimte moeten zijn voor een symbool om aan te geven wie vandaag het kindjes van de dag is (met klittenband ofzo). Ben zelf al aan het prutsen. Maar een beetje Zsazsa-inspiratie is altijd meegenomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hier gaan we dan:
    Ik ben zelfst. vroedvrouw en voor op toer te gaan mankeer ik nog een paar dingen: een origineel opbergtasje voor mijn bloeddrukmeter, opbergtasje voor het babyweegschaaltje (hangmodel) en nog een paar extra originele hangzakjes om die baby's dan in te hangen bij het wegen, zodat de volgende baby ook nog droog gewogen kan worden (ze plassen ze altijd nat!).
    Een mooie agenda voor 2010 met leuke overtrek in stof of toille ciree om alle afspraken te noteren, een klein zakje voor het bloedglucose meterke, een pennenzakje, een zakje voor wat staaltjes en naamkaartjes in te steken. Een leuke stempel mankeer ik ook nog altijd. En een klein prullentaske voor enkele handschoenen, lintmeter,instrumentjes,...
    En als ik nog even verder mag gaan, mag daar ook een leuke sleutelhanger bij en dit alles mag in een handige meeneemtas...
    WOW wat een lijst, was even luidop aant dromen. Maar vrees dat dit geen echte uitdaging meer is voor u... maar ik wou het toch maar even proberen!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Mijn vurige wens, jammergenoeg geraak ik er voorlopig zelf nog niet uit. Misschien kan jij helpen?
    Vorig jaar, op 20 november, heb ik mijn tweede dochtertje na 23 weken zwangerschap moeten afgeven. Ze had een zware hartafwijking. Nu ben ik (gelukkig) terug zwanger van een nieuw wondertje. Ik wil mijn Ster (zo heet ze) niet vergeten, daarom ben ik nu zelf bezig met een cursus letterkappen in steen en maak ik zelf haar eigen steentje voor in haar tuintje op het kerkhof. Soms vind ik wel dat haar tuintje er maar somber bij ligt. In de zomer is het makkelijker om kleur te brengen met verse bloempjes, maar in de winter, en vooral bij nat weer, wordt alles meteen somber en rot. Misschien heb jij voldoende creativiteit om iets moois te creëren die blijvend kleur brengt in haar tuintje en die niet stukgaat door weer en wind ... Alle ideetjes zijn welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wauw Mme! Die bloembroche is supermooi gemaakt! En dat konijn steekt ook al weken mijn ogen uit, nu zeker met die kleertjes erbij. Die Abel is een chanceur zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Das staf!

    Al 2 maanden kom ik een paar keer per week op jouw blog kijken. Wat jij doet is echt geweldig, ben er echt jaloers op! Het ABELpakket heb ik al zo vaak bekeken! Heb het al aan vele mensen laten zien. En die laatste 2 zinnekes heb ik blijkbaar nooit gelezen... ik kijk liever naar de prentjes blijkbaar.

    Maar hierbij wil ik toch even mijn wens wensen.

    Enkele weken geleden was het Sinterklaas. Ook in men klas. Eerder al hadden we een brief naar de Sint geschreven. Ik geschreven en de kinderen geplakt wat ze graag zouden hebben. Een jongen in mijn klas is echt gek van slangen. Op zijn brief plakten dan ook alleen maar zo'n enge annaconda's enzo! De Sint was nog maar net de deur uit en de jongen zei erg teleurgesteld :"Sint Sint Sinterklaas is men slang vergeten!" Dit was zo zielig.
    Lange tijd heb ik met het idee gelopen om nog ergens een slang te zoeken en dit als 'vergeten kadootje' achterna te laten komen. Maar ik heb de geschikte slang niet gevonden.

    De slang mag best wel groot zijn, bestand tegen een hele dag rondleuren en over de grond slepen, lief en toch eng...

    Wat denk je? Lijkt dit je wat?

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Eindelijk, ik weet het: een slaapzak voor volwassenen! (dus de grote versie van de babyslaapzak) Mijne vent heeft daar al dikwijls om gezucht. 'Oh, wat zou dat fantastisch zijn'. Jammer dat kerstmis nét gepasseerd is. Maar bezie het zo: ge hebt nu nog een jaar tijd om er eentje te maken. En graag ook een mutske, zoals voor baby's, maar dan op mijn formaat. Valt het op dat het in onze slaapkamer vriest?

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ik stem voor een tutorial voor een kolftas, mét uitneembare voering of hoes, zodat die ook gewassen kan worden. veel vakjes en misschien verdeeld in twee grote delen, 1 voor apparatuur en 1 voor steriele onderdelen.
    alstublieft dankuwel!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. zo mooi...
    hier zouden leuke knikkerzakjes niet misstaan voor ons trio

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Wauw. Jij bènt inspiratie.
    Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen