vrijdag 14 januari 2011

Taken verdelen

jurkjesBon, terwijl ik mij bezig hou met jurken op damesformaat te tekenen kan u misschien wat kinderjurkjes maken om er in te komen.
Ik geef u bij deze nog wat voorbeelden.

wikkeljurkOm een wikkeljurkje te maken tekent u het voorpand op een blad, spiegel dat zodat je het volledige voorpand hebt en teken dan de gewenste vorm op het patroon. Aan beide kanten van het rugpand een voorpand, afwerken met een biais, volledig dubbelen of beide.
De mogelijkheden zijn ongekend!

17 opmerkingen:

  1. Jurkjes voor dames? Wow, ik ben benieuwd!!!!

    alleen jammer dat ik niet echt een dame ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. damesjurken!! Ik zeg WEEEEEEHOOOOOO (voor als de dikke buik weer plattig is)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij zijdt aan het wachten op de eerste productie?
    Ik zal er mij eens proberen aan te zetten...volgend weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank u mme! Ik ga voor die wikkeljurk. Of toch misschien eerst even een gewoon basis jurkje maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh oh oh, wat hou ik toch van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kinderjurkjes zijn superleuk, maar damesjurkjes laten me vreugdedansjes doen! Ik kom niet verder dan een damesrokje en wil zo graag een jurkje kunnen maken...
    DANK DANK!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem14.1.11

    Mme zsaza, gij zijt toch zooooo geweldig, hé. Waar ik 's avond van wakker lig en probeer uit te denken en te puzzelen en te knoeien in m'n hoofd, tovert gij zomaar eventjes tevoorschijn voor ons allen!
    De kinders zullen weerom blij zijn en zo te horen de mama's binnenkort ook... Want wij denken al aan de komende lente en zomer, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het eerst simpele kleedje is klaar. Bedankt voor het patroonj. Ik gebruikte een stofje dat ik nog liggen had. ( vol verwachting op een bestelling van Noeks stofjes). Sterre moest het passen. Ik sta daar wat te blinken van trots en wat zegt madam? " Dat is toch maar een proefke , he mama". Grrrrrrrr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan niet wachten om er aan te beginnen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kleedjes stralen zomer uit en ik zit gelijk nog midden in de winter. Ik hoop stiekem nog op een stevige winterprik want ik heb juist een ei (volgens sommigen...) van een muts gehaakt.
    Nog een paar maand geduld. Vanaf dan begint de vriendenkring baby's te werpen dus een kdo kleedje zit er wel in.
    Maar 't zijn wreed schoontjes en ze staan op mijn lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. DAMESJURKEN? Lees is dat goed? WHAAAAAAAAAA... ik ben ontzettend benieuwd!
    De zomer kan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. spitsvogel15.1.11

    Woehoew,jurken op damesformaat! ikke content :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooooooo! deze ga ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zit voor de moment in de broekskes. Maar wanneer de zon zich laat zien klik ik gaarne nog eens terug naar de januari-jurkjesmaand.

    Ben wel erg benieuwd naar de grote exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Anoniem23.1.11

    Oh God! Damesjurken!?! Ik kijk uit naar de dag dat je het op je blog zal zetten! Joehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hartelijk dank voor de inspiratie! Ik heb niet helemaal (of helemaal niet) het patroon gebruikt, maar een kant en klaar A-lijn jurkje van petitcitron.com, maar na het lezen van dit blogje wil(de) ik ze allemaal maken, nu de andere nog :-) En natuurlijk proberen om er een te winnen...

    http://creadientje.wordpress.com/2011/02/06/jurkje/

    BeantwoordenVerwijderen