donderdag 3 juni 2010

Oproep! en Win! en zo

Grote boom

Begin dit jaar geraakte ik met Nathalie aan de babbel, ze vertelde ze dat ze in 2007 genezen was van borstkanker en daar een kinderboekje over geschreven had. In oktober 2009 kwam "Grote Boom is ziek" uit bij Uitgeverij Abimo.

Het is niet alleen een voorleesboek want er staan ook doe-ideetjes bij om de emoties rond die speciale situatie beheersbaar te maken. Knutselen rond kaal worden of cadeautjes maken om de zieke weer op te vrolijken, het is allemaal te vinden in het boek of in de extra handleiding die op haar blog kan bekeken worden.


zondertruitje truitjetekening

Oproep!
Nathalie is bezig aan een speeltas om uit te lenen in ziekenhuizen. Deze tassen worden gevuld met het boek, een luister-cd, knutselmateriaal en een knuffeltje, en daarover gaat mijn oproep, zoals je kan zien is Snuiter nogal aan de blote kant want het blijkt niet zo simpel te zijn om stof te vinden waaruit de truitjes kunnen gemaakt worden.
Heeft er iemand soortgelijke stof gezien of een ander idee om Snuiter aan een trui te helpen, laat het hier weten, stuur Nathalie een mailtje of doe beide zodat we samen wat kunnen brainstormen.

Win!
Nathalie geeft helemaal voor niets een gesigneerd exmeplaar weg, aan iemand van u, beste menschen, "Grote Boom is ziek" hoeft natuurlijk niet per se gelezen te worden als de crisissituatie uitbreekt, het is ook gewoon leuk om te lezen hoe Snuiter er het beste van probeert te maken nu er houtwormpjes zijn vastgesteld bij zijn vriend Grote Boom.
Reageer op deze post en midden volgende week trek ik een strootje.

82 opmerkingen:

  1. hmmm, waar ik meteen aan moest denken (maar ik weet niet hoe groot Snuiter precies is) is om een sjaal te vinden in het juiste streeppatroon en die tot een trui te vermaken. Misschien kan een sok ook...?

    groet Wiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal eens rondkijken voor zo een stofje... Misschien heb ik geluk... Graag doe ik ook mee aan de Give-away. Lijkt me een heel leuk boekje!
    Greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik doe graag mee! :) Mijn mama heeft jammer genoeg ook borstkanker, en zowel mijn zus als ik staan in het onderwijs (of studeren ervoor)! Zo'n boekje zou dus zeker leuk kunnen zijn!
    Groetjes!
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is misschien een truitje haken of breien een idee, je kan dan precies de kleuren gebruiken die je wil.
    Bovendien is het rekbaar zodat het truitje makkelijker aan en uit te trekken is.

    Veel succes met dit mooie project.

    Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij de lapjesschuur.nl hebben ze een boordstof met gelijkaardige kleuren (boordstof streepjes 5b: rood/geel/groen). Ik weet niet of die misschien kan dienen? In ieder geval veel succes met de zoektocht. Mijn collega vecht momenteel ook tegen borstkanker en dat is niet te onderschatten. Lijkt me een leuk, lief boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ja, breien is getest maar geen optie wegens teveel gepriegel.

    Het gaat over redelijk veel truitjes, dus liefst iets wat nogal vooruit gaat. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. laat jef met textielstiften los op een stuk katoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou gaan voor regenboogfleece, af en toe verkrijgbaar in de wibra/blokker enzo als ik me niet vergis

    http://i29.photobucket.com/albums/c266/BlackheartAngel_/100_3488.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. http://i29.photobucket.com/albums/
    c266/BlackheartAngel_/100_3488.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  10. spitsvogel4.6.10

    Misschien wil snuiter zo'n lekker warme gebreide of gehaakte trui? Dat lijkt me de makkelijkste manier om hetzelfde truitje te bekomen als in het boek...
    Veel succes met snuiter z'n garderobe en het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem4.6.10

    bedankt dames voor de leuke site's van jullie wens mijn naam genoot heel veel geluk en vooral goede gezondheid
    heel veel lieve groetjes van een andere nathalie:D!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met het truitje kan ik helaas niet helpen, maar ik doe graag mee met de give-away. Dat boekje zou zeker van pas kunnen komen in mijn (toekomstige) klasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil meedoen (om het weg te schenken aan een mama die ik ken met kanker en een jong kindje)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht ook meteen aan breien... Wat is de oplage? Er bestaat zo'n project met gebreide mutsjes op de drankjes in de foodmaker. Daarvoor worden verenigingen opgeroepen om mutsjes te breien, en die drankjes brengen dan extra op voor een goed doel. Misschien eens bellen naar KVLV-nationaal, het patroontje doorsturen en hun breitalenten aanspreken? Voor dit doel lijk je me zo nog wel een vereniging te vinden die zich met een hele horde aan het breien wil zetten...

    Verder doe ik uiteraard ook graag mee voor de givaway.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik dacht ook direct aan breien.
    maar dat werd precies al geopperd...
    enfin, dat boekje lijkt me wel tof, dus bij deze doen we graag mee aan de give away

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi project! Ik kan Nathalie alleen maar bewonderen, zorgt ervoor dat je met je pootjes weer op de grond terecht komt als ik zaag over een bad-hair-day. Anyway, heb eens zitten denken, als je de juiste kleurtjes bij elkaar zoekt van het truitje, lapjes knipt, zodat je zelf je grote lap stof maakt en dan een heel eenvoudig patroontje om het lijfje met twee mouwtjes te maken? of ga voor een sterk papieren truitje, exacte kleuren en patroon printen op papier en dan maar plooien, of een truitje in vilt?
    Ik zal nog eens denken, in ieder geval veel succes en ik duim stiekem een beetje voor de give away...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Henrike4.6.10

    Is Spoonflower (http://www.spoonflower.com) misschien iets? Hier kan je je eigen ontwerp op stof laten drukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik trok al 2 keer op 1,5 jaar tijd het K-stootje in de nabije familie. Mijn papa is er ondertussen al niet meer, mijn stiefpapa zijn maanden zijn geteld.

    Lijkt me een tof boekje om voor te lezen. Trek ik deze keer ook het langste stootje? Het mag ook eens plezant nieuws zijn, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. verder denk ik na over een truitje voor snuiter. De optie van een sok lijkt me geschikt. Hema heeft nogal een strepen-sokken collectie.

    Zelf heb ik een strepensok die eventueel kan dienen maar met 1 paar kom je niet ver voor heel wat snuitertjes he ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Knap van Nathalie dat deze ervaring haar tot zoiets moois heeft geleid.
    Ik ga zowiezo op zoek naar het boekje, of ik het hier nu win of niet.
    Voor het truitje: in eerste instantie dacht ik ook aan breien, maar dat is blijkbaar geen optie. Zoals Wiek zegt: een sjaal in het juiste streepjespatroon of zoals An zegt: stof in boordstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. je zou ook reepjes stof in de kleuren aan elkaar kunnen naaien (of biaisband), daarvan dan weer een truitje maken?......

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik weet niets van stoffen maar ik ken wel een kleine mensje waar ik het boek graag aan zou voorlezen...dus bij deze doe ik mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk boekje, dat wil ik (en onze kinders) wel. En het gebreide truitje op de blog van grote boom vind ik best mooi (maar waarschijnlijk heel arbeidsintensief.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik denk aan 2 dingen.
    Momenteel is er in de H&M bij de babyafdeling een T-shirt te koop waarvan ik denk dat ze dezelfde kleuren hebben. Hoe groot is dat beestje? Misschien maatje 50? Misschien kan H&M sponsoren?

    Als de stof gevonden wordt en er zijn meerdere exemplaren nodig, kunnen we misschien iets in de naaiclubs doen (zoals 't Leuvens Stiksel en degene die nu in Gent gaat beginnen). Allemaal T-shirtjes naaien voor 't goede doel?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. met een breimachine moet zoiets ook snel en makkelijk te doen zijn.Alleen heb ik (nog) geen, maar misschien zijn er ergens omaatjes die dat wel kunnen/willen?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super dat ze dit boek heeft kunnen schrijven. Graag doe ik mee aan de give-away.
    Wat de truitjes betreft, ik wil ook gerust meehelpen om er een aantal te maken zodra er stof is gevonden. Ik hou zelf ook mijn ogen open en laat het zeker weten als ik ergens iets zie wat in aanmerking kan komen.
    Groetjes,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik dacht ook direct aan breien of haken, je kan mss een oproepje doen in blogland dat iedreen eentje maakt en opstuurt? ik doe ook graag mee voor het boekje. opa's beiden zo verloren.
    grts

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja inderdaad met een breimachine, zal het snel vooruit gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wil ook graag meedoen voor het boek.Mijn vriendin heeft borstkanker en ik wil het haar en haar kindjes graag cadeau doen.

    Ik kijk alvast mee uit voor de stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bij de Hema heb je inderdaad van die gestreepte
    sokken! Als je nou een oproep doet aan alle bloggers,
    om dan bijv. Elk een aantal van die sokken te halen en
    dan een klein patroontje plaatst voor zo'n truitje.
    Iedereen die meedoet dan de truitjes maakt van die
    sokken en stuurt naar haar, dan heb je heel veel truitjes.
    Een soort swap voor die truitjes!
    Lijkt mij een erg goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi, wat een goed initiatief om hier een boekje over te schrijven. Ik doe hier graag aan mee.
    Met breien en haken kun je voor Stuiter de mooiste truitjes krijgen denk ik. Zal ook eens op zoek gaan naar geschikte stof, dat zou dan weer goedkoper zijn denk ik.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  32. madam arabelle4.6.10

    Een warme gehaakte trui lijkt me voor Snuiter wel geschikt.Ik wil er gerust eentje haken.

    En het boekje lijkt me fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super dat Natalie haar ervaringen heeft omgezet in een boekje voor kinderen. Ik werk zelf met kinderen en dit lijkt me geweldig om met hen te gebruiken, dus ik doe graag mee voor de Give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Barbara4.6.10

    Ik ben altijd in voor een goed boekje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik kijk hier alvast uit naar stofjes!

    Een prachtig boek, lijkt me.

    En als ik iets geleerd heb, de voorbije maanden is dat boekjes op zo'n momenten heel veel kunnen betekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Truistofkennis heb ik niet, maar ik hou het boekje wel in mn achterhoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik heb beenwarmers voor onze zoon in exact die stof (ze zijn nog steeds te koop, ik zoek uit waar) Als je met deze al iets bent, wil ik ze zeker afstaan.
    Verder heb ik stof in al de kleurtjes, maar de strepencombinatie is anders, de strepen zijn niet allemaal even dik. Als je een foto wil van de stof, roep maar. (stof gekocht in die grote stoffenwinkel in Kapellen, die fabriekswinkel)
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  38. https://www.rainbowbabies.nl/babykleding/t-shirtjes-korte-mouw.html

    Misschien is dat iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. je kunt het beste gaan voor gestreepte fleece, hoef je de naden niet af te werken.
    knip de mouwtjes er gelijk aan en doe aan de achterkant de sluiting met een streepje klittenband, zijn ze zo klaar! en nog gemakkelijk om aan en uit te trekken ook voor kleine kinderen.

    Prachtig initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Misschien is breien of haken toch een optie. Als je een patroon ervoor maakt en een lijst met gebruikte garens denk ik dat je met een heleboel handen op een goedkope manier aan truitjes kunt komen. Want dat is immers ook een overweging het zullen er veel moeten zijn en stof raakt misschien uit verkocht. Met garen is dat minder het geval. Oh en mocht de give-away hier in de bus vallen dan doneer ik het aan de school van onze kinderen! Wat een prachtig initiatief weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Is het niet haalbaar om het truitje te breien of te haken? Dan heb je de kleurtjes zoals je ze wil?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dat lijkt me een heel leuk boekje. Ik doe mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik zou het truitje gewoon breien! Als je een breimachine hebt is het zo klaar.

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Moest ik het winnen, dan doe ik het 'cadeau' aan een papa met 2 lieve kindjes die dit jammer genoeg heel goed 'kan' gebruiken :/

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik zou ook gaan voor breien. Vorig jaar heb ik precies zo'n truitje gebreid voor het popje van dochterlief. Gebruik van die sokkenwol die vanzelf van kleur verschiet, dan komen de strepen zonder dat je van draad hoeft te wisselen. Ik had een patroontje gebruikt waarbij je de trui aan een stuk breit. -> in 1 avond af.
    Voor het goede doel wil ik er ook wel een paar maken en/of een tutorial maken voor blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Echt tof al die reacties.

    Ik weet niet meer hoeveel truitjes er nodig waren, maar breien lijkt mij precies toch ook niet zo slecht, als je een lapje breit uit een stuk, zo'n soort kruis, dat moet toch snel te doen zijn als er wat mensen samenwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Denk ik ook. Misschien een oproep (met patroon en al) in 'De Bond', die lijken me nog wel wat breiend volk in hun lezersbestand te hebben zitten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik zal eens binnenwaaien hier in de grootste stoffenwinkel in Gent, ik denk dat ik daar dat soort stof gezien heb.

    En yup, ook kandidaat voor de give-away.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik kreeg onlangs een breimachine kado! Jeuj! Zo een simpel modelleke zie ik wel zitten, alez, zo in een kruis he. Ik heb nog geen machine-breiervaring, maar k heb de machine uiteraard wel al een getest.
    t Moet wel te doen zijn.

    Of het idee van mamasha: ik wil daar gerust ook aan meewerken!

    En oh ja, het leuke boekje: dat zie ik ook wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. awel ik heb vorige week het boekje meegenomen uit de bibliotheek om aan mijn zoon voor te lezen voor het slapengaan. Wij lezen het gewoon voor, zonder de achtergrond, omdat mij zoon erg begaan is met bomen. Ik vond het onmiddelijk al een heel leuk boekje.
    Ik kan niet naaien maar wel breien en ik wil graag een paar truitjes breien als dat kan helpen. Heel mooi boekje en geweldig initiatief

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik kocht op het stoffenspektakel gestreepte katoen met fijne strepen.
    Ik maakte er al een wikkeldoek uit. Kijk eens op mijn blog of die strepen voldoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik hoor ook nog tot het breiend volk. Ik wil gerust meebreien voor het goede doel. Ik zal nog wel wat groen, geel en rood garen hebben liggen. En anders koop ik wel wat bollen.
    Moeten dat allemaal dezelfde zijn? Als iedereen die kan/wil eens wat dingen in zo'n streepke maakt en het verstuurt. Met alle mensen die uwe blog lezen, moet dat toch te doen zijn he!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. ik brei momenteel kleurrijke mutsjes voor de kinderkankerafdeling, en ik denk echt wel dat je een heleboel breiers bij mekaar kan krijgen om leuke truitjes te breien,een eenvoudig modelletje, en andere spulletjes - de meesten hebben voor zo'n projecten een restjesbak met leuke wolletjes ;-)
    ik wil alleszins meebreien of -zoeken naar een perfect patroontje ofzo, je weet me wel te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Martine...Gentbrugge4.6.10

    Ik wil ook wel bijspringen voor het goede doel.Mijn Pa is verleden jaar overleden aan longkanker, een onthaalkindje zijn Oma ook.
    Hoe groot is dat beestje? Ik heb patroontjes van poppenkleertjes en misschien zit zijn maat daarbij?
    Repen stof of vilt aan elkaar naaien en dan de truitjes er uit snijden? Ik kan zelf ook stikken.
    Ik wil graag meedingen naar het te winnen boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. ne blote snuiter...dat kan niet hé. Momenteel huppelt hier Zeppe, het klaskonijn van de kleuterklas rond. Hij deed 'zijn gevoeg' al in t poppenfattuurke. hihi. Ik kan beter voor Zeppe een broekske breien.
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Dacht ook aan een gebreid truitje, makkelijk aan en uit te trekken.
    Ook al gaat het om een grote hoeveelheid truitjes, voor zo'n project krijg je vrijwilligers genoeg. Bij hobbydoos doen ze vaak mee aan projecten, dus zeker ook aan dit. Neem anders eens een kijkje op hun site.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Prachtig boekje! inderdaad heel nuttig om in elke kleuter- of lagere school te hebben. Ik doe ook mee voor de give-away.
    Ik dacht ook meteen aan breien, maar het fleece-idee lijkt me ook praktisch. De KVLV en gezinsbond lijken me ook goede kanalen om breisters of naaisters te mobiliseren. Succes met jullie project!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wonderschoon initiatief.. benieuwd naar 't boek!

    Zou denk ik ook gaan voor gestreept fleece; geen gedoe met naden, en wellicht wat volgers mobiliseren..? ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Het wordt nog een hele klus om al die fijne reacties door te nemen en verder op te volgen (wie hulp aanbood, zal ik zeker nog proberen te contacteren), maar alvast heel erg bedankt allemaal! Het is hartverwarmend om langs deze weg ook zoveel solidariteit vast te stellen.
    Ik geef even mee dat ik voorlopig start met een oplage van 25 Snuiter-popjes, om te kijken hoe het aanslaat. En misschien ook nuttig zijn de afmetingen: buikje van de pop is ongeveer 9 cm breed en 11 cm lang (ik denk dat een baby truitje dus niet zou lukken, maar die T-shirts van knuffelbeertjes die je met een foto kan laten bedrukken, passen wel, dat heb ik al geprobeerd, alleen bestaan die niet met strepen).

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Een oplossing voor het truitje kan ik niet geven, maar ik wil wel meedingen naar het boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Zo'n truitje is het eenvoudigst te naaien van bijvoorbeeld een tricot, lijkt me. En tricot heb je in allerlei felle kleurtjes. Zou het geen idee zijn om met banen tricot zelf de stof samen te stellen, door ze aan elkaar te naaien, en daar vervolgens het patroontje voor het truitje uit te knippen? Ik heb dat wel eens vaker zien doen, al kan ik zo even niet meer bedenken waar, anders had ik een linkje meegestuurd, maar het lijkt me toch wel goed te doen. En tricot is op zich natuurlijk ook wel lekker, voor kindertjes die graag zo'n beestje ook aan en uit willen kleden.

    Mooi initiatief, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ik zou gewoon repen stof in die kleuren aan elkaar stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Hoe groot zou zo'n truitje ongeveer moeten zijn en om hoeveel truitjes zou het gaant want dat lijkt met toch wel nuttig om weten en Spoonflower is zeker de aangewezen plek om gewoon de stof te laten bedrukken met de kleuren die je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Om zo'n leuk boekje te winnen doe ik graag mee aan de give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Helaas, ik heb geen goed idee voor het truitje, maar ik doe wel graag mee om te winnen! Bij mij op het kinderdagverblijf kunnen we zo'n boekje wel gebruiken.

    Hartelijke groeten!
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Oh, mag het ook een franse versie zijn dan?

    Wat een onwijs mooi initiatief trouwens, echt super. Maak met mijn studenten (lerarenopleiding kleuteronderwijs) ook verteltassen binnen hun eindwerk. Zie ineens weer nieuwe opties! (we maken ze nu vooral voor kinderen in de 3e kleuterklas, maar zieke(nhuis) kinderen zijn ook een geweldige doelgroep realiseer ik me nu!

    Mocht ze ooit nog verder willen denken met studenten van mij, neem dan zeker contact op!

    truitje: zijn er geen handige mensen die truitjes kunnen breien voor hem?

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Ik moest bij het zien van het truitje meteen aan een geweven draagdoek denken, er is vast wel een girasol of een ellaroo in die kleuren?

    Misschien daar wat lapjes opvragen, of een beschadigd exemplaar?

    Ik doe ook graag mee voor het boekje als het nog kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik zou ook een boekje willen. Om aan Janne voor te lezen, want haar opa heeft ook kanker.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Ook ik wil graag meedoen voor het boekje, want verschillende mensen in de familie hebben kanker (gehad) en aan kinderen is dat toch niet altijd eenvoudig uit te leggen.
    groetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Lena6.6.10

    Is het erg als de poppen verschillende truitjes dragen? Als alle trouwe volgsters (m/v) van Mme Zsa Zsa goed naar het plaatje kijken en met de aanwijzingen van de auteur aan de slag gaan, heeft deze vóór het eind van de week meer truitjes dan er Belgische en Nederlandse schoolkinderen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  71. ElsS6.6.10

    Oude of te kleine T-shirts met streepjes of exemplaren uit de kringwinkel zijn misschien ook wel handig als basismateriaal om nieuwe exemplaartjes voor Snuitertjes te maken? En voor de give away mag je mij ook noteren want dit boekje zou ook bij ons helaas goed van pas kunnen komen... Ik had er trouwens ergens al een artikeltje over gelezen en het zat al in mijn achterhoofd om bij gelegenheid eens in de boekenwinkel in de buurt te gaan polsen of ze het daar al hadden. Bomen vind ik op de een of andere manier altijd iets troostrijk uitstralen... Alvast heel veel succes met het project trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ik moet meteen denken aan de boordstof die ik in een fourniturenwinkeltje in Utrecht (NL) heb gezien. Volgens mij in de goede kleuren verkrijgbar en het is tubulair en zit op een rol. Dat hebben ze vast ook in andere stoffenwinkels.
    Het boekje lijkt me echt heel goed en nuttig! In mijn familie komt borstkanker veel voor. Mijn zus heeft het net achter de rug en gelukkig een hele goede prognose. Maar het is nog steeds erg zwaar voor haar en haar gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. wat een super mooi initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. inderdaad een heel mooi initiatief! en omdat ik zelf ook aan een kinderboek werk doe ik zeker mee aan de give-away :-)

    groetjes
    jessy

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Vermits ik een man ben heb ik weinig verstand van truien maar ik zou mijn dochter wel blij kunnen maken met het boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ik zou graag willen meedoen om een boekje te winnen, kinderboekjes fascineren me enorm en mn droom is om er ooit zelf eentje te kunnen maken!
    Er worden al veel oplossingen aangereikt voor het pulletjesprobleem, ik kan er eigenlijk niets meer aan toevoegen denk ik. Je kan eventueel ook nog stof verven met verf voor kledij of gewoon acryl met iets toegevoegd...dan maak je eerst de pulletjes in witte stof en kan je achteraf de juist strepen erop schilderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  77. sara8.6.10

    hoi, je zou misschien stukjes vilt aan elkaar kunnen zetten en zo de streepjestrui maken.

    groet sara

    BeantwoordenVerwijderen
  78. JAJAJAJA! Ik heb een waardig tricot-stofke gevonden dat hiervoor wel gebruikt kan worden volgens mij:
    https://www.lapjesschuur.nl/webshop.asp?cat=26644&scat=111999&product=559055
    En dan heb je nog vlaggen met diezelfde kleurencombinatie (Valkenburg in NL, Roemenië, provincie Noord-Holland, prov. Overijssel). Misschien dat je daarmee verder kan denken?

    Het boekje laat ik aan anderen die het misschien meer nodig hebben (hout vasthouden).

    Veel succes aan Nathalie met deze bewonderenswaardige actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Een heel mooie give away. Ik zou heel graag meedoen als dat nog kan. Ik werk in een centrum voor leerlingenbegeleiding en zou het kunnen toepassen in de begeleiding van kindjes met een zieke mama/papa/oma/... ziek vriendje in de klas,...
    En uiteraard zou ik er samen met mijn eigen kleine knul ook van genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Ik doe ook graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen