maandag 6 juni 2011

De zomer van het jurkje

Hey how
Ik denk dat we kunnen stellen dat het zo goed als zomer is, toch?
Bij deze roep ik de zomer van 2011 uit tot zomer van het jurkje.
Voor mijn eigen toch, hoewel jurkjes niet altijd combineerbaar zijn met borstvoeding moet het er maar eens van komen.
Hier moeten wat meer jurkjes gemaakt worden, zo gemakkelijk ook, ge trekt dat 's morgens aan en voila, ge zijt klaar, geen bijpassende bloeskes of zo zoeken gewoon één ding en een onderbroek.
Nu ik er aan denk, moment!

Foto op 06-06-2011 om 13.44
Ik was vergeten dat deze jurk met bijpassende onderbroek gemaakt werd!

Oké, terug over naar de zomer van het jurkje, ik plan één jurkje per week te maken, of laat ons nu nog per twee weken nemen, geen ingewikkelde dingen, gewoon zoiets gelijk dit en het jurkje van Tante Hilde van die dingen die niet meer dan een zelfgemaakte onderbroek vragen, ik zei het al.
Die jurkjes zitten sneller in elkaar dan dat het geblogd is, dit kleedje is van een maand geleden schat ik, toen werd het te warm om van die hooggesloten halskes te dragen en maakte ik dit waar ik eerst jullie raad voor vroeg.

Foto op 21-05-2011 om 11.30
Dat ik dus ook niet laten zien heb, bij nader inzien is het ook eerder een slaapkleedachtig iets dan een jurkje, maar ja, dat weten we dan ook weer.
Al een chanse dat ik niet veel buiten kom met mijn slaapkleedjes overdag.

Ik ben nog altijd bezig met dat plooijurkje, de handleiding is al getekend maar nu moet ik dat nog onder woorden brengen, maar het komt er aan, ik heb ondertussen al een schattige versie gemaakt voor het buurmeisje, op één, twee drie was dat klaar.
Maar eerst moet er een ander kleedje afgeraken, iets echt, met baleinen en een voering en zelfs een tussenvoering, ik vind alleen geen stof, ik zoek iets groen, heel heel zacht, voile misschien wel, iemand iets gezien?


Kleedsken

36 opmerkingen:

  1. lol! uwe laatste foto!
    maar snorry, geen vwalkennis hier..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groene voile moet je hier wel bij de Strik vinden, denk ik.
    Had je nu iets eerder gepost dan had ik kunnen kijken. Was er dit weekend nog... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu weet ik op wie gij lijkt! Uma Thurman, maar dat hebben ze u zeker nog al eens gezegd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is dat uw "shapewear" die vanonder uw kleed piept of zit ge met uw knie in een verband ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mm, neen, dat is mijn onderkleed dat niet in bedwang te houden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wree schone! ik zit ook ma te zoeken naar toffe jurkstofkes.. ma tzijn allemaal winterkleurkes en motiefkes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ge moet eens kijken bij mijn poppen, de ballerina, die had een soort van hele zachte voile groene tule. Hehe, dat is misschien wat je zoekt, ik heb dat bij Maisondorée gevonden in Bxl, wel lang geleden, maar misschien hebben ze dat nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem6.6.11

    met dienen eerste foto gaat ge voorzekers de geschiedenis in zsazsa :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. geen bezwaar tegen jurkjes, laat maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lol Muggebeet, ik moet nu altijd aan u denken als ik zoiets voor meisjes post!

    Anoniem, waarom, is het een rare foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. schoon onderbroekse, voor de jurken ben ik niet zo te vinden wegens inderdaad te groot slaapkleedgehalte maar hé als ge u er maar goed in voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat eem leuk jurkje...enig. Creatief zijn we vrouwen wel! succes met de borstvoeding!! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk! Is het een zelfgetekend model?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jef lijkt heel hard op jou.
    En verder geniet ik weer van jouw zotte blogjes.
    Ik ben dol op mensen met een hoek af.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Cute! En ik vind er geen hoek af hoor, de hopeken zitten allemaal goed en de strepen ook.

    Zeg Mme Zsazsa, kom gewoon 's zondags eens naar de Zuidmarkt. Als je 't niet bij de Belgen daar vindt, dan wel bij de Marokkanen? En dan klinken wij achteraf eens met een muntthee, en wisselen één van uw jurkjes (voor mij) voor één van mijn gerijpte zelfgemaakte bresaola's uit (voor u en uw hongerige schares). Watzegde?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben ook een fan van kleedjes, ik draag dat keigraag. Direct aangekleed en ineens vrouwelijk ook (als 't geen slaapkleedmodel is tenminste ;) ).
    Heb je tricot gebruikt? Of is het gewone katoen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, da komt goed uit! Ik heb 2011 ook tot kleedjesjaar uitgeroepen. 't Is te zeggen, voor het eerst in jaren draag ik weer kleedjes. Want inderdaad, ik vind da ook zo een gemak.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waaattt??? Geen rokjes meer??? En ik ben nog wel zo'n fan van jouw rokjes.
    Maarre...ik denk dat ik ook wel aan die mooie jurkjes kan wennen.
    Ik vind deze al erg leuk!!! Ben al benieuwd naar je volgende!
    Alleen die zelfgemaakte onderbroeken...hhhmmmm ;O))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. maaike6.6.11

    mooi mooi, maar hoe doet ge het dan met de borstvoeding? gewoon heel het kleed omhoog?
    dat is hier het probleem, wel fan van jurkjes, maar niet gemakkelijk met het voeden...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kben dol op stofkes (heb nog een stapeltje Afrikaanse stofkes liggen van mijn reis naar Gambia)maar ben geen krak in naaien en ben momenteel 'out'...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mme Zsazsa, u staat geweldig schoon met kleedkes. het wordt een mooie zomer op uw blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke jurkjes laat maar komen! Om te kunnen borstvoeden draag ik jurkjes met wat strech en een iets grotere Decolleté dan normaal (nu is er tenminste iets om mee te pronken). En voor thuis gewoon de hele jurk naar boven!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel leuk kleedje, wauw!
    En ook die onderbroek is geweldig, heb je er een handleiding van?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En een overslagtop in het jurkje? Werkt prima bij borstvoeden!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben dol op jurkjes. Maar inderdaad lenen ze zich niet zo goed voor borstvoeding, of je moet het niet erg vinden om in je onderbroek te voeden.

    Dat jurkje flatteert je goed trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kijk al uit naar de handleidingen voor die leuke jurkjes! En als het niet lukt (want ik maakte nog geen enkel jurkje en mijn eerste ontmoeting met tricot verliep een beetje zoals een slechte blind date: stroef en ongemakkelijk), heb ik er ineens weer een 'robeke' bij! Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. dat is gewoon dé oplossing voor borstvoedende mama's: bijpassende onderbroeken bij de jurkjes! (misschien wel een langer en flatterender exemplaar uitwerken) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. misschien wordt dat wel ' het jurkje van de zomer ' ?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. lena lina8.6.11

    Uma Thurmme, indeed!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. übercool!! En die schoenen zien er ook lekker uit! Je staat er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Anoniem10.6.11

    Cool! Ik zie dat gij ook zo'n corrigerende onderbroek draagt onder uw kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Seg kalm hé, ik draag helemaal geen corrigerende onderbroek!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Liesbeth15.6.11

    Dag Mme,
    Een vraagske: de afwerking van de halslijn, is dat zelfgemaakte tricot biais, of is dat gewoon een stukje dubbel gevouwen stof en dan met de overlock aan de jurk gezet?
    Ik zit namelijk altijd nogal erg te sukkelen met zelfgemaakte biais uit tricot, dat schuift verschrikkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gewoon dubbelgevouwen stof, op rechtdraad geknipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Whoppy23.6.11

    Als iemand mij laat weten hoe ge een zelfgemaakt patroon omzet naar PDF, moogt ge mijn patroon voor BV-T-shirts hebben. Mits kleine aanpassing, kunt ge er evengoed kleedjes van maken. Wreed gemakkelijk! Wel snel zijn want we zijn al 37-38 weken zwanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik vind het echt een super mooi kleedje !!! Maar een vraagje heb je hier ook een patroon van dat we eventueel zouden mogen gebruiken ? Zonder goed patroon durf ik er echt niet aan beginnen .
    Alvast bedankt ,
    Groetjes ,
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen