dinsdag 14 september 2010

Moestuindresscode

Waddist jom? Boerinnenblog
Eens zien Charlie
Foto's: Mr Zsazsa

Ik was wat aan het prutsen aan mijn Wie ben ik-pagina en vroeg op Facebook wat mensen nu echt altijd al wilden weten en blijkbaar vragen mensen zich de gekste dingen af, lees eens het volgende.

aha, 't is gepermitteerd nieuwsgierig te zijn, dat moet ge mij geen twee keer zeggen: wat uw tuintenue / werkkleren is / zijn? zelf trek ik mijn ouw kleren en een makkelijke short aan als ik in de tuin werk maar ik vraag mij altijd af of gij in uw schoon rokskes in de tuin werkt? Foto's altijd welkom btw!

Tja, een fotooke dan maar hé, voila se.
Vier zelfs.

Misschien ook een beeteken uitleg.
Je ziet mij in de laatste creatie van de Aveve, of toch de botten, daarboven draag ik een zelfgemaakt rokje uit een jurkje van de H&M en daarop een totaal niet bijpassend t-shirtje uit biokatoen, eveneens van de H&M, wat dus wil zeggen dat het wel milieuvriendelijk maar daarom niet mensvriendelijk gefabriceerd werd. Aan de beide handen een handschoen, zeer belangrijk als u niet van vuile nagels en vieze diertjes houdt, maar zeg eens eerlijk, zou u dan niet beter gaan macrameeën?

Als u dit als een leidraad gaat gebruiken voor uw tuinoutfit dan geef ik u graag nog wat tips mee.
-Draag een slechte bh, wie ziet u uiteindelijk hé, het is nu niet dat er foto's van u verspreid gaan worden op het www.
-Doe een deftige onderbroek aan, als u zelf groenten kweekt hebt u waarschijnlijk al lang de leeftijd én het model niet meer voor alles kleiner dan een onderbroek en het is wel daarop dat uw buurman moet kijken als u de wortelen uitdunt.
-Doe zeker kousen aan, zodat wanneer je naar binnen gaat en uw sletsen aanschiet er ook daar bijzonder bijloopt.
-Deodorant is zeker niet te versmaden, de zon moet daar zelfs niet voor schijnen, voor een zonnebril weer wel, het is uwen hof, niet de Meir.
-En in geval van zonneschijn, always wear sunscreen!

Zo, nog iets waarmee ik u van dienst kan zijn?

26 opmerkingen:

  1. Haha, dat van die kousen en sletsen herken ik; hele zomerdagen doorgebracht in rokje en topje (moet die bh echt? ;-)) met daaronder zo'n dik paar trekkousen die even daarvoor nog handig waren in mijn botten, maar in huis daarentegen vooral op de lachspieren van de man des huizes werken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zoek maar eens dat ecokeurmerk in je T-shirt van de H&m...
    Maar goed, ge zijt een moordwijf, gelijk hoe dat we zeggen, hé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spijtig dat ge al van 't straat zijn. Ik had u graag bezig gezien boerin zoekt man.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ge zijt ongetwijfeld de stijlvolste moestuintjesbezitster die ik al ooit gezien heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En nu dacht ik hier een foto van Madame Zsazsa in hotpants te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en zijn dat dan ook meteen uw favorietje standjes in de moestuin of heb je er zo nog ? ;-)

    die unisex handschoenen mogen wel wat nauwer om het lijf, het zou u afgaan denk ik ;-)

    en die broeken van de HaVeP zijn ook geweldig, voor als 't wa tocht ginder...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wear sunscreen van Baz Luhrmann!! Dat is ik-weet-niet-hoe lang geleden... Ik ga dat singeltje subiet nog eens opdiepen uit mijn ver weggestopte doos singeltjes van de jaren 90. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem14.9.10

    ik verkies uiteraard anoniem te blijven maar als ik kijk naar je facebookpagina
    ooit aangehouden met baas van de fabriek waar ze paaarse en turkoze stof spinnen??????

    BeantwoordenVerwijderen
  9. :-))))))))))

    merci voor de tips !

    en ik heb er nog 1 : als ge een voortuin hebt en ge hebt een - liefst versleten - broek aan : zorg dan dat die niet te laag komt en je geen ' werkmannenbilspleet' tentoonspreidt voor heel de buurt en voorbijgaand verkeer... Uit eigen ondervinding helaas :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem14.9.10

    hey madame,

    nu ik gelezen heb dat je geen brol schuwt tussen uw stoffen, ik verhuis en zal eens grote kuis houden
    kan ik u plezieren met wat ik niet meer moet hebben?
    (t zullen uiteraar geen topstoffen zijn, dat spreekt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoe krijgt gij die rabarber zo dik. ik zit hier met drie onnozele stengels zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Even een vraagje: hoe smaken aardperen? lekker?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Awel Tante Annie, ik koop rode snijbiet, dat lukt veel beter. :)
    Wel niet zo lekker met suiker.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik loop altijd op mijn slippers en bedenk als ik tot aan mijn ellebogen onder de modder zit, dat het handig geweest zou zijn als ik handschoenen aangedaan zou hebben.

    En ik houd gewoon mijn kleding aan die ik al aan had. Met 3 kids is die iedere dag toch vies. Moestuin of niet.

    gr Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. gij ziet er precies altijd even hip uit!
    misschien willen we uwe slaaptenue wel eens zien :)
    uw tips zijn ook weer geweldig, vooral die van de onderbroek is hilarisch

    BeantwoordenVerwijderen
  16. itisi14.9.10

    (tweede poging, met dank aan blogger)
    Zomaar mijn woorden kopiëren op uw blog: daar zit wel copyright op, hè. Binnenkort kunt ge mijn advocaat aan uw deur verwachten: hij eist de helft van uw sponsorgelden - of de helft van meneer zsazsa (dan hebben wij tenminste ook altijd een stukske zon in huis, lijkt me niet meer dan fair). Denk al maar na over uw verdeding.

    Voor de rest: LOL, goed gelachen met uw bericht! (en dan was er nog een opmerking over botten maar te lui om ze opnieuw te typen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. LOL! Geweldige zelfrelativering! 'k Was me ook al aan 't verlekkeren op die 'rabarber'...Tsss...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, ik vind dat ge er zeer elegant voorkomt, Madame!
    Vorig jaar zag ik trouwens massa's jonge, stylish geklede en gekapte grieten in New York rondlopen met... katsjoe botten aan. Ge zijt een early adopter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Rubberen laarzen en een rokje....ik ben er fan van....het is een beetje de Ma Flodder look.
    http://www.flodder.tv/flodder-wiezijnd.html

    Ik ben ook fan van mannen benen in rubberen kaplaarzen:
    http://vrouwenhand.blogspot.com/2010/07/de-tuin-in-juli.html

    BeantwoordenVerwijderen
  20. welwel15.9.10

    Staat gij daar te flirten met de fotograaf ??

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hahhaha je kan zo in de Libelle!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een hele stijlvolle tuinierster! Zo stond ik laatst met hoge hakken en een blouse aan van mijn lief, in de tuin de stoelen een likje verf te geven

    BeantwoordenVerwijderen
  23. AMAI, Mme gij staat nogal in de knack ! Had ik die zomaar wat doorbladerd toen ik thuiskwam, want ik vind mijn blog-dashboard al lang veel interessanter dan de we-knack, en dan moet ik toch niet bij eloleo lezen dat gij daarin staat !!!! schoon schoon schoon.
    Ik vind het geweldig ! Nu gaat ge dus nog meer volgers krijgen.
    Stiekem had ik toch wel gehoopt daarin ook iets te lezen over uw woensdag-activiteiten, maar ook daar lost ge niks.
    Nu zijt ge dus officieel een BVB, bekende Vlaamse blogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Erg leuk stukje!

    Groetjes van een toevallige voorbijgangster. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo
    Eerst proficiat: supertoffe site!!! Maar ik heb een misschien iet wat rare vraag, heb je ook pratronen/ontwerpen om rokjes te maken zonder dat je een naaimachine nodig hebt??? Ik heb namelijk een tof zomers stofje liggen (zijdeachtig denk ik). Maar op vlak van naaimachines heb ik twee linkerhanden en vrees dat ik de stof zal verpesten...
    Groetjes en succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen