zaterdag 7 augustus 2010

De zomer van het rokske, het eind.

De laatste rokjes

Voorlopig heb ik even genoeg van rokjes.

Ondertussen ben ik al bezig aan mijn werkplek, de orde was niet bepaald meer wat ze geweest was dus greep ik in, met verf tegen de muur en al.

Ik ben nog aan het denken wat ik daarna ga doen, ik wil al langer wat jurken hebben, dus misschien moet ik me daar maar eens aan zetten, alhoewel dat het jurkenseizoen op zijn einde loopt en jurken met lange mouwen is nu precies ook niet alles.

Maar de rokken dus, de laatste van de rokjesreeks die begon in mei.
Deze twee zijn de laatste en ik weet geeneens of ik het onderste wel wil aandoen, in mijn hoofd zat het helemaal goed maar af vind ik het wat te braafkes en ik gebruikte nog wel fluodraad, hoe hip is dat?
Ik had wel een aha-erlebnis bij het bolletjesrokje, maar daarover straks meer.

Het bovenste vind ik wel helemaal geslaagd, ik ga dat nog doen zo met effen kleurtjes.
Wel moeilijk combineerbaar met een t-shirt, want welke kleur past hier nu nog bij zonder op een parasol te gelijken?
Volgende keer moet ik vanuit een t-shirt/blousje vertrekken ipv een stofke dat ik al lang eens wou gebruiken.


De aha-erlebnis dan, het paspelbandje, ik kreeg dat maar niet goed, het bollekesstofke is veel te dun en dat trok gelijk zot.
Dus deed ik het allemaal nog eens los en ... plakte het vast, uiteraard, waarom niet!

Paspel 1
Ik zou eigenlijk beter eerst het paspelbandje meten en dan de stof knippen met de naad even breed als het bandje, maar dat vergeet ik steeds, dus schiet er wat naad over, ook geen ramp.

Paspel 2
Met het ritsvoetje er langs (met het naaimachine er aan)
Hetzelfde aan de zoom onderaan.

Paspel 3
En klaar is kees, in dit geval een bollekensrokje met retropaspel én retehip fluo stiksel.

29 opmerkingen:

  1. Heel schoon,allebei!En laat u vooral niet tegenhouden wat die jurkenreeks betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die bovenste rok vind ik fantastisch! Desnoods met een witte of zwarte tshirt?

    Laat je idd niet tegenhouden wat die jurkenreeks betreft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, jurken, dat zou zo tof zijn!
    Ik draag in de winter juist liever jurken dan in de zomer (en in de zomer liever broeken).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem8.8.10

    Voor jurkjes kijk eens op houseofdots .nl. Nee ik ben echt geen aandeelhouder maar kijk altijd op die site en op die van jou dus misschien komt onze smaak overeen. Ik heb net mijn eerste nagemaakte jurkje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een rare ritsvoet is me dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah ja, house of dots, dat is wel leuk idd, ik vind de deze wel iets: http://www.houseofdots.nl/index1.php/dresses/nurse-raspberry-4.html

    An, is dat een raar voetje?
    Je kan dat aan beide kanten gebruiken, mss daarom?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor! Die onderste vind ik het mooist. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar het stofje vandaan komt? Jurken kunnen altijd! Wat verder in het jaar begint dan ook het maillot-en-legging-verzamel-feest! Hoera!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, super zeg!
    Awel, ik heb eens een vraag voor u ivm die ritsvoet. Ik heb er ook zo ene, en wat ik mij afvraag, hoe regel jij dat zodat je op 1 cm kan stikken? (ik krijg dat maar niet goed bij mij, ik zet die ritsvoet op 't machien, zet mijn naald goed, en krijg dat hele gedoe maar niet op 1 cm...) En ik ben dol op paspel!!! (doe het tot nu toe met mijn cordonvoet...)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die bovenste is echt stoer, vind ik! Zo wat jaren 80 ook :).
    Ik kijk al uit naar de jurkenreeks (want die gaat er komen, ik voel het).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lot, het onderste stofje komt van Den Beer in Harelbeke, of De Beer, ik weet het niet precies.
    Er zat zo'n beschermlaagje op dat er helemaal is afgewassen.

    Annelies, ik naai daar nooit mee op 1 cm, ik zet de naald zo links (of rechts) mogelijk en stik dan vlak tegen de paspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat plakken is nieuw voor mij! 't proberen waard, soms is het moeilijk om fijne laaagjes en lintjes op zijn plaats te houden.
    en dat voetje, gij hebt ook een pfaffke als beste vriend, dacht ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooooooooi, dat stippenstofje!! :D

    En ehm.. een jurk met lange mouwen kan best! Rits van voor.. kraagje, nix mis mee!! ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, vooral dat bovenste rokske is echt wel tof, zo zonder t-shirt... maar daar moet toch wel iets bij te vinden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De pritt vind ik heel geruststellend! Zelfs Mme ZsaZsa lijmt textiel ;-) Oef...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Uhm...Pritt? Hangt uw naald dan niet vol met lijmsel?
    Dat naaivoetje heb ik ook, maar ik gebruik gelijk altijd mijn blinde-ritsvoetje om paspel vast te zetten...wel op een veel ingewikkelder manier, moet ik zeggen.

    Ik ben ook eerder van fan het onderste. Alhoewel dat blauw van dat bovenste rokje wow is!
    En wat jurkjes betreft...hoe zit het met die meisjesjurkjes? Moet ge niet nog eens dringend geheimzinnig doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Anoniem9.8.10

    Ik heb van pfaff een paspelvoet, kost 14 euro maar dan heb je ook wat! Ideaal en je moet echt niks vastplakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal leuk, ook het rokje met de bolletjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent tof bezig! Heb je ook al een giraffe gemaakt voor de million giraffes? met de jongens samen? Kijk eventjes op http://www.onemilliongiraffes.com/
    Ik heb er ook al eentje gemaakt. In plaats van je leuke rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik doe het met wondertape, mijn gebogen paspelbandjes. Works like a charm!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wow wat ben je daar toch knap in, in al die mooie dingen maken en ik vind je hoekje helemaal geweldig.. dan wil je gewoon aan t werk gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anoniem10.8.10

    ja jurkjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super super skirts! Great with the diagonal "rays"!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hellow hellow... lang geleden was er eens een reeks kleedjes waaruit een top 3 moest gekozen worden. er ging wat mee gebeuren. Maar wat????
    Ik wacht vol ongeduld ..
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Anders wil ik het wel dragen hoor... als gij er niet van overtuigd zijt... allez, tenminste als die dikke buik hier ooit een keer weer verdwenen is...

    nellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben ook benieuwd naar die jurkjes waar je het een tijd geleden over had...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die stralen zijn echt tof.
    En een jurkenreeks op til. Da's nog toffer. Maar ik wil nu echt wel dat geheim van de meisjeskleedjes weten (alhoewel iets me zegt dat we nog even geduld zullen moeten hebben).

    BeantwoordenVerwijderen
  27. dat onderste rokje is juist heel mooi vind ik! ben jaloers op al je mooie rokjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Des_ree13.6.11

    Wauw jurken ? Gaaf hoor, het liefst met een leuk patroon erbij zodat ik kan oefenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Waar koop je dat band? Ik woon in Nederland...
    Gr. Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen