maandag 13 september 2010

Pindakaaskoekjes

Pindakaaskoekjes

Ja, het is niet echt leesbaar, ik weet het.
Maar ik vind het zo mooi gemaakt.
Dus moet ge het er maar mee doen vind ik.

Lekker was het ook al, als je pindakaas lust tenminste, maar dat is evident.

GeroldKoekjes in een zak


Pindakaaskoekjes
-Klop 115 gram boter op met 100 gram kristal- en 100 gram basterdsuiker.
-Meng 1 ei onder 200 gram bloem, 225 gram pindakaas en een snufje zout.
-Kneed dit met het botermengsel tot een bol.
-Leg het deeg ingepakt in folie een nacht in de koelkast (als je zolang kan wachten)
-Maak balletjes en druk wat plat.
-Bak de koekjes 15 minuten op 160°

-Laat afkoelen, stop ze in een zakje en ga op bezoek bij de buurvrouw.

15 opmerkingen:

  1. Dat is een recept waar ik zat op te wachten!
    Ik kocht namelijk een pot pindakaas, maar brrr.
    Ik ga hem nu op die manier proberen kwijtraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammie!!! Dat klinkt lekker!!!
    Die ga ik een keertje proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmm pindakaas, maakt niet uit waar op of in altijd lekker, jammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm geweldig!!!

    Maar iets anders... Die bruine zakjes, waar haal je die? Bij ons in de AVA beweren ze bij hoog en bij laag dat ze zo'n bruine zakjes niet hebben in klein formaat... En ik ben nu niet van plan om doopsuiker in bruine zakken te stoppen waar 1,5kg appelen in kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat de min of meer leesbare lay-out betreft: ken je deze al? http://www.theydrawandcook.com/
    Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja juist!
    Ik ben dat ergens tegengekomen, bij u?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Njammie, pindakaas ... dat kan niet slecht zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OMG! Dat moet wel keilekker zijn. Ik ga die wel niet in een zakje steken voor de buurvrouw maar gewoon zelf opeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt als een superlekker koekje voor mijn lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem14.9.10

    zo leuk waar haal je die zakjes en die etiketjes?allemaal in D&K?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het klinkt deliesjoes en ik zit nu al te kwijlen achter mijn laptop. Dit vraagt om gemaakt te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yammie! Ga ik misschien morge wel maken met de kids als het weer zo'n vieze regendag is!!!!

    gr Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hmmmmmmmmmmmmmmm...... Dit ga ik gelijk eens testen zie!
    Leuke blog heb je! Ik denk dat ik die maar eens in het oog ga houden ;-) Zo een leuke ideëen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ga ik proberen. Waar vind je die bruine zakjes?

    BeantwoordenVerwijderen