zondag 19 juni 2011

Voila, robe #3

Voila, robe #3Mme Zsazsa kijkt lieflijken het kind werkt weeral tegen seg
Ik moest verder zoeken, met deze drie kleuren kon ik niks beginnen voor een petieterig kleedje, ik zocht verder én vond ongeveer de stof die ik zocht, maar iets wou ik toch doen met een van die stoffen.
Het werd dit.
En ik kreeg deze reactie: "Het flatteert u niet! Ge zijt veel smaller in 't echt!" en "Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo schoon vind voor u. Ge zijt in't echt veels maller dan ge lijkt in dit kleed. Ge zijt precies struis."
Terwijl ik mezelf op deze foto's net geweldig slank vind, het is ook niet rap goed.
Dit zeiden ze ook: "Ik denk dat dat een kleed is dat zwangerschapsresten goed kan verbergen."
Het zijn allemaal trutten jong.

Maar ik vind het dus nog altijd heel mooi, serieus.
Toegegeven, het watervaleffect had wel wat meer mogen zijn, maar ach, iedereen kijkt blijkbaar toch alleen maar naar mijn struis gat.

Het is hier altijd wel een beetje circus
Ach, ik kan nog altijd in het circus gaan.

66 opmerkingen:

  1. ik vind het dus echt nie mis!
    als het de anderen stoort, moeten ze t maar smaller op de heupen gaan maken! ne!
    ge moogt da patroon ook altijd ne keer posten :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een ferm kleed voor een ferm wijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En btw, als die foto vandaag gemaakt is, dien ik bij deze klacht in bij de weer-verdeler-dienst. Het regent hier oude wijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mme, ze weten er niets van, 't is wreed schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai chique, ik wil ook zo'n kleed! Post het patroon zou ik zo zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het staat je heel erg goed hoor. En dik maakt het absoluut niet. En dit is geen geslijm hoor ;-) Leuke foto's weer en je staat er altijd goed op. Ik ben niet zo fotogeniek dus ik durf met mijn hoofd er nooit zo goed op. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De volgende keer kom ik er wel naast staan ter vergelijk, hoe durven ze dat nou te zeggen! Mooie jurk, slanke vrouw. En wat een geweldig schommelpaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schooooon! Zo iets dat nu eens perfect rond mijn lijf zou passen. (Hint, hint!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik denk dat ik er niet struis mee zal zijn: ik ben struis en dat zal mij aflanken:ik voel dat!Is dat patroon je eigen idee of komt het uit een boekje? Want ik wil dat anders ook wel eens maken! Hier was t regen dus heb ik met de kindjes een hele lading kersenconfituur gemaakt, hoezee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik snap de commentaren niet, ik vind het mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een mooie jurk hoor. Maar wat wel een heel klein beetje grappig is: op mijn blog staan linkjes naar andere blogs waaronder uiteraard ook deze, en daar staat dan altijd een fotootje bij. Maar dat fotootje van jouw blogpost nu is daar precies wat vervormd, waardoor je er euhm... nogal dik uitziet ;).
    Maar eens je hier naar de echte foto's komt kijken zie je dus al gauw dat er niets aan de hand is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem19.6.11

    Heb die schoenen ook (maar dan in't rood) ze zitten zoo goed, nooit durven hopen van zulke hoge hakken!
    En natuurlijk ook een prachtige jurk maar dat moet ik je al niet meer vertellen zeker?...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn gewoon jaloers op uw mooie lijf! Na twee plus kinders ga ik niet meer op de foto zoals jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moeha! Ik heb gewoon dezelfde schoenen als Mme Zsazsa.
    En niks struis jong. Gewoon een ferm kleedske.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. tof kleedje zeg !!
    en wat een fotomodel!! :) :D

    groetjes
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je ziet er helemaaaal niet dik uit en 't is een heel schoon kleedje, maar ik denk dat het accentje (centuurtje) nogal hoog ligt voor uw 'bouw'. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik ben ook een trut, jong! of sluit me althans bij hen aan. ik dacht "Ze moet wat minder eten bloggen,want ze wordt er te dik van" Soit, het ligt niet aan het model (van de jurk), maar aan het motief op de stof. 't Is van het niet slank-tonende soort, namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Héhé, ik wou eigenlijk nog schrijven: "En Vermiljoen moet nog komen!" :)

    Maar ik blijf dus vinden dat ik er slank uitzie, wat al de trutten ook zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Reken mij dan ook maar bij de trutten. Het flatteert u inderdaad niet echt. Maar ik heb ook een rok die mij niet flatteert, maar ik draag hem toch. Dus ik kan u wel volledig begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dingske19.6.11

    De stof doet mij denken aan slaapkamergordijnen, ge moogt zelf bepalen of ge dat een compliment vindt of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ben dan ook een trut, maar wel een trut die ongeveer hetzelfde voor heeft met een kleedje dat er ongeveer hetzelfde uitziet van model. Maar als gij het zelf schoon vindt...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind het een gave jurk, niets mis mee.
    Ben trouwens heel erg benieuwd wat je van de 2 prachtige blauwe stoffen gaat maken.
    En die schoenen zijn ook helemaal leuk trouwens!

    Enne eens met vorige poster, dat patroon wil ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kijk alleen maar naar het paard van Jef. Wauw. Waar heb je dat vandaan? Of zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. awel he madam...t is écht ni mis...maar als ge naar de foto kijkt waar de Jef achter u staat ziet ge dat uw kleeke minder 'klokt' en visueel is uw kont wéér drie cm smaller!zie maar is goe...misschien een cm'ke langs elke kant inpakken?(om het optisch effect te optimaliseren?) enneuh, de afstemming schoen-kleed PRIIIIIIIIMA!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Maar madame toch, voor mij hé, niet voor u. Omdat tricot op mijn buik niet siert, en dat het zo mooi valt. Ik vind niet dat je er struis uitziet, neen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik dacht te vragen of ik dit patroon niet eens moet testen. Ik vind het patroon wel mooi. En je ziet er zo deftig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Awel, ik ben 't eigenlijk helemaal eens met Ulli, neem dat aan alle twee de kanten een cm of twee in en die trutten zullen al heel anders praten! 'k vind het echt een schoon stofke en modelleke...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vond het meteen mooi, voilà. Maar ik begrijp ook de commentaren. Maar ik heb zelfs ook zo van die kleedjes waarvan me dan gevraagd wordt of ik zwanger ben, terwijl daar geen haar op mijn hoofd aan denkt. Iets ruimer zittend, zit gewoon lekker, voilà !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. 't Ziet er een schoon kleedje uit, maar 'k denk da't toch nog schoonder zou zijn in een ander stofke.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. goh, 't is simpel volgens mij. Ik vind inderdaad dat je er slank uitziet ... maar 'k vind het ook lelijk, en dat heeft vooral met het stofje te maken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het een mooie jurk en het maakt je zeker niet dik .......

    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  32. tante19.6.11

    maar zeg, dat is dus wel gewoon keischoon he!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ja seg, dat wordt hier gewoon in twee groepen uiteengereten, de trutten en dander.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Anoniem19.6.11

    Ik ben van groep 3: geen mening over dikte, over motief of whatever, ik vind het gewoon niet zo mooi tout court, zonder reden, omdat mijn ogen kijken en zeggen "nope". De ubertrut dan maar? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mijn gedacht : foto met je zoon( derde foto denk ik), heel mooi...beetje stijl van in de oorlog/jaren 60 (en dat bedoel ik positief) Stofje vind ik minder, mar over smaak valt niet te twisten, toch? Over dikkigheid zeg ik niks...kwestie van niet in een groepje ingedeeld te worden...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het is een geestig kleed, maar op die foto met Jef zie je dat je effectief slanker bent dan je op die andere 2 foto's (erboven en er naast) lijkt. Maar hé, als jij er fan van bent en je voelt je er goed in gaat het de rest eigenlijk niets aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zie daar eigenlijk niet zoveel struis aan, misschien enkel op de eerste foto, maar dat is dan ook eerder struisvogelpoze ipv gewoon struis. Eindoordeel: schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik vind het superschoon modelleke van kleedje, maar het motiefke op de stof is niet echt mijn ding. Maar of het jou dik maakt? Ba neen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik kijk ernaar en denk vol afgunst "als DAT al struis is, dan ben ik gegarandeerd een olifant". En een heel schoon kleed !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Je bent prachtig, wou dat ik je lijf had, ;) ben 50+ nou dan gaat de zwaartekracht je te lijf. Heerlijk zo'n jurkje en tenminste niet één van 13 in een dozijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh, ik vind het erg leuk hoor! Staat je goed. Goede kleuren ook. De mensen moeten niet zaniken! (En nu wil ik ook weten hoe ik zo'n jurk moet maken... pff, is vast moeilijk...). Groetjes en fijne week, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. een lekkere bes! poepsjiek kleed als ge't mij vraagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik dacht just hetzelfde als Vermiljoen. Niks mis met dat kleed of met u. Ik steek het ook op het stofmotief(ke)!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Dat paard! Super!
    De jurk vind ik wat minder, maar het is eerder het motief dat ik niet zo mooi vind...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dit: http://www.flickr.com/photos/anoukvg/5820722470/ is een dikke bips in een jurk.

    de fotos bij deze blog niet. Leg ze naast elkaar, zoek de verschillen en als je die niet ziet: bestel een brilletje...

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik vind het een vet (haha) kleedje. Zou er zelf ook wel 1 willen en wat betreft de fermheid (of hoe dat ook leuk in belgisch mag heten),lekker belangrijk?!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Allé jom, dat is toch kweenieoeschoon. *zucht opgelucht dat ze geen trut is*

    Herken ik daar trouwens the flavour thesaurus?

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Die laatste foto is echt machtig mooi! De kleuren, hetgeen wat er op staat, de compositie, een beetje geheimzinnig, mysterieus en idyllisch...enfin, mooi dus :-)

    (Het kleed vind ik persoonlijk iets minder)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. zie hier, eindelijk het bericht waar ook trutten op durven reageren :).

    Ik kan het ook anders stellen, trouwens: al chance dat gij nog een figuur hebt waarmee het niet zo erg is als ge eens een kleedje draagt dat u niet flatteert!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Anoniem20.6.11

    na een tweede blik: links en rechts wat innemen zodat de A-lijn iets smaller/rechter wordt, en dan nog 1.5 cm inkorten onderdaan. Dan zie je er zo slank uit gelijk op de derde foto want daar lijkt het door Jef zijn 'aanleunen' ook al zo.
    Gtz Béné

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik zie een prachtige slanke dame in een prachtige jurk!

    Zijn ze vergeten brilletje op te zetten??!

    Ik wil ook zo'n jurkje!! Mag precies zo zitten als bij jou!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Als ge U kleedje van de hand wilt doen, hou ik me heel erg aanbevolen,kwil hem zelfs nog wel komen halen :-)

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  53. als man heb ik vooral oog voor het mooi kastanje hek en de kleurige bloempjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Als man scheelt er dan precies wel iets me u!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Anoniem20.6.11

    struis? moddervet ja ;-)
    foto met jef is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Anoniem20.6.11

    # 4 is nu al mijn favoriet
    ws super uitstaand rokdeel en prachtige stof
    jiehoe vr mme

    BeantwoordenVerwijderen
  57. schoon, slank en prachtig gestyled met dat riempje en die schoentjes. Jij zou nog prachtig staan met een jutte aardappelzak, dus laat ze maar zeggen! Ze kennen er niks van.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. 't ligt nie aan uw gat, ook nie aan uw stofken, 't is de fotograaf en vooral de setting. maakt u een very stylisch fifty's looking decor, doe nog wat met kleurcortrecties en hoppa,...
    er zit veel potentieel in uw lelijk stofken, en uw al dan niet dik gat.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ik vind 'm eigenlijk best leuk...ze moeten ook altijd iets zeggen toch???
    Ik wilde dat ik ook zo gemakkelijk een "kleedje" ;O))in elkaar kon draaien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Met een ware Mata Hari-pose. Ferm!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Amaaai, zo schoon ! Het past bij uw ogen als ik de foto goed geobserveerd heb. Ge zou zo in een boekske kunnen staan. En dan heb ik het over de Vogue en niet over de Flair ;o) (niks tegen de Flair zene, da boekske ligt hier ook op de salontafel)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Anoniem21.6.11

    Ik vind het jurkje leuk, maar even een hele andere vraag: Leuk kastanjehouten hekwerk waar heb je die gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Anoniem21.6.11

    vanaf dit kleed weet ik het zeker: ik ben een trut ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  64. als dit een compliment mag wezen: je ziet er op de een of andere manier precies Uma Thurman uit

    BeantwoordenVerwijderen
  65. En heb je hier dan geen stappenplannetje van ;o) Ik vind het anders wel heel leuk!! Zulke modelletjes draag ik graag :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Marie Danneels23.11.13

    Maar jong, ge moogt zo denegrerend niet doen over jezelf. Geloof me vrij ge zijt een echt mooie vrouw en nog een plezante ook, wat wil je nog meer ?? Eneu tenandere : da's een schoon kleed en daarmee basta !
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen