maandag 26 april 2010

Great minds think alike

Op de schommel

Ik doe het wel wat soberder dan Vermiljoen, maar ook een pak makkelijker.


Nodig:
-Een rokje (H&M)
-Een onderrokje (Zeeman)
-Een strook tulle van zo'n 20 cm, lengte berekend*, geplooid en gestikt volgens de PP-werkwijze.

En dan:
-Stik de strook tulle aan het onderrokje.
-Doe de beide rokjes aan.

Ik zou wel liever Myarns rokje aandoen.


*De lengte van de strook tulle meet je af op de hoogte waar je de tulle gaat vaststikken, doe deze omtrek maal drie, neem wat reserve voor missingen, het komt vandaag allemaal zo nauw niet.

20 opmerkingen:

  1. ik ben een echte lurker...
    maar uuh mag ik vragen waar haal je de tulle? wat niet zeer doet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een beetje jaloers op al die rokskes. Dat is nu eens iets wat ik echt niet aan kan. Toch is ie weer prachtig en ik ben gek op van die luie-huisvrouwen-truukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verkopen ze tegenwoordig nog onderrokken? Waw, dat wist ik niet, ik denk dat ik ook voor jouw methode zou gaan, een stuk simpeler, minder risico op gaten en voelt leuker aan de benen aan, maar het is niet echt een prinses of ballerina he

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en ik heb het NOG simpelder gedaan: ik heb gewoon een petticoat gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tureluur, gekregen van Vermiljoen, blijkbaar in een rare stoffenwinkel in Ledeberg.


    Tante Hilde, gekocht, puh, hoe saai.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke leuk! Ik geniet van je blog hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoe kan dat nu dat gij al zo'n bruine benen hebt? Ik ben al 'dagen' buiten en loop nog steeds met melkflessen :D
    Daar is zeker nen truuk voor!!!
    ohja...skitterend rokske (weeral)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zes lagen bruinen zonder zon!

    En in den hof werken met niks aan natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goh, ja, ik heb je dus toch tule gestuurd... Die van jou is wel een stuk donkerder dan die van mij. 't 't Zal van een andere lichting geweest zijn.
    Jij hebt dus berekend, en noemt dat eenvoudiger. Ik heb gewoon gestikt en gefronst, jong, verstand op nul en rechtdoor. De jouwe zal wel sneller klaar geweest zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. in dat geval moet ik mijn fles van vorige zomer eens opduikelen!! ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha, ik heb hetzelfde rokje met die blauwe streepjes, maar non-pimped dan eh :) ziet er tof uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk ideetje om je rok te 'pimpen'!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé, ik heb ook dit rokje (zonder tule evenwel wegens naaigehandicapt). Ik combineer het altijd met rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. van blote voeten met vrolijke nagels krijg ik een instant zomer-gevoel...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb hier een rok liggen die nét iets te kort is en er ligt ook een feest in 't verschiet. Die combinatie smeekt om die tule ook eens te proberen...

    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Moh, waar heb ik dat rokske precies al eens gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anoniem28.4.10

    Wat mooi, maar eh,....
    kan je niet handiger dat onderrokje aan het bovenrokje stikken middels een belegje aan de binnenkant van het bovenste rokje?
    Dan zit je niet zo te hijsen aan beide rokjes om alles exact op de plek te houden. Ideetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Neen, want ... dan moet je voor elk rokje een nieuw onderrokje maken, nu kan ik dit onderrokje onder verschillende rokjes dragen.

    Dat het wat scheef zit vind ik eigenlijk niet zo'n ramp, ik heb wel graag wat slordige details.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. met tule werken is niet plezant! Helemaal niet! Moet dat eens recht proberen snijden, en dat zit meestal nog met vier lagen op elkaar. Maar kom, niet dat ik daar hoegenaamd tijd voor heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Anoniem30.4.10

    Ja, dat van dat onderrokje onder meerdere rokjes kunnen dragen is iets waar ik niet aan gedacht had.
    Pracht idee!
    Ja en natuurlijk niemand die het ziet die 1,5 mm die het misschien al scheef zou kunnen zitten.
    Niets dan lof!!!! En ikke weer wat geleerd..

    BeantwoordenVerwijderen