Soep van wortelen van het groentepakket van deze week

Pittige wortelsoep
Eigenlijk wou ik naar Ann mailen om te vragen of ze geen fotooke heeft van een oranje soepke, maar dat zou valsspelen zijn zeker.
Ge moet het bijgevolg met dit doen, mijn excuses, ik steek het op mijn oog en het donkere weer, maar in feite zou ik beter eens het boekske lezen dat bij de kodak zat.

Stephanie vroeg het recept van deze soep in de vorige post.
This one is for you Stephanie!

Het recept komt uit Vegetarisch genieten, maar ik voegde er stiekem twee kippenbouillonblokjes aan toe, wegens waterachtigheid, allee ik vind dat soep moet gemaakt worden met bouillon, maar ge doet er uw ding mee natuurlijk.

Nodig
-2 uien
-1 teen look
-1 cm gemberwortel
-500 gram wortels
-1 tl currypoeder
-2,5 dl cocosmelk

-Alle groenten fijn snijden en stoven.
-Voeg 1 liter water en de curry toe en laat koken.
-Eens aan de kook 2,5 dl koksmelk toevoegen en alles goed laten doorkoken.
-Mix de soep wanneer de wortels gaar zijn.
-Een half bosje koriander versnipperen en de soep ermee afwerken.