woensdag 2 februari 2011

Mme Zsazsa test: De cataractoperatie

Foto op 02-02-2011 om 20.15
Als er iemand wil weten hoe laat ik aan de andere kant van De Ring moest zijn: 7.30
Als er iemand wil weten hoe laat ik aan de beurt was: 10.40
Als er iemand wil weten hoe het voelt als uw oog verdoofd is: Voos
Als er iemand wil weten hoe het voelt om met heel uw gezicht een kwartier onder een plastieken lap te liggen: Behoorlijk Ambetant
Als er iemand wil weten hoe het voelt om een bus Isobetadine leeggespoten te krijgen in uw oog: PIJN
Als er iemand wil weten hoe het voelt om genaaid te worden in uw oog: PIJN
Als er iemand wil weten hoe het voelt wanneer ze dat draadje dichtknopen en daarbij keihard moeten trekken aan het desbetreffende draadje: PIJN
Als er iemand wil weten wat ik ondertussen zie: NIKS, want er zit een lappeke voor.
Als er iemand wil weten wat ik de volgende drie weken niet mag doen: autorijden (over hobbelige wegen), fietsen, bukken, buigen, niezen, snuiten en heffen boven de drie kilo.
Als er iemand is die me kan vertellen hoe ik dat laatste combineer met een baby: Graag!
Als er iemand wil weten waar ik nu vertoef: Bij de Mama
Als er iemand wil weten met wat ik zo al verwend ben de voorbije 24 uur: Zure beertjes, Wijn, Vide met stokbrood, Koffie met koekskes (Frangipane en Cent Wafers), Frutella's, Bokes met Kaas en Mosterd, Cava, Witloof met hesp en kaassaus, een Mattetaartje, een geschilde appel, Blokjes Kaas, Blokjes Salami en een Bananasplit.
Als er iemand kan raden wat ik ben bijgekomen: Merci maar het is zo goed als dat ik het gehad heb!

100 opmerkingen:

  1. gij durft u nog aan wijn te wagen? Goed zo ... als ge een accident doet met de wagen moet ge ook direct terug achter 't stuur kruipen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nanka2.2.11

    Mor schaapke, toch, ge hebt nood om es goe uit te bleiten, he ... ahnee, da mag waarschijlijk niet met da lapke... sorry
    Mor toch, doe het dan virtueel, ... we zulen u steunen!
    Heel veel sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als iemand wil weten wat ik denk als ik uw verhaal lees: straffe madam! Veel beterschap en virtuele steun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Patricia2.2.11

    Ik heb jaren geleden hetzelfde voor gehad en het is idd dikke miserie en je hebt een heel ander zicht met zo een oog afgeplakt, ik voelde me zo uitgeput.
    De oogarts zei dat alle zenuwen samenkomen in je oog en dat het daarom zo pijnlijk en vermoeiend is.
    Kan geloven dat je het al beu bent, laat je goed verwennen door de mama, veel steun van al je madammen heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, en als we 't nog niet begrepen hadden uit uw tekst, de foto zegt meer dan genoeg! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ocharme!
    Maar zie het als een perfect excuus om lekker in de watten te laten leggen en veel eten!!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. maar siske toch, ge ziet er écht zielig uit! Moet ik nog eens op bezoek komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pfieuw!
    Sterkte seg.

    Laat u goed verzorgen. Ik duim dat de miserie gauw voorbij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. veelbetertschap, laat weten wat je ziet als het lappeke eraf is;
    <groeten <Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ok... das allemaal kei triestig! maar wete gij wel hoe jong da gij eruit ziet op diene (triestige) foto? isdusweleenbeetjeeencompliment hé.
    sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. NEE, ni uitbleiten zoals nanka zegt! Want dan moet ge snuiten... en da mag ni! (of uw neus optrekken mag mss?)

    Hopelijk al di ellende mét een goed resultaat! (gelukkig is er wijn en cava en bananasplit en witlof in den oven en...)
    Succes met het herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. weet je ...jij bent zo sterk !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ocharme, duts. Pakt nog een koekske.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. niet autorijden en fietsen lijkt me logisch.
    Maar niet niezen en snuiten, hoe kunt ge dat nu voorkomen?
    En bukken en heffen (boven de drie kilo), leg eens uit wat dat voor gevolgen kan hebben voor uw oog??
    Want dat maakt het inderdaad niet simpel met een klein kind erbij.

    Heel veel beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Duts... Ik heb compassie. Veel sterkte daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oeieoeioei,moh,en toch nog de moed om dat effe is allemaal te bloggen.
    Komop è,laat je lekker verwennen,zodat je weer gauw de dapperste van ons allen zijt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het was dus echt wreed ambetant. Maar het is voorbij. Nu nog de drie weken. Dat heffen daar bespeur ik ook een probleemke.(Die dokter was misschien een type dat zich totaal niet bewust is van wat men zoal doet met baby's ?)
    Volhouden !
    Volgens mij moogt ge wel naaien. En bloggen. Da's dan al goed voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als dat allemaal geen reden is om U eens lekker door Uw mama te laten verwennen, weet ik het ook niet meer!
    Van harte beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heb ik allemaal in meer dan't kwadraat meegemaakt, want bij mij was het netvlies gescheurd ... ben dus ook éééél veeel bijgekomen !
    Courage en hou je idd koest, een hele goeie tip !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oei oei, heel veel sterkte gewenst, en laat u maar goe verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Och germ, ik heb medelijden! Fijn dat je moeder je zo in de watten legt, heeeeel veel beterschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. au au au au... heel veel sterkte en laat je lekker vertroetelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. griet p3.2.11

    Maar toch.

    1 ding zou ik me nu niet druk over maken dat zijn die kilo's.
    Over de rest mag je zagen zoveel je wil want je hebt gelijk.
    Het klinkt allemaal zeer onaangenaam, dus we duimen voor u dat het snel een beetje confortabel wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een baby niet mogen opheffen dat ken ik, gelukkig was het zo lang niet bij mij, u laten helpen door anderen en uw mama verwend u al goed , houden zo ;) veel beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Niet mogen niezen of snutten.... Ojee... alles laten lopen dan maar en hopen dat er iemand vlug met een tissueke langsloopt?
    Het is wel duidelijk; lang leve de mamsie!! Hopelijk zeggen onze kids dat later (of nu) ook van ons (of denken ze het toch tenminste).
    Veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben niet zo zielig als ik eruit zie hoor, maar eens goed zagen kan deugd doen. ;)

    JJ, bij bukken en heffen verhoog je de druk op je oog (gelijk bij persen, dan ploppen uw ogen er ook bijna uit)

    Allee Zsazsazsu en hoe zijt gij daaruit gekomen, is dat ook herstelbaar dan?
    Tegen mij zeiden ze: Al een chanse dat het glas niet verder is gegaan want dan waart ge ze kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heftig. Sterkte ermee! En niet mogen niezen? Dat heb je ook echt zelf in de hand... :S

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel veel sterkte!
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jakkiebakkie.... sterkte met herstellen de komende tijd!
    En met het u houden aan wat u niet mag doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Maar meiske toch...doe aub nooit geen fles wijn meer open ;)
    Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Veerle3.2.11

    courage en beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oooh dutske toch.. courage! Yes you can!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. aw, ... draadjes toeknopen is het ergste he ... nog eens goed aan trekken dat het zeker vast zit ... ik voel met uw mee, veel beterschap en laat u maar goed soigneren (al zou ik precies wat mottig worden van de combinatie die je naar binnen speelde ... maar soit, als 't maar helpt he)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oei oei.. konden ze dat niet onder volledige verdoving doen want 't leek me nogal wreed pijnlijk :-(...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. aargh, klinkt allemaal super gruwelijk (ik ben ook een echt mietje), heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Die baby dat gaat een plantrekkerke worden ( meestal doen ze dan juist die dingen die vooral gevaarlijk zijn en niet mogen ;D)Laat u maar eens lekker verwennen door iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Sterkte! Het klinkt erg pijnlijk en lastig...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik denk dat een vuil woord hier best op zijn plaats is: Wat ongelooflijk KUT voor je...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel veel sterkte!
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Och hemel... wat een ellende zoiets kleins toch kan voortbrengen! En wat een geluk heb je gehad volgens mij, dat het niet erger is afgelopen... alhoewel dit al erg genoeg is natuurlijk. Laat je maar goed verwennen, en hou je rustig hoor... Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ocharme toch! Maar goed dat er de mama dan nog is. Beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. ik heb zo hard met u te doen! zo erg seg. ik dacht eigenlijk dat het ergste al achter de rug was, maar dat is duidelijk niet zo!
    laat je maar zoveel mogelijk verwennen want voor je het weet heb je wel iets gehoffen, of gebukt of weet ik veel.
    uit de grond van mijn hart: massa's veel beterschap en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Gij drinkt uwe wijn nu toch uit een plastieken wijnglas?!?
    En voor het niet-baby-heffen kan je misschien een draagdoek gebruiken?
    Sterkte piraatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oei. Is er dan een probleem als je meer dan drie kilo bijkomt en jezelf uit uw bed moet heffen. Ik zwans maar. Laat u goed soigneren! Maar dat komt precies wel goed bij de mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Klinkt als mijn eerstvolgende nachtmerrie. En als een prima excuus om, geheel buiten uw schuld, een paar kilootjes aan te komen... Ik zou het er gewoon van nemen!
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dat is wel sip... Gelukkig zijn daar dan nog de mamma's die de pijn kunnen verzachten. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Maar mme toch, kom hier dat ik u eens tegen mijn zjelee trek!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat is dat toch met die dutskes in de Kempen?

    BeantwoordenVerwijderen
  49. itisi leclerc3.2.11

    Aiai, nu ik hier al die details lees (auw!! die draad, auw auw!! past op met zo'n dingen te schrijven, zeg, ik voel dat allemaal bij mezelf als iemand zulke zaken vertelt), heb ik toch wel compassie met u, zenne!! Laat u maar goed verwennen daar op hotel en zaagt idd maar eens goed, groot gelijk! Een goed goed herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Jiek, de rillingen lopen me over de rug!! behalve bij dat laatste stukkie dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. AIIII , dat zeker allemaal alles behalve prettig voelen.
    Maar om dan door je eigen mama vertroetelt te worden, lijkt me ook wel heerlijk! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Jak, niet niezen, want dan ploppen uw ogen eruit... En wat als gij nu hoogzwanger waart geweest? Aha!
    Ik denk dat je heel gelukkig mag zijn met uw mama, denk maar gewoon dat je zelf weer klein en ziek bent, en profiteer ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ocherme,laat u maar goed soigneren door de mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Krijf je nu een bij (of hoofd natuurlijk) rolletje in Katarakt als dat ooit nog eens overgedaan wordt?
    Toitoitoi! Zielig doen mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Veel beterschap! En leve de verwennerij!

    Als je weet dat je niet mag niezen, dan moet je toch net wel vaak niezen, nee? :)

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Elke3.2.11

    Dutske toch... laat ze u maar soigneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Maar schaapke toch. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. beterschap, gelukkig was er idd een operatie mogelijk.Dat het herstel spoedg mag verlopen

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ja het spijt me maar ik kan dit niet lezen. Met mijn ogen alles ok maar mijn maag draait er zo'n beetje van. Ogen, ik vind dat op zich al iets om niet te veel bij na te denken, de viesste filmscène ooit vind ik die met het oog in Kill Bill.

    Courage!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Veel sterkte en beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Mijn navel wordt precies naar binnengetrokken bij het lezen over dat trekken aan die draad, 'k weet niet waarom, maar Ik.Kan.Daar.Niet.Tegen!

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. amai, goed dat we dat allemaal weten ;-) Veel beterschap in ieder geval!! Zijn dat draadjes die er terug uit moeten? Of lossen ze vanzelf op? Ik hoop voor u het tweede. En anders nogmaals sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Envelopje3.2.11

    Een snelle genezing gewenst! Klinkt allemaal een beetje griezelig maar je hebt dat precies goed gedaan mme ZsaZsa.
    Vlot herstellen nu !Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Dat alles snel achter de rug mag zijn! Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. doe maar rustig en mama's maken het verschil, als het er op aan komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Oh Mme, ik bedacht mij net... opheffen is fout, dragen is okee?
    In dat geval helpt een trapke of een stoeltje wel om uw jongste spook op tafel te laten kruipen? Kunt ge hem zo pakken.

    Ik heb mijn deel dikke buiken met kleine kinderen achter de rug en zo deden wij dat bij het naar boven gaan. Moesten ze op de leuning van de zetel gaan staan, of een paar treden omhoog op de trap.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Wat een zielig verhaal, ik heb echt medelijden met je.

    Beterschap en hopelijk zie je alles straks weer helemaal helder!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. ja dat klink idd als PIJN. Ocharme. Veel succes en laat u goed soigneren. Maar dat lukt precies wel voorlopig, amai heb je dat echt allemaal gegeten en gedronken zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Laat je maar goed verwennen! Om met Cruijff te spreken: ieder nadeel hep z'n voordeel! Ha, en wie durft hem tegen te spreken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. ah bon, dat zet dus ook druk op de ogen, heffen en bukken.
    Nooit bij stilgestaan, en ik denk jij ook niet, voor dit griezelige voorval (en de details over draadjes maken het alleen maar enger)

    BeantwoordenVerwijderen
  72. JudithG3.2.11

    Och seg, wat een ellende!
    Hopelijk ben je er snel vanaf, en werkt dat oog dan weer voor de volle 100%.
    Laat je ondertussen nog maar wat extra verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Kristien Dewilde4.2.11

    goh, je bent echt wel compassie waard deze keer ...
    veel courage de komende weken !

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Ik zit met nen 'join' rond mijn oogbol voor altijd ... en weet niet hoelang ik ooit nog zal kunnen zien. Draag een dikke bril en om te prutsen 2 brilln ... Mijn pupil blijft altijd klein, dus 's nachts struikel ik al ne keer over iets. Cataract operatie staat ook nog op 't lijstje. Jammer da ge maar 2 van die diamantjes hebt hé !
    Verzorg je heeeeeeel goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  75. ps : mijn oogbol vulden ze op met gas en ik moest blind drie weken aan een stuk om mijn linkerzij in een hoek van 90 ° leven (dag en nacht) om hopelijk terug te kunnen zien. De hel ! Maar de operatie was dus gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. ik heb het niet te goei begrepen.. wat konden we winnen als we dat gewicht raadden ?

    een weekend logement bij uw mama ?
    :-D

    2713 gr !

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Allee zsazsazsu, ik ben bij deze officieel niet meer de zieligste.
    Vreselijk jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Anoniem4.2.11

    Vermoeiend, pijnlijk, beperkingen...
    Toch mor beter een hondje gekocht dan een baby?
    Sjaans dat ge de mama nog hebt dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Drank maakt meer kapot dan je lief is...?

    BeantwoordenVerwijderen
  80. gij arm schaap. ik kom morgen langs met een betonmolen vol versgedraaide compassie.

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Tjeetje, jij ook al?
    Misschien een weetje? ik kreeg na een jaar Na-staar. Is prima te laseren!
    succes met druppelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Aafke, ik heb een ander soort lens waarbij na-staar niet voorkomt, maar ik had geen cataract, de operatie was alleen identiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Hang on there, cliffhanger!

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Hang on there, cliffhanger!

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Ach, dat klinkt sneu! Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  86. let op waar ge uw glas verwenwijn zet hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Jannette5.2.11

    Potverdorie, wat rottig. Veel sterkte gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Aiii, dat klinkt superpijnlijk :( Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Patricia8.2.11

    GEWOON omdat jullie nu slapen en ik hier langs de andere kant van de wereld nog wakker ben...
    en ik nr 100 wou zijn :)
    hoe is het met uw oog, Mme?
    heel veel virtuele steun en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen