zaterdag 5 februari 2011

Oelalaaa!

Vijf op een rij
Jullie hadden waarschijnlijk gevreesd om niks meer van dat oelala-verhaal te horen en hier alleen ooggezaag te lezen te krijgen? FOUT!
Ziet eens, oelala, allemaal voor jullie!
Allee vier van de vijf toch, het vierde is al van eigenaar gewisseld.
De rest is helemaal voor jullie, gewoon, zomaar, omdat ik jullie graag zie!
Voor uw dochtertje, toekomstig dochtertje of om kadoo te doen, maakt niet uit.
Het enige dat je moet doen is ooit een foto sturen van het kleedje in gebruik en nu iets zeggen, en wat ge zeker moet zeggen is de volgorde van uw voorkeur, zoiets als 3-1-4-2 dus zodat ik volgende week zondag vier winnaars kan trekken die hun goesting krijgen.

De kleedjes zijn allemaal in dezelfde maat (80-86) en gemaakt met het zsazsaziletpatroon, als u niet wint, of uw kind niet meer in een 80-86 geperst krijgt kan u gewoon knal hetzelfde kleedjen maken, dat is toch ook fijn van mij hé?

Goed, ik ga eens laten zien wat ik in de aanbieding heb.

Jurk 1
Jurkje 1
Jurkje een, het jurkje voor romantische meiskens

Jurkje 1, voor
Met vooraan vijf ingestikte plooitjes en een beleg dat aan de randen komt piepen, de fake-paspeltruk.

Jurkje 1, rug
Achteraan sluit het kleedje met een knopeke.

Jurkje 1, onderEn de zoom is met de hand omgenaaid, een beetje slordig, expres natuurlijk, ik vond dat wel passen.

Jurk 2
Jurkje 2
Jurkje twee, het jurkje voor de no-nonsensepeuter

Jurkje 2
De hals- en armopeningen zijn afgewerkt met een beleg dat niet komt piepen zodat het enige niet-blauwe dat je ziet de witte biais onderaan is.
Weinig meer over te vertellen, no-nonsense, ik zei het al.

Jurk 3
Jurkje 3
Jurkje drie, het jurkje voor bloemenmeisjes

Jurkje 3
De schouders van dit jurkje werden aan een kant verlengd zodat het met een schone strik kan gesloten worden.
De binnenkant is afgewerkt met een beleg zoals bij jurk 4.
Aan de hals stikte ik er een witte paspel tussen.

Jurk 4
Jurkje 4
Jurkje vier, het jurkje voor lollige kinders die van paars houden

Jurkje 4, strikMet vooraan een klein, weinig opvallend detail en achteraan een haakjessluiting.

Jurkje 4, binnenBinnen afgewerkt met een beleg met paspel en onderaan een brede zoom.

Zo, dat zijn ze.
Allemaal even plezant om te maken en dit meestal binnen een dik uur.
De kleuren komen het best overeen met de vogelhuisjesfoto's.

Met dank aan:
Naais, voor het vogelhuisje
Ann, voor de vogelhuisfoto's

344 opmerkingen:

  1. Bij gebrek aan eigen dochters (en zelfs geen zonen meer die in dat maatje geraken), graag ééntje om cadeau te doen aan mijn schattig nichtje. Voorkeurvolgorde: 2-3-1-4
    Ze zijn echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maar madame... en dat met één oog, hoe doet ge het! "schoon"-gerief zulle en ik denk dat ik mijn "schoon"-zus en kleine Marthe heel blij kan maken...hmmm N°drie, dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1-3-4-2
    Mijn meisje is klein en fijn en vindt meestal geen kleertjes. Ze is nu één jaar oud en kan in een 74. IN de zomer past ze dus zeker in één van deze prachtige kleedjes ! Ik lees nog maar sinds kort je blog, maar ik vind het geweldig. Ik naai kinderdekentjes, kook supergraag en binnenkort hebben we, als alles meezit, een heel leuk huisje waar ik ook in kan tuinieren :o) Ik ga dus vooral nog wat verder leren op je blog en veeeeeeel bijleren.
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. voor het dochtertje van een vriendin die wel iets fijns kan gebruiken!

    ik zie het liefst 3-1-2-4 en denk dat dat haar smaak ook wel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 1 - 3 - 2 - 4

    om cadeau te doen en zo wat tijd te winnen voor het truitje dat ik voor haar brei

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nanka5.2.11

    En dat zonder oog... ge zijt niet te schatten, madame!
    Kwijlen doen ek, kwijlen gewoon!
    Mijn dochters passen al lang niet meer in een 80-86 (volgende keer 122-134 ofoziets?) maar dat moet nu lukken, seh, m'n vriendin heeft wel nog een petotje rondkruipen die er in past. Voorkeur: 3 - 1 - 2 - 4
    merci, he!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 3-2-1-4-5
    Prachtige kleedjes voor mijn prachtige dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn dochter past niet meer in dat maatje. spijtig

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt wel oelalaaa! Mijn voorkeur: 1-4-2-3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Trouwens: Mijn Loeke wordt 9 maanden dinsdag. Zou toch een schoon 3/4e jaarcadeautje zijn he?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oei en nog een trouwens: ik bedoel 3-2-1-4-5 zoals ze op de foto onder het vogelhuisje hangen. Ik stalk u niet zenne, dat is maar toeval :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een frysk famke in een Vlaams kleedje, da's toch buiten je boxdenken.. ;-)

    voorkeur 3-1-2
    wat een skatsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige jurkjes om mijn lieve vriendinnetje kado te doen!
    Mijn voorkeur: 1,3,2,4.

    Als ik met twee ogen toch eens half zulk mooi werk kon maken als u met één, zou ik heel blij zijn!

    En de foto's zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 1-2-3-4 Da's gemakkelijk he... :)

    Zelf nog geen kinderen, maar mijn achternichtje zou er wel blij mee zijn (indien zij er nog in past). Of wie weet krijg ik binnen een 2-tal jaar een dochtertje... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 3°1°2°4 voor mijn poppetje van een metekind!

    en véél beterschap met uw oog madame!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. soms word ik draaierig van het professionalisme waarmee gij uw kleertjes stikt. echt. ik kan er niet tegen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mijn dochtertje is reeds 10 maar ik ken een zeer mooi meisje waar ik dit kado zou kunnen aan doen en die er echt mooi zou mee staan
    3•1•2•4

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 1-3-2-4
    de jongste dochter zal er prachtig mee staan op haar eerste verjaardag ...en de 2 zussen die zullen nog even moeten wachten tot mama beter recht kan stikken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. we weten allemaal dat ge nergens schonere foto's gaat kunnen lospeuteren dan die waarin die van ons poseert, dus doe het uit egoïsme!

    Ik vind ze allemaal schoon, dat effen het allermooist en dat met dat strikske het minste.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Voor het metekindje, want mijn jongens zijn te groot en te jongensachtig voor een kleedje...
    3-2-1-4

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Voor Blancefloer zou ik graag de jurkjes 2 | 4 | 1 | 3 winnen. Ik heb 3 zonen maar ik maak graag anderen blij. Jij ook precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. verdorie, een massa babies geboren, maar allemaal jongens ... 'k zal moeten passen, jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 3-4-1-2

    Mijn dochterke heeft eigenlijk een groter maatje maar ik hoop dat ik ze er toch nog in kan wringen, want ze zijn prachtig! Het is gelukkig een fijn, tenger dingske, dus als het ruime kleedjes zijn moet dat nog lukken ... Anders ken ik wel nog een aantal vriendinnen met bolle buikjes en misschien dus een meiske-in-spé.

    Prachtig gemaakt hoor! Schattige kleedjes! Nu maar vingers kruisen en hopen dat ik eens geluk heb!

    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lisa5.2.11

    Prachtig. Ik heb een dochter die er net nog in zal passen. 3-1-2-4

    Voor de andere dochter begin ik zelf aan het kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mijn dochters zullen er ook niet meer inpassen, maar ik ken we een schattig meiske dat in zo'n jurkje zal kunnen schitteren. Mijn voorkeur is 3-1-2-4

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nele5.2.11

    Oooh, ik wil zo graag een prachtig Zsazsa jurkje!!! 3-1-2-4

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het bloemenkleedje zou een leuk cadeautje zijn voor het nichtje.
    Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Chapeau! Dat ge dat gepresteerd krijgt met een lap voor u oog!!
    Ik ken ook wel wat schattig vrouwvolk dat zou schitteren met één van die jurkjes.
    Mijn voorkeur: 3-4-1-2
    mercie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh wta een schatjes..

    Eerst dacht ik, ik ken geen lieve dames die erin zouden passen..
    Maar wel hoor..Ze is er alleen nog niet.. In juni komt ze erbij :)

    Voor die lieverd (met zo een mam kan het niet anders worden dan een lieverd) wil ik graag meedoen.
    (mijn voorkeur, voor zover je ervan kan spreken want ze zijn allemaal zo leuk! 1-4-3-2

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wow, dat lukt ij zelfs met 100 % zicht niet! Mijn voorkeur is 3-1-2-5, maar verschil is erg klein want ze zijn allemaal prachtig:)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oelala waow! Voor ons metekindje, ideaal, nu net 5 maand, dus dat meot lukken!
    Mijn voorkeur: 2-3-1-4 En nu maar hopen dat ik er eentje win, de paashaas zal niet alleen eieren brengen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Saiga5.2.11

    Her net een verse dochter, waarvan de mama niet kan wachten tot ze groter isom al die mooie kleedjes aan te doen.
    Voorkeur: 3-1-2-4

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Graag een prijs:
    2 - 3 - 4 - 1 voor Miss Marijs!

    (Ideale rijmnaam van die dochter van ons)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. mijn dochterke is juist genoeg vermagerd tijdens haar ziekzijnperidoe dat ze zo'n schoon kleedjes aan kan doen! hoera.
    voorkeur: 1*3*4*2

    BeantwoordenVerwijderen
  36. *stuiter*. Wat een toffe jurkjes!
    Ik maakte al een Zsazsa jurkje, maar die valt in 't niet bij die van Mme hoor!
    1-3-4-2. Onze Maria zal er nog net een seizoentje inpassen, en daarna zal een vers nichtje er plezier van kunnen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. voor mijn jongste dochter, asjeblief asjeblief ???
    1-2-3-4

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Schitterende reactie van onze Kobe: 'Ooh mama, dat paars is mooi he! Als ik later groot ben en centjes heb, zal ik dat paars kopen voor Merel!'

    Maar ze kan er volgend seizoen al in, het zou een beetje moeilijk worden, denk ik.

    4-2-1-3

    BeantwoordenVerwijderen
  39. 1-3-2-4, met een beetje geluk nog net twee keer bruikbaar! (Allez, voor twee kindjes hè, gewoon twee keer dat zou zonde zijn.)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. geartsje5.2.11

    1324 ik heb precies een Lytse Poppe rondlopen voor zo een jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Miljaar!
    Ik zag ze daarnet op je flickr, maar had niet durven dromen dat je ze weg wou geven.

    Ik dacht, die Madame kent een rij peutermadammetjes!

    Ik ken er zelf één-in-wording die er heel mooi mee zou staan.
    Mijn favoriet? De 1 en de 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Sofie C.5.2.11

    Inderdaad Oelala! Echt, serieus. Dochter van 1 jaar en 1 maand met nu maatje 74/80 (dus tegen de zomer 80/86): CHECK! Mama die haar teergeliefde dochter graag in kleedjes ziet: CHECK! Mama die haar naaikunsten losgelaten heeft op het Zsazsajurkje: CHECK! Mama die haar naaikunsten nog eens moet loslaten op het Zsazsajurkje (wegens nogal... euh... vreemde vorm enzo... en te klein beleg... Zal ik een foto mailen?): CHECK! Amai, dat zou hier dus goed van pas komen. Zeker omdat ik Mijn Verloofde (en Teerbeminde Dochter en Mezelf) beloofd heb zélf een jurkje te maken voor ons trouwfeest deze zomer. Enfin, het zou echt goed van pas komen hier eigenlijk feitelijk.
    Voorkeur: 1-3-2-4

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Sofie C.5.2.11

    Voor de duidelijkheid: dat jurkje zou niet voor De Verloofde zijn he. En mezelf ga ik daar ook niet in proppen. Neenee, t is voor de kleinste in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oh, ik wil de random.org ook wel op de proef stellen.

    2-3-1-4

    Misschien nog net voor nr3 en nr4 groeit daar wel vlotjes in!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wauw ik vind ze alle 4 helemaal geweldig!! Toch jammer dat mijn peuter inmiddels in 104 zit :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Superlieve jurkjes. Mijn dochter van net 1 zou hier komende zomer heeeeel schattig in uitzien. Ze past nu nog in een maat 74. Komende zomer past dat jurkje dus zeker! mijn voorkeursvolgorde is: 1, 3, 4, 2. dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. :))) En jij houdt iedereen lekker bezig! Geweldig! wordt steeds weer vrolijk van je blog.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  48. 3-1-2-4
    spijtig dat mijn favoriet al weg is...

    BeantwoordenVerwijderen
  49. ohlala oelala, en dan zet ge ze ook nog eens in de juiste volgorde! ons Annabel heeft nog wel een plaatsje in haar kleerkast voor dergelijk pareltje en kiest op de eerste plaats 1 en daarna 2,3 en 4. en nu ga ik de ganse week duimen voor mijn win(st)kansen..

    BeantwoordenVerwijderen
  50. 3-1-2-4
    Supermooie jurkjes en zo'n toffe stofjes. Ik denk dat mijn smalle dochter er nog wel in kan, of het anders zal aandoen als tuniekje. Zo mooi!
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  51. maud5.2.11

    wauw, zoveel altruïsme! en laat ik nu net een jongste dochter met bijna maat 80 hebben... ik ga voor 3-1-2-4. oelalaaa indeed!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een prachtige jurkjes!!!! Geen dochters hier, dus ik moet passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. 3-1-2-4

    heel schoon, heel plezant en heel bedankt!

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Suuuuupermoooi!

    Ik heb zelf geen dochter, (wel een zoon die al eens een jurkje zou durven passen , maar allé, tis niet voor hem...)maar ik ken wel een lief klein (groot) meisje die prachtig zou staan in jurkje nummer 4. En laat paars nu net haar (mama's) lievelingskleur zijn!!! :)

    Ik heb je link ondertussen ook gepost op de Idee Kidskampenpagina: http://www.facebook.com/Ideekidskampen?ref=nf

    Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. "Met vooraan een klein, weinig opvallend detail" Whoehaha!
    Schitterend gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Heel mooi!! Ik heb zelf ook al eentje gemaakt. Is er een gemakkelijke uitleg om het beleg aan de mouwen er aan te zetten zonder dat je het stiksel ziet? Dat lukt niet goed bij mij. Alvast bedankt voor de vele uitleg en de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. mijn kleindochtertje is het maatje ontgroeid en ik kan er zo moeilijk wat vaart achter steken voor en volgend he :-))maar ik ken wel heel veel jonge mama's die ik er plezier mee kan doen, dus mocht ik in de prijzen vallen dan heeft jurkje 1 en 3 mijn voorkeur !!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Waaw! :D
    Ik zal er alvast een paar zelf proberen maken, maar toch, zo'n mooie superschattige kleedjes! :D

    Mijn volgorde is... 3,1,4,2!!

    Wat een prachtig bloemetjes-motief! ^^,

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Anoniem5.2.11

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag 3-4-2-1

    BeantwoordenVerwijderen
  60. 3-1-2-4
    wat een lieve kleedjes! Hopelijk past onze kleine To er nog net in!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. sandra5.2.11

    oh zo mooi, hopelijk past de jongste hier nog net in deze zomer en anders ga ik scoren met deze jurkjes als kraamcadeau...
    voorkeurvolgorde: 1-4-2-3.
    sterkte met het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ik ben toevallig ook net kleedjes aan het maken, maar dan
    nog mini-er, eindelijk worden er vollenbak meisjes geboren in mijn omgeving! Die meisjes worden ook groot, en verdienen het om in mooie zelfgemaakte kleedskes te blijven rondlopen uiteraard. Mme, ze zijn allemaal keischoon, maar als ik dan toch een volgorde moet kiezen, ga ik voor 3-1-2-4.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. ik doe graag mee in deze volgorde: 1,3,2,4 niet omdat ik dochters heb neen ik heb zoontjes maar om cadeau te geven aan petekindje.
    Groeten Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ohh wat mooi!! Ik doe graag mee, Mijn meiske zit nu net in maat 86 en is een echt meisje! En eigenlijk kan ik niet kiezen, want ze zijn allemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Baby Ylvie en haar Mama5.2.11

    Ah, Dochterlief is a.s. woensdag 10 maanden. Ze heeft nu nog maat 74 maar het zou toch erg mooi zijn om de Lente straks te beginnen in een schoon jurkje gemaakt door the one and only Mme ZsaZsa. Hier volgen de nummers 1,3,2 & 4. Moeder en dochter wachten hoopvol af. (vriendlief trouwens ook ) :-)

    Lieve groeten Ylvie & haar Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Henrike5.2.11

    3-1-2-4
    Precies de goede maat voor het voorjaar voor mijn jongste dochtertje. Wat zal zo'n jurkje haar fantastisch staan. Erg mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. 3-1-2-4
    Om cadeau te doen aan mijn superschattige nichtje! :)
    Echt superschattige kleedjes! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Zelf 2 zonen maar gelukkig een fantastische broer en schoonzus die voor een allerkoddigst nichtje gezorgd hebben! Ze zou er echt fantastisch mee staan :-) voorkeur 1-2-3-4

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Je hebt geen woord teveel gezegd: OELALAAA! Prachtige jurkjes. Stuk voor stuk mooi afgewerkt.
    Ik zou er dolgraag eentje winnen voor m'n nichtje. Mijn voorkeur: 3-1-2-4.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Maar gij zijt te goed voor ons, madame, zelf doodziek zijn maar toch nog aan uw lezers denken, van altruïsme gesproken!

    De kleedjes hangen al in de volgorde van mijn voorkeur eigenlijk 1 2 3 4.

    Mocht er een dochter in mijn buik zitten, dan zou die daar natuurlijk kéigoed mee staan, aja, dat weet iedereen! En anders worden er dit jaar -in het jaar van het Konijn!- zoveel baby's geboren dat er wel iemand blij mee zou zijn.

    Pick me, pick me!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. En dat ik nummer 1 en 3 ook nog altijd schoon vind! 't Was een moeilijke keuze gedekke. Een foto maak ik later eens, ze mag er nog wat in groeien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  72. leen5.2.11

    Om het op zijn "Eddy Wally's" te zeggen: ze zijn echt GEWELDIG!
    M'n snoezig nichtje Jeanne zou met zo een kleedje er nóg snoeziger uitzien, daarom waag ik graag een kans. (1,3,2,4)

    ps: doe zo verder en veel beterschap met je oog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Zo mooi!
    voor m'n zoontje, ... of toch maar voor het nichtje.
    mijn voorkeurvolgorde: 1,2,4 en 3

    En nu nog zelf eentje maken voor m'n 'grote' dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Anoniem5.2.11

    Oh, zou deze zomer perrfect voor Rosanne passen.

    Dus voor mij graag
    3-1-2-4

    Dankuwel
    hanne

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Anoniem5.2.11

    om van te watertanden. laat de lente maar komen en zo'n jurkje ook :) mijn voorkeur: 3-1-4-2. mijn jongste meissie heeft dan ook eens iets wat grote zus nog niet eerder gedragen heeft. ciao, marrigje

    BeantwoordenVerwijderen
  76. 1-3-2
    En ik snap bij god niet hoe dat in een uur kan. Het zal wel De Ervaring zijn.
    IK begin nu fanatiek te duimen..

    BeantwoordenVerwijderen
  77. ik was trouwens vergeten vermelden dat kleedjes die naar hier komen, daarna naar sien gaan, dé sien waar ge het geboortecadeau voor hebt gemaakt. En dat ge dus twee kinders blijmaakt.
    Allez, niet dat ik u emotioneel wil chanteren, natuurlijk. ik zou niet durven.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Oelalaa.....
    3-1-2-4

    Das nog eens een leuke verrassing. Mijn meisje gaat er nog in passen dus doe graag mee....

    BeantwoordenVerwijderen
  79. waauw mooi zeg, om jaloers van te worden, wou dat ik nog een klein meisje was, maar misschien passen ze wel voor mijn dochtertje van bijna 1jaar,met wat geluk en iets mooier weer zou het prachtig staan. mijn voorkeur gaat naar 3 dan 1 dan 2 en dan 4 allemaal prachtig eigenlijk.
    By the way: zalige blog!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Ik doe zeker mee, voor mijn dochter Roos en als het dan te klein is voor mijn metekind Lien : 3-1-2-4

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Ooooo! Ze zijn zo mooi ik kan eigenlijk geen volgorde maken! Heb wel een prinses in precies maat 80 - 86 dus winnen zou geweldig zijn. Ok, dan toch een volgorde 1 (met stip) en daarna 3 4 2!

    En nu ga ik zitten duimen of ik deze keer misschien wel eens geluk heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Mijn meiske is 15 maanden en past in een 80!
    Ik zou er super blij mee zijn, ben zelf net een beetje beginnen stikken en zou dan eens goed kunnen kijken hoe vakkundig dat ineen zit!
    voorkeurvolgorde: 3-2-4-1

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Oelalaa! Zelfs als piraat is Madame Zsazsa nog in de weer met naald en draad!
    Ik ding mee naar de eerste creatie, omdat mijn metekindje superschattig zal staan in kleedje 1. Ik voel dat, ik heb daar oog - en zelfs twee- voor ;) Verdere voorkeur= 1 - 3 - 2 - 4! Bedankt!! En veel beterschap hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  84. kikkerprinses5.2.11

    Een zelfgemaakt jurkje zou mijn bloem van een dochter wel staan ( zij is namelijk ook zelfgemaakt met veel liefde en geduld). Allemaal heel mooi maar die met bloemetjes zou ons Violetta wel heel mooi staan!
    Dus als volgt : 3124

    BeantwoordenVerwijderen
  85. oh! wij zijn zot van a-lijn jurkjes, deze zijn super!
    mijn dochtertje zal er mooi mee staan! vooral met nummer 1 met haar rosse romantische haartjes :-)
    onze voorkeur;
    1,3,4,2
    ze heeft al wel een 92/98

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Joepie, eindelijk eens op tijd om deel te nemen! Mijn klein meisje zou er prachtig mee staan als ze zal kunnen staan.
    Voorkeur: 3 - 1 - 2 - 4
    Lieve groeten
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  87. 3-1-2-4

    Nummer 3 is prachtig!!!!! Stofje en modelletje! Daar krijg ik die van mij zeker nog in geperst.
    En nu duimen want ik win nooit iets!!! ***pruil***

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Hier ook een hoop schattige babymeisjes geboren die daar ongetwijfeld prachtig mee zouden staan. (of misschien mijn eigen kinders ooit, we'll see)
    Maar zo mooi!
    Dus: 1-3-2-4

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Oh ideaal voor onze tweelingdochter!
    Wat zou haar broer jaloers zijn ;)

    3-2-1-4

    BeantwoordenVerwijderen
  90. gaat het goed met het oogje? hoe lang moet er een lapje voor? de jurkjes zijn knap gemaakt en zou er graag een voor mijn kleindochter willen winnen, maar zo zijn er vele.keuze nummers 1,3.groetjes marina

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Anoniem5.2.11

    Jurkje 1 please! Zoooo schattig ...
    Maatje 80-86, dat betekent dat mijn dochter er deze zomer precies in zal passen!
    Ze is denk ik een paar dagen ouder dan jouw tweede zoontje, en ze heeft nogmaar pas maatje 74.
    T is een klein, fijn meisje, en haar naam is even schattig als het jurkje: ze noemt Tini! (naar de boekjes van Marlier natuurlijk ...)
    Ik beloof dan ook een foto in de stijl van de Tiny- boekjes als ze eindelijk in het jurkje gegroeid is.

    Groetjes,

    Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Mme dat vind ik ontzettend lief van u dat je aan ons denkt terwijl wij eigenlijk aan u zouden moeten denken in deze pijnlijke tijden!Ik heb nog een dochtertje die deze zomer perfect in een van jouw jurkjes zou passen. Eigenlik is ze no-nonsense maar ik heb het toch meer voor romantische kleedjes daarom deze volgorde 3-1-4-2.
    Nog veel beterschap!
    Groetjes,
    Leila

    BeantwoordenVerwijderen
  93. zet mij ook maar op het lijstje. Ik heb geen voorkeur, vind ze allemaal mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  94. 1,3,2,4.
    Voor mijn fashionable metekindje Linneke. Mijn grote zus de mama zal heel blij zijn!
    Kon ik nu maar al tonen hoe fashionable ze werkelijk is! Maar ik vrees dat dat niet zal lukken.
    TOCH even proberen:
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=497147193957&set=a.438737853957.228068.626988957

    Naajs werk! doe zo verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Julie_5.2.11

    3-1-2-4 !!!! :D mooooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  96. 4-1-2-3 voor mij graag! Het zou eigenlijk nogal moeten passen dat ik een dochter met maat 80 ga hebben, maar toch!
    Heel heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  97. 1,3,2,4 graag, voor mijn fashionable metekindje, momenteel bijna 5 maand oud en zo lekker chubby. Dus hopelijk kan ze er lang genoeg in!
    Hier is ze dan op haar mooist: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=497147193957&set=a.438737853957.228068.626988957

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Paasei5.2.11

    Ik wil ook eens iets winnen, voor mijn fantastische dochter die hier nog net in past :-) En anders om cadeau te doen aan een even fantastisch klein meisje. Mijn voorkeur : 4-1-5-2-3

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Schoon!
    Mijn keuze: 1-2-3-4 !
    Nummer drie is al een beetje te groot maar tegen de zomer passen ze perfect voor nummer vier... ik zie ze er al in lopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  100. ik bedoel natuurlijk een dochter met maat 80 in het juiste seizoen..

    BeantwoordenVerwijderen
  101. 2,3,1,4, Jeminee, je hebt teveel volgers... ik ben niet snel genoeg! Wat een mooie jurkjes! En precies in de maat van mijn frummel deze zomer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Wat een prachtige jurkjes, oelalaaa!
    En perfect voor over een paar maandjes voor mijn net nieuwe überschattige nichtje, of eerst nog even voor haar oudere (maar niet minder schattige) zusje!
    Mijn voorkeur: 1-2-3-4

    BeantwoordenVerwijderen
  103. inderdaad oelalaaa!!!!!
    Ik ga voor : 21 , 3 , 4 , 2 !
    ( en ik wou dat ik er zelf in kon ! )

    BeantwoordenVerwijderen
  104. 1-3-2-4!
    Ik heb hier 2 meisjes rondlopen die in die maatjes zouden passen. Je hebt me door de foto's echt zin laten krijgen om er zelf ook eens aan te beginnen. Maar eerst het luiertasje afwerken waar ik aan bezig ben. Ik vind je handleidingen super!
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Melissa5.2.11

    3-1-2-4, die kleedjes krijg bekijk ik graag met plezier. Ik heb dan wel 2 zonen, ik wil ze graag wel eens in een kleedje tonen. Maar misschien kan ik het ook gebruiken als kado, voor mijn schattig metekindje of zo. Ik doe erg mijn best om hier iets deftigs van te maken, hopelijk kan mme zsa zsa mijn verhaaltje wel smaken. En dat ze als kers op de taart, een van de jurkjes voor mij spaart! Ik vind het alvast super fijn, dat ik misschien een winnares zou kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar er is precies niemand die het strikje mooi vindt. Stuur dus maar naar mij!

    Mijn keuze:
    5-5-5-5

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Waw, laat ik nu net de gelukkige mama zijn van een eenjarige prachtdochter en er nog niet toe gekomen om van die prachtjurkjes te maken. Een foto maken, dat lukt al wel, en moest ik hier niet ongelooflijk veel geluk hebben, dan is de stap naar het naaimachien al wat kleiner geworden door deze pareltjes te zien.
    De voorkeuren: 3-1-2

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Met mijn 3 jongens, wie weet nu eindelijk een meisje opkomst. En zeg nu zelf, zo een ZsaZsa oelala kleedje in een echte Zsazsa, daar kan niemand aan weerstaan.

    Om het niet moeilijk te maken.
    1-2-3-4

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Anoniem5.2.11

    3-1-2-4
    Heel mooi, mijn dochtertje zou daar ook wel schoon mee zijn en bovendien zou het brede model perfect passen voor haar dikke lijfje deze zomer (ze is nu 11maand).
    gr, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  110. ohhhh, ze zijn echt schitterend. mijn voorkeur gaat naar nr. 1.
    voorkeursvolgorde: 1-5-2-4-3

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Daar moet mijn jongste nog wel in passen!
    3-1-4-2
    Ze zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  112. amai madame, zomaar inees 4 kleedjes! daar doet een normaal mens maanden over! (of in mijn geval nog veel langer - veel goesting en inspiratie maar de uitvoering loopt achter) maar als we niet winnen gaan we het zeker nog eens proberen met uw handleiding!
    3-2-4-1
    Pino

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Rozemarijntje5.2.11

    Oh, zo mooi! Onze kleine Louise zou deze zomer prachtig in zo'n kleedje passen! Voorkeur: 3-2-1-4

    Mooooooooooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Oh, zo mooi. Met een dochter die nog net in een 86 past kan ik niet anders dan meedoen natuurlijk :-)

    Dit is mijn voorkeur: 3-1-4-2

    En nu ik dit gezien heb, kan ik niet anders dan er zelf ook eens aan beginnen.

    En veel beterschap trouwens met dat oog.

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Annelies Julia5.2.11

    SUPER! Ideaal voor mijn dochtertje deze zomer! Graag dus nr drie of nr één!

    BeantwoordenVerwijderen
  116. 1-3-2-4. Ze zijn de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
  117. f en f5.2.11

    allé seg, eindelijk een vervolg aan dat mysterieus verhaal.geweldig!
    t zal voor de eigen dochter zijn, die er nog net in zal passen.
    veel beterschap gewenst voor het oog!
    1*3*2*4

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Sofie V5.2.11

    2-3-1-4 Heb ik lang over moeten nadenken!! Prachtig ... ik ben er zelf aan begonnen maar man, volgens mij is mijn dochtertje verkeerd gebouwd ofwel kan ik waarschijnlijk langs geen kanten stikken! Het kind krijgt het amper over haar hoofd en het spant bijna aan hare nek! Dus ja, ik sta te springen om een deftig kleedje te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Niks zo fijn als zelfgemaakte kleren waar ge zelf niks aan hebt moeten doen!
    Op hoop van zegen: 3-2-1-4
    Het kind zal er schoon mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Amai seg gij maakt toch altijd schoon dingen! Ben ik blij dat ge zelf geen dochter hebt en die dingen gewoon weg geeft.
    Mijn voorkeur: 3 - 1 - 2 - 4

    BeantwoordenVerwijderen
  121. lena lina5.2.11

    Schitterend schoon! De kans op winnen wordt kleiner met de minuut, (oelalaa, al 117 reacties) maar ze zijn dan ook fantastisch knap. Voor ons meisje, Hazeltje die er deze zomer vast al in kan. Voorkeur: 1-2-3-4
    Hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Inge5.2.11

    3-1-2-4
    Waarom? Omdat ik nu al maanden op rij goede voornemens maak en zelf achter mijn stikmachien wil kruipen om mijn dochter van kleedjes te voorzien. En ik er dus nog steeds niet toe gekomen ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  123. dat is nu precies mijn dochter haar maat zie(en anders moet ze haar adem maar een beetje inhouden!!!!) astor in een zsazsazilet en annalou in een zsazsajurk ...zou prachtig zijn, toch! en Annalou staat zo schoon met blauwtinten: past ik-weet-niet-hoe-goed bij haar ogen (en soms bij de blauwe plekken op haar schenen)en dan de voorkeur: met stip op 1:jurk 1 en daarna: 2,3 en 4!!

    btw succes met het genezingsproces!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Mijn dochtertje, zal er in de zomer perfect in kunnen.. machtig moest ze in ene van jouw creaties kunnen rondlopen.. We vinden ze allemaal mooi, maar nummer drie vinden we het fleurigst :) Voor jou duurt het blijkbaar maar een uur om dit te maken, maar bij mij zou dit veel langer worden en uiteindelijk zou k geen kleedje hebben, maar een broek.. jouw kindjes mogen wel blij zijn met zo'n mama! zalig steeds nieuwe kleren

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Anoniem5.2.11

    1-3-2-4 dat is de volgorde zoals ik ze mooist vind. En aangezien ze hoogst waarschijnlijk niet meer passen voor mijn eigen dochters, geef ik het cadeau aan iemand die wel nog een ienieminiemeisje heeft.

    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  126. 3 1 2 4

    voor Anna, mijn metekindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Annelies V.5.2.11

    ik ga voor de volgorde van de foto...1-2-3-4-5... voor mijn kleine 2-jarige dochter Oda! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Lien5.2.11

    Om eerst een tijdje een centrale plek in huis te geven, als motivatie om eindelijk te beginnen aan dat goede voornemen van 2011: leren naaien! En als dat dat gelukt is, wordt mijn metekindje het gelukkige eigenaresje! 1 - 3 - 2 - 4

    BeantwoordenVerwijderen
  129. 2-1-3-4

    sympathiek! voor Miep haar eerste verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  130. 2-1-3-4

    sympathiek! voor Miep haar eerste verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Goh, mijn metekindje gaat daar schoon mee staan met zo één van die kleedjes! Mijn voorkeur: 1-4-2-3
    En nu hopen dat ik er eentje win!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Ze zijn allemaal heel mooi, maar ik moet verstandig inzetten.
    En nu de lotto... met de winnende nummers: 4-2-3-1!
    Jaaaaaaa!! (nu mijn man nog overtuigen na 2 zonen een dochter te produceren of toch maar mijn kleine nichtje heeeel blij te maken).

    BeantwoordenVerwijderen
  133. oooooooh, mijn dochtertje zal tegen de zomer maatje 80 hebben (hoop ik!) en ze staat zo mooie met kleedjes! Onze (want ze mocht al eens mee piepen natuurlijk :-)) voorkeurugaat uit naar 3-1-2-4!
    dankuwel mme!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Joke5.2.11

    3-1-2-4
    Omdat mijn dochter, met een onhandige moeder als ik, anders gedoemd is tot broekskes met sous-pullekes.

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Voor mij graag eentje om cadeau te doen aan mijn beste vriendin. Haar dochter draagt de naam van mijn overleden metekindje... (Ocharme dat kind, ze wordt overstelpt met alles wat ik mijn metekindje wilde geven...) en daardoor is zijn nu maar mijn oogappel (naast mijn eigen zoons natuurlijk) 'k zou het haar echt graag cadeau doen tegen de zomer!

    voor mij in deze volgorde:
    1 - 3 - 4 - 2

    Ze zijn echt knap. Misschien waag ik zelf wel eens de stap om een jurkje te maken... voorlopig blijft het bij potloodrollen en knikkerzakken...

    alvast bedankt voor al het moois op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Geweldig mooie jurkjes, super voor de jongste dochter..Voor de grote zussen zal ik mij er zelf eens aan wagen, maar eerst hier een gokje wagen.Mijn voorkeur 3/2/4/1.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  137. 3*4*2*1

    Ik vrees Mme zsazsa da'k ver achter u in de rij stond toen ze talent uitdeelden... daarom doe ik een gooi naar de hoofdprijs in deze wedstrijd... gewoon omdat ik dan weer het talent heb gekregen dat er nog over was... kijken en genieten naar en van uw werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Ik zorg er wel voor dat mijn dochter daar in past tegen van de zomer. Da zal nie zo moeilijk zijn want tegen van de zomer is ze één jaar. Perfect dus!!
    doe mij maar 3-2-1-4

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Oelalaaa, inderdaad! Mijn zus vertelde me net dat ze zwanger is van haar tweede kindje ( duimen voor een meisje ;). Allemaal even mooi! Mijn persoonlijke voorkeur? 4! Gevolgd door 1 2 3. Proficiat met je schone kunsten! Groetjes*

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Rachel5.2.11

    Schoon gedaan, mme! En mijn dochter gaat dat rap passen. Oooh die met strik vind ik de leukste!!
    4-1-3-2

    BeantwoordenVerwijderen
  141. 3-1-2-4

    Wij hebben een pleegdochtertje dat in maart 4 wordt. Ze heeft een enorme groeiachterstand en draagt momenteel maatje 80. Hopelijk deze zomer 80-86 in één van jouw jurkjes ???

    En ... ik plaats ook een linkje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  142. mooi! ga zeker ook zelf aan de slag, maar de mogelijkheid voor een echte ' mem zsazsa' kan ik niet laten liggen natuurlijk. de jongste telg draagt nu maat 74, dus deze zouden in de zomer zeker moeten passen. mijn volgore 3,2,1,4.
    ik hou mijn vingers gekruist!

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Mieke5.2.11

    3-2-1-4!
    Voor het dochtertje van mijn ex-lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Oh super! Mijn kleine meid draagt net maat 80-86! En met blauw staat ze het beste met haar blauwe ogen! ik wil dus heel heel heel erg graag meedoen aan deze oelalaaaa! Volgordevoorkeur: 1-2-3-4

    En nu kaarsje branden voor een goeie loterij!

    Fijn weekend!
    Groetekes
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Greet5.2.11

    Wauw! Sjieke dinges! Mijn dochter zou beeldig met deze kleedjes staan... Maar dat zal zeker bij alle meisjes zo zijn!
    1-4-2-3 is onze voorkeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  146. Moooi!!! Zou perfect zijn voor mijn dochtertje haar eerste verjaardag in maart!
    Onze volgorde van voorkeur gaat naar: 3-1-2-4!
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  147. 3-2-1-4

    Prachtige jurkjes! En ook nog eens prachtig dat mijn meisje nu 80-86 draagt.
    Misschien nog het meest prachtigst: met jouw handleiding ga ik jurkje 3 zelf zeker maken (maar leuk zou zijn als ik het zou winnen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  148. Whooehoeeww, ik doe mee! Hopelijk krijg ik nu later een dochter! Anders geef ik het cadeau. Mijn voorkeurvolgorde: 1-3-2-4

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Jouw naaitalent, is dat de volgende give away? Ik zou het graag winnen... ;) Zo ontzettend mooi gemaakt en leuk bedacht!
    Hier wil ik ook wel kans op maken: 1,3,4,2!

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Jurk één, dat is mijn dochtertje! (Witblond haar en grote blauwe ogen). Maar die andere zijn ook mooi. Non-nonsens is lekker puur, die met die strik is lief en die paarse is voor een echte clown. Tjeempie wat leuk. Maar ik ben katsverliefd op de eerste! (en ik heb nog nooit wat gewonnen.... there's a first time for everything)

    BeantwoordenVerwijderen
  151. Tessa5.2.11

    Oelalaaa past hier wel uitstekend bij!
    Ik zie mijn dochtertje hier al helemaal in rondhuppelen op vakantie in Frankrijk in september! Heel mooi!
    Oeh, en de voorkeur: 1 3 2 4

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Tessa5.2.11

    Oelalaaa past hier wel uitstekend bij!
    Ik zie mijn dochtertje hier al helemaal in rondhuppelen op vakantie in Frankrijk in september!
    Oeh, en de voorkeur: 1 3 2 4

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Ik nam me voor om geen rokjes of jurkjes meer te kopen tot dochterlief (13 mnd) kon lopen. Maar met eerst het patroon en nu deze kans om eentje van de hand van dé Mme zelf te kunnen winnen, laat ik dat voornemen maar varen.
    Voorkeur: 1 - 2 - 4 -3

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Mijn voorkeur: 3-1-2-4!!
    Mooi mooi, dat zegt mijn nichtje altijd als ik met een nieuw truitje, rokje, diadeempje, kettinkje,.. verschijn. Marie is een echt prinsesje dat heel goed weet wat ze elke dag wil aandoen!! Nochtans is ze nog geen 2 jaar. Het ziet er leuk uit!

    Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  155. angie5.2.11

    Wow, heel mooie jurkjes! Prachtig en tof initiatief! Mijn voorkeur: 4-3-1-2

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Prachtig seg.

    Het bloemenjurkje vind ik 't mooiste voor ons meisje. Al zal ik wel geduld moeten hebben. Ze is wel al 4 maanden ,maar heeft nog steeds geen 62! Een minimeisje dus. Ze zou der dan wel alvast véél geniet van hebben.

    Groet, Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Heuh????? Geeft gij die zomaar weg? Allemaal??? Voor ne keer ben ik eens blij dat Kleine Pruts zo klein is en ondanks haar 2 jaar nog met gemak in een 80/86 kan.
    2-3-1 (Kleine Pruts staat niet met paars)

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Mijn dochters voorkeurvolgorde is 3-4-1-2 en ik ga er toch eens zelf eentje proberen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  159. Wat ik het allerliefst zou hebben is eigenlijk wat tips over hoe ge die zsazsaziletpatronen groter kunt maken want ik heb er hier eentje rondlopen die dus niet meer in de 5 - 6 jaar geraakt en ook een explicatie over hoe ge die plooikes daar vanboven hebt ingelegd. Allé nee, hoe ge die plooikes moet leggen dat weet ik wel maar hoeveel stof hebt ge daarvoor moeten toevoegen enzovoort. En om dan af te sluiten zeg ik ook nog 3,1,4,2, misschien kan ik het dan nekeer van naderbij bekijken -en binnenkantafwerking dat interesseert mij ook altijd geweldig- en een poging wagen om mijn kind van 3 er nog in te proppen al denk ik wel dat dat hopeloos zal blijken. Maar ik kan het nog altijd vriendelijk cadeau geven hé. (alleen niet aan ondankbare mensen die u vanalles doen stikken en u als ze hun gerief hebben dan zelf laten stikken gnagna) Om een lang betoog kort te houden zet ik er nu een punt achter en wacht vol verwachting,...

    BeantwoordenVerwijderen
  160. 3 1 2 4

    Die jurkjes zijn echt prachtig!!!!
    Mijn kleine meid heeft nu net maatje 80, dus ideaal!!! Ook de kleurtjes zouden haar heel mooi staan :)Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Wonderschoon, waardoor ik met plezier deelneem! Mijn voorkeur: 3 - 2 - 1 - 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Wendy5.2.11

    3-2-1-4
    Om cadeau te doen én om na te maken in een paar maatjes groter. Vooral die strik wil ik wel eens van dichtbij zien.
    Man, man, 160 reacties al: stijgt dat niet naar het kopke? Geniet ervan!w

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Ilse5.2.11

    Jij bent wel heel vrijgevig de laatste weken! Superleuk die jurkjes!

    3-4-1-2 graag.

    thx.

    BeantwoordenVerwijderen
  164. ilonav5.2.11

    Mooooooi!
    1-3-2-4!

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Mmmm. ik stel me m'n dochter al voor in nr 2 of nr1 of zelfs 3 of 4, in de lentezon binnen enkele maanden... *winterse zucht*...
    Precies de goede maat!

    groet, papa Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  166. Leuk leuk leuk!
    Mijn dochter heeft van de zomer mt 80 dus komt perfect van pas!
    3-1-4-2

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Jeminee, prachtig! En dochter gaat zowat uit de 74, alsof het zo heeft moeten zijn!
    4213, na heeeeeel lang tobben, want eigenlijk een gedeelde 1e plaats voor alle 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Ik heb niet één, maar twéé dochters in deze maat, waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ik twéé jurkjes wil winnen ;)
    Maar ik doe wel heel graag mee voor een exemplaar, al is het maar om mezelf te motiveren deze leuke jurkjes ook zelf voor ze te maken.
    Nummer 1 vind ik de leukste, gevolgd door 3, door 2 en door 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  169. jeetje wat een hoop reacties....
    toch maar een poging wagen want ik heb een kleine dreumes die ik met wat persen nog wel in jurkje nummer 3 geperst krijg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Ik ben zelf nog maar net begonnen met kunstjes achter de naaimachine maar ik leer veel van je blog.
    En ik heb een klein meisje lopen dat dit heerlijk zou vinden.
    2-1-4-3

    BeantwoordenVerwijderen
  171. 1 - 3 - 4 - 2
    Ooh zo schoon! Spijtig dat ik er ni meer in pas, maar mijn dochters of die van de vrienden kunnen er maar goed mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Ze zijn om ter mooist! Maar ze zouden natuurlijk op zijn oppermooist zijn rond het lijfje van mijn dochtertje. Nu maatje 74, dus dat komt helemaal goed. Jurkje 1 vind ik de max, gevolgd door 3, 2 en 4. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  173. 3-4-1-2
    De eigen dochter krijg ik er met wat armgewring nog wel in hoop ik (hopelijk ook nog terug uit - dat is meestal het probleem) en anders heb ik al een andere kleine gegadigde op het oog :)Dus het wordt hier zeker goed besteed!

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Voorkeurvolgorde: 4-1-2-3

    Wat ontzettend mooi gemaakt, ik ga de patronen nog proberen. Helaas zelf geen dochter, enkel zonen.

    Dus heel mooi kleedje voor mijn nichtje, leuk cadeautje! :)

    Beterschap met uw oog :(

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Hier een no-nonsense peutermeisje dat de hele lente profijt zou hebben van zo'n fijn jurkje, want het is perfect haar maat en ook het blauw gaat schitterend passen bij haar witte haartjes :-). In volgorde: 2-1-3-4

    BeantwoordenVerwijderen
  176. Fido5.2.11

    Jeuj! wat leuk!

    1-2-3-4 smijt het maar naar hier.
    ik ontvang het met open armen.

    (ben net zelf een tijdje buiten strijd geweest door op mn gezicht te vallen --> fiets --> tramsporen --> regenweer --> oogtrauma, hersenschudding, ... dus wauw Madammeke, gij zijt goed bezig. diep respect voor uw maaksels, ik weet wat het is om een een tijd maar door één oog te kunnen zien)

    Duizend groeten
    Fido

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Anoniem5.2.11

    Echt lief om 4 kleedjes weg te geven! Ik doe graag mee voor mijn kleindochtertje en mijn voorkeur gaat uit naar 1 - 3 - 2 - 4

    BeantwoordenVerwijderen
  178. spookje5.2.11

    wauw zeg, hoe doe je het toch. Mijn dochtertje zou dit zeer graag dragen en tegen de lente/zomer zou dit toch wel haar maat zijn zeker.
    Als het lot mij gunstig gezind is dan graag 3-1-2-4. Je blog blijf ik lezen, ik ben fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  179. klaartjeoptroodt @ hotmail . com5.2.11

    wederom prachtig! zie je wel, een oog heb je niet echt nodig! het lichte blauwe met strikske, dat zou mijn nichtje prachtig staan! voorkeur: 3 - 1 - 2 - 4
    Klaartje

    BeantwoordenVerwijderen
  180. 1342
    Mijn God wat zal ik me ongenadig populair maken bij mijn petekindje! Kopen die liefde! (allé ja, krijgen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  181. Sinds de geboorte van ons tweede dochtertje ben ik zelf aan 't naaien geslaan. Maar sinds een kleine maand ben ik terug aan 't werk, dus ontbreekt het mij momenteel aan tijd... Een supermooi kleedje zomaar in de bus vinden zou dus echt zaaaalig zijn! Vooral omdat de maat perfect is voor deze zomer. Ik zie het echt al voor me, onze kleine Lio in een Mme Zsazsakleedje...
    Mijn voorkeur: 3-1-2-4
    Veel beterschap met het oog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  182. Jeetje zeg, erg mooi! Idd dat je die zo weggeeft... en met 1 oog.
    Zou al mee willen doen omdat ik de jurkjes zo mooi vind, maar dan is het wel te hopen dat ik later een dochtertje krijg :) verder ken ik alleen kleine mannetjes in aantocht.
    Dus ik ga het later zeker zelf eens proberen en laat het nu over aan al die andere fans! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  183. Lilian S5.2.11

    Ohh spannend!!!
    Mijn ranking is: 3-2-4-1

    p.s. ik maak heule mooie foto's ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  184. rowan5.2.11

    Mijn prachtige dochter zou met haar bruin velleke en haar zwarte haartjes het allermooist staan met nummerke 1, maar ik zie 3, 2 en 4 ook supergraag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Oh zo schattig allemaal :-) Ik vind ze het mooist van 3-4-2 naar 1

    BeantwoordenVerwijderen
  186. Anoniem5.2.11

    Wat aardig om voor ons zulke mooie jurkjes te maken. Ik zou dolgraag mijn mooie kleine meisje in een zsazsa-jurkje kleden. Voorkeur is 1-3-4-2.
    Nogmaals dank voor je sympathieke actie.
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  187. lieve5.2.11

    Wederom WAW.
    Ik zie mijn romantische no-nonsens-dochter er al in lopen deze zomer. Prachtig.

    2-3-1-4

    BeantwoordenVerwijderen
  188. O wat ziet dit er leuk uit! maar als ik dan toch een keus moet maken, 3,1,2,4! Ik ga nu maar heel hard duimen (in mijn slaap) want het wordt hoog tijd dat ik achter de computer uit kruip en mijn bedje in kruip!

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  189. Zelf nog geen kindje, maar een allerliefst metekindje dat er in elk van die jurkjes zou gewèèèèèldig zou uitzien :)

    4-3-1-2, maar eigenlijk zou ik liefst uw naaiskills winnen. Zo'n schoon kleedjes, en dat zonder dieptezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  190. ben jaloers;zoooooooooo knap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  191. o ja,'t is omdat ze te klein zijn voor m'n 4 jarig metekindje,dak ze niet mooi vind hoor ;verre van ^-^
    mijn keuze;4-1-2-3-

    BeantwoordenVerwijderen
  192. sofie6.2.11

    amai, amai,

    het zijn precies solden,
    maar dan hangen er zo'n mooie kleedjes niet meer.

    1324

    Misschien moet je toch maar een winkeltje openen.
    zij die het krijgen zullen content zijn;

    BeantwoordenVerwijderen
  193. ik ben een fiere meter van een ongeloofelijk schattig meiske. ik heb haar al heel wat jurkjes genaaid maar nooit zo proper als de deze (ik ben niet zo'n propere naaister)
    wat ik leuk vind van één tot vier :
    drie - twee - één - vier

    BeantwoordenVerwijderen
  194. Lieve6.2.11

    Met alleen maar jongens in huis, eentje voor mijn liefste metekindje!
    Mijn voorkeur: 1-3-2-4!

    BeantwoordenVerwijderen
  195. Ik vind heta llemaal hele mooie jurkjes ! Ik zou er graag eentje cadeau doen aan een hele goede vriednin van mij, die het momenteel heel moeilijk heeft. Ze heeft 2 boys, en een dochtertje van 2 jaar. En ze verdient het dubbel en dik !
    Mijn voorkeur 3-1-2-4

    BeantwoordenVerwijderen
  196. Linde6.2.11

    1-3-2-4
    Zo mooi zo mooi!
    Zal mijn dochtertje prachtig staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  197. Fantastische jurkjes! Ik ga voor het jurkje met lichtblauw en witzwarte bloempjes!
    Natuurlijk ook voor iemand anders..

    BeantwoordenVerwijderen
  198. Als onze dochter ooit zin heeft om eruit te komen, zal ze prachtig staan met zo'n jurkje. En aangezien ze nu al zo eigenwijs is, is het blauwe no-nonsense jurkje haar op het lijf geschreven ;-)
    Al zijn de bloemetjes ook fantastisch!
    2-3-1-4 dus.

    Een mama die bijna ontploft van nieuwschierigheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  199. Mocht ik ook maar over ééntiendeke van uw talent beschikken, amai, zo mooi!
    Mijn voorkeuren: 3*1*2*4
    Enneh... veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen