Week 23

Week 23
Week 23, oftewel de week waarin ik gewoon verder doe alsof het zomer is (en van de slag klaart het hier op)
Week 23 dus, zo goed als al de recepten komen uit Plenty, ik zei toch dat ik alles uit dat boek ga klaarmaken!
Ondertussen is er ook vanalles beginnen groeien in de moestuin, peultjes en doperwten, voor mij dé lentegroenten (laten we even vergeten dat het bijna zomer is) ook lekker om gewoon zo te knabbelen tijdens het passeren.
Nog een klein beetje regen en het komt nog goed dit jaar.

De week dan:
Maandag: Fattoush met quinoa of andijviepuree met spiegeleitjes. Omdat ik vorige week pasta maakte voor dubbel zoveel volk als normaal aanwezig schoot de geplande andijvie er over. Veel goesting had ik er niet meer in, maar de puber wel, die prefereerde andijviepuree boven fattoush, ik deed er nog een spiegelei of twee bovenop en hij was tevree. Gemakkelijke kinderen dat ik heb, de twee jongsten aten fusion, fattoush met een spiegelei en gegrilde halloumi.
Dinsdag: Tortilla met kropsla en tomaat mozzarella, niet de ordinaire versie maar die van Yotam Ottolenghi, de tortilla is wel de orinaire versie met gebakken aardappelen, look, wat ui en vooral veel eitjes. De kropsla is ook uit het boek en buiten kropsla zitten er nog kappertjes, radijsjes en gedroogde tomaatjes in. Daarover een dressing van citroensap, look en olie, mmm dat kan niet slecht zijn.
Woensdag: Pannenkoekjes van spinazie met limoenboter en salade van geroosterde paprika en farro. Als ik tenminste farro vind anders wordt het spelt of zoiets.
Donderdag: Kikkererwtensoep met tomaten en brood, wederom uit het boek.
Vrijdag: Bloemkoolkorma, rijst, naan en wat Indische bijgerechtjes gelijk dahl en tomatenkoriandersla.
Zaterdag: Linzen met spinazie op bladerdeeg met een venkelslaatje.
Zondag: Peultjes met specerijen en lavas, het weekend komt inderdaad ook volledig uit Plenty

En straks zet ik de linken erbij, toedeloe!