vrijdag 17 september 2010

Maak een broche!

broche1C

Misschien bent u al op zoek naar kerstkadootjes.
Wel, zoek niet langer. Maak een broche!

Voor de zus eentje in een schoon ruitje, voor het nichtje fel rood en voor uzelve eentje assortie met uw zelfgemaakt rokske.
Want zo lopen wij -naaistertjes- rond met de feestdagen.
Of zoals mijn schoonmoeder zei: "Ze gaat een zelfgemaakte bloem aandoen!"


Broche_A41

Hier vindt u de printklare handleiding.
Alles wat u nu niet zo goed kan zien, wordt daar snel duidelijk.
Meer uitleg is niet nodig, en anders ligt het aan u.

U heeft er zelfs geen naaimachine voor nodig, niemand is nog veilig voor zelfgemaakte kadootjes.
God beware ons.

broche

En het wordt nòg beter, u kan een van deze twee broches winnen, het enige dat u moet doen is een berichtje achterlaten met de broche van uw voorkeur en ik trek eind volgende week een nummerke, da's al, moeilijker moeten we dat niet maken.


brochebruin

Als u dan die broche niet hebt gewonnen en er zelf eentje hebt gemaakt kan u hier een fotooke zetten ter inspiratie van ons allen.
En om even van de gelegenheid gebruik te maken, dit is de Zsazsaziletgroep die ik steeds vergeet te vermelden.



Foto's en uitwerking handleiding: elza-d

202 opmerkingen:

  1. De groene met de rode knoop is prachtig! Waar heb je die knopen gehaald... Ik heb dezelfde in het geel en mis net eentje voor het project dat ik in gedachten had... Misschien hebben die rode van u nog een geel broertje of zusje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe ook graag mee! Voor de groene, die past het best bij de inhoud van mijn kleerkast. Proficiat trouwens met je verschijning in de Knack; ik zag eerst jouw Jef en dacht "waar heb ik die nog gezien?" De frank was snel gevallen want zoveel jonge blonde cowboys ken ik niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een vraagje: is dat paard uit de knack ook zelfgemaakt (uit een autoband)?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig ! En ik ben inderdaad al druk bezig met kerstkadootjes én er komen bloemetjes bij kijken ( maar dan gehaakte ).
    Ik ga je tut wel opslaan want die kan er misschien ook nog bij ;)

    En ik doe graag mee, de felgekleurde lijkt me wel wat !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik doe mee!
    als ik win, voor mij nummerke 2 aub, de oranje. en als ik niet win, maar ik er gewoon zelf 1, of meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! De groene vind ik de mooiste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk! Ik ga voor de groene met de rode knoop. Ik ga zeker proberen er ook een te maken. Leuk om mijn toch wel wat zwarte garderobe op te fleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga toch ook voor die met de rode knoop als ik win!
    Ge staat er zelf anders ook niet mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh hij is leuk !! Ik ga voor de rode :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer schön! Oranje met blauw graag, danku!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o yes, ik doe heel graag mee voor de eerste broche!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh, zo tof! Ik doe uiteraard ook gaarne mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. woehoe, ik wil ook meedoen!
    ik ga voor de oranje/rode (?)...
    en nu maar duimen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De groene! Mijn dochter, een fan van groen, zou zo trots op me zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Laat mij die oranje bloem maar winnen.
    Alvast bedankt.

    els

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die eerste is echt leuk!

    Merci voor de inspiratie!
    maar aan de kerstcadeautjes zie ik me toch nog efkes niet beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben dol op de groene!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw!
    Ik vind al je maaksels (rokjes enzo!) geweldig! Zelf ben ik niet zo goed in naaien... en ik hou van kleurige kleding maar draag zelf al te vaak zwart. Zo'n fleurige bloem zou dus geweldig staan op een zwart golfje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ding mee voor de tweede (die met de blauwe knoop).
    En als ik er geen win, dan ga ik zelf aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik doe graag mee voor de groene. Ik vind ze super. Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja ik doe mee, voor de groene!
    Merci voor de handleiding zal nog goed van pas komen (moet binnenkort naar een feestje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En ook voor de oranje eigenlijk, want die is ook héél tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wow, super (en zonder naaimachine)! Ik vind ze allebei prachtig maar de eerste nog iets meer. Misschien waag ik me in de volgende vakantie wel eens aan een haarspeldversie voor dochterlief (maar dan moet ik wel eerst nog een schoon stofke vinden).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk leuk, zeker nu de echte bloemen in de hof het kopje laten hangen.
    De oranje stof vind ik prachtig, en met dat blauwe knoopje, helemaal af!
    Vanwaar de Spaanse twist madame...? Nazomerblues?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh geweldig, ik vindt de onderste foto, die rood witte bloem de mooiste! De handleiding ga ik zeker bestuderen en het zelf eens proberen! Merci zenne!
    Groetjes
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ga dan weer voor de rode (of is 't een oranje?)...
    Tof gedaan, misschien moet ik me er toch een keertje zelf aan wagen ook... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. super! ik doe mee voor de groene, niet voor mezelf maar voor een vriendin, als jij mme zsazsa bent is zij Mme Broche, echt, ze gaat de deur niet uit zonder... en als ik win krijgt zij dit prachtige cadeau van mij en heeft u er weer een fan bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leura17.9.10

    Wauw ik ga voor de rode! ( en probeer stiekem je handleiding uit, kijken of ik er ook iets van kan maken!) Je site is echt geweldig. Vooral de uitspraken van Jef, kan niet wachten tot Abel zijn eigen kader krijgt op je hoofdpagina ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig !
    Ik ga voor de tweede.
    Volgens mij komt dit ook in het patronenboek waarover we dus HEEL SNEL (alstublieft Mme ?!) meer zullen horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. madama Zsazsa, ik ga meteen zelf aan de slag, maar inderdaad, ik zou toch ook reuzefier zijn met zo'n kleinood van u op m'n borst gespeld! Ik ga voor broche nr. 2; Die met oranje. en als ik win, krijgt u er van mij één terug! wat zeg je me daarvan!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik wil ook één, want ik heb geen tijd om zelf een te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De tweede! Schitterend vind ik die!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. de onderste aub, prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja, broche n°2 gaat naar Bregje!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. En nummer 1 mag gerust mijn richting uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hela hola, die 2e vind ik prachtig ! hopelijk kan ik hem binnenkort aan de borst drukken !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Schoon ze en aangezien ik niet graag met de hand naai, wil ik er ook best één winnen. Met een (lichte) voorkeur voor rood. LOL voor de schoonmoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Schoon ze en aangezien ik niet graag met de hand naai, wil ik er ook best één winnen. Met een (lichte) voorkeur voor rood. LOL voor de schoonmoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Sofie17.9.10

    de groene, de groene, de groene!! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. ik doe een gooi naar de groene! grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Linda17.9.10

    Die groene vind ik prachtig! Maar de rode is ook niet mis.
    Hoe dan ook, ik ga zelf eens in mijn stofjesbak zoeken en kijken of ik dit kan..

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik doe een gooike naar nr dos.

    Veel succes en leuke DIY

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Da's een prachtige bloem, die moet ik ook nog wel kunnen maken met zo'n handleiding. Maar als je toch wat weg gaat geven doe ik graag mee voor de rode/oranje, vind hem geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. allé seg , weer iets tofs voor op mijn lijstje... en ooh ja, ik maak die voor mijn 3 prinsesjes... misschien een beetje een kleiner modelleke. Ik zelf ga voor de groene, ik vind ze beide schitterend maar N°2 is al verpatst lees ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. ja... voor mij de oranje met groene knop aub... want dat past zo goed bij mijn haar. ;o)
    twee complementaire kleuren... dat is altijd een match! x

    BeantwoordenVerwijderen
  46. hoi, ik ga voor de oranje !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Oh geweldig! Ik wil heel graag nummerke 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. ik ben fan van de oranje! groetjes, x

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Tuurlijk doen we mee!! Zo'n schoon groen bloempje op mijn jas dat zal mooi zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Marlies17.9.10

    Ik vind ze allebei heel erg mooi en dus maakt het niet uit, als ik er maar één win ;-)
    Maar ik probeer zeker zelf ok eentje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Anoniem17.9.10

    Beste Madame,

    Heel graag de bruinige met de felle knoop. Prettige dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik doe graag mee, de groene is heel vrolijk en past wel bij de donkere dagen die gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. De groene voor mij. Dank u...ik ga die wel in mijn haar dragen, ik vind dat ik er truttig uit zie met brochkes ...maar ik zal dat wel aan een haarrekker kunnen spelden hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  54. een originele Mme Zsazsa-bloem-broche wil ik wel winnen... hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Het wordt tijd dat ik ook eens iets win want ik krijg nooit iets. :-) Die groene, graag. Danku.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ooooh! Die groene vind ik het mooist!

    Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ha, dit is nu eens een projectje waar'k mij ga achter zetten tijdens mijn laatste vakantiedagen! Maar voor het geval dat da vreselijk mislukt, voor mij de oranje-blauwe graag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Bieke17.9.10

    nummer 1 zou wel passen op mijn truitje...

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Keetel17.9.10

    Mooi! Natuurlijk doen we hieraan mee! Ik vind de oranje de mooiste, een kerstcadeautje voor mezelf mag ook wel eens hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Je staat er mooi op in de Knack! Ik heb het uitgescheurd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hoi
    Ik vind ze allebei mooi :-) Zal, als ik de gelukkige winnaar ben, kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Anoniem17.9.10

    ei, is die tweede nu echt al weg??
    ik wilde ze ook graag winnen
    ik maak u zelfs 2 brochen als ze mijn kant uit komt!
    wat zeg ik? maak er maar 5 van!!
    voila se!
    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Natuurlijk doe ik mee, die rode is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Sorry Bregje, broche twee gaat naar een ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Mme met al u schoone werkwijzen... een mens heeft bijna geen tijd genoeg meer om ze allemaal uit te proberen! (maar dan maken we er wel tijd voor) Die rode is m'n favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Hoeveel brochkes moet ik nu in de schaal werpen om dat eerste exemplaar te bemachtigen?
    God beware u!
    Bon, het tweede is ook héééééél schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Ik lees hier al een tijdje mee, maar heb nog nooit gereageerd.
    Bij deze wil ik je graag laten weten dat door jouw (prachtige) blog, de microbe is overgewaaid... Ik heb onlangs een naaimachine gekocht, heb me daarna ingeschreven voor een cursus, en heb gisteren mijn eerste les gehad!
    Ik ben aan een rood/wit gestreept rokje begonnen, en kan niet wachten tot de volgende les. Ik heb nog genoeg stof oven om ook een broche te maken, dus dat komt goed uit!
    Jouw mooie broches mag je aan de 'vaste' blogvolgers geven, lijkt me het eerlijkst.
    Groetjes, Liz.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Wat een leuke handleiding weer!
    Ik wil wel meedingen voor de rode.

    Ik heb mijn zsazsazilet ook toegevoegd aan Flick! Hij staat haar zo leuk en ze draagt hem heel vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Zo schattig! Nu moet ik gewoon nog leren naaien en dan kan ik aan de kerstcadeautjes beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ik doe heel hard mee voor die tweede (met de blauwe knoop) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  71. vanmorgen is gebleken dat zelfs een knoop aannaaien niet lukt ... ik zou zo graag één van de twee broches winnen, zo graag ...

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Wat een mooie kleuren en ik doe graag mee voor broche nr 1 (en voor de zekerheid print ik het patroontje toch maar uit)
    guusje M.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Ik ben dol op bloemenbroches om mij kleding mee op te fleuren! De keuze is moeilijk en heb getwijfeld, maar ik doe graag mee voor de felgroene met rode knop. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. valerie17.9.10

    die oranje met de blauwe knop is wel hééééééél erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ik doe mee voor de oranje met blauw, maar moest het organisatorisch moeilijk zijn is de andere ook dik oké. Bij de groene wil ik dan wel de blauwe tshirt mee winnen, want dat gaat daar keigoe bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Kerstmis? Haha, ik was er bijna ingetrapt. Zelfs mme Zsazsa kan niet zo goed georganiseerd zijn.
    En voor mij de groene graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Aha, met zo'n duidelijke handleiding zal me dat wel lukken (hoop ik...). Maar voor de zekerheid zou het natuurlijk wel beter zijn dat ik je bloem als voorbeeld naast me kan leggen. Dus eh, die groene mag gerust mijn kant uitkomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Mooi! Ik waag mijn kans en ga voor de tweede!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Ik doe ook mee voor de groene. En bedankt voor de handleiding. Ooit begin ik er aan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Karen17.9.10

    Mooi, en toffe handleiding! Echt speciaal. Ik vind de bruine het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. oh, mooi!
    Ik was net bezig met de broche van "polkadotjes" maar deze is ook prachtig dus ik doe heel graag mee!
    Ik zie die met de blauwe knoop het liefst.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. dat is zo schoon, en eindelijk een deftige bloemenhandleiding. Vooral die met de rode knoop is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Lieve Mme Zsazsa, wat een ontdekking deze blog, hier wordt ik echt vrolijk van! Ik ga graag voor de groene bloem en... ik ga u volgen! Happy weekending!

    Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Ja, die groene die wil ik wel winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Ik doe meeeeeeee..... jippiejee...... voor de rode.
    Ik ga het vanavond ook proberen. Spijtig voor de strijk dus. Hahah Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Anoniem17.9.10

    Ooooh, die groene....zo mooi heb ik ze nog niet gezien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ik ben zot van cadeautjes! Ik wil met een beetje geluk de oranje broche winnen, en verlangend uitkijken naar het moment dat de postbode het pakske komt brengen ... en dan het pakske heerlijk ongeduldig openscheuren om het cadeautje te bewonderen ... Wat een heerlijk gevoel hé, iets winnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  88. biomama17.9.10

    joh, ik wil ook eens iets winnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Carla H.17.9.10

    Hey,
    Prachtig idee! De oranje versie zou wel heel mooi zijn op de winterjas die ik op het oog heb. Dus mocht ik winnen, met nr 2 zou ik heel blij zijn.
    En zelf zal ik er eentje maken om weg te geven :-)
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Amaaaaaaaaai, zo geweldig mooi. De laatste, onderste broche vind ik super geweldig. Vrouwelijk, retro en helemaal mijn kleurtjes.
    Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Rachel17.9.10

    Zsuperleuk!
    Even over de handleiding: bedoel je niet 'de cirkels dubbel vouwen
    met de verkeerde kanten op elkaar'?

    BeantwoordenVerwijderen
  92. kaatje17.9.10

    Laat maar komen. Gelijk welke, ze zijn beiden even mooi.
    Ik weet al iemand aan wie ik die cadeau zou doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Wauw, Zsazsa, die broches zijn super, ga ik ook eens proberen op een koude oktoberavond :-)
    Vooral die groene is fantastisch, die zou een saaie wintertrui enorm opfleuren. Ik ga stiekem duimen voor mezelf ;-)
    Waar koop je trouwens al die leuke stofjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Voor ik er ga maken, ga ik er eentje proberen te winnen.
    Chique dings!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Ze zijn alle twee prachtig. Wil ik graag op mijn lijstje to do zetten. Maar waar halen we de tijd vandaan. Jij maakt altijd van die mooie dingen, knap hoor. Ik kom nog vaak even kijken.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Ohla, broche n°2 zou prachtig passen bij al mijn jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  97. en ik doe ook mee! Ze zien er super uit, maar ik heb heb toch een duidelijke voorkeur voor bloem n°2, die met het groene knoopje...

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Ik ben fan van de oranje met groene knoop! keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Amai al zo veel reacties ... ik ga toch nog mijn kans wagen op broche nr 2. Misschien dat het feit dat dit de 100ste reactie is mij geluk brengt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  100. wat een schoon model zeg! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Ik doe meeeeee !!! De eerste graag, prachtig is die !

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Merci voor de inspiratie. Count me in for de oranje broche !

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Ik doe ook heel graag mee: de tweede met blauwe knop is de leukste!

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Hup, bij op mijn to-do lijstje. Ondertussen waag ik alvast mijn kans voor die groene bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Anoniem17.9.10

    graag groen exemplaar aub, ze zijn erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  106. De veelkleurige is super! En geen naaimachine nodig, ik ga het proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Anoniem17.9.10

    Oeioeioei!
    Als ik naar het aantal reacties kijk, denk ik dat ik meer kans maak om de lotto te winnen.
    Maar toch een poging: ik wil heel graag een groene zsazsa op mijn borst.
    Alsjeblief!

    Gertje

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Goh wat leuk leuk leuk! De brochebruin met azuurblauwe knoop zou schitteren op mijn kerstjurk! En evengoed op m'n andere jurkjes ook, eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  110. mieke17.9.10

    Madammeke Zsazsa, proficiat met de broche maar zeker met je artikel in Weekend Knack
    groetjes!
    Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  111. ik ga voor de oranje. nog maar 1 kans op 55.

    BeantwoordenVerwijderen
  112. je moet mij niet meetellen om te winnen, maar wel een vraag:
    er staat dat je de cirkeltjes moet vouwen met de goeie kanten op elkaar moet dat niet met de achterkanten op elkaar zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Hoes u niet meetellen, vindt ge het niet schoon mss?
    Hé hé hé??

    Maar ge hebt gelijk, ik werd er eerder al op gewezen, ik zit op de El te wachten om het aan te passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Ik zou er graag eentje winnen om mijn zusje een plezier mee te doen... En ik denk dat zij de oranje het mooist vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Anoniem17.9.10

    Ja, tis beslist en 't mag gezegd, ik kies voor de bovenste! Wat een schoon ding ... daarmee ga ik nogal blinken naast de kerstboom :)
    Groetjes
    Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Die felgekleurde is mijn ding,
    schoner als ne gouden ring,
    dus toe, en ja, en smeekgebee
    doe ik aan je wedstrijd mee!

    Veetje

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Heel mooie broches, er zijn al veel gegadigden, maar toch zou ik ook nog graag men kans wagen. De eerste dan nog het liefst als we kieskeurig gaan zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Ik waag mijn kans ook eens en ga voor de oranje!

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Ik waag mijn kans ook eens en ga voor de oranje!

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Susan17.9.10

    Ik vind de groene het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Joehoe, ik ga voor nummerke 2 :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Als we dan toch massaal bezig zijn, en ik ze écht wel heel knap vind... Ik doe mee voor nummer één! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Awel, zó had ik het gisteren ook in gedachten toen ik er eentje maakte voor m'n kersverse nichtje, maar 't eerste probeersel zag er wel een béétje anders uit :)
    Al doende leert men zekers, dus het tweede exemplaar was al iets 'beter', al is dat wel héééél relatief tegenover die van u!

    http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=31122071&id=1280272450&ref=fbx_album

    BTW: groen vind ik het mooiste!

    BeantwoordenVerwijderen
  124. manmanman, wat een overrompeling hier...mme, ik denk dat je eender wat kunt weggeven...de fanclub volgt wel vanzelf.
    Dus doe ik als ware fan ook weer mee, voor broche nummerke twee. (er doet nog een Sarah mee, maar ik ben er een in kleine lettertjes)
    In weekend knack of wat??? morgen meepikken bij mijn ouders!

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Anoniem18.9.10

    ik doe ook mee, voor numero due, 2 dus, oranje is mijn happy lieve-lievelingskleur

    sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Dochter is zot van fel en groen!
    ALs gij de bloemekes buiten zet,dan komen er recties zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Nele Van Hoof18.9.10

    Wow zo schoon! Mijn voorkeur gaat naar de felle!

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Zelf maken is een ontzettend leuk idee, maar die mooie oranje broche, een echte El Zsazsa's, winnen lijkt me nog leuker...

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Ik ben helemaal gewonnen voor de oranje-rode! En straks ook eens zelf proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Owjee, al 132 reacties! Maar alé, ik wil toch mijn waag kansen, wie weet...
    Ik zie ze alle twee hééél graag, maar als ik dan toch écht zou moeten kiezen, ga ik voor de flashy eerste.

    BeantwoordenVerwijderen
  131. heel mooi! ik doe graag mee voor de eerste! merci voor de handleiding

    BeantwoordenVerwijderen
  132. ik wil dat zelf maken, daarom, ik zie 't al helemaal voor mij, in welk stofke, op mijn winterjas. Ik heb er ooit zo ''n gekocht op een marktje in brugge, maar nu vind ik de kleuren niet meer schoon. Had geen idee hoe 't in mekaar zat, en nu snap ik niet dat ik zoiets simpel gewoon niet snapte. soit, ge kent dat wel hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  133. maar zeg! zo leuk! merci Zsa Zsa!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Geweldig! Ik ga voor nummertje 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  135. alle, ik heb nu ook het weekend knack artikel gelezen...manman (weeral), zo zullen we nooit nog iets winnen hier...zo'n mooie reclame voor jezelf, goe gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  136. ja lap, ben ik bericht nummer 40102 ofzo, en eigenlijk heb IK gewoon recht op die kei schone oranje broche. Maar kom, ik doe even mee op de legale manier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  137. oh ja, om het niet onbeschoft te houden, natuurlijk geweldig bedankt voor het patroon! Man.. de uren die ik al besteed heb aan het ontcijferen van de naailogica achter dergelijke bloemen..

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Mij niet afjagen hè!

    En feitelijk ook een merci voor Mie voor het lenen van haar welgevormde tiet. (de bovenste)
    Ik bedoel niet Mie haar bovenste tiet, maar de bovenste 2 foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Stephanie19.9.10

    Heel toffe broches zijn dat. Moest ik winnen, graag de oranje broche dan! Want eer ik dat zelf gemaakt heb...ik ben ondertussen al meer dan een jaar jou blog aan't volgen en deze maand eindelijk begonnen met naailes!

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Ja, i'm in!
    Zou heerlijk zijn om zo op de nailes toe te komen. (beginners cursus :-)
    doe mij maar oranje

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Ik doe graag mee voor nummer twee - de rood-oranje. En ook bij mij wordt er weggegeven - een t-shirt met een zeefdruk volgens jouw bricoleursmethode.
    Groet
    Liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  142. super! ik doe graag mee voor n°2, de oranje-rode

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Olala, nummerken twee aub!

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Zo mooi! Ik doe mee voor de groene.

    BeantwoordenVerwijderen
  145. 1 kans op 148 :-)... dat mag geen probleem zijn. En zo mogelijk: graag de rode broche!

    BeantwoordenVerwijderen
  146. hm, moeilijk want ze zijn allebei omtertmooist, maar ik zou de rode kiezen!
    bedankt & groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Ik ben een groen meisje in alle opzichten van het woord, behalve mijn huidskleur dan ;). Dus ... ik kies natuurlijk voor dat kei mooi groen exemplaar!
    Love, Els!

    BeantwoordenVerwijderen
  148. oranje en blauw, please please please!
    Want ik heb voor de moment geen tijd of geduld om zo'n mooie bloem zelf te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  149. geen naaimachine nodig, dan ontkom ik er dus echt niet aan ;) in dat geval, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Ah, de groene zou bij de dochter zeer zeker in de smaak vallen om haar 'feestjurk' wat op te smukken... want dat doen 5-jarigen zo graag...

    BeantwoordenVerwijderen
  151. De rode met blauwe knoop. Omdat die mooi past bij mijn dochter haar verjaardagsfeestjurk (zijn we toch een beetje assortie) en omdat ik dan een voorbeeldje heb als ik zelf aan het prutsen ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  152. @Elza: ge moogt de andere tiet ook nog lenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Korinne20.9.10

    Eén van de 2 zou wel leuk zijn met een lichte voorkeur voor nummer 1... zonder tiet weliswaar ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  154. heel leuk en mooi ga ik zeker eens uitproberen veel succes nog met je leuke blog
    groetjes Dietlinde Deliaert

    http://lovelylinde.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Die blauwe knoop met dat rood stofje... Ik doe heel graag mee! Zo op een blauw T-shirtje staat dat beeldig! En laat ik toevallig ook een zo eentje hebben liggen in mijn kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Die oranje zegt me wel iets...

    Schoon marchandise !

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Lien Moo20.9.10

    die met oranje en blauw zou ik wel cadeau willen doen aan mijn schoonzus die gisteren mama geworden is van een flinke dochter! Leukleukleuk!
    Lili

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Om er toch stralend bij te lopen tot ik zelf in actie schiet om er eentje te maken, doe ik mee voor de groene!

    BeantwoordenVerwijderen
  159. Ik ben fan van de tweede ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  160. ik zal mss zelf wel proberen een te maken maar de kans om een prachtige El Zsazsa te winnen laat ik niet liggen.
    Ik ga voor de groene met mooie rode knop !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Euh... ja, dat moet lukken hé, zelf een broche maken...
    Maar ik heb er toch ook graag een schoon, zoals uw nummerke 2!

    Groetjes, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Origi*Nele22.9.10

    Bedankt voor de handleiding ! Ik ga er zelf zeker eens aan beginnen maar het zou oh zo handig zijn moest ik een 'echt voorbeeld' hebben. Dus ik doe mee !

    Vind ze allebei geweldig .

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Oeoeoeoe...azo schoon.
    Die wil ik ook wel op mijn borst spelden!
    In ieder geval merci voor de handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Wauw! Mooi! En zoveel mensen die die mening met mij delen en hier graag een kans willen maken op een exemplaar.

    Ik ga 't zeker zelf proberen te maken. Zo mooi!

    En een voorkeur? Nee, die heb ik niet. Mag al blij zijn als ik een gelukkige ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Door jouw give away kwam ik hier terecht... djee hoe heb ik hierover kunnen zien, superleuke blog
    Ik word de Drieduizendnegenennegentigste volger en zevenhonderdertigste die graag een broche wil winnen en ik kies voor.................................. euh........... die met blauw...want ik houd van blauw :)

    BeantwoordenVerwijderen
  166. met blauw...blauwe knoop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Louloudi22.9.10

    Die rode die anderen oranje noemen, die zou ik best willen winnen. En als ik hem niet win, ga ik hem na-apen. Mijn naam is tenslotte Louloudi en da's bloemeke in het Grieks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Leuk! Ga ik ook nog eens maken, als ik weer eens veel tijd heb...
    Die fel gekleurde vind ik het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  169. Ohh die oranje, hij is prachti

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Door de drukte hier had ik de laatste tijd bijna geen bezoekjes meer gebracht op je prachtige blog en nu zie ik dat ik een broche zou kunnen mislopen hierdoor...
    Gelukkig nog net op tijd eens een oogje komen werpen!
    Goh, kiezen tussen die twee broches zijn echt moeilijk, maar als het echt moet dan gaat mijn voorkeur naar de tweede met de blauwe knoop! Prachtig gewoon! En nu maar hopen dat ik win... zou een welkome intermezzo zijn in de negatieve spiraal waarin ik me nu bevind ...
    (maar dat negativisme is nu wel eventjes verdwenen door nog eens weg te dromen op je blog ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  171. Owla, ben ik al te laat? Ze zijn allebei geweldig maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de eerste.
    Leuk idee,wordt binnenkort na-ge-aap-t!

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Zoveel reacties al!!!!
    Je bloemen zijn ook allebei prachtig! Mocht je mij trekken dan graag de groene.
    Zelf heb ik er gisteravond ook een gemaakt en die is ook erg leuk geworden! Dus sowieso bedankt voor de uitleg!
    Liefs van Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  173. Jieha!!!!!

    Volgens facebook heb ik gewonnen!

    Zou het kunnen?

    Ik zal een heel blij zusje hebben, want ik wou hem graag winnen voor mijn zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Amai, das snel! :)

    Mail je adres maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Sofie27.9.10

    Jep, wel een echte fan!!! Leuk om na een korte trip naar onze noorderburen "weeral" zo'n bericht te lezen op "feesboek"!

    BeantwoordenVerwijderen
  176. Mme, ik heb een verwoede poging achter de rug om de bloem zelf te maken, MAAR: "Naai de kwartjes vast op de zelfde stof als de bloem"? Hoedadde? Trek je de kwartjes dan zo strak tegen elkaar dat er in het midden bijna geen plaats meer is? En naai je dan gewoon de goede kant van het rondje tegen de bloem? Of de slechte? Gewoon dwars door de bloem vastrijgen? Groeten van Miss Naaikluns...

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Ja dwars door de bloem op de goede kant van dat extra cirkeltje!

    Maar je moet vooral zorgen dat je knoop groot geneog is om dat stuk te verbergen.

    BeantwoordenVerwijderen
  178. Annemieke7.10.10

    Wat ontzettend leuk! Ik ga eens kijken of ik daar de kamer van mijn dochter mee kan opfleuren. Ik doe graag mee voor de groene broche.

    BeantwoordenVerwijderen
  179. Dank je wel!
    Je pakje zat deze ochtend in de bus!
    Heel, heel erg bedankt!
    Voor de broche, voor de mooie presentatie, ...
    Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  180. Anoniem30.10.10

    ik zou graag zelf aan het werk gaan maar krijg die handlijding nie open :(

    BeantwoordenVerwijderen
  181. Anoniem30.10.10

    ik zou graag zelf aan het werk gaan maar ik krijg die handleinding nie open

    BeantwoordenVerwijderen
  182. Klik eens op de "hier" onder de tekening!

    BeantwoordenVerwijderen
  183. Anoniem28.11.10

    Ik ben 13 en dit is men eerste werkje, ik vind het best goed gelukt en wil je bedanken voor de goede uitleg, want zonder jouw uitleg had het me nooit gelukt (:

    BeantwoordenVerwijderen
  184. wel, per uitzondering doe ik mee, dit is te schoon om te laten liggen - als ik win wil ik de oranje :)
    Dan heb ik gelijk een voorbeeld om het zelf eens te proberen. Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Anoniem29.1.11

    Ik ga vanavond aan deze broche beginnen, een maatje kleiner. Ik heb net een feestrokje ik elkaar geflanst en was op zoek naar iets feestelijks erbij. En dit moet het zijn!!!

    Mijn lieve Mylou loopt a.s. week te stralen op haar tweede verjaardag. Met een rokje van mama en een broche van jou!

    Liefs, Esther
    Zeeuws Vlaanderen

    BeantwoordenVerwijderen
  186. Hallo MmeZsazsa,

    ik heb net jouw tutorial ontdekt, het is een leuke broche en niet moelijk om te maken. Mijn versie ervan staat op mijn blog. Mercikes voor de duidelijke handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  187. Anoniem15.5.11

    aangezien ik blijkbaar wat veel te laat ben om een te winnen heb ik er zelf een gemaakt. Het is simpel, handig om je restjes stof weg te werken en superverslavend...!

    BeantwoordenVerwijderen
  188. Phoontje13.6.11

    dit is gewoon super!!!!! ik ga het sewes direct proberen!!! kan niet wachten op het resultaat ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  189. Mijn eerste probeersel is vrij goed gelukt! Hij staat op m'n blog! http://mariemiera.blogspot.com/
    Bedankt mme zsazsa!

    BeantwoordenVerwijderen
  190. En op een schip lukt dat zelfs zonder probleem!

    Dikke merci!

    http://fetedesgamins.blogspot.com/2012/04/el-zsazsabroches-aan-boord-van-de.html

    BeantwoordenVerwijderen
  191. ik heb het ook al eens geprobeerd! ik heb er al in verschillende stoffen gemaakt en het gaat steeds beter! ik vind het trouwens heel mooie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  192. Super mooie broches! Ik verkies de groene :)

    BeantwoordenVerwijderen
  193. Zo mooi en zo simpel. I love it ;) Merci voor het leuke patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  194. Mijn eerste stapjes met naald en draad was één van deze broches. Ondertussen heb ik er al een aantal gemaakt. Ik maak ze meestal met één laagje in plaats van twee. Eenvoudig en toch leuk als cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen