dinsdag 2 maart 2010

Aaa, kijk dat Abeltje

Abel eet, Jef kijktDat Abeltje eet gewoon al echt eten, bananen en al.
Ik zit mij daar al een maand op te verheugen, dat is toch zo'n mijlpaal, eindelijk met heel de familie aan tafel. Was hij geen tien dagen langer blijven zitten was hij al een half jaar geweest. Dus ik heb hem al een paar keer wat toegeschoven. En net zoals bij sleutels, mijn gsm en babyvriendelijkere dingen stopt hij dat meteen in zijn mond om deze keer verbaasd te zijn dat het eetbaar is. Heel enthousiast is hij nog niet, dus ik hou mij nog wat in en ga niet kompleet loos gelijk bij Jef hieronder. Toen stak ik dagelijks het betere groentepakket in de stoomkoker.

Jef 6 maandJef 6 maand
Die kloeke pollen, die hebben ze gemeen, maar voor de rest zie ik niet veel gelijkenissen zo precies.
Tof hoor zo twee broertjes!

22 opmerkingen:

  1. Maar hoe schattig zeg!
    Ik ga mijne zoon nekeer bij u in de leer brengen! Hij is 9 maanden (heeft 6 maanden uitsluitend borstvoeding gekregen) en nu weigert ie dus te eten. Hij moet er niet van weten! Maar als k dat zo hier zie, dan moet k hem gewoon stukken brocolli en alles geven!Maar hij verslikt zich zo snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Ziet er heel smakelijk uit! Seg, heeft Abel echt 'altijd' een potske op?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo grappig, kging da juust ook vragen van da potske :):)
    Schone ventjes hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En Jef is nog altijd zo zijeigen hee :-)
    't vliegt voorbij jong, een half jaar al!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een nieuwe stap in de ontwikkeling is toch altijd weer geweldig - tot we aan stappen komen als 'de eerste sigaret' en 'de eerste keer door het raam naar buiten om met een gestolen brommertje naar een fuif 40km verder te rijden'. Geniet er van!
    Nog iets heel anders: ik ben een naaiende anglofiel, niet met een gaatje, wel met een serieus gat. Ik kan me wel niet voorstellen dat ik je tot dienst zou kunnen zijn maar enfin, make yourself clear en wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niek, Jef verslikte zich in het begin ook vaak, allee eigenlijk is dat niet verslikken, dat is die kokhalsreflex die nog te ver vooraan in de keel ligt, dan probeerden we het een paar dagen later nog eens en plots lukt dat dan wel, ik denk niet dat Abel al iets heeft ingeslikt van wat hij gegeten heeft eigenlijk, dus bij hem weet ik het niet.

    An, alleen bij volle maan mag het af!
    Maar binnenkort als het wat warmer is mag het definitief af hoor. ;-)

    Nel, ik zoek iemand die tijd heeft om het pakket om een zsazsa te maken kan vertalen naar het Engels.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mme Zsazsa, me can do he! Hoe gaat dat normaal gezien in blogland? Hoe kom ik aan jouw emailadres?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MmeZsazsa@gmail.com zo mss?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sarha3.3.10

    Oh, bananen a la rapley, een grotere smos en plakboel kan je niet hebben, vooral niet als hij daarna zijn potske wil aftrekken. Hoera voor abel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk he die eerste mijlpalen. Of hij iets binnen heeft gekregen merk je vanzelf in zijn luier ;-)
    Nog even en hij eet ook uit 'den hof'.

    Ben je trouwens al begonnen in de moestuin?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. sarah3.3.10

    ik ben dus sarah ipv dat rare naampje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vrouwenhand, met mondjesmaat, volgende week ga ik kompost halen en dan kan het beginnen.

    Leuke header op je blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Rapley levert ook nog eens heerlijke foto's op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pia heeft ook haar eerste groentjes a la Rapley binnen. Nadeel is dat die stukjes zo glibberig zijn en meestal door de kamer vliegen. Dit weekend eens broccoli proberen. Lijkt me handiger met dat steeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Moeha, ik had Jef op diene eerste foto zelfs eerst niet zien staan. :)
    Wat een dutske zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ah de max, allemaal samen aan tafel!
    banaan: daar liet ik voor de helft de schil aan, dan kunnen ze dat niet platknijpen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat gaat het toch snel, nu alweer aan de bananen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo schoon, dat Abeltje! En alweer zes maand bijkans, wat gaat het toch vlug!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heerlijk, zo twee broertjes. en ook heerlijke verschillen. en ook allemaal smakelijke dinges :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuk he dat eten a la Rapley!!! Mijn dochter heeft nooit anders gedaan (geprakt eten weigerde ze sowieso en tegen de 'potjes' hadden zowel mama als dochter een grote aversie ;)).
    Voordat je het weet, werken ze hele stukken fruit, groente, brood enz naar binnen :)

    k ga nu nog ff je instructies van het plooirokje lezen, ook errug handig, tnx!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen