dinsdag 16 maart 2010

De zonen

Abeltje
Geen klachten over dat Abeltje. Dat slaapt goed, dat speelt goed.


Bavet met mouwen!Eet goed.

Honger?En kan zich goed bezig houden terwijl ik Dingen doe.

Moe?Jef, dat is een ander paar mouwen, hij kreeg voor de eerste keer met een babysitter te maken, om half tien kregen we telefoon dat hij met geen stokken in bed te krijgen was, hij zat onder tafel en zou daar desnoods heel de avond blijven zitten maar hij ging niet NIET slapen.
Een klein uur later ging hij dan toch naar boven maar verstopte zich zodat de babysitter in kwestie vruchteloos (en colerig waarschijnlijk) na een hele tijd weer naar beneden kwam waar een kwartier later ook een grijnzende Jef verscheen: Nu had je me niet gevonden hé!
Ja en dan val je de dag nadien op de grond in slaap.
Zo gaat dat.

33 opmerkingen:

  1. Loooollll, dat is gewoon gelijk calvin van calvin&hobbes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en is dat ook om uw collectie mutskes-van-dezelfde-fabrikant te tonen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lol, ik vind dat jefke van jou zooo grappig...maar kan me inbeelden dat jij hem heel soms eens misschien zo wat minder lollig vindt op zo'n momenten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar wat een schatjes die jongens van je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die jongens van jou, heerlijk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, nu moet ik lachen zie. Maar met de kriekentaart nog harder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja, precies een mutske voor elken dag van de week! chique! zou nog educatief kunnen zijn ook (maandag = rood, dinsdag = geel, ...). maar dan gaan we te ver zeker (beroepsmisvorming :))!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. aaargh, Tante Hilde: Calvin & Hobbes, yes indeed. Dit verhaal zou zo in die strips passen. Blij dat ik de babysitter niet was ;-)
    Schoon ventjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ok, ik berg mijn idee op geld bij te verdienen door te baysitten, weer netjes op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ge zou hem op zo'n momenten waarschijnlijk het liefst tegen de muur plakken, maar ik vind dat zo als derde persoon in het verhaal dus wel keigrappig hè. Wat ik mij wel afvraag: als uw jung lastig doen, moet ge de babysitter dan meer betalen?
    De Calvin-vergelijking vind ik trouwens zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihi,

    lijkt me een hel voor de babysitter. Zelf heb ik ook eens een kwartier naar Sterre gezocht. Was in de kast gekropen en kon ineens heeeeeel stil zijn. Ik kan je verzekeren: je hart staat stil en je verliest jezelf in paniek. Hopelijk komt de babysitter nog terug ( hihi)
    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mor, zet dat mutske nu toch af! De zon schijnt! Het is lente! LENTE!!!

    En lol voor de Jef!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh en ik lig echt strijk met de Jefkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar wàt is Abeltje daar aan het eten... Een stuk komkommer, maar dat ernaast kan ik niet definiëren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hihihi! en pollie zo'n lieve mutsjes voor de Abel!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @janina: mijn kindertjes houden van babysits. De oudste zoon beweert dat hij vrouwelijke babysits haat, maar als ze arriveert hangt hij aan haar broek en giechelt zich buikpijn. spijtig dat jij zover woont zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anoniem16.3.10

    is dat pakje v d bovenste foto v smäfolk? ik wil dat ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sconsly16.3.10

    Groot gelijk, een babysitter dient om te pesten. Goed gedaan Jef! En wat is er mis met Abeltje zijn haar dat hij altijd een mutske draagt? Heeft hij krollekes misschien? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldige kinderen!
    Ik dacht dat ge Abeltje rauwe kipfilet aan laten eten waart, maar dat zal 't wel niet zijn zeker. 't Lijkt er wel echt op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lol, de Jef houdt de pret in de zaak. Die babysit ziet ge niet meer terug, zulle.
    Janina, kom eens hier babysitten. De mijne gaan heel braafjes slapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. och zolang ze dat allen maar bij de babysitter doen ;-)

    Moest ook direct denken aan Calvin.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijke zonen! Hoor ik daar doorheen je verhaal 'dat je het eigenlijk wel fantastisch vindt?'. Groot gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Abel is gelijk een wortel op die tweede foto..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Is dat meloen dat Abeltje eet? Pia is daar echt zot van!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ella Montella, ik was ook buitenstaander in dit verhaal! :)

    Meisjesmama, de post gaat af!
    Maar het moet eerst goed weer zijn, ha ja!

    Lieve, meloen denk ik, op flickr is de volgende foto zijn volledige maaltijd.

    Het pakje is niet van Mmäfolk maar van Katvig, hij heeft ook de body en het vestje in die kleuren, geweldig merk. (Smäfolk ook)


    Lol een wortel, ik zal het hem zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Arme babysit!
    Voor altijd getraumatiseerd ;-)

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die Jefkes vind ik trouwens ook schitterend! Ik kom regelmatig eens piepen of er al nieuwe opstaan en de recentste lading is echt om van op de grond te rollen van 't lachen. Krijg ik ooit een zoon, dan wordt het ne Jef!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat ziet er lief uit! Ons Roemertje is ook een grondslaper. Ik hou er van, het is zo zoet. Dat maakt dan weer alles goed, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lucen tan bellos tus niños. El más pequeñito está enorme!!! qué rápido pasa el tiempo, y qué hermosas y dulces huellas va dejando.
    Te felicito :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @ella montella: wees voorzichtig met Jefkes, 't is een ras apart, van't soort met een hoek af, ...
    we spreken hier uit ervaring

    TYPISCH JEF

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Anoniem17.3.10

    wat kan er ins hemelsnaam mis zijn met zijn hoofd/haar/coupe..
    dat we deze niet te zien krijgen ??

    :-D

    heb je er zelf de schaar ingezet ??

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Neen gij, gewoon een pots, het is koud zunne met een kaal kopke.

    BeantwoordenVerwijderen