zondag 25 juli 2010

Er voor gedane asymmetrie

Met stof van
Ja, waar begin ik.

Het rokje maakte ik een tijdje geleden.
De pose is geposeerd.
De schoenen had ik net uitgedaan.
Mijn hoofd knipte ik er af.
Mijn voeten dan ook maar.
En dan vond ik het eigenlijk nog wel meevallen.
Elza vindt het op een 3 Suisses fotooke gelijken.
Jaloers hé want zij heeft natuurlijk niet zo'n rokske.


Den Beer

Ik verknoeide het wel een beeteken, ik maakte een tailleband op vorm en zette voor de een of andere reden de knoop niet in het midden, maar zowat naar rechts, onnozel want nu lijkt het een missing.
Ik twijfelde over de kleur van het paspelbandje en ik weet het nog altijd niet, maar al bij al valt het volgens mij wel mee ondanks de missing en Zwitserse pose.

47 opmerkingen:

  1. Mor zie! Ik heb hetzelfde rokske! Maar dan wel een klokrok die veels te wijd is, zonder paspelbandaccenten weliswaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon: de rok, de sandalen, de paspel... En de pose,tja...'t is ni da'k daar zelf zo geweldig in ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. T valt zeker mee!
    Of E5-mode, daar doet de pose mij ook wat aan denken.
    Wel keischoon schoenen. Dat hebben ze vast niet in E5 mode.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan ik bestellen? Maatje 38 en ik heb geduld ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. met hoofd en voeten was het gegarandeerd beter geweest ;-)
    mooie stof en de misser was me niet eens opgevallen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou het ziet er hartstikke leuk uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem geweldig! En die knoop zit juist leuk zo. Ik erger me altijd groen en geel aan knopen die in het midden moeten zitten (en ze schuiven toch altijd opzij bij mij).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, ach, helemaal mooi. Ook de knoop opzij. Superleuke accenten. Ik denk dat meerdere van je lezers 'm graag zouden willen dragen als jij er toch niet tevreden mee bent. Mezelf incluis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kleur van het paspelbandje vind ik helemaal goed. En de stof.... wonderschoon.

    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ah rokken met zakken, dat vind ik nu zalig se! mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat bloeske doet ge ook graag aan hé ;-)

    Schoon jom.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel mooi! kzou zelf ook es wat paspelband in alle mogelijke kleurtjes moeten inslaan. Als ik dat zo zie, maakt dat het rokje wel àf! ha en symmetrie is saai :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar Madame Zsazsa, dát is schoon zeg! En het zit precies als gegoten? Hm, misschien moet ik mij toch nog eens aan een rokske wagen... maar met dit weer ga ik misschien beter eerst op zoek naar een goed paar botten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn maaksels worden altijd 'op de tafel' gepresenteerd. Om de simpele reden dat mijn wederhelft van zijn stok zou gaan van het lachen, als ik zo tegen een muur plaats zou nemen.

    Verder vind ik dat oranje met dat groen geweldig, is het een foto die effectief in de boekjes mag en alle lof en stoef enzoverder. Niets mis met de paspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh maar denk vooral niet dat het hier een serieuze bedoening is als ik mij zo tegen de muur vlij, maar ik heb mij daar al over gezet. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. welwel26.7.10

    Schoon madame ... ik zie waar uw jongens hun elegantie van hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. welwel26.7.10

    Schoon madame ... ik zie waar uw jongens hun elegantie van hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mmm, ik vertrouw die drie puntjes precies niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nou, is wel een idee! Kijk er eens de poses uit de jaren '40, '50 en '60 op na'! Kunnen we als bloglezers nog veel plezier beleven de komende tijd!
    http://www.bluevelvetvintage.com/vintage_style_files/wp-content/uploads/2009/05/50s-30s-style-fashion-2.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die knoop past toch bij den titel? Ik vind 't schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh. Uw schoenen. Love 'em.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind hem (haar?) moooooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geposeerd of niet, de rok is een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Maar zeg! Zo'n mooie rokje!!! Beetje jaloers? Massa's jaloers! En zulke mooie schoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ferm!
    En zelfs de wederhelft maakte spontaan de opmerking: "zo'n schoon schoenen".
    Verklap ons uw geheim!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ben jij dat wel tegen die muur?
    Schoon rokske!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve26.7.10

    De foto is weg... :/

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve26.7.10

    Ik had het beter vroeger getypt.
    Ze zijn terug nu.
    Schoon schoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi rokje, mooi stofje, mooie tailleband met afgerond einde. Die knop, tja, da's een detail.
    En die pose. Het is toch bijna onmogelijk een geslaagde foto te maken om een kledingstuk te showen. Ook goed dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geen getwijfel wat mij betreft!! Super schoon rokske. De paspel, de zakskes, de pose, de sandalen, perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo een schoon rokskes verkopen ze bij 3 Suisses niet, zunne!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. een prachtig rokje! Die zakken zo scheef zijn fantastisch en ik vind de leuk van het paspel bandje heel mooi. Welke kleur had je het anders gemaakt? Oranje staat vast ook mooi. En die pose is inderdaad duidelijk geposeerd, maar dan nog is de foto erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel mooi! Geweldig stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Maar Mme Zsazsa, dat is een allerschattigst rokje! De kleur van het paspelbandje klopt helemaal. Ik word blij van het zien van je rokje!
    Je kunt ook zeggen dat je hebt nagedacht over de plaatsing van die knoop en er dan heel diepzinnig bij kijken. Dat maakt gegarandeerd indruk.
    Niet dat het nodig is, want het is juist grappig dat hij niet in het midden zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Bombilla27.7.10

    Héérlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik vind hem mooi! Ook de scheve zakjes! en de paspelbandjes zijn helemaal goed!

    Ik maakte vandaag een heus ZsaZsa Cirkelrokje (zie mijn blog)

    Dankdankdank voor de superuitleg!! Er gaan er vele volgen.

    Moet nog wat oefenen op de rolzoom. probeerde ook mijn blinde zoomvoetje maar dat werd niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ferm rokske en wat een schoon schoentjes ... ik had je al bij de birkenstock-familie gecategoriseerd. Zo zie je maar dat hokjesdenken niet goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. ik heb dat hier op je blog al tientallen keren getypt, maar ik doe het nog eens: schoon! De schoenen, 't stofke, 't rokje, de paspelband, ... ja, effenaf schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Anoniem28.7.10

    echt wel heel mooi, om blij van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldig rokje, geweldige stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Het is een prachtig rokske geworden?. Paspelband is precies goed en dat knoopje opzij geeft het iets speciaals. Niks mis mee. Is veel te mooi voor de 3 Suisses trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Geweldig die paspel. Kleur ok. Rok ok. Geheel geposeerd, ok, maar erg leuk. En die knoop, dat ziet niemand.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Mme! ge gaat mij nu toch ni vertellen dat GIJ een beetje te weinig zelfvertrouwen hebt...*zucht* waar gaat dat hene met onze wereld? Mme, GIJ ZIJT GEWOON DE MAX!!vwalla, het moet gezegd zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Is er ergens op de site het patroon te vinden van dit rokje, ik vind het echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen